Minkä niminen haluaisit olla?
Minä olisin, jos voisin valita, Lydia Magdalena Wuori.
Kommentit (24)
Melkein voi valita, koska etunimen voi valita sopivuuden rajoissa, mutta sukunimeä ei saa nykyään kuin sellaisen jota ei ole vielä kenelläkään tai jonkin omasta sukupuustaan.
Valitettavasti minut saatetaan tunnistaa. Voisin olla esimerkiksi
Meri Ilona Koski
Meeri Vaara
tai
Irina Hengenvaara
Abdullah. Saisin erikoiskohtelua ja etuoikeuksia Kelalta.
Wilma ja Minttu olivat ennen suosikkejani. Nykyään nimet saavat olla erikoisempia, että ehkä jotain erikoisempaa kumminkin.
Haluaisin olla esim. Aino Kaleva. Tykkään että nimessä olisi joku historiallinen tai kulttuurinen juju.
Oma nimi ok. Mutta toinen nimi on äidin alkuperäinen nimi, se vaivaa vähän. Ja kolmas nimi on naisen, mutta jos poistaa kirjaimia siitä tulee miehen nimi. En tiedä miten toisten nimien kanssa eletään.
Minulla on yksilöllinen nimi. Ainoa maailmassa.
Jos täytyisi vaihtaa niin olisin Vieno Tuuli.
Olisin kovasti mielelläni etunimeltä Maria. Sukunimi kelpaa hyvin kun on ainutlaatuinen Suomessa.
Olen lapsesta asti halunnut olla Karoliina, sukunimenikin sopisi siihen hyvin. En edes tiedä, mistä nimen olen silloin keksinyt. Valitettavasti nimeni on hyvin tavallinen, mutta sillä mennään. Ei niin paljon kiinnosta, että jaksaisin vaihtaa.
Itseasiassa tykkään sun keksimästä nimestä. Kutsuisin itseäni Lyytiksi.
Juuri se mikä olen. Nimeni on harvinainen ja hetken toivoin kouluaikoina, että olisi kivaa, jos olisi tavallisempi nimi.
Teini-ikäisenä taas olisin halunnut jonkun coolin lempinimen. Olisin halunnut olla Kim. :D Ei liittynyt nimeeni mitenkään, eikä yleistynyt, koska lempinimet tulevat aina muiden toimesta.
Myöhemmin olen saanut kuulla, että isäni oli ollut se, jo päätti minun nimeni. Isäni on ollut minulle mitä parhain isä, esikuva ja olen pienestä lähtien ollut isän tyttö, joten en todellakaan vaihtaisi nimeäni.
Vierailija kirjoitti:
Juuri se mikä olen. Nimeni on harvinainen ja hetken toivoin kouluaikoina, että olisi kivaa, jos olisi tavallisempi nimi.
Teini-ikäisenä taas olisin halunnut jonkun coolin lempinimen. Olisin halunnut olla Kim. :D Ei liittynyt nimeeni mitenkään, eikä yleistynyt, koska lempinimet tulevat aina muiden toimesta.
Myöhemmin olen saanut kuulla, että isäni oli ollut se, jo päätti minun nimeni. Isäni on ollut minulle mitä parhain isä, esikuva ja olen pienestä lähtien ollut isän tyttö, joten en todellakaan vaihtaisi nimeäni.
jo=joka
Laimi Laine
Ensi Lempi
Hellä Helena
Hella Ilona
Long John niinkuin ropin huudissa, pitkä Jorma