Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
161/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kristitty, tyypillinen tapa-kristitty. Lapset ovat rippikoulun käyneet ja kirkollisverot olen maksanut. Seuraavaksi kai on sukulaisten hautajaisia tulossa, mutta muuten en kirkkoon mene. Ai se kysymys. No se ajankohtainen, eli jos kerran Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidät pelastetaan, miksi suomalaiset rukoilevat pelastusta ja antavat rahaa israeliin, eihän se suomalaisia taivaaseen huoli?

Kristtittyinä he ovat uutta valittua kansaa.  Israel-myönteisyys on tottelevaisuutta sitä Raamatun ilmoitusta kohtaan, oliko se nyt UT vai VT?

Vierailija
162/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet itsensä hyväksymisestä.  Onko hyväksyminen avain kaikkeen.

Itseriittoisuus voi riittää pitkälle. Epävarmuuskin voi viedä kysymysten ja tutkimusten kautta samaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistyksessäni on iso aukko. Kristitty ei käsittääkseni ole sama kuin juutalainen? Uskovatko Juutalaiset kristukseen lainkaan?

Vierailija
164/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen buddhalainen. Palanko helvetissä, koska olen buddhalainen? M28

Kadotukseen valitettavasti joudut ellet ota Jeesusta Kristusta vapahtajaksesi.

Nice. Kristityt vaikuttavat mukavilta. "Tottele tai maksa tottelemattomuudesta". M28

Niin, kumpi on mukavampi: se joka varoittaa lähimmäistään ajoissa, vai se joka ei puhu mitään ja antaa henkilön kulkea kohti katastrofia autuaan tietämättömänä.

Vierailija
165/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö jenkit taivaaseen, eli voiko rahalla ostaa paikan taivaasta?

Vierailija
166/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen kristitty, tyypillinen tapa-kristitty. Lapset ovat rippikoulun käyneet ja kirkollisverot olen maksanut. Seuraavaksi kai on sukulaisten hautajaisia tulossa, mutta muuten en kirkkoon mene. Ai se kysymys. No se ajankohtainen, eli jos kerran Israelilaiset ovat Jumalan valittu kansa ja heidät pelastetaan, miksi suomalaiset rukoilevat pelastusta ja antavat rahaa israeliin, eihän se suomalaisia taivaaseen huoli?

Huolii. Olemme oksa puussa, kiitos Jeesuksen.

Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon on näitä "valittuja" ja oikeassa uskossaan olijoita, joilla on se Jumala.

-winner-

Vierailija
167/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sittten sinäkin sahaat sitä omaa oksaasi kiivaasti poikki? Valittu kansa se on kuulemma Venäjälläkin, ortodoksien pyhä sota menossa länsimaiden hapatusta vastaan. Ja pyhä jihad toisilla menossa. Paljon on näitä "valittuja" ja oikeassa uskossaan olijoita, joilla on se Jumala.

-winner-

Jeesus on tie totuus ja elämä. Siinä se.

Vierailija
168/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö jenkit taivaaseen, eli voiko rahalla ostaa paikan taivaasta?

Eipä taida voida rahalla ostaa, eikä millään muullakaan.

Vierailija
169/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nice. Kristityt vaikuttavat mukavilta. "Tottele tai maksa tottelemattomuudesta". M28

Niin, kumpi on mukavampi: se joka varoittaa lähimmäistään ajoissa, vai se joka ei puhu mitään ja antaa henkilön kulkea kohti katastrofia autuaan tietämättömänä.

Jumala on luonut sen katastrofin eikö? Ja jumala vaatii rakkauttasi tai joudut siihen katastrofiin?

Vierailija
170/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on luonut sen katastrofin eikö? Ja jumala vaatii rakkauttasi tai joudut siihen katastrofiin?

Lyhyesti sanottuna joo.

Vierailija
171/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jumala (siis se alkuperäinen, ennen kristinuskoa tai islamia) luonut uskonnon ja kuoleman vain siksi, että joku päätyisi sitä kautta Hänen luokseen pakolla elämään ikuisesti, eikä vain mieluummin maatuisi arkussaan?

-winner-olet ymmärtänyt kristinuskon väärin.

Eikö valilnnanvapaus ole nimenomaan sitä, että voi maatua arkussaan. Nythän vaihtoehtoina/pakkokeinoina ovat vain Taivas ja Helvetti, joista kumpikaan ei kuulosta paikoilta, joissa viihtyisin.

Ja jumalia ja uskontoja oli ihmisten mielissä olemassa tuhansia vuosia ennen kristinuskoakin. Ympäri maailmaa. Kristinusko on vain yksi uusi variaatio siinä tarustossa.

Oikea kysymys uskonlahkon tai syntymässä sinulle määritellyn uskon sijaan onkin se, miksi meillä on jumalusko ensinkään ja onko siihen mitään perusteita.

-winner-

Vierailija
172/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jumala (siis se alkuperäinen, ennen kristinuskoa tai islamia) luonut uskonnon ja kuoleman vain siksi, että joku päätyisi sitä kautta Hänen luokseen pakolla elämään ikuisesti, eikä vain mieluummin maatuisi arkussaan?

-winner-olet ymmärtänyt kristinuskon väärin.

