Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?
Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?
Kommentit (645)
Entäs ne tonnin minimieläkkeellä kituuttavat köyhät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä.
Niin, miljoona ihmisitä asuu vuokralla.
Vanhuuseläkeläistä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulevaisuudessa, kun ei moni työikäinen edes saa lainaa.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä, työtunteja ei saa enempää.
Miksi noita omia huoliasi aina kerrot? Myykää se mökki jos sitten saisitte enemmän tukia.
Muittan asioista älä ole huolissasi, sijoittajat voivat ostaa asuntoja ja ottavat vuokralaisia. Jossain kuitenkin tuilla eläjienkin on asuttava
Kuitenkin työpaikkoja on ja työkykyisiä ihmisiä jotka pystyvät kuluttamaan. Tosin he eivät tarvitse mummojen yksiöitä ja kolmioita mutta sijoutusasunnoksi voivat ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalla saa 1300 netto kuukaudessa, kun tekee 30 tuntia joka viikko vuorotyötä.
Eläkkeet ja palkat on nykyään saman suuruisia ja monella ketä saa 1300 netto kuukaudessa palkkaa on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi nykyeläkeläiset ovat syntyneet kultalusikka suussa kun talot ja mökit oli lähes ilmaisia 70-90 luvulla jolloin ostivat niitä, nykynuoriso joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan samanlaisesta talosta. Ja näille eläkeläisille pitäisi vielä maksaa kovaa eläkettä. Kyllä on ahnetta porukkaa.
Ei ne mitenkään ilmaisia ole olleet koskaan. Tulotaso ja rahan arvo oli aivan toinen kuin nyt. Kymmeniä vuosia saivat säälittävän neukkukuution koppia maksaa ja syödä näkkileipää ennenkuin se oli velaton. Nyt ne sitten on ilmaisia, pahimmillaan kymmenien vuosien raatamisella maksetun asunnon taloyhtiö tekee konkan ja meni eläkelläiseltä sekin vähä.
Kyllä ne oli halpoja silloin ja nykyään arvokkaita varsinkin kaupungeissa.
Ei asunnot ole olleet halpoja koskaan. Anoppi ja appiukko maksoivat rivarinpätkää 15 vuotta. Minä ostin siitä puolikkaan käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta eläkeläiset vois elättää työttömiä?
Selitäpä ihan reaalitalouden näkökulmasta, miten eläkeläinen kotona makaamalla elättää yhtään ketään. Et taida kyetä.
Etkö tosiaan tiedä mitä kaikkea eläkkeestä maksetaan?
Et siis tiedä, mitä on reaalitalous. Siihen nimenomaan eivät liity tuollaiset asiat mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.
No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä.
Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulevaisuudessa, kun ei moni työikäinen edes saa lainaa.
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-
Niin, maksetaan 800 vuokraa kun palkka 1300 netto. Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja moni luopuu autosta eikä ole enää kaupassa töissä, ne on myöhään auki eikä kulje kaikissa kaupungeissa enää linja-autoa, kun kauppa menee kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi nykyeläkeläiset ovat syntyneet kultalusikka suussa kun talot ja mökit oli lähes ilmaisia 70-90 luvulla jolloin ostivat niitä, nykynuoriso joutuu maksamaan moninkertaisen hinnan samanlaisesta talosta. Ja näille eläkeläisille pitäisi vielä maksaa kovaa eläkettä. Kyllä on ahnetta porukkaa.
Ei ne mitenkään ilmaisia ole olleet koskaan. Tulotaso ja rahan arvo oli aivan toinen kuin nyt. Kymmeniä vuosia saivat säälittävän neukkukuution koppia maksaa ja syödä näkkileipää ennenkuin se oli velaton. Nyt ne sitten on ilmaisia, pahimmillaan kymmenien vuosien raatamisella maksetun asunnon taloyhtiö tekee konkan ja meni eläkelläiseltä sekin vähä.
Kyllä ne oli halpoja silloin ja nykyään arvokkaita varsinkin kaupungeissa.
Heinolasta saa kolmion 40 000 eurolla, omakotitalon , 70-luvulla rakennetun 60 000 eurolla omalla tontilla. Ihan paikallisliikennepysäkin läheltä.
Kun kauppa menee kiinni klo 23.00 niin sen jälkeen lasketaan kassa ja laitetaan varashälytykset. Ei kaikissa kaupungeissa kulje enää linja-autoa tohon aikaan.
On hyvä, että ihmiset irtisanovat itsensä töistä ja menevät työkkärin listoille hakemaan päivätöitä jotka on arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulevaisuudessa, kun ei moni työikäinen edes saa lainaa
Fillareihin on nykyisin hyviä valoja ja talvirenkaita. Joku sananlasku, koskas laiska töitään tekee, talvella ei tarkene, kesällä ei kerkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulev
Meillä on 2 pyörää jo varastettu, vaikka oli 2 lukkoa per pyörä.
Enää ei pyörää osteta.
