Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
561/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme rupea ostelemaan pyöriä varkaille, kyllä 2 riitti. 

Tehtiin rikosilmoitus eikä mitään ole kuulunut, 3 vuotta jo mennyt. 

Kai te vakuutuksesta saitte?  Ai niin, sossu ei maksa kotivakuutusta, ei ollu vakuutusta.

Ei poliisit pyöriä etsi, ne kirjaavat ilmoituksen jolla voi hakea vakuutuksesta.

Ei saatu vakuutuksesta, koska pitäisi olla uudempi pyörä. 

Vierailija
562/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hakee toimeentulotukea niin pitää toimittaa kelaan koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta. 

Jos siellä on asuntovelka maksu, niin se ei ole meno ja kesämökkiä ei saa olla eli ei saa olla sellasen tiemaksuja sun muita tilillä näkyvissä. 

No voi ei. Tilanteesi on todella huono ja voisin varmasti auttaa sinua. Pystyisin varmasti omasta pienestä 300€/kk budjetistani vielä nipistämään sinulle 80€, niin saatte sentään ruokaa ostettua. Olen todella pahoillani tilanteestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko, mutta kai te eläkelöiset sen tiesitte ja olette tehneet remontit. 

Vierailija
564/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hakee toimeentulotukea niin pitää toimittaa kelaan koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta. 

Jos siellä on asuntovelka maksu, niin se ei ole meno ja kesämökkiä ei saa olla eli ei saa olla sellasen tiemaksuja sun muita tilillä näkyvissä. 

No voi ei. Tilanteesi on todella huono ja voisin varmasti auttaa sinua. Pystyisin varmasti omasta pienestä 300€/kk budjetistani vielä nipistämään sinulle 80€, niin saatte sentään ruokaa ostettua. Olen todella pahoillani tilanteestasi.

Ei minulla ole kesämökkiä, mutta monella vakituisella on ja kohta tulee potkulaki. 

Vierailija
565/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta eläkeläiset vois elättää työttömiä?

Selitäpä ihan reaalitalouden näkökulmasta, miten eläkeläinen kotona makaamalla elättää yhtään ketään. Et taida kyetä.

Etkö tosiaan tiedä mitä kaikkea eläkkeestä maksetaan?

Et siis tiedä, mitä on reaalitalous. Siihen nimenomaan eivät liity tuollaiset asiat mitenkään.

Selitä siis, sinä viisas taloustuntija.

Vierailija
566/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä ja jos heillä on kesämökki niin ei tule tukia. 

Mutta eihän Suomessa kellään työssäkäyvällä ole sitä kesämökkiä, kun tulee potkulaki. 

Vierailija
567/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kauppa menee kiinni klo 23.00 niin sen jälkeen lasketaan kassa ja laitetaan varashälytykset. Ei kaikissa kaupungeissa kulje enää linja-autoa tohon aikaan. 

On hyvä, että ihmiset irtisanovat itsensä töistä ja menevät työkkärin listoille hakemaan päivätöitä jotka on arkisin. 

Eikös ne vartijat hälyt laita? Tottakai työaika tehdään täyteen, kassanlasku on sitä työtä jos se tehtäviin kuuluu.  Eiköhän sitä opiskelijat tee mielellään iltoja ja semmoiset ihmiset joille arki ja työssäkäyminen ei ole noin caikeaa ja vastenmielistä.

Kyllä hälytykset laitetaan ihan itse. Vartija kiertää kun kiertää. 

Eri lailla eri paikoissa, pienissä lähiömyymälöissä ,  pienissä kaupoissa  ja isoissa tavarataloissa.  Olin paikassa jossa  vartija  vahti ovella että kaikki lähti ja jäivät sitte tekemään hommansa ja lukitsemaan.  Ei kai kellään tavikselle mitään avaimia ollut, oman pukukaapin avain.

Vierailija
568/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva eläkeläinen saa monia tonneja kuukausittain eläkettä. - En kyllä työttömänä osaa olla "tavallsielle eläkkeensaajalle" kateeellinen. - Enemmän pelkään, että en ikinä pääse eläkkeelle tai sitä, että joudun sinne liian aikaisin.

