Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi eläkeläiset saa monta tonnia kuukausittain eläkettä ja työttömät joutuu kitumaan alle 600 eurolla?

Vierailija
03.11.2024 |

Eläkeläinen ei tarvi rahaa kun on jo niin vanha eli pärjäisivät paljon vähemmällä. Nuoremmat saa työttömänä muutaman satasen jolla ei elä, millä työtön ostaa auton että pääsee liikkumaan töissä ja kuskaamaan lapsia päiväkotiin kun ei ole varaa? Työtön joutuu ajamaan parin sadan euron romulla työmatkoja ja kuskaamaan lapsia joilla elämä edessä. Sen sijaan eläkeläiset ostelee uusia turvallisia uusia autoja jatkuvasti vaikka eivät tarvi niitä. Mitä järkeä tälläisessä homassa on?

Kommentit (645)

Vierailija
581/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on 970 netto eikä siitä mene veroa. 

Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa ja, se on 595 netto kuukaudessa, vaikka olisi 5 lasta.

Keväällä tulee potkulaki. 

Taas tuo valheellinen tieto. Työmarkkinatuesta EI MENE  veroa jossei ole muuta tuloa. Ärsyttää tuo jatkuva jankuttaminen joka ei ole totta. 

Kyllä siitä menee veroa. Ennakonpidätys on 20 % ja veronpalautus on paljon vähemmän kuin kuukausierä x 0,2 x 12. Toisin sanoen veroa kyllä menee. En nyt tässä verotietoja kaivamatta pysty sanomaan, montako prosenttia sitä lopulta menee, mutta on se selvästi nollaa suurempi.

Esim. viime vuonna sain työmarkkinatukea 771 euroa kuussa käteen. Tuo oli siis 20 % ennakonpidätyksen jälkeen. Todellinen summa oli siis reilut 900 euroa kuussa. Nopealla laskutoimituksella maksoin viime vuonna reilut 2300 euroa ennakonpidätystä. Veronpalautus oli kuitenkin noin 300 euroa, ellen aivan väärin muista, ei se kuitenkaan tuota enempää ollut. Toisin sanoen työmarkkinatuestani meni veroja viime kalenterivuonna noin 2000 euroa.

Vierailija
582/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on vaikeaa tällä meidän vakityöttömällä.

Sääliksi käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ajokortti, mutta on kuulemma sellaisia uusavuttomia ihmisiä joilla ei ole ajokorttia. 

Tiesitkö muuten, että kun kotihoito tulee sinua sinne maaseudulle palvelemaan niin ne ottavat kilometrikorvaukset, mitä pidempi matka sitä kalliimpaa palvelua. 

Vierailija
584/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke on 970 netto eikä siitä mene veroa. 

Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 240000 leskeneläkettä. 

Työmarkkinatuesta menee 20 % veroa ja, se on 595 netto kuukaudessa, vaikka olisi 5 lasta.

Keväällä tulee potkulaki. 

Taas tuo valheellinen tieto. Työmarkkinatuesta EI MENE  veroa jossei ole muuta tuloa. Ärsyttää tuo jatkuva jankuttaminen joka ei ole totta. 

Kyllä siitä menee veroa. Ennakonpidätys on 20 % ja veronpalautus on paljon vähemmän kuin kuukausierä x 0,2 x 12. Toisin sanoen veroa kyllä menee. En nyt tässä verotietoja kaivamatta pysty sanomaan, montako prosenttia sitä lopulta menee, mutta on se selvästi nollaa suurempi.

Esim. viime vuonna sain työmarkkinatukea 771 euroa kuussa käteen. Tuo oli siis 20 % ennakonpidä

Et varmaan saanut, koska nykyään ei saa lapsikorotuksia. Jos saat 700 käteen niin sinulle tulee isot mätkyt tai sitten olet tehnyt myös palkkatöitä tänä vuonna. 

Vierailija
585/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tollasen eläkeläisen laskun palveluista kotiin ja siinä oli laskettu myös kilometrikorvaukset. 

Vierailija
586/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä. 

Et sä mitään elänyt ole. Selviydyt vaan hengissä päivästä toiseen. Ei mitään omaa, eikä varmaan lapsia tai muutakaan. Elämän tapa ihan kuin joku just 18v täyttänyt. 

Mulla on oma talo, mökki ja auto. Velattomia jo, kun ikää kohta 50v. On kolme lasta, eläimiä ja harrastuksia. Mietipä sitä. :)

Vierailija
587/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hakee toimeentulotukea niin pitää toimittaa kelaan koko perheen tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta. 

Jos siellä on asuntovelka maksu, niin se ei ole meno ja kesämökkiä ei saa olla eli ei saa olla sellasen tiemaksuja sun muita tilillä näkyvissä. 

