Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalaisen nrk.no (Norjan "yle") mukaan Nordmo osti surma-aseen vain viikon-pari ennen surmaa eli nähtävästi hän osti aseen Norjasta jossa hänellä oli aseenkantolupa metsästykseen. Nordmo metsästi pienriistaa, eli lähinnä lintuja. Norjassa ei saa säilyttää aseita missä tahansa, ei esim. kesämökillä. Eipä siis ihme jos Puhakka ei tiennyt juuri tästä aseesta.
SIIS MITÄ?!
Ase oli vasta ostettu?!
Eipä tainnut tulla oikeudenkäynnissä tuo esiin?
No en ainakaan itse muista lukeneeni. Ja seurasin silmä kovana. Jos ase on vasta ostettu, niin sittenhän tuomion pitäisi olla ihan selvästi mur.ha.
<
No jos ei ole vuosiin ollut asetta ja nyt ostaakin juuri ennen mur.haa aseen, niin onhan se todella epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kenet Karl jätti, kun sai Jannen? Jannen vuoksi hän jätti entisen avomiehensä Käteen jäi vain uurna.
Eikö se ollut ihan aviomies eikä vain avomies? Jotenkin sotkuinen ja ilmeisesti ei niin kivasti hoidettu sekin ero oli.
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenkäynnissä käytiin läpi Nordmon ja Puhakan välistä viestittelyä ennen henkirikosta. Niissä Nordmo purkaa pettymystään suhteen päättymisestä ja syyttää Puhakkaa muiden miesten tuomisesta heidän sänkyynsä sekä puhuu tämän uudesta suhteesta syyllistävästi. Yhdessä viestissä hän epäilee, että joku on käyttänyt hänen kylpytakkiaan.
Kyllä ihmettelen, että onko kirurgilla ollut pokkaa mennä Jannen eksän omistamaan asuntoon ja olla siellä kuin kotonaan Nordmon kylpytakki päällä?
Miksei olisi? Mun exällä oli pokkaa tuoda uusi nainen meidän yhteiseen kotiin vaikka ero ei ollut mitenkään selvä eikä kummallakaan ollut vielä edes uutta asuntoa. Itse olin tuon viikonlopun töissä ja vanhempieni luona.
Ja tämä nainen oli tosiaan ollut kuin kotonaan eli nukkunut mun petivaatteissa ja käyttänyt mun saippuoita/shampoita ja jopa hajuvettäkin sekä syönyt mun myslipatukoita. Exä ei ymmärtänyt mitä väärää tuossa missään oli. Itse nakkasin roskiin kaiken minkä hygieenisuudesta en enää voinut olla varma.
Joo, naurettavaa ehkä pahastua ja muistella asiaa vielä vuosien jälkeenkin mutta joillakin tosiaan on pokkaa.
Onko Rolfilla ollut alkoholi ongelma ? On myös erittäin omistus haluinen. Jos Jannella ei olisi ollut uutta , niin tuskin olisi siltikään hyväksynyt eroa. Ihan hetero suhteissa myös sama. Joudutaan hankkimaan lähestymiskielto ja kaikkea muuta. Sitten , kun et saa sitä takaisin joka ollut sinun , niin päädytään tuollaiseen raakaan tekoon. Ei saanut Jannea ei , mutta nyt voi miettiä kannattiko teko ? Erittäin jääkylmä ihminen on.
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenkäynnissä käytiin läpi Nordmon ja Puhakan välistä viestittelyä ennen henkirikosta. Niissä Nordmo purkaa pettymystään suhteen päättymisestä ja syyttää Puhakkaa muiden miesten tuomisesta heidän sänkyynsä sekä puhuu tämän uudesta suhteesta syyllistävästi. Yhdessä viestissä hän epäilee, että joku on käyttänyt hänen kylpytakkiaan.
Kyllä ihmettelen, että onko kirurgilla ollut pokkaa mennä Jannen eksän omistamaan asuntoon ja olla siellä kuin kotonaan Nordmon kylpytakki päällä?
Olihan sillä pokkaa aloittaa uusi (sala)suhdekin uhrin kanssa vaikka kumpainenkin oli tahoillaan (vielä) varattuja.
Is extra-artikkelista:
Minulla on tällainen kuva, että näen Jannen kuolleena lattialla. Jannen pää oli ulko-ovea päin. Oikea käsi oli seinää vasten niin, etten nähnyt sitä ja vasen käsi on sivulla. Hänellä oli verta kasvoissa ja ajattelin, ettei hänen pitäisi näyttää tältä. Yritin matolla pyyhkiä verta pois hänen kasvoiltaan. Jossain vaiheessa otin hänen puhelimen hänen taskustaan. Ajattelin vastata, jos joku soittaa. Otin oman puhelimeni, että pitäisi soittaa hätänumeroon. En kuvitellutkaan pelastavani häntä. Ajattelin, että soitolla varmistan, että joku hoitaa häntä. Yritin soittaa hätänumeroon, mutta sormeni ja koko kroppani tärisivät niin paljon. Menin takaisin keittiöön ja istuin pöydän viereen. Olin totaalisen luovuttanut. Join olutta ja viiniä, jotta käsien tärinä loppuisi. Minulla ei ollut mitään tietoa ajan kulusta.
Uutta tietoa siis ruumiin asennosta, ja että oli pyyhkinyt kasvoja matolla... Niin pitkä artikkeli niin en voi kopioida, mutta maininta myöskin siitä, että ase on Nordmon isän lahjaksi antama? Eli ei vasta ostettu
Mielenkiintoista myös, että on varta vasten välttänyt kasvoja, vaikka Janne ollut selällään. Sitten vielä matolla pyyhkinyt, kun ei kestä näkyä, vaikka just kallon murskannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhakka pitäisi täyttää ja toimia pride-kulkueiden maskottina ympäri maan.
