Onko palstalla ketään oikeasti rikkaita, eli omaisuus reilusti yli 1 miljoona?
Miten teidän elämä eroaa meidän keskiluokkaisten tavisten elämästä?
Meidän perheen omaisuus on asunto 200 000, kaksi autoa ehkä 10 000, säästöt ja sijoitukset 20 000€
Velkaa on yli 80 000€
Tulot noin 4400 kuussa netto.
Kertokaa omaisuudestanne ja elämästänne te tosirikkaat!
Olen utelias!!!
Kommentit (118)
Minulla on enemmän kuin 3, mutta vähemmän kuin kolmekymmentä miljoonaa.
Käyn töissä, menen joka aamu vähän kuuden jälkeen toimistolle näppäilemään tietokonetta ja kerran pari kuussa käyn asiakkaissa. Illat ja viikonloput opiskelen harrastuksena toista ammattia, jota tekisin sitten kun olen "eläkkeellä".
Ihan normaalia elämää elellään, asutaan alle 100 tonnin omakotitalossa pienessä kaupungissa. Koiran kanssa lenkkeilyä ja iltaisin telkkarin katselua.
Varakkuus näkyy ehkä siinä, että mukuloille voi ostaa vähän paremmat puhelimet ja lomalle voi lähteä minne päin maapalloa vaan.
Omaisuus on nippa nappa yli miljoonan.
En ole oikeasti rikas.
Vierailija kirjoitti:
No ei miljoonan omaisuus tarkoita sitä että on oikeasti joku miljonääri. Helsingissä perheasunto maksaa helposti millin. Meillä on 5h asunto, jonka hinta olisi varmaan nyt myytäessä yli miljoona euroa, mökki ehkä 350t€. En koe että olisimme miljonäärejä. Ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, omalla työllä maksettu nämä, ei perintöjä.
Sama. Jos myisimme talon, saisimme siitä tällä hetkellä noin 1,5 miljoonaa. Kesäpaikasta saisi varmaan ainakin 200.000 € ellei enemmänkin. Omaisuus ei ole sama asia kuin käytössä olevat varat. Molemmat käydään töissä eikä myöskään olla peritty mitään.
On, mutta eihän tällä palstalla sitä kukaan usko kuitenkaan. Luullaan, että kaikki tänne kirjoittavat ovat köyhiä ja kipeitä.
Meillä on iso miljoonaomaisuus, mutta olemme ihan tavallisia ihmisiä ja elämme normaalia elämää. Voimme tosin tehdä mitä haluamme, kaupoissa ei tarvitse katsoa hintoja, lentolippuja voi tilata sen kummemmin miettimättä, jos pesukone hajoaa, kauppaan vaan uutta ostamaan, jne. Eikä tarvitse vinkua palstalla, että eläkeläiset saa kaiken ja minä en mitään. Ihan itse on säästetty privaattieläke, jonka turvin ei ole hätäpäivää tulevaisuudessa.
Minun ja mieheni nettovarallisuus on karkeasti arvioiden noin 3 000 000€. Omaisuus koostuu kiinteistöistä, asunnoista, sijoituksista ja käteisvaroista.
Elämme omannäköistämme elämää. Ehkä tärkein juttu minulle on, ettei ole pakko käydä töissä. Voin keskittyä asioihin, jotka tuntuvat oikeasti tärkeiltä. Ja kun tekee mistä tykkää, yllättävän helposti niistä seuraa myös taloudellista hyötyä.
Mieheni jäi varhaiseläkkeelle muutama vuosi sitten, joten olemme kumpikin vapaita tekemään mitä haluamme. Nykyään teemme aika lailla kiinteistökehitystä. Mutta sekin on enemmän kulttuuriarvojen vaalimista ja esteettistä puuhastelua kuin raakaa bisnestä.
Meillä ei ole lapsia ja olemme kohta kuusikymppisiä. Suurin huolemme on miten saamme omaisuutemme hyödynnettyä elinaikanamme, koska tunnetusti käärinliinoissa ei ole taskuja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.
Raha tekee rikkaaksi mutta ei tuo tarkoitusta elämään.
Olen pahoillani. Jumala on ainoa joka tosiaan voi tuoda pysyvän rauhan. Rukoile Herraa Jeesusta Kristusta. Vilpittömälle kolkuttajalle avataan. Siunausta!
