Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä alkoi hyvin. Ap:lla oli yritystä mukana. Sitten tuli hankalia kysymyksiä ja turhautuminen sai vallan kun johdonmukaisiin kysymyksiin ei löytynyt johdonmukaisia vastauksia. Huomasi, että ap tai kuka onkaan tuo kristitty ei uskaltanut ajatella loogisia ristiriitaisuuksia. Niinpä raamatunlauseita alkoi ilmestyä ja hyökkäyksiä kysyjiä vastaan. Ja tietenkin helvetillä uhkailua.
Mikä oli johdonmukainen kysymys?
Ateistin loogiset ristiriitaisuudet ovat ateistin loogisia ristiriitaisuuksia. Omituisia, yksityiskohtia, kuin jos osoittaisi maalauksesta jotain kohtaa ja kysyisi miksi tuo on tuossa.
Uskovaiselta et saa selitystä tai konkretiaa mihinkään. Loogisuus on heill
Ateistitkaan ei voi perustella näkemyksiään varmalla tieteellisellä teorialla eikä empiirisellä. Uskovat, että jos olisi näin, niin väistämättä muka olisi niin. Esim. maailma ilman uskontoja. Ihminen olisi kuitenkin sama kuin aina.
Ja varsin suuri osa näistä älyköistä ("älyköistä") uskoo sokeasti siihen että universumin verran materiaalia (tajuatteko edes miten suuri määrä se on) vaan yhtenä päivä pölähti tyhjästä, ilman mitään syytä.
Sitten vielä nimittelevät muita epäloogisiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kristitty, tyypillinen tapa-kristitty. Lapset ovat rippikoulun käyneet ja kirkollisverot olen maksanut. Seuraavaksi kai on sukulaisten hautajaisia tulossa, mutta muuten en kirkkoon mene. Ai se kysymys. No se ajankohtainen, eli jos kerran Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidät pelastetaan, miksi suomalaiset rukoilevat pelastusta ja antavat rahaa israeliin, eihän se suomalaisia taivaaseen huoli?
Huolii. Olemme oksa puussa, kiitos Jeesuksen.
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatu
Kristitty ei pelkää kuolemaa tässä maailmassa, häntä kiinnostaa se, missä ikuisuutensa viettää. Keep the faith.
KUN LAINAATTE NIIN PITÄKÄÄ HUOLTA ETTÄ TEKSTI JOHON VASTAATTE LUKEE VIESTISSÄ.
MUUTEN EI KUKAAN PYSY KÄRRYILLÄ ETTÄ KENELLE VASTAATTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kristitty, tyypillinen tapa-kristitty. Lapset ovat rippikoulun käyneet ja kirkollisverot olen maksanut. Seuraavaksi kai on sukulaisten hautajaisia tulossa, mutta muuten en kirkkoon mene. Ai se kysymys. No se ajankohtainen, eli jos kerran Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidät pelastetaan, miksi suomalaiset rukoilevat pelastusta ja antavat rahaa israeliin, eihän se suomalaisia taivaaseen huoli?
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon
Taitaa ukrainan sodalla olla hieman eri syyt kuin uskonnolliset...
Totta kyllä että elämä jatkuu, vaikka sodassa kaatuisikin. Mitään ei siis ole lopullisesti menetetty, jos vain henkilö on uskossa.
Ukrainassa esim. Zelenskyi on juutalainen. Kuinka Jumala ei puolusta valittua kansaansa idän barbaarien hyökkäykseltä? Ai niin, koska sun mielestäsi ei ollut uskonnollinen syy... Ja pitikö Lähi-itään saada Venäjän taustatyöllä tilanne aikaan, ettei Israel vaan puolustaisi Ukrainan juutalaisia? Venäjän mukaanhan tietyt joukot eivät enää ole teroja Venäjän silmissä...
Nämä siis ihan Raamatun ulkopuolelta.
