Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isien tekemä metatyö jää usein huomaatta

Vierailija
04.11.2024 |

https://yle.fi/a/74-20119781

Oletteko samaa mieltä? Isät ei yleensä nosta tekemästään metatyöstä mitään numeroa.

Kommentit (1478)

Vierailija
1121/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muutenkin tässäkin keskustelussa näkee ton ajatus harhan mitä naiset haluavat ylläpitää...

Kyllä mun vaimo osaa vaihtaa renkaat. Aikaa siinä menee 4-5x enemmän ku mulla.

Kyllä vaimo osaa tehdä klapeja. Tosin talven klapit mitä mä hakkaan 40-50h vaimolla menis 400-500h. 

Mä olen asunut 2 naisen kanssa.  Kumpikaan ei ole saanut edes hemmetti takkaan tulta itsenäisesti ilman koulutusta..

Molemmille olen joutunut opettamaan ruuvin kääntämisestä lähtien ihan kaiken.

Huvittavaa tässä on se että molemmat naiset ovat korkeasti koulutettuja.

Mä väitän että melko harvassa on oikeasti ne naiset jotka osaavat tehdä noita kodin huolto töitä.

Näin on. Joudun itsekin vääntämään rautalangasta ihan perusasioita, jotka itse opin 5-vuotiaana ennen koulua. Metatyötä ei ainakaan ha

Jep. Edelleenkään ei osaa vastata kumpaan suuntaan ruuvi kiristyy. Pitää testata. Ja jos ruuvvi on kiinni ei saa auki kun ei tiedä kumpi suunta, jos tiukassa..

Koko meta höpötys on vaan tapa selittää laiskuutta.  Tai sitten on ihan oikeasti alakoululaisen suunnittelu kyky 

Vierailija
1122/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä kaveri jos hukkaa ne wilmatunnukset.  Sellaista turhan viestityksen määrää ei missään työpaikoilla kukaan kestäisi mitä Wilmasta pukkaa vanhemmille. Opettajilla vaan tuntuu olevan maailman tärkeintä asiaa ihan joka 2 tunnin välein...

Lapset ei mene rikki jos lähtevät kouluun ilman käsineitä tms. Kyllä ne oppii kun kerran paleltuu sormet...

Ja pärjäävät vaikka ruoka olis tunnin myöhemmin kuin normaalisti, no syövät enempi eikä ole niin pahaa ruokaa.

t. Parin lapsen isä.

Pitäisikö katsoa peiliin, jos wilmasta tulee viestejä parin tunnin välein?

Mitä se peiliin katsominen auttaa, kun Wilmasta tunkee monta kertaa päivässä jos jonkinlaista yleisviestiä? Ei siis välttämättä vain omaa lasta koskevia, vaan kaikenlaista yleistä hölinää j

Mitä ihmeen viestejä sulle Wilmasta pukkaa, joka ei koske lastasi??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiaa ei keskustelussa ole lainkaan huomioitu. Virtsatessaan mies tähtäilee ja ampuu alas wc-pöntön ruskeita roiskeita, mikä helpottaa pöntön pesua myöhemmin.

Metatyötä jos mitä...

Vierailija
1124/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikansa kutakin. Ei mene montaa vuotta ja trendi kääntyy. Sitten miehiä ja miesten tekemää työtä jälleen arvostetaan, halutaan pitkä parisuhde ja naimisiin ja lapsia. Se tapahtuu sitten kun vaikuttajanaiset maailman isoissa kaupungeissa alkavat näyttää sellaista esimerkkiä muille. Näin se on mennyt aina ennenkin.

Vierailija
1125/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla naiset. Mut jos joudutte meta työskentelemään asioiden takia jotka kuka vaan oppii rutiiniksi vuodessa.. Täytyy sanoa et ei voi älynlahjat olla kovin kummoiset.

Vierailija
1126/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevä kaveri jos hukkaa ne wilmatunnukset.  Sellaista turhan viestityksen määrää ei missään työpaikoilla kukaan kestäisi mitä Wilmasta pukkaa vanhemmille. Opettajilla vaan tuntuu olevan maailman tärkeintä asiaa ihan joka 2 tunnin välein...

Lapset ei mene rikki jos lähtevät kouluun ilman käsineitä tms. Kyllä ne oppii kun kerran paleltuu sormet...

Ja pärjäävät vaikka ruoka olis tunnin myöhemmin kuin normaalisti, no syövät enempi eikä ole niin pahaa ruokaa.

t. Parin lapsen isä.

Pitäisikö katsoa peiliin, jos wilmasta tulee viestejä parin tunnin välein?

Sieltä tulee jotain Jeesuksen kirppis ja jonkun muun luokan torikojujuttuja ja kaikkea muuta toissijaista. On sijaista ja muusikkitunnin ohjelmaa.

Pärjään ihan hyvin ilman näitä tietoja ja niin pärjättiin vielä ennenkin.

Vierailija
1127/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aina saa kuulla mäkätystä ja jäkätystä, vaikka kuinka painaa metahommia. Luulisi olevan hyvä, ettei ukko laukkaa baareissa dokaamassa, vaan häärii autotallissa metatöissä.

Vierailija
1128/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla naiset. Mut jos joudutte meta työskentelemään asioiden takia jotka kuka vaan oppii rutiiniksi vuodessa.. Täytyy sanoa et ei voi älynlahjat olla kovin kummoiset.

Monet työt ovat rutiinia. Ei se silti tarkoita etteikö ne olisi töitä ja etteikö ne vaatisi tekemistä.

Vierailija
1129/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikansa kutakin. Ei mene montaa vuotta ja trendi kääntyy. Sitten miehiä ja miesten tekemää työtä jälleen arvostetaan, halutaan pitkä parisuhde ja naimisiin ja lapsia. Se tapahtuu sitten kun vaikuttajanaiset maailman isoissa kaupungeissa alkavat näyttää sellaista esimerkkiä muille. Näin se on mennyt aina ennenkin.

Milloin "aina ennenkin"??

Vierailija
1130/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin "aina ennenkin"??

No niinkuin meetoossa. Tai paljon sitä ennen, farkkujen käyttämisessä. Esimerkiksi.

Vierailija
1131/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet työt ovat rutiinia. Ei se silti tarkoita etteikö ne olisi töitä ja etteikö ne vaatisi tekemistä.

Ei tarkoitakkaan. Mutta kun tämä meta BS saa kaupassa käynninkin kuulostavan sankari teolta.  Tai lapsen kenkien oston.

Tämä kaikki on rutiinia.

Vierailija
1132/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä muutenkin tässäkin keskustelussa näkee ton ajatus harhan mitä naiset haluavat ylläpitää...

Kyllä vaimo osaa tehdä klapeja. Tosin talven klapit mitä mä hakkaan 40-50h vaimolla menis 400-500h. 

Mä olen asunut 2 naisen kanssa.  Kumpikaan ei ole saanut edes hemmetti takkaan tulta itsenäisesti ilman koulutusta..

Mä väitän että melko harvassa on oikeasti ne naiset jotka osaavat tehdä noita kodin huolto töitä.

Sekä naiset että miehet oppii hallitsemaan ne asiat, jotka heille opetetaan (ja joihin on edes jonkinlainen motivaatio). Minä maalla kasvaneena, tekevän ja käsistään kätevän isän tyttärenä opin kaikenlaista jo pienenä.

Halkohommat on aina ollut koko perheen projekti, silleen se hoituu kaikkein kätevimmin ja nopeimmin kun yksi halkoo ja toiset pinoaa, joku sahaa jne. Mukavaa yhdessä puuhastelua ja valmista tulee nopeasti, lapsetkin voi ottaa mukaan. Sama myös renkaanvaihdossa ja remonteissa, melkein kaikessa tuommoisessa fyysisessä työssä, helpottaa kovasti jos tehdään yhdessä voimien ja taitojen mukaan. En oikeasti ymmärrä mikä järki olisi, että jokainen hoitaisi vain sitä omaa tonttiaan ja väsyisi eikä ymmärtäisi toisen osuutta, kun voidaan tehdä yhdessä? 

Vierailija
1133/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassakäynti tai kenkien osto ei ole metatöitä. Miksi kesksutella ketjussa, jonka aihetta ei edes ymmärrä?

Vierailija
1134/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä naiset että miehet oppii hallitsemaan ne asiat, jotka heille opetetaan (ja joihin on edes jonkinlainen motivaatio). Minä maalla kasvan

Niin sä oot kasvanut tohon. Mutta mä sanon ihan suoraan et nää kaupunkilais naiset ovat vaan tiellä. Ja tämä pätee 99% heistä

Vierailija
1135/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo miesten metatyö kuulostaa ennemminkin pakenemuselta perheen arjesta. Äiti saa hoitaa lapset ja ruuat ja pyykit ja yks korjaa jotain mätää traktoria

Miehestä taas moni naisen metatyö tuntuu turhalta nipottamiselta.

Eli toisen tekemää työtä on aina helppo vähätellä tai leimata turhaksi. Se ei kuitenkaan ole kovin rakentava asenne että kilpaillaan siitä kumman työt ovat tarpeellisempia.

Juuri näin.

Miten yhteiselämästä on nykyään tullut tuollaista kilpailua ja uhriutumista?

Perheessä tarvitaan monenlaista tekemistä, osaamista ja suunnittelua ja normaaleissa parisuhteissa molemmat niihin osallistuvat  - parhaassa tapauksessa kykyjen ja mieltymysten mukaan.

Vierailija
1136/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassakäynti tai kenkien osto ei ole metatöitä. Miksi kesksutella ketjussa, jonka aihetta ei edes ymmärrä?

Kuten ei myöskään ruuvimeisselin käyttö tai renkaiden vaihto. Tää on aika perus, kun yritetään keskustella metatöistä niin aina homma kääntyy siihen että miehet tekee enemmän koska jaksaa paremmin hakata halkoja/roikkua katolla valjaista jne. 

Vierailija
1137/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä naiset että miehet oppii hallitsemaan ne asiat, jotka heille opetetaan (ja joihin o

Niin sä oot kasvanut tohon. Mutta mä sanon ihan suoraan et nää kaupunkilais naiset ovat vaan tiellä. Ja tämä pätee 99% heistä

Varmasti on, jos olet päättänyt ettei kannata edes yrittää ja kiukuttelet vaan jos ei heti osaa. 

Vierailija
1138/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metalabra vaan porisemaan

Vierailija
1139/1478 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä naiset että miehet oppii hallitsemaan ne asiat, jotka heille opetetaan (ja joihin o

Sekä minä että siskoni olemme nykyään kaupunkilaisnaisia. Samoin melkeinpä kaikki kotikylämme tytöt, ei sinne montaa jäänyt. Kaupungissa kasvaneet pojat ei yleensä osaa sen paremmin, mistäpä he olisivat kirveenkäyttöä oppineet. 

Vierailija
1140/1478 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjusta hyvin näkee, että täällä on porukkaa jotka kuvittelevat metatyötä olevan vain lasten harrastusten ja vaatteiden suunnittelut ja kauppalistan teon. Aika tynnyrissä elää tällaiset ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi