Onko jonkun mielestä työttömänä oleminen kivaa ja leppoisaa?
Ymmärrän, että joku puoli vuotta voi tuntua kivalta lomailulta, mutta siinä vaiheessa, kun tää on jatkunut vuosia, alkaa olla hauskuus kaukana. Mulla pyörähti juuri neljäs vuosi käyntiin ja olo on lähinnä tylsistynyt.
Kommentit (8)
Onhan tuo surullista jos työ on ainoa sisältö elämässä. Tietenkin jotkut käyvät töissä jotta voivat maksaa työssä käymisestä syntyvät kulut. Henkilökohtaisesti en työtä kaipaa, mutta jos joku haluaa ostaa työpanostani niin toki olen käytettävissä.
Ei. Itseni lisäksi vielä teinejä saman katon alla. Ei siinä työmarkkinatuella hurrata. Päivä kerrallaan yritän jaksaa ja saada ruokarahat riittämään heille. Muuta ekstraa ei ole. Mutta en tiedä, kauanko tätä jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo surullista jos työ on ainoa sisältö elämässä. Tietenkin jotkut käyvät töissä jotta voivat maksaa työssä käymisestä syntyvät kulut. Henkilökohtaisesti en työtä kaipaa, mutta jos joku haluaa ostaa työpanostani niin toki olen käytettävissä.
Ei työ mikään elämän ainoa sisältö tietenkään ole, mutta elämä käy nopeasti aika ohueksi, jos ei ole yhtään ylimääräistä rahaa.
Mitä sisältöä sun elämässä on, kuinka kauan olet ollut työttömänä, minkälainen työ- ja koulutushistoria sulla on, minkä ikäinen olet ja millä rahalla elät?
Ap
Ois ihan kamala, mutta niin on kokopäivätyökin. Osa-aikaisuus on mulle paras ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Eh, ihmiset käyvät töissä jotta voivat asua mukavasti, syödä hyvää ruokaa, ruokkia ja kasvattaa lapset jne. Millä rahalla itse oikein elät?
Vaihtelee, päivinä jolloin taiteilututtaa ja on tarpeeksi sosiaalista vuorovaikutusta, rakastan olla työtön. Toisena päivänä olen äärimmäisen tylsistynyt ja kaipaan töihin. Uskon että elämästä olisi mahdollista tehdä vielä mielekkäämpää myös työttömänä. Kaikki on kiinni tekemisestä joka tuottaa iloa. Haen osa-aikatöitä. Huono työpaikka ja huonot työajat voi heikentää elämänlaatua ihan hirveästi. Elän yksin, joten taloudellinen paine saada työ ei ole niin kova.
Ruoka ei ole ongelma. Maailma on täynnä halpoja klassikoita ja kaupoissa on päiväystuotteita ja tarjouksia. Enemmän hermoja repii, ettei raha riitä vaatteisiin ja mihinkään illanviettoon.
Onko?