Elämä ei jatku kun kaadut sodassa. ihan vaan faktana ja ehkä sulle yllätyksenä. Voi käydä niin myös kun menet 40 päiväksi erämaahan ilman ruokaakin.
Sä vaan kuolet. Ja jos olet väärää uskoa, niin sun Jumalasi ei sua noteeraa.
Toisaalta, jos vaikkapa Pol-Pot, Hitler, Idi Amin tai Stalin ovat viimeisinä sanoinaan kertoneet, että uskovat Jumalaan, Jeesus pelasta, niin siellähän he Taivaassa tietysti ovat :D Palkkiona siitä, että ovat miljoonia sieluja tuoneet ennen aikojaan rakkaan Jumalan tykö.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen buddhalainen. Palanko helvetissä, koska olen buddhalainen? M28
Kadotukseen valitettavasti joudut ellet ota Jeesusta Kristusta vapahtajaksesi.
Eli vastaus kristitylle esitettyyn kysymykseen, ei uhkailua.
Meillä on sitten eri käsitys uhkailusta. Ok. Voin siis sanoa sinulle, että jos et minua tottele, niin sinut valitettavasti tapan. Teoriassa siis. Lain mukaan se olisi laiton uhkaus, mutta onneksi voin kertoa poliisille, että se mikään uhkaus ollut. Totesin vain, että miten asia on ja miten tulee käymään.
Vierailija kirjoitti:
KUN LAINAATTE NIIN PITÄKÄÄ HUOLTA ETTÄ TEKSTI JOHON VASTAATTE LUKEE VIESTISSÄ.
MUUTEN EI KUKAAN PYSY KÄRRYILLÄ ETTÄ KENELLE VASTAATTE.
Yritetään, mutta lainaus ei aina toimi. Älä huuda kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatu
Ukrainassa esim. Zelenskyi on juutalainen. Kuinka Jumala ei puolusta valittua kansaansa idän barbaarien hyökkäykseltä? Ai niin, koska sun mielestäsi ei ollut uskonnollinen syy... Ja pitikö Lähi-itään saada Venäjän taustatyöllä tilanne aikaan, ettei Israel vaan puolustaisi Ukrainan juutalaisia? Venäjän mukaanhan tietyt joukot eivät enää ole teroja Venäjän silmissä...
Nämä siis ihan Raamatun ulkopuolelta.
Elämä ei jatku kun kaadut sodassa. ihan vaan faktana ja ehkä sulle yllätyksenä. Voi käydä niin myös kun menet 40 päiväksi erämaahan ilman ruokaakin.
Sä vaan kuolet. Ja jos olet väärää uskoa, niin sun Jumalasi ei sua noteeraa.
Toisaalta, jos vaikkapa Pol-Pot, Hitler, Idi Amin tai Stalin ovat viimeisinä sanoinaan kertoneet, että uskovat Jumalaan, Jeesus pelasta, niin siellähän he Taivaassa tietysti ovat :D Palkkiona siitä, että ovat miljoonia sieluja tuoneet ennen aikojaan rakkaan Jumalan tykö.
-winner-
En tiedä ketä lainaat, mutta ei Raamatussa missään kohtaa luvata helppoa maanpäällistä elämää. On siis ihan normaalia että ihmiset vapaan tahtonsa avulla aloittavat sotia ja terrorisoivat. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Kannattaakin siis turvautua ainoaan elävään Jumalaan, niin ei haittaa vaikka kuolo korjaisi huomisaamuna.
Maanpäällinen vaellus on uskovan ainoa helvetti ja ateistin ainoa taivas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on sitten eri käsitys uhkailusta. Ok. Voin siis sanoa sinulle, että jos et minua tottele, niin sinut valitettavasti tapan. Teoriassa siis. Lain mukaan se olisi laiton uhkaus, mutta onneksi voin kertoa poliisille, että se mikään uhkaus ollut. Totesin vain, että miten asia on ja miten tulee käymään.
