Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elämä loppui siihen, että menetti rakkaansa ja olisi halunnut tälle jättäjälle kostaa jätetyksi tulemisen, niin kaikkein paras keinohan olisi ollut vaan tappaa itsensä ja jättää jäähyväiskirje Jannelle. Olis Janne varmaan kärsinyt lopun elämäänsä siitä ja Rolf olisi säilyttänyt kasvonsa lastensa ja kaikkien ystävien silmissä. Olisi tullut jopa marttyyrikuolema. Olis ite kuollut hyvikseni ja Janne jatkanut elämää "pahiksena", kun jätti tämän papan.
Ei. Rolf on tuntenut että häntä on häpäisty. Että joku kehtaakin jättää hänet joka on "alfa" ja "cool".
Syitä oli varmaan miksi ero tuli. Ei tietoa onko vaan sanottu että ero, vai perustelut erolle. Ehkei jätetty kuuntele.
Rolf on ollut suhteen hallitsevampi persoona. Janne tuli aikuiseksi ja oppi pitämään puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ampujan tunteneet kehuvat ja kiittelevät miten hieno, mukava, ystävällinen ja kaikin puolin fiksu mies on ollut. Keneenkään ei voi luottaa, emmekä opi koskaan tuntemaan ketään. Meistä voi kuoriutua pahin mahdollinen. Sitä tämäkin traaginen tapaus todistaa ja näitä on sattunut vaikka kuinka paljon.
Narsistimiehet valloittavat sossut ja kaikenlaiset tilpehöörit. Vain ne kaikista läheisimmät tietävät totuuden.
Läheinen ystävä kertoo että on ollut niin lämmin ihminen ettei hän säätä uskoa, että voinut tehdä tuollaisen teon. Juurikin ystävät ovat niin kokeneet.
Hänen ystävänsä eivät näe sitä mitä tapahtuu neljän seinän sisällä puolisoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ampujan tunteneet kehuvat ja kiittelevät miten hieno, mukava, ystävällinen ja kaikin puolin fiksu mies on ollut. Keneenkään ei voi luottaa, emmekä opi koskaan tuntemaan ketään. Meistä voi kuoriutua pahin mahdollinen. Sitä tämäkin traaginen tapaus todistaa ja näitä on sattunut vaikka kuinka paljon.
Narsistimiehet valloittavat sossut ja kaikenlaiset tilpehöörit. Vain ne kaikista läheisimmät tietävät totuuden.
Läheinen ystävä kertoo että on ollut niin lämmin ihminen ettei hän säätä uskoa, että voinut tehdä tuollaisen teon. Juurikin ystävät ovat niin kokeneet.
Hänen ystävänsä eivät näe sitä mitä tapahtuu neljän seinän sisällä puolisoille!
Ei kukaan Rolfin kalastuskaveri tai lapsuuden frendi ehkä tiedä mitä hän on voinut tehdä sille josta hän on muka välittänyt eniten.
Rehti trond-einari tuo Rolle kun kertoi syyn. Monihan ei tuollaisessa tilanteessa virka mittää, kun kysytään että mikä oli motiivi kun vaikkapa pikku litsari ei riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Rehti trond-einari tuo Rolle kun kertoi syyn. Monihan ei tuollaisessa tilanteessa virka mittää, kun kysytään että mikä oli motiivi kun vaikkapa pikku litsari ei riittänyt.
Niin. rehti ja rehti. Teki mitä teki. Murhasi ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Metsästysasiasta tuli mieleen että paljonkohan eri maiden luonnossa on hauleja, jopa vesistöissä. Ja muita luoteja. Metallia liukenemassa maahan vai puun runkoon. Ellei joku kerää sitä ryteikössä, puiden kaatumiset huomioiden ja salamat. Mitä metallia ne lienee ja mikä alkuperä, valmistusmaat.
Maaperästä on haulit tulleet ja maaperään on niiden jälleen tuleman.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia on epäiltykin, onko "intohimo" vain peite jollekin pahemmalle. Mutta en tiedä, saattoi mennä oikeasti kuppi nurin kun moni asia meni pieleen lyhyen ajan sisällä. Miehille vanhuus voi iskeä myös kovempaa kuin naisille - naiset ovat tottuneet olemaan heikossa asemassa melkeinpä läpi elämänsä, siinä missä alfa kokee tuollaista vasta ehkä pappana
Mulla on fiilis että olen ollut täällä ennenkin. Jotain niin tuttua. Siksi analysoin tätä.
Julkkisuudessa mainittu erittäin julma tekotapa ja harkittu murha. Aseena haulikko.
