Onko palstalla ketään oikeasti rikkaita, eli omaisuus reilusti yli 1 miljoona?
Miten teidän elämä eroaa meidän keskiluokkaisten tavisten elämästä?
Meidän perheen omaisuus on asunto 200 000, kaksi autoa ehkä 10 000, säästöt ja sijoitukset 20 000€
Velkaa on yli 80 000€
Tulot noin 4400 kuussa netto.
Kertokaa omaisuudestanne ja elämästänne te tosirikkaat!
Olen utelias!!!
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
No ei miljoonan omaisuus tarkoita sitä että on oikeasti joku miljonääri. Helsingissä perheasunto maksaa helposti millin. Meillä on 5h asunto, jonka hinta olisi varmaan nyt myytäessä yli miljoona euroa, mökki ehkä 350t€. En koe että olisimme miljonäärejä. Ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, omalla työllä maksettu nämä, ei perintöjä.
Yhdelläkään maajussilla ei varmasti ole omaisuus alle miljoonan, ja silti ne on kaikki PA. Meinaan koneet, hallit, pelkästään niistä tulee äkkiä miljoona, siihen sitten pellot päälle ja jos on onnekas, niin vähän metsääkin.
Ap:lla ei taida olla mitään käsitystä rahasta, jos luulee että miljoonan omaisuus on paljon.
Miljoona osakesalkussa voi alkaa ollakin, sen tuotoilla jo elää. Mutta miljoona kiinteänä omaisuutena ei ole paljon mitään.
Serkkuni itse asiassa asuu talossa, jonka saisi tällä hetkellä kaupaksi 1,5 miljoonalla. Eikä ne nyt mitenkään erityisen rikkaita ole. Vaikka autonsa taitaakin olla kaliimpi kuin meidän asunto. Mutta ihan samanlaista elämää ne elää muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.
Miljoonan sijoitusvarallisuus tuottaa helposti 50k nettopääomatulon vuoteen. Että mistäkö tiedän, oma 1/100 miljoonan osakesalkku on tuottanut osinkoina vähintään 500e vuoteen :D
Paljonko oma nettovuosipalkkasi on töistäsi?
Suurimmalla osalla omaisuus ei ole osakkeissa. Oletko koskaan kuullut aineellisista hyödykkeistä tai kiinteistöistä?
Vierailija kirjoitti:
10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.
Hyvin voi. Maltillisella 5% tuotto-odotuksella tulee 50 tuhatta vuodessa miinus verot - verotus riippuu monesta asiasta, mutta 35 tuhatta melko realistinen nettona. Vastaa suurinpiirtein 4500€/kk bruttopalkkaa.
Vajaa miljoona (no aika reippaasti vajaa..) kiinni asunnoissa ja arvopapereissa/rahastoissa, mutta ylivoimaisesti suurin omaisuuserä on yritykseni. Ja mikä sen arvo on? No aivan hatustahan se pitää keksiä. Tämähän tässä huolettaa jos meille tulisi vasemmiston taas ajama miljonäärivero tms.. miten yrityksen arvo siinä määritellään? Tiedän kyllä millä summalla tämän myisin, mutten tiedä ketään joka siitä sen maksaisi. Verottajalla on oma kaavansa, mutta sekin on aivan haihattelua vaan.
Näin sensijaan elää tyhjätasku?
"Kiinteistönvälittäjä Jethro Rostedt on ollut jo vuosia pesunkestävä automies. Rämäpää muistetaan esimerkiksi Suomen hienoimman Mersun omistajana. Nyt 420 000 euron Mercedes-Benz S63 AMG on vaihtunut kolmelitraiseen Jaguarin XJ-malliin.
Vaihdoksen yhteydessä talli täyttyi myös BMW 650 -avoautolla ja 250-hevosvoimaisella RIB-kumiveneellä.