No ei kukaan kuitenkaan usko, mutta 350 miljoonaa makaa käyttötilillä ja sängyn alla matkalaukussa vielä 1,5 miljoonaa käteisenä varmuuden vuoksi. Ihan itse ansaittu varastotyöntekijänä, eli ei perittyä. Asun Kirkkonummella 22 neliöisessä yksiössä ja syön pääsääntöisesti makaronia. Ihan normaalia elämää, mutta kaupassa ei tarvitse katsoa paljonko kahvi, suklaa tai tupakka tänään maksaa. Hiihdän töihin kesät talvet noin 18km per suunta ettei mene autoon rahaa. Olen yksinäinen aika usein ja äänestän SDPtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 1,5 miljoonaa nettona. Olen 46v sinkku, yksinäinen mies enkä keksi mihin käyttäisin rahaa. Viime viikolla mietin päättäväni päiväni.
Olen pahoillani. Jumala on ainoa joka tosiaan voi tuoda pysyvän rauhan. Rukoile Herraa Jeesusta Kristusta. Vilpittömälle kolkuttajalle avataan. Siunausta!
Kirkko rakastaa rahojasi ehdoitta. Terveisin Jeesus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko rakastaa rahojasi ehdoitta. Terveisin Jeesus
Nyt ei ollut kirkosta puhe. Vaan Jumalasta. Hän ei tee rahalla mitään.
Jo aikaisemmin on havaittu, että tällä palstalla jokainen kuuluu palkansaajien eniten ansaitsevaan kymmenykseen.
Siinä mielessä ei yllätä nämä miljoonaomaisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Älä päätä päiviäsi. Tee joka päivä vähintään yksi asia, joka ilahduttaa sinua. Jotain triviaalia.
Tyyliin: juo kuppi kahvia Kauppatorilla. Kävele meren rannassa. Silitä koiraa. Juttele ystävän kanssa. Vaihda puhtaat lakanat.
Ei sitä rahaa ole pakko käyttää.
Vierailija kirjoitti:
No ei kukaan kuitenkaan usko, mutta 350 miljoonaa makaa käyttötilillä ja sängyn alla matkalaukussa vielä 1,5 miljoonaa käteisenä varmuuden vuoksi. Ihan itse ansaittu varastotyöntekijänä, eli ei perittyä. Asun Kirkkonummella 22 neliöisessä yksiössä ja syön pääsääntöisesti makaronia. Ihan normaalia elämää, mutta kaupassa ei tarvitse katsoa paljonko kahvi, suklaa tai tupakka tänään maksaa. Hiihdän töihin kesät talvet noin 18km per suunta ettei mene autoon rahaa. Olen yksinäinen aika usein ja äänestän SDPtä.
Tämä! Mitään en ole perinyt, mutta koska olen Ahkera ja Reipas duunari, niin nyt on viisi miljoonaa patjantäytteenä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä päätä päiviäsi. Tee joka päivä vähintään yksi asia, joka ilahduttaa sinua. Jotain triviaalia.
Tyyliin: juo kuppi kahvia Kauppatorilla. Kävele meren rannassa. Silitä koiraa. Juttele ystävän kanssa. Vaihda puhtaat lakanat.
Tällaiset vinkit eivät paljon masentunutta auta, vaikka tarkoitus on varmasti hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 miljoonan omaisuutta kutsuisin jo rikkaudeksi, yhdellä ei Suomessa voi edes lopettaa työntekoa.
Miljoonan sijoitusvarallisuus tuottaa helposti 50k nettopääomatulon vuoteen. Että mistäkö tiedän, oma 1/100 miljoonan osakesalkku on tuottanut osinkoina vähintään 500e vuoteen :D
Paljonko oma nettovuosipalkkasi on töistäsi?
Tätä kommenttia on turha alapeukuttaa, koska siinä on totuuden siemen.
En ajatellut ensin vastata, koska en yllä otsikossa esitettyyn nettovarallisuuteen. Kuitenkin, ylimääräistä varallisuutta minullekin on kertynyt jo niin, että se miljoonakin tulee menemään rikki. Lisäksi tunnen muutaman ihmisen, jotka ovat monimiljonäärejä. Serkkuni ja hänen puolisonsa nettovarallisuus lasketaan jopa kymmenissä miljoonissa. Yhteistä näille muutamalle tuntemalleni miljonäärille (sekä itselleni) on, että he ovat yrittäjiä, jotka tekevät -tai ovat tehneet- todella paljon töitä. Lisäksi he ovat hyvin analyyttisiä rahan käyttäjiä.
