Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
1/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset sijoittivat työuransa aikana osan palkastaan, ja nyt saavat sitä sijoitusta kuukausittain korkoineen. Työttömät ovat pelkkä rasite.

Vierailija
2/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla netto työeläke on n. 1000-1300e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläinen on maksanut itse omat eläkkeensä ansiotuloistaan työuran aikana. Hän saa ostella eläkkeellään mitä huvittaa, koska rahat ovat hänen. Jos olet nuori, niin eikun vaan mars työpaikalle ahkerana, niin etköhän sinäkin sitten saa ostella mitä haluat.

Vierailija
4/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva eläkeläinen saa monia tonneja kuukausittain eläkettä. - En kyllä työttömänä osaa olla "tavallsielle eläkkeensaajalle" kateeellinen. - Enemmän pelkään, että en ikinä pääse eläkkeelle tai sitä, että joudun sinne liian aikaisin.

Vierailija
5/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne ovat tehneet töitä toisin kuin se kotona makaava työtön.

Eläke kertyy kun tekee työtä.

Vierailija
6/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on maksanut itse omat eläkkeensä ansiotuloistaan työuran aikana. Hän saa ostella eläkkeellään mitä huvittaa, koska rahat ovat hänen. Jos olet nuori, niin eikun vaan mars työpaikalle ahkerana, niin etköhän sinäkin sitten saa ostella mitä haluat.

EI ole vaan suurin osa eläkkeestä tulee nuoremmilta ikäluokilta. Suuret ikäluokat ovat maksaneet aivan onnettoman vähän siihen nähden mitä saavat ja nuoret maksaa todella paljon eikä ole varmaa saadaanko me koskaan mitään eläkettä.

Vierailija
7/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin eläkeläinen tarvii isoja eläkkeitä kun on velattomat talot ja autot?

Vierailija
8/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat revitään työssäkäyvien selkänahasta.

Mielummin maksaisin enemmän työttömälle siitä, ettei se menettäisi pysyvästi työkykyään köyhyyden aiheuttamaan tyhmyyteen ja tulisi joskus auttamaan työmaalle, kun on taas varaa maksaa.

Kansanedustajat kuitenkin päätti ostaa minun rahoilla eläkeläisten äänet.

Vierailija
9/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat. Ongelma ei ole eläkeläiset vaan että ette äänestä SDP tä tai vasemmistoa.

Vierailija
10/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt töitä 16-vuotiata 65-vuotiaaksi. Jossain välissä saanut 2 lasta. Opiskellut pitkälle, mutta joutunut opintojen ohessa koko ajan tekemään töitä, sill opintolaina ei riittänyt asumiseen ja elämiseen opiskelupaikkakunnallani Helsingissä.

Olen mielestäni elkkee ni ansainnut. Vaikka se ei ole kummoinen, se sentään rittää elämisen perustarpeisiin ja jää vähän ylimääräistäkin lateni auttamiseen tai annettavaksi hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
11/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. 

Vierailija
12/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt töitä 16-vuotiata 65-vuotiaaksi. Jossain välissä saanut 2 lasta. Opiskellut pitkälle, mutta joutunut opintojen ohessa koko ajan tekemään töitä, sill opintolaina ei riittänyt asumiseen ja elämiseen opiskelupaikkakunnallani Helsingissä.

Olen mielestäni elkkee ni ansainnut. Vaikka se ei ole kummoinen, se sentään rittää elämisen perustarpeisiin ja jää vähän ylimääräistäkin lateni auttamiseen tai annettavaksi hyväntekeväisyyteen.

No ota se sieltä kassasta älä minun taskusta.

Ai niin ne kassat on valtionvelkojen takuuna ja niitä ei voi käyttää, ette nimittäin ansainneet eläkkeitänne vaan lainasitte ne!

Vierailija
13/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mulle ne monet tonnit, kiitos.-eläkeläinen

Vierailija
14/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittajat. Ongelma ei ole eläkeläiset vaan että ette äänestä SDP tä tai vasemmistoa.

Kuvitteletko että sdp ja vasemmisto palauttaa tuet entiselleen kun ne on kerran poistettu? Ei todellakaan vaan hiljaa hyväksyvät sen.

Vierailija
15/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat kansaneläkettä, niin mielestäni sen sosiaalituen voisi lakkauttaa ja kaikki samalle toimeentuloluukulle vain.

Työeläke sen sijaan on itse ansaittu ja sen saa nauttia niin kuin haluaa. Siihen ei kuulu valtion puuttua. Tietty sitä pyramidijärjestelmää tulisi järjestelmänä uudistaa niin, että jokainen maksaa 100% omasta eläkkeestään, eikä perustu olettamukselle jatkuvalle tuotolle ja Suomen talouskasvulle.

Vierailija
16/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ota se sieltä kassasta älä minun taskusta.

Ai niin ne kassat on valtionvelkojen takuuna ja niitä ei voi käyttää, ette nimittäin ansainneet eläkkeitänne vaan lainasitte ne!

Taas yks joka ei ymmärrä tel-eläkettä.  Eikö koulussa enää opeteta mitään.

Vierailija
17/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI ole vaan suurin osa eläkkeestä tulee nuoremmilta ikäluokilta. Suuret ikäluokat ovat maksaneet aivan onnettoman vähän siihen nähden mitä saavat ja nuoret maksaa todella paljon eikä ole varmaa saadaanko me koskaan mitään eläkettä.

Kerro paljonko maksat.

Vierailija
18/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin!

Vierailija
19/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin siitä maksetaan palkkaa.

Vierailija
20/645 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole taloa eikä autoa.-eläkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme