Amerikkalainen työssäkäyvä 26-vuotias mies kuoli koska rahat ei riittäneet insuliiniin
Hänen palkkansa oli 35000 USD vuodessa ja hänellä ei ollut varaa maksaa 450 USD per kk terveysvakuutusta. Siinäkin toki olisi ollut 7500 USD:n omavastuu.
Amerikassa insuliini on erittäin kallista. Itse ostettuna kokonaan insuliini oli maksanut hänelle 1300 USD per kk.
Hän oli ruvennut säännöstelemään omaa insuliinin käyttöään koska ei ollut varaa käyttää sitä riittävää määrää. Seurauksena kuolema. Aika raakaa hommaa tuolla. Kanadasta insuliinia saa selvästi halvemmalla ja monet amerikkalaiset ostavatkin sieltä sitä.
Yli 65-vuotiaat saavat kai halvemmalla mutta sitä nuoremmille erittäin kallista. Monet reseptilääkkeet ovat USA:ssa tosi kalliita.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Suomessakin edessä, kun rikkaiden edustamat hallitukset romuttavat maailman parhaimman terveydenhuollon.
Suomen terveydenhoito oli ihan perseestä jo joskus 2007. Muistan ku oon luu murtuneena istunu monta tuntia kivuissa yhteispäivystyksessä.
Sait sentään avun vuorokauden sisään eli älä tyhjästä märise.
Nykyään ei kannata katsoa dokumemtteja eikä lukea uusimpia historiankirjoja sillä kaikesta on tahalleen väånnetty poliittista ja suodatettu linssien läpi. Esimerkiksi jos ostatte historian kirjan niin katsokaa että se on painettu ennen vuotta 2000.
Ihan samanlailla lãäkkeet, lääkäri käynnit ja laskut menee sielläkin kuin Suomessa ja jos ei ole varaa lääk,eisiin niin saa asuinosavaltionsa piiriltä tukea mikä vastaa meidän Kelalta saatua lääkekorvausta. Turhaa mesoamista jos joku ei ole tyhmyyttään osannut ostaa insuliinia tai mennä päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä putintrolleilla ja iigoreilla on sitten kerrassaan hauskat sadat siellä Moskovassa. Valitettavasti kukaan ei ole kuollut Yhdysvalloissa sen takia että lääkket ja terveydenhoito olisi heille liian kallista. Se on vain teidän propagandatehtailijoiden märkää toiveunta ja mielikuvitusta.
Löydät jutun Alec Raeshawn Smithistä ihan googlettamalla. Ääliö.
Googlaappa insuliinin hinta USA:ssa. Ääliö.
Etsin että mitä mahtaa insuliini maksaa jollei ole vakuutusta, en löytänyt tietoa.
Ei koske kaikkia tuo hintakatto $35 kuussa. Jos ei ole vakuutusta ja putoaa tukijärjestelmien ulkopuolelle niin joutuu maksamaan vähittäismyyntihinnan.
Euroopassa jokin tyypillinen injektiokynän ohjehinta on kai jotain 6€ kpl eli 180 € kuussa.
Yhdysvalloissa kuulemma myyntihinta on paljon (tai moninkertaisesti) korkeampi.
Kyllä tästä saan sellaisen käsityksen etteivät nallekarkit käy tasan...
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlailla lãäkkeet, lääkäri käynnit ja laskut menee sielläkin kuin Suomessa ja jos ei ole varaa lääk,eisiin niin saa asuinosavaltionsa piiriltä tukea mikä vastaa meidän Kelalta saatua lääkekorvausta. Turhaa mesoamista jos joku ei ole tyhmyyttään osannut ostaa insuliinia tai mennä päivystykseen.
Luin juuri että pitää olla jonkun köyhyysrajan alapuolella, eikä tämä työssäkäynyt vainaja tainnut olla riittävän pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tosiaankaan taida mennä samanlailla - luepa tästä.
https://edition.cnn.com/2024/11/03/health/texas-fetal-demise-propublica…
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Terveydenhuolto_Yhdysvalloissa
"Yhdysvallat on ainoa läntinen teollisuusmaa, jolla ei ole yleistä, kaikille kansalaisille saatavilla olevaa terveydenhoitojärjestelmää. Yksityiset ja julkiset sairaalat ovat lain mukaan velvollisia hoitamaan kaikki hätätapaukset, mutta akuutin hengenvaaran poistuttua hoitovelvoite lakkaa."
Sellaista. Tätäkö jotkut haluavat Suomeenkin?
Kyllä haluan Suomeenkin saman. Sillä vit tuttaa elättää loisia, jotka elelevät minun verorahoillani tekemättä mitään. Itse painan arkisin duunia klo 7-15.30 asti. Haluan itse päättää mihin minun verorahani saa käyttää!
T. Duunarimies ja 4 lapsen isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.
Ykköstyypin diabetes, joka on täysin insuliiniriippuvainen, voi tulla kenelle tahansa eikä ole tippaakaan riippuvainen elintavoista.
Ihan sama, ei kuule kiinnosta! Jokainen elättäköön ittensä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en halua maksella muiden insuliineja. Itse siihen voi eniten vaikuttaa, tuleeko diabetes.
Ykköstyypin diabetes, joka on täysin insuliiniriippuvainen, voi tulla kenelle tahansa eikä ole tippaakaan riippuvainen elintavoista.
No, luonnossa heikot kuolevat pois. Ethän sinäkään mene jotain v*tun hiirtä jolla on syöpä, viemään eläinlääkäriin hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhdysvallat on ainoa läntinen teollisuusmaa, jolla ei ole yleistä, kaikille kansalaisille saatavilla olevaa terveydenhoitojärjestelmää. Yksityiset ja julkiset sairaalat ovat lain mukaan velvollisia hoitamaan kaikki hätätapaukset, mutta akuutin hengenvaaran poistuttua hoitovelvoite lakkaa."
Kyllä haluan Suomeenkin saman. Sillä vit tuttaa elättää loisia, jotka elelevät minun verorahoillani tekemättä mitään. Itse painan arkisin duunia klo 7-15.30 asti. Haluan itse päättää mihin minun verorahani saa käyttää!
Hajoa lammas!
Niin kauan kun minä maksan veroja tässä maassa niin minä päätän mihin niitä käytetään täällä Suomessa sekä vetoan demokratiaan ja enemmistön yksimielisyyteen siitä asiasta että penniäkään Suomen verotuloista ei tule pistää työttömien hiippareiden elättämiseen joita ei voi vähãänkään kiinostaa työnteko tai tehdä mitään sen eteen elättääksen itsensä omilla palkkatuloillaan ja kerrankin ottaa vastuuta itsestään.
Vaikka emme (vielä) tuolla tiellä ole, ei Suomenkaan terveydenhuollossa ole hurraamista. Kun sairastin vakavan masennusjakson ja olin tosi lähellä tappaa itseni, jouduin soittamaan kaverin avulla kahteen eri linjaan työterveydenhuoltoon että sain ajan yrmeälle työterveyshoitajalle, joka laittoi ajan työterveyslääkärille, joka antoi lähetteen sairaalan akuuttipäivystykseen, jossa taas nyreä päivystäjä kyseli mitäs sinä täällä teet, josta pääsin psykiatrin puheille, joka diagnosoi vakavan masennuksen ja ahdistuksen ja lähetti taas lähetteen työryhmälle jossa vihdoin pääsin kunnolla avun piiriin. Lyhyemmällä pinnalla olisin antanut olla puolessa välissä ja mennyt kotiin tappa maan itseni.
Terminaalivaiheen syöpää sairastavaa tuttua taas ei millään olisi otettu sairaalaan huoneeseen vaan ängetty kotiinsa kuolemaan.
Ystäväni käyttää eliniän lääkitystä joka maksaa yli 700 euroa ottaa kolmen kuukauden satsin hintaan 1700 euroa.
Ainoa hyvä on se että lääkekatto täyttyy kerralla. Mutta on tällä hetkellä pientä opintotukea saava ja vaikeaa saada kasaan tuota rahaa kun kelakorvays on 40%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti pääset maksamaan lastesi opinnot täysimääräisesti, kuten myös terveydenhoidon, hammaslääkärit, lapsilisät voisit palauttaa.
Vituttaa maksaa tuollaisten sikiäjien lasten kuluja - maksaisi itse.
Vierailija kirjoitti:
Tuo maa on täysin rappiolla. Ja hallitus haluaa meille samaa.
Ei se ole rappiolla, vaan siellä on ihan eri tavalla toimiva terveydenhoito. Vakuutuksella saa hoitoa, muuten ei. Köyhillä on todella kurjat oltavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole rappiolla, vaan siellä on ihan eri tavalla toimiva terveydenhoito. Vakuutuksella saa hoitoa, muuten ei. Köyhillä on todella kurjat oltavat.
Köyhille on halvat vakuutukset.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka emme (vielä) tuolla tiellä ole, ei Suomenkaan terveydenhuollossa ole hurraamista. Kun sairastin vakavan masennusjakson ja olin tosi lähellä tappaa itseni, jouduin soittamaan kaverin avulla kahteen eri linjaan työterveydenhuoltoon että sain ajan yrmeälle työterveyshoitajalle, joka laittoi ajan työterveyslääkärille, joka antoi lähetteen sairaalan akuuttipäivystykseen, jossa taas nyreä päivystäjä kyseli mitäs sinä täällä teet, josta pääsin psykiatrin puheille, joka diagnosoi vakavan masennuksen ja ahdistuksen ja lähetti taas lähetteen työryhmälle jossa vihdoin pääsin kunnolla avun piiriin. Lyhyemmällä pinnalla olisin antanut olla puolessa välissä ja mennyt kotiin tappa maan itseni.
Terminaalivaiheen syöpää sairastavaa tuttua taas ei millään olisi otettu sairaalaan huoneeseen vaan ängetty kotiinsa kuolemaan.
Terminaalivaiheen syöpäkuolevaa ei pidäkään ottaa sairaalaan jos vaan mitenkään pärjää kotona. Kassi oxycodonia tai fentanyylilaastari ettei tule pahoja kipuja niin on pääsääntöisesti parempi kuolla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on myös oikeuslaitos ihan käsittämätön. Jostain näpistyksestä joutuu vankilaan ja kuten tuo Helena Koivukin joutuisi 14 päiväksi vankilaan, jos sinne palaisi.
Hyvä että on kunnon rangaistukset eikä paapota kuten täällä.Täällä jaetaan rikoksista ehdollista ja se on muka"vankeusrangaistus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki voi vaikuttaa siihen.
Kuinkahan voi vaikuttaa, jos lapsi jo muutaman kuukauden -vuoden ikäisenä sairastuu 1 -tyypin diabetekseen. Luehan se sinun "lääkärikirjasi" uudelleen.