En tiedä millä perusteella tuo "aika harva", mutta sen mitä itse olen nähnyt 19v vanhuksia hoitaneena, niin ei ole aika harva, vaan ihan keskimääräinen eläke. Osa toki minimillä, mutta kyllä paljon on niitäkin jotka saa tuplat vaikka mun palkkaan nähden. Eli kyllä, monia tonneja.

Vierailija
569/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä. 

Niin, miljoona ihmisitä asuu vuokralla. 

Vanhuuseläkeläistä on miljoona neljäsataa tuhatta. 

Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulev

30 km yhteen suuntaan 30 asteen pakkasessa, niinkö?

Vierailija
570/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kauppa menee kiinni klo 23.00 niin sen jälkeen lasketaan kassa ja laitetaan varashälytykset. Ei kaikissa kaupungeissa kulje enää linja-autoa tohon aikaan. 

On hyvä, että ihmiset irtisanovat itsensä töistä ja menevät työkkärin listoille hakemaan päivätöitä jotka on arkisin. 

Eikös ne vartijat hälyt laita? Tottakai työaika tehdään täyteen, kassanlasku on sitä työtä jos se tehtäviin kuuluu.  Eiköhän sitä opiskelijat tee mielellään iltoja ja semmoiset ihmiset joille arki ja työssäkäyminen ei ole noin caikeaa ja vastenmielistä.

Kyllä hälytykset laitetaan ihan itse. Vartija kiertää kun kiertää. 

Niin, ne on katsos osastopäälliköt yleensä, ketkä ne hälytykset laittaa. 

Minäkin laitan nykyisessä työpaikassa ja olen määräaikaisissa töissä. 

Vierailija
571/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio irtisanoo 4000 virkamiestä ja jos heillä on kesämökki niin ei tule tukia. 

Mutta eihän Suomessa kellään työssäkäyvällä ole sitä kesämökkiä, kun tulee potkulaki. 

Kyllä jaksat spämmiä. Mutta eihän ne potkulait sinuA koske kun et ole työssä. 

Vierailija
572/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus ei korvaa vanhoja putkia eikä kattoa, jos tulee vesivahinko, mutta kai te eläkelöiset sen tiesitte ja olette tehneet remontit. 

1980-luvun taloon kattoremontti maksaa 23000 euroa, jos on asbestia. 

Että remonttia tilaamaan, vakuutus ei korvaa. 

Vierailija
573/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole kesämökkiä, mutta monella vakituisella on ja kohta tulee potkulaki. 

Niin? Ei minua asia ainakaan huoleta. Sinunlaisia lusmuja se tietty huolettaa. No jospa ne lusmut alkaisivat sitten töitä tekemään kun potkut pelottaa. Töitä on minulla riittänyt ja tulee riittämään.

Vierailija
574/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jaksat spämmiä. Mutta eihän ne potkulait sinuA koske kun et ole työssä. 

Ei ole spämmiä vaan nyky hallituksen päätös. 

Irtisanomissuojan heikentäminen on käsittelyssä eduskunnassa tällä hetkellä. 

Vierailija
575/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä. 

Niin, miljoona ihmisitä asuu vuokralla. 

Vanhuuseläkeläistä on miljoona neljäsataa tuhatta.&nbsp

Eikö se olisi kannattavaa muuttaa isommalle kylälle jossa on töitä jos kulkeminen on vaikeaa ja estää töissäkäymisen.

Voi jestas sentään jos ennen olisi omtu noin avuttomia.

Vierailija
576/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei minua asia ainakaan huoleta. Sinunlaisia lusmuja se tietty huolettaa. No jospa ne lu

No, hyvä hallitus leikkaa kuntaosuuksista ja ne kenellä on 38 lomapäivää irtisanotaan. 

Vierailija
577/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyys vähenee entisestään ja kohta saadaan irtisanoa ala-asteen opettajia urakalla. 

Vierailija
578/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomia. 

Terveyskeskuksia loppuu ja valitettavasti kelataksia ei saa sunnuntaisin, mutta kyllä kai kaikilla eläkeläisillä on ajokortti. 

Vierailija
579/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku mä oon työtön. Monta tonnia mulle ja heti!

Vierailija
580/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei minua asia ainakaan huoleta. Sin

Ja taas tulee lisää työttömiä.