Ratkesin laihiksella herkuttelemaan!
Ostin perjantaiksi namupäiväksi karkkia ja pitsaa. En malttanut odottaa perjantaihin vaan söin jo tänään 100g karamelliä. Onneksi koko laihdutus urakka ei tähän kaadu, eli älkää olko huolissanne vaikka vähän lipsuisi.
Kommentit (13)
Kuinka painava karkkipussi on nyt kun 100 g söit?
Kehopositiivisuus, eli lihavuus, on nykyään IN.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka painava karkkipussi on nyt kun 100 g söit?
Ajattelit siis ostaa samanlaisen.
Mä söin perhepizzan 🍕 ja 500 g:a nameja. Ja kokiksen 🥤
Vierailija kirjoitti:
Maha ei karkilla pienene.
Siksi oletkin todella lihava.
Siinä meni sitten se laihis. Olet lihiksellä.
Ei tuo dieettiä kaada. Huomenna on uusi päivä. Aamulla paino saattaa olla hieman noussut koska karkeissa on paljon hiilihydraattia. Älä siitä lannistu. Tasaantuu itsestään. Jos innostut, ehdit illan aikana treenaamaan karamellien kalorit pois. Itsekin olen juuri lähdössä salille. Hyvää jatkoa sinulle! Onnistut varmasti.
Laihduttaminen on vanhanaikaista. Nykyään kehopositiivisuus on in. Itsekkin nuorempana laihdutin kunnes ymmärsin lopettaa ja hyväksyä itseni. Vaikka olen muodokas nainen ja saan kehuja tämän tästä kuinka upea olen ikäisekseni.
Vierailija kirjoitti:
Kehopositiivisuus, eli lihavuus, on nykyään IN.
Googletappa mitä se kehopositiivisuus oikeasti tarkoittaa... (Ei lihavuuden ihannointia).
Viimeksi kun kaupassa kävin, niin lehtihyllyltä paistoi otsikot "LAIHDU!" jo kymmenien metrien päähän. Kehopositiivisuus ei todellakaan ole muotia, valitettavasti. Nollari-vaatemuoti on tuonut myös nollarin sairaat kehoihanteet mukanaan.
Laihikset perustuu siihen, että kituutat jonkin aikaa vähillä energioilla, sitten "ratkeat" lopulta ahmimaan. Yksikään dieetti ei toimi pysyvässä painonhallinnassa, ja laihdutustuotteita kauppaavat toimijat tiedostavat sen.
Jos tavoittelet pysyvää painonhallintaa, niin siihen ainut ratkaisu on ravitsemussuositusten mukainen järkevä (monipuolinen, säännöllinen, riittävä ja SALLIVA) ruokailu sekä sopivasti itselle mieluista liikuntaa ja lepoa. Kirjoitin "salliva" isolla, koska sitä ei voi liikaa korostaa. Herkut kuuluvat osana normaaliin terveelliseen ruokavalioon kohtuullisissa määrin, jos niitä tekee mieli. Totaalinen kieltäytyminen yleensä saa vain himoamaan niitä enemmän. Elintapojen ollessa kunnossa painokin asettuu itsekseen siihen biologiseen ominaispainoon eli nk. hyvinvointipainoon, joka saattaa toisilla olla myös BMI-asteikon rajojen ulkopuolella, ja sekin on ihan ok. Painoaan ei voi itse päättää, eikä sitä kannata väkisin yrittää survoa johonkin tiettyyn lukemaan. Painon mittaaminen kannattaa itse asiassa kokonaan lopettaa, jos siihen ei kykene suhtautumaan yhtä neutraalisti kuin kengän numeroonsa. Järkevämpää on keskittyä vain niihin elintapojen muutoksiin.
Viisaita sanoja arvon kanssa sisaret. No ei se yhteen päivään kaadu ja eihän karkissa oo kuin alle 400kcal per 100g, eli ei kauheasti. Jos muuten dieetti ja syömiset kuosissa,niin en murehtisi liiaksi.
Vielä ehtii ostaa uudet namit kaappiin!