No voi ei. Tilanteesi on todella huono ja voisin varmasti auttaa sinua. Pystyisin varmasti omasta pienestä 300€/kk budjetistani vielä nipistämään sinulle 80€, niin saatte sentään ruokaa ostettua. Olen todella pahoillani tilanteestasi.

Ei minulla ole kesämökkiä, mutta monella vakituisella on ja kohta tulee potkulaki. 

Niin? Ei minua asia ainakaan huoleta. Sin

Ei ole koskaan ollut tuollaista lomapäiviä niin ihan olisi kohtuullista että niitä vähennettäisiin. Ja ne irtisanotaan keillä ei ole työnantajalle arvoa tai käyttöä. Mitä monipuolisempi ja ahkera on sitä varmemmin töitä riittää. 

Vierailija
588/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki saa toimeentulotukea. Siihen vaikuttaa puolison pienetkin tulot, lainat ei ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

No voi sua raasua. Mulla menee ihan hyvin vaikka ei ole omistusasuntoa. Eipä ole lainaakaan eikä mökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunuakaan. Tai mullahan menee sua paremmin kun olen elänyt sen mukaan mihin on oikeasti varaa. Mietippä sitä. 

Et sä mitään elänyt ole. Selviydyt vaan hengissä päivästä toiseen. Ei mitään omaa, eikä varmaan lapsia tai muutakaan. Elämän tapa ihan kuin joku just 18v täyttänyt. 

Mulla on oma talo, mökki ja auto. Velattomia jo, kun ikää kohta 50v. On kolme lasta, eläimiä ja harrastuksia. Mietipä sitä. :)

Toivottavasti lapset hoitaa sun mökit ja talot, kun et itse jaksa, koska yhteiskunta ei tarjoa ilmaispalveluita ja nyt on tulossa myös 100 euron korotus hoitokotimaksuun, jos puoliso joutuu hoitokotiin ja on varallisuutta. Puolison eläke menee hoitokodille + 100 euron maksu sille joka jää kotiin, siis kuukaudessa. 

Vierailija
589/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avuttomia. 

Terveyskeskuksia loppuu ja valitettavasti kelataksia ei saa sunnuntaisin, mutta kyllä kai kaikilla eläkeläisillä on ajokortti. 

Ei ole.

Vierailija
590/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee miksi joillakin on vain tilapäistöitä eikä samaan paikkaan koskaan uudestaan.

Vierailija
591/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avuttomia. 

Terveyskeskuksia loppuu ja valitettavasti kelataksia ei saa sunnuntaisin, mutta kyllä kai kaikilla eläkeläisillä on ajokortti. 

Ei ole.

Palveluista esim. siivous laskutetaan myös kilometrikorvaukset. 

Vierailija
592/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 44 vuotta tehnyt töitä ja maksanut hemmetisti veroja. Veroja joilla maksetaan myös teidän työttömien työttömyyspäivärahat. Eläkerahani pitäisi nyt sitten laittaa hyvätekeväisyyteen. Voi jessus!

Veroilla ei makseta mitään!

Ai millä sä luulet ,että sua elätetään. Mä maksan veroja 1280 e , kyllä sillä maksetaan laiskojen elämää. 

Vierailija
593/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometrikorvaukset maksaa sitä enemmän mitä pidempi matka. Kodin siivouksen osto on kalliimpaa maaseudulle kuin kaupunkiin. 

Vierailija
594/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät ole samanlaisia materialisteja kuten sinä.

Vierailija
595/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy.

Jos tarkoitat minua niin olen kyllä töissä. 

Vierailija
596/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy.

Jos tarkoitat minua niin olen kyllä töissä. 

Mutta koska olen välillä työtön niin tiedän, että jos puoliso tienaa 2200 brutto ja 2 lasta niin saa pelkän 595 työmarkkinatuen. Perhe ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea. 

Joten sääliksi käy asuntovelkaisia, kun tulee potkulaki. Jos ei rahat riitä laskuihin niin asunto menee ulosottovirastolle. 

Vierailija
597/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset maksavat myös veroja jota työtön ei tee.

Työtön maksaa enemmän veroja kuin eläkeloinen.

Paljonko veroprosenttisi on? Mulla se on 25%.-eläkeläinen

Sama. -työtön. Mistä summasta sinulla tuo otetaan?

Laske itse ! Jos osaat !

Vierailija
598/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän provon pukkasit. Sinäkin saat aikoinaan eläkettä, sen parempaa mitä pitemmän työuran teet ja mitä paremmalla palkalla.

Vierailija
599/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän provon pukkasit. Sinäkin saat aikoinaan eläkettä, sen parempaa mitä pitemmän työuran teet ja mitä paremmalla palkalla.

Työkokeilusta työmarkkinatuella ei kerry eläkettä eikä toimeentulotukityöstä mitä hallitus suunnittelee. 

Vierailija
600/645 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avuttomia. 

Ei ole.

Ei kortilla ajeta vaan autolla !