Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kristitty, tyypillinen tapa-kristitty. Lapset ovat rippikoulun käyneet ja kirkollisverot olen maksanut. Seuraavaksi kai on sukulaisten hautajaisia tulossa, mutta muuten en kirkkoon mene. Ai se kysymys. No se ajankohtainen, eli jos kerran Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidät pelastetaan, miksi suomalaiset rukoilevat pelastusta ja antavat rahaa israeliin, eihän se suomalaisia taivaaseen huoli?
Huolii. Olemme oksa puussa, kiitos Jeesuksen.
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon on näitä "valittuja" ja oikeassa uskossaan olijoi
Mikä tie on se oikea? Venäjällä ja USA:ssa ja Israelissa uskotaan samaan Jumalaan ja samaan uskontoon, Kiinassa on paljon kristittyjä myös, silti nämä ovat kohta sodassa keskenään. Venäjällä ja Ukrainassa on sama usko, mutta "mun Jeesus on suurempi ja enempi oikeessa kuin sun Jeesus."
Ja Jumala ei tee mitään, koska kun kaikki tappavat toisensa ja isät uhraavat poikansa niin, jes! , sielut tulevat nopeammin Hänen tykönsä.
-winner-
Taitaa ukrainan sodalla olla hieman eri syyt kuin uskonnolliset...
Totta kyllä että elämä jatkuu, vaikka sodassa kaatuisikin. Mitään ei siis ole lopullisesti menetetty, jos vain henkilö on uskossa.
Jos usko on lahja- kuten moni uskovainen sanoo- eikä siis omin avuin saavutettavissa, niin onko reilua: joku saa ensin sen lahjan ja sitten vielä isomman lahjan eli taivaan! Miksei niitä lahjoja kaikille anneta?
T. Nimim. Ei vaan mitenkään pysty uskomaan näitä syntyi neitsyestä yms. juttuja.
Winneille lyhyt oppimäärä kristinuskosta.
Kristinuskon alku on ennen maailman luomista. Tekijän oikeuksien mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä alkoi hyvin. Ap:lla oli yritystä mukana. Sitten tuli hankalia kysymyksiä ja turhautuminen sai vallan kun johdonmukaisiin kysymyksiin ei löytynyt johdonmukaisia vastauksia. Huomasi, että ap tai kuka onkaan tuo kristitty ei uskaltanut ajatella loogisia ristiriitaisuuksia. Niinpä raamatunlauseita alkoi ilmestyä ja hyökkäyksiä kysyjiä vastaan. Ja tietenkin helvetillä uhkailua.
Mikä oli johdonmukainen kysymys?
Ateistin loogiset ristiriitaisuudet ovat ateistin loogisia ristiriitaisuuksia. Omituisia, yksityiskohtia, kuin jos osoittaisi maalauksesta jotain kohtaa ja kysyisi miksi tuo on tuossa.
Uskovaiselta et saa selitystä tai konkretiaa mihinkään. Loogisuus on heille myrkkyä ja näkymätön, olettamuksiin perustuva tarina on todellista. Ei käytännössä pystytä kuitenkaan puolustamaan "uskoaan" millään tavalla. Vaikka toisen uskovaisen saa vain ja ainoastaan silloin kun on itse uskottava, ei siten, että nyt menet Helvettiin jos et tee kuten minä sanon puolustelemalla kantaani ikivanhan kirjan perusteella... on se kirja sitten Raamattu tai Koraani.
-winner-
Jos Jumala on kaikkivaltias, miksi Jeesuksen piti kuolla ihmisten syntien tähden? Eli onko vielä jokin instanssi, jolle Jumalan piti antaa uhri.
Ja nyt on taas parituhatta vuotta kulunut ja syntejä tehty paljon...pitääkö uhraus toistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä alkoi hyvin. Ap:lla oli yritystä mukana. Sitten tuli hankalia kysymyksiä ja turhautuminen sai vallan kun johdonmukaisiin kysymyksiin ei löytynyt johdonmukaisia vastauksia. Huomasi, että ap tai kuka onkaan tuo kristitty ei uskaltanut ajatella loogisia ristiriitaisuuksia. Niinpä raamatunlauseita alkoi ilmestyä ja hyökkäyksiä kysyjiä vastaan. Ja tietenkin helvetillä uhkailua.
Ateistin loogiset ristiriitaisuudet ovat ateistin loogisia ristiriitaisuuksia. Omituisia, yksityiskohtia, kuin jos osoittaisi maalauksesta jotain kohtaa ja kysyisi miksi tuo on tuossa.
Uskovaiselta et saa selitystä tai konkretiaa mihinkään. Loogisuus on heille myrkkyä ja näkymätön, olettamuksiin perustuva
Tässäkään ketjussa eivät kristityt uhkaile helvetillä, vastaavat vain kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen kristitty, tyypillinen tapa-kristitty. Lapset ovat rippikoulun käyneet ja kirkollisverot olen maksanut. Seuraavaksi kai on sukulaisten hautajaisia tulossa, mutta muuten en kirkkoon mene. Ai se kysymys. No se ajankohtainen, eli jos kerran Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidät pelastetaan, miksi suomalaiset rukoilevat pelastusta ja antavat rahaa israeliin, eihän se suomalaisia taivaaseen huoli?