Jokainen autokaupoilla käynyt tietää, että sitä on vaikea käsitellä sijoituksena. Olen ollut jo vuosia oravanpyörässä, jossa menopeli on pitänyt vaihtaa aina kalliimpaan, koska sillä tavalla vaihtoauton arvo säilyy edes jollakin tavalla. Ajan vuodessa satatuhatta kilometriä, joten auto vaihtuu noin kymmenen kuukauden välein. Se on ainoa tapa pitää tämä touhu edes jotenkin järkevänä, Jethro selvittää.
Hänellä on ollut esimerkiksi sellaisia luksusautoja kuin Ferrari California, Porsche Cayenne S ja Maserati Ghibli. Rahaa autoissa on ollut vuosien varrella kiinni helposti miljoonilla euroilla."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla vielä miljoonassa, mutta tällä menolla pääsemme sinne. Asunto noin 0,5 M€, autojen arvot 50 000 € ja 10 000 €, kesämökki 300 000 €, säästöt ja sijoitukset 80 000 € ja velkaa 170 000 €. Nettotulot yhteensä 11 000 €/kk + vuosibonarit.
Puhut monikossa. Oletetaan että mainitsemasi varallisuus on kahden henkilön varallisuutta. Jos lasketaan noista nettovarallisuus per nuppi (ja otetaan nyt autotkin hövelisti mukaan noilla antamillasi summilla) on teillä kasassa vasta 385 000 euroa henkeä kohden. Kun sijoituksissakin on vain 40 000 per nuppi, menee tuossa vielä aika kauan ennen kuin olette molemmat miljonäärejä. Tosin jos tulee yhtäkkiä hyvin perintöä, tilanne voi äkkiä muuttua.
Tulee perintöä ja tulot ovat koko ajan kasvussa. Bonaritkin voivat olla vuositulon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omen rikas. Mun ei tartte Prisman irtokarkkihyllyllä miettiä ostanko 100g vai kilon.
Tuolla laskutavalla minäkin olen rikas 😂
Minä ostin viimeksi tarjouksesta 2,1kg, maksoi reilu 20€. Ei tosin Prismasta.
Terveisin "superrikas"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omen rikas. Mun ei tartte Prisman irtokarkkihyllyllä miettiä ostanko 100g vai kilon.
Minä ostin viimeksi tarjouksesta 2,1kg, maksoi reilu 10€. Ei tosin Prismasta.
Terveisin "superrikas"!
Katos pirulainen vahingossa ykkönen vaihtui kakkoseen. Ei ollut tarkoitus teille köyhille noin retostella kovilla hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on miljoona sijoituksissa. Saan keskimäärin 5% tuoton eli 50 000€. Jos haluan rahan käteen, maksan lähdeveron 30%, pankkitilille siirtyy 35 000€, tällä rahalla ei huoletonta elämää vietetä, 2900€/kk
Ei sillä tavalla huoletonta että voisi tuhlata kuin viimeistä päivää, mutta kyllä tuo palkkaa / eläkettä vastaa ja sillä on kyllä ihan mahdollista tulla toimeen.
Aivan, tätä juuri tarkoitin. Kadulla tai elintavoista ei huomaa, että olen miljonääri, ylimääräistä ei tule niin paljoa, että voisin elää kuviteltua miljonäärielämää. Olen edelleen työelämässä. Ainoastaan vanhuus on turvattu, jolloin voin alkaa tarvittaessa syömään pääomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että vauvapalstalla pyörivät miljonäärit. Luulisi heillä olla parempaakin tekemistä. Jos itse olisin rikas, en tänne luuseripalstalle kirjoittelisi. Viettäisin lomaa jossain Tyynenmeren saarilla. T. Köyhä lähihoitaja, joka räntäsateessa raahustaa töihin, hoitamaan dementikkoja.
Rikkaalla/varakkaallakin ihmisellä on rajallinen määrä tarpeita, joita voi tyydyttää, joten aikaa jää roikkua netissä. Toisekseen itse en voi keksiä tylsempää paikkaa lusia kuin joku Tyynenmeren saari.
