Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?
Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?
Kommentit (645)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke on 970 netto eikä siitä mene veroa.
Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä.
Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa ja, se on 595 netto kuukaudessa, vaikka olisi 5 lasta.
Keväällä tulee potkulaki.
Jos sulla on 5 lasta niin työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Jos ei ole rahas laskuihin niin omistusasunto menee ulosottovirastolle.
Aika pitkään saa olla työttömänä että työmarkkinatuelle tipahtaa. Luulisi kaikkensa tekevän kun on 5 lasta että kykenee itse ne ruokkimaan yhteiskunnan sijasta. Tulee vielä lapsilisää ja toi
Niin? Jos on tuollainen määrä omaisuutta niin sitten se laitetaan myyntiin jos ei muuten pärjää. Vai pitää sinulle nämäkin asiat yhteiskunnan maksaa? Onhan se ikävää kun joutuu luopumaan tuollaista asioista mutta jos ei varaa ole niin se on sitten vaan tehtävä. Ei se niin kamalaa ole kun ei monella muullakaan työssäkäyvällä tuollaisia herkkuja ole. Vai mureneeko se elämä kun hienot kulissit kaatuu?
No, juu. Eläkeläinen joutuu maksamaan kaikki palvelut, jos ei itse jaksa, kun täyttää 86-vuotta.
Kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä, eläkeläisen ei tarvitse maksaa alvia.
Kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun.
No, äitini saa eläkettä reilun tonnin kuussa ja minä tienaan kokopäivätyöstäni vain muutaman satasen enemmän eli en lähellekään edes kahtatonnia. Isäni työeläke oli jotain siitä välistä. Ei kaikki eläkeläiset Suomessa ole rikkaita, jos ei sitten ole työttömät tai monet työssäkäyvätkään.
Juu, omaisuus myyntiin, kun tulee potkulaki. 30 vuotta teit töitä ja joudut myymään koko omaisuutesi.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.
Jotta saa vuokra-asuntoon asumistukea niin tilillä saa olla 10000 yksin asuvalla ja pariskunnalla 20000. Tammikuussa tulee varallisuusraja.
Niin että työttömälle sitten vaan monta tonnia kuussa, koska tarvii rahaa. Ei sit tarvi käydä töissäkään. Kätevää. Ratkaisu kaikkiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin että työttömälle sitten vaan monta tonnia kuussa, koska tarvii rahaa. Ei sit tarvi käydä töissäkään. Kätevää. Ratkaisu kaikkiin ongelmiin.
Tuet leikattiin ja tulee paikallinen sopiminen.
Saas nähdä miten asuntovelkaiset pärjäävät palkan alennus kisoissa.
Katsoppas ap, kun tämä eläkeläinen on tehnyt 45v ilolla täitä . Nyt elämä on luxusta!
Kuka yleensä saa omitusasuntoon asumistukea? Ei kai siinä asuntolainoja huomioida?
Sinä työtön ollos huoleti, näin kun järkevästi asuu yhtiövastike on vajaat 300 euroa sisältäen sähköt ( 70-luvulla tehtiin tämmösiä taloja) , saunan ja autopaikan ja vesimaksua 18 euroa. Loput vedestä tasoituslaskulla. Eiköhän tästä selviä ja vielä siivouksenkin pystyy maksamaan ja lääkkeet
Muutahan sinäkin sieltä puulämmitystalostasi ihmisten ilmoille, et sitä autoakaan sitten tarvitse. Kai niillä lapsilla on isäkin, lapsilisät tulee ja lapsiperhe saa kyllä tukea lasutädeiltä.
Kun hakee toimeentulotukea niin pitää toimittaa kelaan koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta.
Jos siellä on asuntovelka maksu, niin se ei ole meno ja kesämökkiä ei saa olla eli ei saa olla sellasen tiemaksuja sun muita tilillä näkyvissä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi nykyeläkeläiset ovat syntyneet kultalusikka suussa kun talot ja mökit oli lähes ilmaisia 70-90 luvulla jolloin ostivat niitä, nykynuoriso joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan samanlaisesta talosta. Ja näille eläkeläisille pitäisi vielä maksaa kovaa eläkettä. Kyllä on ahnetta porukkaa.