Mutta sinä et ole Kaikkivaltias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehhhh.... Eihän täällä kukaan ihminen sanonut tuomitsevansa toista kadotukseen? Jumala sinne tuomitsee ja tuomion perusteet voi lukea Raamatusta, missä ne on kaikkien nähtävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta sinä et ole Kaikkivaltias.
Newsflash. Et sinäkään. Jätä siis muiden ihmisten tuomitseminen ja uhkailu, se ei ole sinun tehtäväsi. Etkä varmasti saavuta sillä sitä, mitä ehkä toivot saavuttavasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi monille kristityksi itseään nimittäville on niin tärkeää, että muutkin eläisivät heidän tavallaan?
Vaihdetaan tilalle m:t.
Mulla ois kysymys. Miten niin on muka joku rakastava Taivaan Isä, jos sen rakkaus on vain ja ainoastaa ehdollista. "Rakastan sua ja otan taivaaseen, jos vain uskot sitä ja tätä ja teet noin..."
Kun tavallinen ihmisisäkin pystyy hyvin usein paljon parempaan. Rakastaa lastaan no matter what. Lapsi vihaa, isä rakastaa. Toivoo aina lapselle hyvää eikä ikimaailmassa jotain ikuista tuskaa.
Niin miten tän Jumalan rakkaus ois niin surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois kysymys. Miten niin on muka joku rakastava Taivaan Isä, jos sen rakkaus on vain ja ainoastaa ehdollista. "Rakastan sua ja otan taivaaseen, jos vain uskot sitä ja tätä ja teet noin..."
Kun tavallinen ihmisisäkin pystyy hyvin usein paljon parempaan. Rakastaa lastaan no matter what. Lapsi vihaa, isä rakastaa. Toivoo aina lapselle hyvää eikä ikimaailmassa jotain ikuista tuskaa.
Jumala on rakkaus, mutta myös oikeudenmukaisuus. Silloin rikkomukset eivät voi mennä rankaisematta.
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt! Minkälainen ois isä tai äiti, joka sanois lapselle, että rakastan sua, jos tottelet ja teet tahtoni mukaan. Muuten todellakaan en ja mun puolesta saat vaikka ojaan mädäntyä, ei kuule kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus, mutta myös oikeudenmukaisuus. Silloin rikkomukset eivät voi mennä rankaisematta.
Mutta jos se rikkomus on vain se, että ei usko? Vain se. Siitäkö tulee rangaistus siis sun käsityksen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin, että luulevatko he tosiaan olevansa hyviä ihmisiä ja luulevatko he tosissaan, että Jeesuksen kaltainen ihminen pitäisi heitä hyvinä ihmisinä.
Kristitty tietää olevansa paha ja ymmärtää, ettei voi itse itseään pelastaa. Siksi kristitty turvautuu Jeesukseen, pelastajaan, joka kärsi kuolemanrangaistuksen hänen puolestaan. Ja siksi kristitty rakastaa Jeesusta ja iloitsee siitä, että Jumala lähetti Poikansa maailmaan.
t. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se rikkomus on vain se, että ei usko? Vain se. Siitäkö tulee rangaistus siis sun käsityksen mukaan?
Eihän kukaan täydellinen ole, tietenkään. Mutta että ihan samalla viivalla olisivat meikämannen rikkomukset tyyliin valehtelin äidille joskus ja vaikka Hitlerin teot? Anteeks nyt vaan, mutta ei tuota ja oikeudenmukaisuutta saa mitenkään samaan lauseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan täydellinen ole, tietenkään. Mutta että ihan samalla viivalla olisivat meikämannen rikkomukset tyyliin valehtelin äidille joskus ja vaikka Hitlerin teot? Anteeks nyt vaan, mutta ei tuota ja oikeudenmukaisuutta saa mitenkään samaan lauseeseen.
Taivaaseen ei oteta mitään syntiä. Ei edes kaikkein pienintä.
Tarkoitatko Ilmestyskirjaa? Se kertookin tuomiopäivästä. Paha tuomitaan, ei sillä ole sijaa Taivasten valtakunnassa.