Eikö valilnnanvapaus ole nimenomaan sitä, että voi maatua arkussaan. Nythän vaihtoehtoina/pakkokeinoina ovat vain Taivas ja Helvetti, joista kumpikaan ei kuulosta paikoilta, joissa viihtyisin.

Ja jumalia ja uskontoja oli ihmisten mielissä olemassa tuhansia vuosia ennen kristinuskoakin. Ympäri maailmaa. Kristinusko on vain yksi uusi variaatio siinä tarustossa.

Oikea kysymys uskonlahkon tai syntymässä sinulle määritellyn uskon sijaan onkin se, miksi meillä on jumalusko ensinkään ja onko siihen mitään perusteita.

Jos Jumalaa ei olisi, niin miksi lähes kaikissa kulttuureissa on palvottu jonkinlaista jumalhahmoa? Lisäksi kulttuureilla on paljon samankaltaisi myyttejä esim. vedenpaisumuksesta.

Vierailija
173/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä alkoi hyvin. Ap:lla oli yritystä mukana. Sitten tuli hankalia kysymyksiä ja turhautuminen sai vallan kun johdonmukaisiin kysymyksiin ei löytynyt johdonmukaisia vastauksia. Huomasi, että ap tai kuka onkaan tuo kristitty ei uskaltanut ajatella loogisia ristiriitaisuuksia. Niinpä raamatunlauseita alkoi ilmestyä ja hyökkäyksiä kysyjiä vastaan. Ja tietenkin helvetillä uhkailua.

Vierailija
174/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä alkoi hyvin. Ap:lla oli yritystä mukana. Sitten tuli hankalia kysymyksiä ja turhautuminen sai vallan kun johdonmukaisiin kysymyksiin ei löytynyt johdonmukaisia vastauksia. Huomasi, että ap tai kuka onkaan tuo kristitty ei uskaltanut ajatella loogisia ristiriitaisuuksia. Niinpä raamatunlauseita alkoi ilmestyä ja hyökkäyksiä kysyjiä vastaan. Ja tietenkin helvetillä uhkailua.

Mikä oli johdonmukainen kysymys?

Vierailija
175/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistyksessäni on iso aukko. Kristitty ei käsittääkseni ole sama kuin juutalainen? Uskovatko Juutalaiset kristukseen lainkaan?

Heille Jeesus ei ole Vapahtaja kuten kristityille.  Ovat silti uskovaisia VT:n Jumalaan. 

Vierailija
176/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun kohta sille että Israelilaiset pelastuu?

No, eihän sellaista olekaan, vaan Israelin asukit pelastuvat samalla tavalla kuin esimerkiksi suomalaiset tai kiinalaiset. Siis syntymällä uudelleen ylhäältä, tekemällä parannuksen ja alkamalla seuraamaan Jeesusta. Ei kukaan pelastu passin tai kirkon jäsenyyden avulla.

49% kiinalaisista ei ole uskovia eli sinne menee 700 miljoonaa sielua ihan haaskuuseen.

-winner-

Vierailija
177/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on asioita joita tiede ei ole pystynyt selittämään ja jättävät kysymyksen, että onko sittenkin olemassa jokin luoja ja kaiken suunnittelija.

Ei ne kyllä sellaista kysymystä jätä.

Eri.

Monet tiedemiehet, jotka tutkivat maailman syntyä tulivat siihen johtopäätökseen, että kaiken Luoja on kuin onkin olemassa. Heistä tuli uskovia, joka ei tietenkään sulje tiedettä pois. Tästä voisi jo päätellä jotain.

Jeesus ilmestyy näinäkin päivinä eri uskontokunnan jäsenille ja voittaa täten ne puolelleen eli pelastaa heidät.

Vierailija
178/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatun kohta sille että Israelilaiset pelastuu?

No, eihän sellaista olekaan, vaan Israelin asukit pelastuvat samalla tavalla kuin esimerkiksi suomalaiset tai kiinalaiset. Siis syntymällä uudelleen ylhäältä, tekemällä parannuksen ja alkamalla seuraamaan Jeesusta. Ei kukaan pelastu passin tai kirkon jäsenyyden avulla.

49% kiinalaisista ei ole uskovia eli sinne menee 700 miljoonaa sielua ihan ha

Prosenttiluku taitaa olla hieman suurempi, mutta ehkä nyt ymmärrät lähetystyön tärkeyden.

Vierailija
179/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli johdonmukainen kysymys?

Ateistin loogiset ristiriitaisuudet ovat ateistin loogisia ristiriitaisuuksia. Omituisia,  yksityiskohtia,   kuin jos osoittaisi maalauksesta jotain kohtaa ja kysyisi miksi tuo on tuossa. 

Vierailija
180/7639 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Jeesus on tie totuus ja elämä. Siinä se.

Mikä tie on se oikea? Venäjällä ja USA:ssa ja Israelissa uskotaan samaan Jumalaan ja samaan uskontoon, Kiinassa on paljon kristittyjä myös, silti nämä ovat kohta sodassa keskenään. Venäjällä ja Ukrainassa on sama usko, mutta "mun Jeesus on suurempi ja enempi oikeessa kuin sun Jeesus."

Ja Jumala ei tee mitään, koska kun kaikki tappavat toisensa ja isät uhraavat poikansa niin, jes! , sielut tulevat nopeammin Hänen tykönsä.

-winner-

Ketju on lukittu.