Pitää ymmärtää, että pääomalle pystyy melko helposti saamaan 3-4 prosentin vähäriskisen vuosituoton. Pörssisijoitusten pitkän aikavälin tavoitteena pidetään seitsemän prosentin arvonnousua. Esimerkkinä oma varallisuuteni: minulla on pääasiallisesti käyttämäni käyttötili toisessa EU -maassa. Siihen kytketty säästötili tarjoaa 3 % vuosikoron, ilman nostorajoituksia tai kuluja. Korko lasketaan päiväsaldolle ja maksetaan kuukausittain. Tilillä on EU:n pankit kattava talletusuoja 100 000 euroon asti. Puskurirahastoni, muutama kymmenen tuhatta, on tällä tilillä. Se kasvaa itsekseen noin satasen kuukausivauhtia. Maailmalla, sekä Suomessa, on useita ns. arvo-osakkeita, jotka maksavat reilua osinkoa. Näitä on etenkin pankki. ja vakuutussektorilla. Esimerkiksi Nordea maksaa tällä hetkellä yli 8 % osinkoa / osakkeeeseen sijoitettu pääoma. Noin kolmannes omasta varallisuudestani on hajautettuna näihin arvo-osakkeisiin. Osingot sijoitan uudelleen, pääoma ja sitä kautta tuotot lisääntyvät vuosi vuodelta. Noin puolet varallisuudestani on hajautettuna erilaisiin indeksirahastoihin. Ne tuottavat pitkällä tähtäimellä arvonnousua samassa suhteessa kuin mitä pörssikurssit ko. ala- tai maantieteellisellä sektorilla. Tällä tavalla oma varallisuuteni kasvaa tällä hetkellä useita kymmeniä tuhansia vuosittain. Lisäksi pienen osan varallisuudesta voi lotota start uppeifhin ja kryptoihin. Niihin sijoitetut rahat yleensä katoavat, mutta silloin tällöin kohdalle osuu massiivisia arvonnousuja, jotka pitää ymmärtää kotiuttaa.
Tämä ei nyt yhtään vastannut kysymykseen, millaista elämää rikkaat viettävät (omassa piirissäni varsin tavallista, joskin hemmottelulomat, ravintolailllat ym. ovat jptain ihan muuta kuin Kanariaa ja Rossoa), mutta viestini tarkoitus oli osoittaa, että miljoonaomaisuus harvoin tulla tupsahtaa. Yleensä se kartutetaan laittamalla tulojen ylimäärä kasvamaan. Toki, ensin pitää olla tulonlähde, joka tuottaa sitä ylimäärää.
Onpa täällä varakasta väkeä. Tunnen itseni köyhäksi 350k osakesalkulla.
Ihmettelen sitä, että vauvapalstalla pyörivät miljonäärit. Luulisi heillä olla parempaakin tekemistä. Jos itse olisin rikas, en tänne luuseripalstalle kirjoittelisi. Viettäisin lomaa jossain Tyynenmeren saarilla. T. Köyhä lähihoitaja, joka räntäsateessa raahustaa töihin, hoitamaan dementikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on enemmän kuin 3, mutta vähemmän kuin kolmekymmentä miljoonaa.
Käyn töissä, menen joka aamu vähän kuuden jälkeen toimistolle näppäilemään tietokonetta ja kerran pari kuussa käyn asiakkaissa. Illat ja viikonloput opiskelen harrastuksena toista ammattia, jota tekisin sitten kun olen "eläkkeellä".
Ihan normaalia elämää elellään, asutaan alle 100 tonnin omakotitalossa pienessä kaupungissa. Koiran kanssa lenkkeilyä ja iltaisin telkkarin katselua.
Varakkuus näkyy ehkä siinä, että mukuloille voi ostaa vähän paremmat puhelimet ja lomalle voi lähteä minne päin maapalloa vaan.
Onpa tylsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset vinkit eivät paljon masentunutta auta, vaikka tarkoitus on varmasti hyvä.
Mistäs tiedät? Eikä tuo kirjoittaja sanonut olevansa masentunut, vaan itsetuhoinen.
Jos hän on masentunut, suosittelen liikuntaa. Se toimii, tutkitusti.
Ei 1,5 miljoonaa ole niin paljon, että siitä kannattaisi masentua tai olla muutenkaan moksiskaan.
No ehkä just miljoona kasassa. Oma kämppä, kolme sijoitusasuntoa, parisataatuhatta pankkitilillä ja noin 60 000 sijoituksissa. Ihan tavallista elämää elän.