Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Onkohan se murhaaja-norri koskaan saanut metsästysreissuillaan yhtään saalista?
Epäilen. Surkeaakin surkeampi aseen käyttäjä täytyy olla jos ei ihmistä saa hengiltä ampumalla aivan vierestä kahdesti haulikolla.
Eihän se tollo edes tiedä miten haulikkoa käytetään. Luuli että sillä kuuluu hakata saalis hengiltä. Todella julma ja tyhmäkin vielä.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011206777.html
Nordmo jättänyt valituksen mur.hatuomiostaan.
Ilmeet ja eleet paljastaa että tämä mies ei puhu totta koko haastattelun ajan.
Eikä taatusti ole 100% hetero.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/621dda90-c857-4544-ab06-8a4e966790de
JP.n viimeiseksi instajulkaisuksi jäi tarina jossa oli kuvannut jalkansa syksyisiä puunlehtiä vasten.
Tuon tällä viikolla tapetun Espoolaisen somesta löytyy samanlainen kuva.
Vierailija kirjoitti:
Minun käy häntä sääliksi jotenkin. Vakava sairastuminen. Tottunut ehkä aina olemaan vähän erilainen... (you know)..ehkä vähän ujo luonne jopa. Sitten tämä kauhea tapaus, hän yhtenä keskiössä. Miten siitä selviää? Mut sitä mä ihmettelen, miksi hän on niin neutraali? Jotenkin tuntuu että jos itse olisin hän, mulla olisi hirveät itsesyytökset noista viesteistä??? Miksi en varoittanut. Miksi en puhunut.
Nyt hän vaan toteaa asioita. SE on oudon kuuloista. Siitä tulee mulle olo että jotain piilee vielä jossain. Muutakin kuin ehkä poikakaveruus.... Hmmm. Joku kolmiodraama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun käy häntä sääliksi jotenkin. Vakava sairastuminen. Tottunut ehkä aina olemaan vähän erilainen... (you know)..ehkä vähän ujo luonne jopa. Sitten tämä kauhea tapaus, hän yhtenä keskiössä. Miten siitä selviää? Mut sitä mä ihmettelen, miksi hän on niin neutraali? Jotenkin tuntuu että jos itse olisin hän, mulla olisi hirveät itsesyytökset noista viesteistä??? Miksi en varoittanut. Miksi en puhunut.
Nyt hän vaan toteaa asioita. SE on oudon kuuloista. Siitä tulee mulle olo että jotain piilee vielä jossain. Muutakin kuin ehkä poikakaveruus.... Hmmm. Joku kolmiodraama?
Minä en tunne yhtään sääliä. Kovia kokeneita ihmisiä on maailma pullollaan eikä silti kaikki sotke toisten elämiä niinkuin tämä tyyppi on tehnyt.
Tämän murhan Tapani olisi saanut helposti estettyä jos olisi kertonut Jannelle Rolfin hulluista uhkausviesteistä.
Ehkä katkeruus on ajanut tämän hemmon siihen pisteeseen että on ihan sama jos joku pääsee hengestään.
Tuolla yhdessä ryhmässä kun puhutaan uhrin sometileistä että poistavatko omaiset ne vai ei.
Se on hyvin vaikea päätös omaisille (kokemusta on). Toisaalta sitä haluaa säilyttää näkyvillä ne julkaisut jotka oma edesmennyt rakas on someen julkaissut ja toisaalta tässäkin tapauksessa siellä näkyy itse murhaajakin monissa julkaisuissa.
Vierailija kirjoitti:
Iltiksen jutussa lukee että
VÄÄRIN, kun ihminen pettää toisen luottamuksen ja vetää ns maton alta ja kynii vielä rahatkin, niin kyllä suomalaisella ainakin puukko heilahtaa. Norjalaisilla on vain vähän tehokkaammat metodit.
Älkää pettäkö ihmiset toisianne parisuhteessa vaan päättäkää se sivistyneesti. Kaikkea ei voi saada ja elää kolmiodraamaa toisen selän takana.
"Äärimmäisen yleistä" siellä lukee, eli valitettavasti ei kovin tavatonta. Joissain piireissä pitää olla niinkuin mitään ei olisi tapahtunut, ja siihen jopa painostetaan. Jos ei anneta jätetylle tilaa ja tukea järjestää elämänsä uudestaan, niin tilanne saatta helposti käydä liian raskaaksi. Jotkut romahtavat ja jotkut räjähtävät, tässä tapauksessa viimeksi mainittu tapahtui.
Titityy, Fridasta kyselit.
Kyllä Fridalla on uusi koti ja voi siellä hyvin <3
Tuosta koirarodustakin jo huomaa kumpi tuossa suhteessa oli se dominoiva tyyppi. Saksanseisojaa eli metsästyskoiraa tuskin Janne olisi ensisijaisesti ollut ottamassa. Vai voisiko joku kuvitella että Janne olisi ampunut luonnossa asuvia eläimiä? Minä en ainakaan millään.
Saksanseisoja tarvitsee todella paljon aktiviteettia ollakseen onnellinen. Fridan eli Aavakairan Beetan adhd-aktiivisuus näkyy hyvin Jannen instavideoissa. Eli koiralla ei ollut ollenkaan tarpeeksi virikkeitä rotuisekseen.
Semmosta mietinnässä täällä tänään.