Nettovarallisuus n. 1,5 me, itse vapaahenkilönä omilla säästöillä, puoliso osa-aikatöissä. Suht paljon reissataan, muu kulutus pyritään minimoimaan tai ainakin maksimoimaan kulutuksen panos/lisäarvo elämään suhde. Urheilua ja liikuntaa paljon. Lähestymme eläkeikää. Veneet, autot, mökit myyty, ei tuota niin paljon iloa että sitoutuminen ja ajallinen ja rahallinen panos tuottaisi riittävää lisäarvoa. Cityelämää. Ruokahifistelyä, biletystä, discoilua.
Öööö... onko jonkun mielestä miljoona euroa paljon? Siitä kun käyttää viisi senttiä, ei ole enää miljoonaa. Ja oikeassa elämässä menee hetkessä satasia, tuhansia ja sitten kymmeniä tuhansia euroja rahaa milloin mihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että vauvapalstalla pyörivät miljonäärit. Luulisi heillä olla parempaakin tekemistä. Jos itse olisin rikas, en tänne luuseripalstalle kirjoittelisi. Viettäisin lomaa jossain Tyynenmeren saarilla. T. Köyhä lähihoitaja, joka räntäsateessa raahustaa töihin, hoitamaan dementikkoja.
Rikkaalla/varakkaallakin ihmisellä on rajallinen määrä tarpeita, joita voi tyydyttää, joten aikaa jää roikkua netissä. Toisekseen itse en voi keksiä tylsempää paikkaa lusia kuin joku Tyynenmeren saari.
Nettovarallisuus n. 1,5 me, itse vapaahenkilönä omilla säästöillä, puoliso osa-aikatöissä. Suht paljon reissataan, muu kulutus pyritään minimoimaan tai ainakin maksimoimaan kulutuksen panos/lisäarvo elämään suhde. Urheilua ja liikuntaa paljon. Lähestymme eläkeikää. Veneet, autot, mökit myyty, ei tuota niin paljon iloa että sitoutuminen ja
Kun rikkaalla ihmisellä on lapsia, ne lapset ovat koulussa. Niillä on terkkariaikoja ja hammaslääkäreitä ja harrastuksia. Lapset eivät halua lennellä viikonloppulomille mihin milloinkin, vaan kavereiden kanssa hoploppiin. Lapset ovat sairaina vähän väliä, yhtä kiusataan, toinen ei opi matikkaa. Kuulostaako tutulta ja tavalliselta elämältä? Kyllä varmaan koska sitä se on.
Tääl on ne rikkaat? Toisessa ketjussa sit ne kaikki mensan jäsenet? 😂
Luulisi että on parempaa tekemistä.
Minä olen melko rikas.
Asuntoni on velaton ja arvoa sillä 200 000e
Sijoitussalkun koko 900 000e
Säästötilillä 10 000e
Jee leimataanko minut nyt rikkaaksi? Ehei en koe olevani rikas vaan keskituloinen, ei ne tulot vaan ne menot.
M32
Me laskettiin joskus miehen kanssa, että pitäisi olla n. kolme miljoonaa sijoitettuna, että voisi vaan lomailla sen jälkeen (tuotto n. 7000/kk)
Meillä on kyllä paljon tuloja, mutta että tuohon yltäisi..
Voi olla, että eletään sitten kuitenkin hyvää taviselämää
Ei täällä oikeasti oikeat miljonäärit pyöri.
Ei ihan miljoonaa, mutta olen onnistunut järjestämään niin, että en käy töissä. Käyn myös syömässä lounasta ulkona joka päivä. Minusta lounaat on rikkautta :)
Vierailija kirjoitti:
Tääl on ne rikkaat? Toisessa ketjussa sit ne kaikki mensan jäsenet? 😂
Minä olen molempia.