Ei ne mitenkään ilmaisia ole olleet koskaan. Tulotaso ja rahan arvo oli aivan toinen kuin nyt. Kymmeniä vuosia saivat säälittävän neukkukuution koppia maksaa ja syödä näkkileipää ennenkuin se oli velaton. Nyt ne sitten on ilmaisia, pahimmillaan kymmenien vuosien raatamisella maksetun asunnon taloyhtiö tekee konkan ja meni eläkelläiseltä sekin vähä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka yleensä saa omitusasuntoon asumistukea? Ei kai siinä asuntolainoja huomioida?
Sinä työtön ollos huoleti, näin kun järkevästi asuu yhtiövastike on vajaat 300 euroa sisältäen sähköt ( 70-luvulla tehtiin tämmösiä taloja) , saunan ja autopaikan ja vesimaksua 18 euroa. Loput vedestä tasoituslaskulla. Eiköhän tästä selviä ja vielä siivouksenkin pystyy maksamaan ja lääkkeet
Muutahan sinäkin sieltä puulämmitystalostasi ihmisten ilmoille, et sitä autoakaan sitten tarvitse. Kai niillä lapsilla on isäkin, lapsilisät tulee ja lapsiperhe saa kyllä tukea lasutädeiltä.
16000 loppuu asumistuki omistusasuntoon tammikuussa.
Eläkeläisen asumistukea saa jatkossakin omistusasuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä.
Niin, miljoona ihmisitä asuu vuokralla.
Vanhuuseläkeläistä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulevaisuudessa, kun ei moni työikäinen edes saa lainaa.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä, työtunteja ei saa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi nykyeläkeläiset ovat syntyneet kultalusikka suussa kun talot ja mökit oli lähes ilmaisia 70-90 luvulla jolloin ostivat niitä, nykynuoriso joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan samanlaisesta talosta. Ja näille eläkeläisille pitäisi vielä maksaa kovaa eläkettä. Kyllä on ahnetta porukkaa.
Pääsin eläkkeelle kesällä. En ole nähnyt kultalusikoita ja 70-luvulla olin kymmenvuotias joten talot ja mökit jäi ostamatta. Mun kova eläke on 1200e/netto/kk.-terveisin ahne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eläkkeelle kesällä. En ole nähnyt kultalusikoita ja 70-luvulla olin kymmenvuotias joten talot ja mökit jäi ostamatta. Mun kova eläke on 1200e/netto/kk.-terveisin ahne
No, se ei poista sitä tosiasiaa, että suurin osa Suomen varallisuudesta on eläkeläisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitenkään ilmaisia ole olleet koskaan. Tulotaso ja rahan arvo oli aivan toinen kuin nyt. Kymmeniä vuosia saivat säälittävän neukkukuution koppia maksaa ja syödä näkkileipää ennenkuin se oli velaton. Nyt ne sitten on ilmaisia, pahimmillaan kymmenien vuosien raatamisella maksetun asunnon taloyhtiö tekee konkan ja meni eläkelläiseltä sekin vähä.
Kyllä ne oli halpoja silloin ja nykyään arvokkaita varsinkin kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska ne ovat tehneet töitä toisin kuin se kotona makaava työtön.
Eläke kertyy kun tekee työtä.
Mihin eläkeläinen tarvii isoja eläkkeitä kun on velattomat talot ja autot?
Kyllä pitää olla tyhmä, kun tuollaista kyselee. Minäpä kerron eläkeläisenä, mihin tarvitsen rahaa. Sairauskuluihin, lääkkeisiin. Jos on huonokuntoinen, niin tarvitsee siivousapua, ruon kotiin tuomista, esimerkiksi. Ja jos asuu vuokralla, niin vuokran maksuun. Itse asun yksin ok-talossa, velattomassa. Lisäksi minulla on hyvä VW-auto. Voin kertoa, että eläkkeeni ei riitä jokaisena kuukautena, varsinkaan kun ostan tankin täyteen öljyä. Mutta minulla on säästöjä. Kaikilla ei ole iso eläke. Itse olen todella pienellä eläkkeellä, koska hoidin lapsiani, kun olivat pieniä. Sain958 lisäksi pienen perinnön tädiltäni.
Minä sain 30 h joka viikko tunneilla töissä palkkaa 1200 netto kuukaudessa.
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä.
Kenen rahoilla aloittaja elää. Entä kenen rahoilla maksetuista kouluissa käynyt kun kirjoitustaito on. Joku maksoi aloittajan ruuat vaipat. Mitä jos auttaisit toisia ihmisiä joskus. Kokeile. Ilman maksua. Kokeile onnistuuko.