Emme rupea ostelemaan pyöriä varkaille, kyllä 2 riitti.
Tehtiin rikosilmoitus eikä mitään ole kuulunut, 3 vuotta jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perikunnan asuntoja myytyä saa tulevaisuudessa, kun ei moni työikäinen edes saa lainaa
Jos vuokra on 800 ja palkka 1300 netto, silloin täytyy ottaa toinen työpaikka. Me suuret ikäluokat teimme kahta työtä, kyllä nyt kelpaa eläkettä naatiskella.
Vierailija kirjoitti:
Kun kauppa menee kiinni klo 23.00 niin sen jälkeen lasketaan kassa ja laitetaan varashälytykset. Ei kaikissa kaupungeissa kulje enää linja-autoa tohon aikaan.
On hyvä, että ihmiset irtisanovat itsensä töistä ja menevät työkkärin listoille hakemaan päivätöitä jotka on arkisin.
Eikös ne vartijat hälyt laita? Tottakai työaika tehdään täyteen, kassanlasku on sitä työtä jos se tehtäviin kuuluu. Eiköhän sitä opiskelijat tee mielellään iltoja ja semmoiset ihmiset joille arki ja työssäkäyminen ei ole noin caikeaa ja vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska ne ovat tehneet töitä toisin kuin se kotona makaava työtön.
Eläke kertyy kun tekee työtä.
Mihin eläkeläinen tarvii isoja eläkkeitä kun on velattomat talot ja autot?
Kyllä pitää olla tyhmä, kun tuollaista kyselee. Minäpä kerron eläkeläisenä, mihin tarvitsen rahaa. Sairauskuluihin, lääkkeisiin. Jos on huonokuntoinen, niin tarvitsee siivousapua, ruon kotiin tuomista, esimerkiksi. Ja jos asuu vuokralla, niin vuokran maksuun. Itse asun yksin ok-talossa, velattomassa. Lisäksi minulla on hyvä VW-auto. Voin kertoa, että eläkkeeni ei riitä jokaisena kuukautena, varsinkaan kun ostan tankin täyteen öljyä. Mutta minulla on säästöjä. Kaikilla ei ole iso eläke. Itse olen todella pienellä eläkkeellä, koska hoidin lapsiani, kun olivat pieniä. Sain lisäksi pienen perinnön tädiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne vartijat hälyt laita? Tottakai työaika tehdään täyteen, kassanlasku on sitä työtä jos se tehtäviin kuuluu. Eiköhän sitä opiskelijat tee mielellään iltoja ja semmoiset ihmiset joille arki ja työssäkäyminen ei ole noin caikeaa ja vastenmielistä.
Kyllä hälytykset laitetaan ihan itse. Vartija kiertää kun kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas yleistettiin rikkaat ja köyhät eläkeläiset samaan kastiin. Googletappa huvikseen, paljonko on takuueläkkeen määrä vuonna 2024 ja tule sitten kertomaan, kuinka hyvätuloisia kaikki eläkeläiset ovat. Eläkeläisillä myös on monesti sairauksia ja runsaasti lääkityksen/terveydenhuollon tarvetta oli sitten vanhuuseläkkeellä tai työkyvyttömyyseläkkeellä, että ne menotkin ovat (tervettä) työtöntä suuremmat. Itse tässä makselen vieläpä opintolainaa takaisin pienestä työkyvyttömyyseläkkeestä!
Toki työttömillekin pitäisi mielestäni maksaa kohtuullista perusturvaa, jota nykyinen työttömyyskorvaus ei mielestäni ole.
Ne saa siihen toimeentulotukea päälle.
Minun aikaan puolison tulot vaikuttivat työttömyyskorvaukseen. Ei saanut mies mitään ttörtömyyskorvauksia, koska minun tulot olivat isot. Eläke ei ole iso, koska minulla on myös paljon katkoja työurassa.
Vierailija kirjoitti:
Emme rupea ostelemaan pyöriä varkaille, kyllä 2 riitti.
Tehtiin rikosilmoitus eikä mitään ole kuulunut, 3 vuotta jo mennyt.
Kai te vakuutuksesta saitte? Ai niin, sossu ei maksa kotivakuutusta, ei ollu vakuutusta.
Ei poliisit pyöriä etsi, ne kirjaavat ilmoituksen jolla voi hakea vakuutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työtunteja saa kuin 20-30, kun niitä ei anneta, vaikka pyytää. Yleensä vain osastopäälliköillä on täydet työtunnit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin eläkkeelle kesällä. En ole nähnyt kultalusikoita ja 70-luvulla olin kymmenvuotias joten talot ja mökit jäi ostamatta. Mun kova eläke on 1200e/netto/kk.-terveisin ahne
No, se ei poista sitä tosiasiaa, että suurin osa Suomen varallisuudesta on eläkeläisillä.
Kellä on, kellä ei.
Osa työttömistä saa monta tonnia. Ja aika harva eläkeläinen saa monta tonnia.