Hyvän tekeminen
On tutkittu, että toisiin ihmisiin suuntautuvat hyvät teot vahvistaa omaa hyvää oloa enemmän kuin itsen hemmottelu tai vaikkapa meditaatio.
Millä tavalla sinä voisit tuottaa iloa toisille, ja samalla myös itsellesi?
Kommentit (17)
Minä pidän ovea auki jäljessäni tulevalle, riippumatta siitä onko hän nuori vai vanha, nainen vai mies. Mun mielestä se on tavanomaista kohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hymyilen kaupan myyjille, aina.
Ei toi ole hyvän tekemistä, vaan normaalia kohteliaisuutta.
Lähetän joulukortit iäkkäille sukulaisille, vaikka ei muuten niin väleissä ollakaan.
Lahjoitan tarpeettomat tavarat SPR:lle.
Ei tarvitse sulkea pois itsensä hemmottelua, ei todellakaan mutta jotkut eivät halua huomioida muita eikä sille voi mitään.
Suosittelen että hemmottelette niitä joita aidosti ja pyyteettömästi haluatte hemmotella ja se todellakin tarkoittaa sitä että ette vaadi takaisin yhtään mitään, se ilo täytyy tulla siitä itsestään antamisesta.
Valmistan pieniä lahjoja kavereilleni ja sukulaisilleni, annan jonkin verran rahaa hyviin tarkoituksiin, yritän omalta osaltani edistää joitakin tärkeiksi katsomiani hyviä asioita. Menen yleensä aina heikomman puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se hyvän tekemistä, ei tarvitse aina olla rahasta kysymys. Tuosta kohteliaisuudesta kannattaa lähteä liikenteeseen. Olkaa aitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää ole olemassa "normaalia kohteliaisuutta", sillä niin paljon mörököllejä elää keskuudessamme. Joten et sinä voi määritellä, etteikö hymyily olisi hyvän tekemistä.
Käykää vanhainkodeissa tervehtimässä vanhuksia. Siis ihan vieraitakin.
Jos tekee niitä hyviä valintoja perustuen epäaitouteen, kärsii itse ja tulee helposti sitä katkeruutta. Opetelkaa myös sanomaan ei niille hyville asioille joille sydämenne ei syki.
Yritän joka päivä löytää jotain hyvää, mistä voin antaa kiitoksen tai positiivisen palautteen. Joko töissä tai harrastuksessa tai muualla.
Aina jos näen jonkun olevan eksyneen oloinen, ihan missä vain, niin kysyn voinko auttaa. Useinkaan nämä ihmiset ei apua tarvitse, mutta moni alkaa silti juttelemaan.
sanoin tytöille että tekisi hyvää mutta eivät laskeneet pöksyjä?
Olen kuukausilahjoittaja Pelastakaa Lapset ry:ssä. Se on ällistyttävää, miten pienillä summilla saadaan paljon aikaan, kun lähtökohdat on surkeat (esimerkiksi Kongon köyhillä alueilla ja muissakin Afrikan maissa). Kuukausiraportit hämmästyttää joka kerta, enkä todellakaan ole katunut.
Jos sulla vaan on mahdollisuus, niin kannustan liittymään mukaan. Vaihtoehtona on myös esimerkiksi Unicef, World Vision, Naisten Pankki tai kotimaassa SPR.
Vierailija kirjoitti:
Käykää vanhainkodeissa tervehtimässä vanhuksia. Siis ihan vieraitakin.
Olen käynyt ja joiltain olen saanut anastettua rahaa ja lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuukausilahjoittaja Pelastakaa Lapset ry:ssä. Se on ällistyttävää, miten pienillä summilla saadaan paljon aikaan, kun lähtökohdat on surkeat (esimerkiksi Kongon köyhillä alueilla ja muissakin Afrikan maissa). Kuukausiraportit hämmästyttää joka kerta, enkä todellakaan ole katunut.
Jos sulla vaan on mahdollisuus, niin kannustan liittymään mukaan. Vaihtoehtona on myös esimerkiksi Unicef, World Vision, Naisten Pankki tai kotimaassa SPR.
En valitettavasti usko näihin järjestöihin. Avustuksista syö liian moni "rikas" välistä.