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon on näitä "valittuja" ja oikeassa uskossaan olijoi
Ei kun Putin sanoi että minun maani pitää olla suurempi kuin kenenkään maa. Vetosi tosin siihen jonkin sortin uskontoon että mummot lähtee kelkkaan ja antavat rakkaat ivaninsa tapettaviksi suuressa isänmaallisessa sodassa. Noin muuten ei sitä voi pitää mitenkään hyvänä kristittynä, liekö edes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon
Elävässä uskossa olevat haluavat rauhaa, Jeesus on Rauhan Ruhtinas.
Ja näin vaan Venäjä hyökkää ja Israel hyökkää tai Hamas tai Hizbollah hyökkää tai ---. Ja rauhalliset rukoilijat syötetään leijonile, ammutaan tai pommitetaan maan tasalle.
Kannattaa myös joskus lukea se Uusi Testamentti ihan loppuun saakka, niin sieltä vasta se "rauhan" Jeesus löytyy :DDD
-winner-
Mitäh? Luet eri ketjua. Uhattu on monta kertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen buddhalainen. Palanko helvetissä, koska olen buddhalainen? M28
Kadotukseen valitettavasti joudut ellet ota Jeesusta Kristusta vapahtajaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Uskonnot paskaa, kirkot paskaa, pappis-sääty paskaa. Teitä harhaanjohdettuja uskovaisia minä lähinnä säälin.
Miksi te haluatte rypeä saastassa kun voisitte olla vapaita.
Eri. Me olemme vapaampia kuin osaat edes kuvitellakaan. Huom! Pappissäätyä ei ole enää vuosisatoihin ollut olemassa. Sääty-yhteiskunnat on lakkautettu pikkuhiljaa ympäri maailman.
Sinä vaikutat olevan pahan vallassa ja se on sääli.Tulet kuolemasi jälkeen näkemään, kun paha pettää kaikki lupaukset ja tuleva iäisyytesi tulee olemaan pelkkää kärsimystä ilman taukoja eikä valitustasi kukaan kuule.
Vierailija kirjoitti:
Jos usko on lahja- kuten moni uskovainen sanoo- eikä siis omin avuin saavutettavissa, niin onko reilua: joku saa ensin sen lahjan ja sitten vielä isomman lahjan eli taivaan! Miksei niitä lahjoja kaikille anneta?
T. Nimim. Ei vaan mitenkään pysty uskomaan näitä syntyi neitsyestä yms. juttuja.
Hyvä kysymys tosiaan! Joillain suuntauksillahan on ns. kaksisuuntainen predestinaatio-oppi, mikä tarkoittaa lyhyesti sitä että jotkut on valittu jo ennalta pelastukseen, mutta joidenkin kohtalona on joutua kadotukseen, tekivät sitten itse mitä tahansa. Varmaan tuon tyyppisistä tapauksista lähtenyt se oppi liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiselta et saa selitystä tai konkretiaa mihinkään. Loogisuus on heille myrkkyä ja näkymätön, olettamuksiin perustuva
Ateistitkaan ei voi perustella näkemyksiään varmalla tieteellisellä teorialla eikä empiirisellä. Uskovat, että jos olisi näin, niin väistämättä muka olisi niin. Esim. maailma ilman uskontoja. Ihminen olisi kuitenkin sama kuin aina.
Kysyisin, että luulevatko he tosiaan olevansa hyviä ihmisiä ja luulevatko he tosissaan, että Jeesuksen kaltainen ihminen pitäisi heitä hyvinä ihmisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon
Ei kun Putin sanoi että minun maani pitää olla suurempi kuin kenenkään maa. Vetosi tosin siihen jonkin sortin uskontoon että mummot lähtee kelkkaan ja antavat rakkaat ivaninsa tapettaviksi suuressa isänmaallisessa sodassa. Noin muuten ei sitä voi pitää mitenkään hyvänä kristittynä, liekö edes.
Voisiko edes putilisko sanoa yhtä ja tarkoittaa toista....
Vierailija kirjoitti:
Mitäh? Luet eri ketjua. Uhattu on monta kertaa!
Jos totean että ylinopeudesta seuraa sakko, niin uhkailenko silloin muita sakkorangaistuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen buddhalainen. Palanko helvetissä, koska olen buddhalainen? M28
Kadotukseen valitettavasti joudut ellet ota Jeesusta Kristusta vapahtajaksesi.
Eli vastaus kristitylle esitettyyn kysymykseen, ei uhkailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatu
Mä ryöstän ja raizkaan, valehtelen, murhaan ja petkutan, ei kai se haittaa? Mun pitää saada sama kuin ne jotka eivät tee niin. Vaikka toisin on opetettu.
Elävässä uskossa olevat haluavat rauhaa, Jeesus on Rauhan Ruhtinas.