Tuosta voi tulkita, että homoviikinki on esim. sitonut exänsä ja ampunut haulikolla ensin munille ja sitten puoli päätä pois. . Pelkkä haulikolla surmaaminen ei täyttäisi "erittäin julmaa tekotapaa", vaan jonkinlainen julma teloitus se on täytynyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on fiilis että olen ollut täällä ennenkin. Jotain niin tuttua. Siksi analysoin tätä.
Ja näitä asioita pohtimalla voimme ehkä välttää tälläiset tapahtumat. Joku joka saattaisi tehdä tälläistä jossain tilanteessa ei ehkä tee sitä koska emme anna hänen tehdä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Homosta voi eheytyä heteroksi, mutta jos jotkut eivät eheydy tai tahdo eheytyä, heidät luokitellaan Raamatussa avioon kelpaamattomiksi. Jotkut ovat Raamatun mukaan syntymästään asti avioon kelpaamattomia ja jotkut on maailman himot tehneet avioon kelpaamattomiksi. Biologia ohjaa oikeaan suuntaan eli lisääntyminen on mahdollista vain luonnonmukaisessa pariutumisessa uroksen ja naaraan välillä. Homouden esiintymisestä luonnossa ei tule tehdä luonnonmukaista normia vaan pitää se poikkeamana. Jos olisin itse homo, hyväksyisin tämän eli perinteinen naisen ja miehen välinen avioliitto on sinua oikea malli.
Tyhymä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei välttämättä tunne ystäväkään
Vierailija kirjoitti:
Hei, minä suren Jannen vanhempien puolesta. Eikö täällä kukaan mieti vanhempien tuskaa? Minulla on senikäinen poika.
Kyllä mietin. Katselin instasta kuvia joita Janne oli laittanut aina äitienpäivänä äitinsä kanssa ja tuli tosi paha mieli äidin ja muiden perheenjäsenten puolesta. 😢
Itse lähdin aikanaan 20-vuotiaana väkivaltaisen miehen luota kun kaverini kertoi lopulta isälleni mitä olin kertonut aiemmin hänelle. Olin paniikissa ja pitkän peittelyn jälkeen hätäpäissäni avauduin kaverille. Onneksi kertoi isälleni. Eksäni rais ka si minut kun yritin ensi kertaa lähteä suhteesta. Hän lukitsi toisinaan minut parvekkeelle jos koki tarpeen. Sain päähäni paistinpannusta, nyrkistä, mistä milloinkin. Pahinta oli että hän tiesi että olin 15-vuotiaana joutunut raisk atu ksi jo bileissä. Hän vain totesi minun ansainneen senkin. Henkinen väkivalta oli se miksi pysyin suhteessa. Pelko oli läsnä joka päivä.
Pointtina se, että väkivallan uhri kokee pelkoa, häpeää, joten kertominen läheisille on vaikeaa. Mielummin esittää kaiken olevan ok. Jossain vaiheessa totuus tulee esiin, tarinat rakoilee, ulkonäkö rapistuu tai jotain mikä herättää läheisten huomion. Tuskin Jannenkaan ystävä olisi ollut huolestunut samantien Jannesta kun oli hakemassa tavaroita entisestä kodista. Hän tiesi ja aisti että kaikki ei ole hyvin. Rip Janne🙏🏽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei välttämättä tunne ystäväkään
Joillakin ihmisillä on kaksi puolta.
(eikö Rolf ollut kaksonen?)
Vierailija kirjoitti:
Homosta voi eheytyä heteroksi, mutta jos jotkut eivät eheydy tai tahdo eheytyä, heidät luokitellaan Raamatussa avioon kelpaamattomiksi. Jotkut ovat Raamatun mukaan syntymästään asti avioon kelpaamattomia ja jotkut on maailman himot tehneet avioon kelpaamattomiksi. Biologia ohjaa oikeaan suuntaan eli lisääntyminen on mahdollista vain luonnonmukaisessa pariutumisessa uroksen ja naaraan välillä. Homouden esiintymisestä luonnossa ei tule tehdä luonnonmukaista normia vaan pitää se poikkeamana. Jos olisin itse homo, hyväksyisin tämän eli perinteinen naisen ja miehen välinen avioliitto on sinua oikea malli.
Homoudesta EI voi eheytyä heteroksi. Pahaa hengellistä ja henkistä väkivaltaa semmoisen yritys.
T. Uskovainen
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mityen tää nuori poika aloitti vanhan kanssa suhteen????? Olisi tappanut Norjassa itsensä. Miksi ase oli Henttaalla? Metsästikö Suomessa?
Tämä aseen tuonti Henttaalle liittyy varmaan siihen, miksi poliisi on kertonut, että murhaa oli suunniteltu ainakin viikko.
Miksei Rolfia saa valokuvata tänään? Näin luki lehdessä.