Voi olla harsimista ja parsimista.
Nyt on nassesedillä jutut
Olen nainen, enkä nasse lainkaan. Naurattaa vaan tää musta huumori. Ja naisenahan me ei menetetty mitään. Yksi homo vähemmän - mitä väliä?
Voisitko mennä mustine huumoreinesi (ja mustine mielinesi) muualle hohottamaan. Minua tämä kuvottava tapaus ei naurata yhtään. Ja olen myös nainen. Eikä minulla ole ikinä ollut mitään homoja vastaan - ihmisiä he ovat siinä missä muutkin. Ihmettelen, miten jotkut intoutuvat heittämään herjaa tämän brutaalin murhan ympärillä. On homovitsiä sun muuta mautonta. Minusta tämä on äärimmäisen traaginen ja surullinen tapahtuma uhrin, Jannen kannalta. Hän menetti nuoren elämänsä, nuoruutensa uhrasi tuolle narsistipsykolle, joka vuosikausia mustasukkaisena vartioi nuorta saalistaan. Kuka tietää millaiseen ristilukin seittiin on saaliinsa kietonut ja vuoroin kyynelin ja vuoroin uhkailemalla saanut Jannen pidettyä luonaan noinkin pitkään. Minusta on enemmän kuin ymmärrettävää, että nuori ihminen kaipaa rakkautta, lämpöä ja turvallisuutta. Ikääntynyt patologisen mustasukkainen Nordmo ei ole sitä kyennyt tarjoamaan. Hän on mahtanut olla hyvinkin ahdistavaa seuraa viimeisinä yhteiselon aikoina. Vanha kontrolloiva käppänä - tuskin tuo olisi ollut hyvä kumppani varakkaanakaan. Janne ei häipynyt rahan perään, hän oli nuori ja halusi vain elää ja rakastaa - sekö nyt suuri synti oli? Yritti pyristellä psykon käppänän valtapiiristä...
Minä en tunne pisaraakaan myötätuntoa enkä ymmärrystä Nordmota kohtaan. "Kilahti" ja "pimahti" - höpö höpö, oli hautonut kostoa ja murhaa jo pitempään. Käsittämättömän julma oli tuo tekotapa. Jotain tuollaista olemme mediasta lukeneet venäjän sotilaiden tekosina nyt Ukrainan sotavuosien aikoina - kidutusmurhahan tuo oli. Taktikoitu ja suunniteltu.
Minä menetän lopullisesti uskoni Suomen oikeuslaitokseen, mikäli tuo menee tappona. Edes taloudellinen tilanne ei saa olla lieventävä asianhaara. On tässä maassa muitakin, joilla on nykyään äärimmäisen tiukkaa ja epävarmaa. Harva alkaa silti puolisojaan listimään. Mikäli suhteessa on rakkautta, kestetään yhdessä vaikeatkin ajat. Tuossa suhteessa ei ollut rakkautta, ainakin Nordmon puolelta oli pelkkää omistushalua, mikä on itsekkyyttä, ei lainkaan rakkautta.
Mitä tämän ampumisen jälkeen tapahtui?
Hän kaatui lattialle. Hän ei sanonut mitään. Hän liikutti vähän päätään ja ei sanonut mitään. Sitten mä löin sillä pyssyllä päätä, kun hän liikkui. Sitten tuli hiljaista. Hän makasi selällään.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muu on sanonut , että Janne vei uuden kumppanin sinne kotiin ja kylpytakkia on käytetty ? Rolfin selitykset on kyllä heitelleet. Mies ei kestänyt koska hänet on jätetty. Kuvottava koko mies.
Toisaalta tuollaisen teon tehdessään ja sen jälkeen ei varmasti kukaan voi olla aivan tolkuissaan. Lisänä sitten vielä se, että eihän tuossa ole ollut yhteistä kieltä kenelläkään kenenkään kanssa vaan kaikki osalliset (siis uhri, tekijä, uusi hoito, naapurit, mäkinen, poliisit, ensihoitajat ym) on käyttäneet itselleen vierasta kieltä. Se aiheuttaa tunnetusti väärinymmärryksiä. Ja on tuossa kyllä ollut sellaista "rikkinäinen puhelin"- teinimeininkiäkiä selän takana supattamisineen kuinka siitä ei saa kertoa sille ja tästä ei saa kertoa tuolle, mutta sitten yksi osallinen on kertonut suunnilleen kaiken eteenpäin kun koko kolmikon kanssa oli kaveria. Tai ainakin sopivan osan kuulemastaan..
Tulee ihan mieleen teinitytöt joilla on yhteinen ihastus.
Vierailija kirjoitti:
Is extra-artikkelista:
Minulla on tällainen kuva, että näen Jannen kuolleena lattialla. Jannen pää oli ulko-ovea päin. Oikea käsi oli seinää vasten niin, etten nähnyt sitä ja vasen käsi on sivulla. Hänellä oli verta kasvoissa ja ajattelin, ettei hänen pitäisi näyttää tältä. Yritin matolla pyyhkiä verta pois hänen kasvoiltaan. Jossain vaiheessa otin hänen puhelimen hänen taskustaan. Ajattelin vastata, jos joku soittaa. Otin oman puhelimeni, että pitäisi soittaa hätänumeroon. En kuvitellutkaan pelastavani häntä. Ajattelin, että soitolla varmistan, että joku hoitaa häntä. Yritin soittaa hätänumeroon, mutta sormeni ja koko kroppani tärisivät niin paljon. Menin takaisin keittiöön ja istuin pöydän viereen. Olin totaalisen luovuttanut. Join olutta ja viiniä, jotta käsien tärinä loppuisi. Minulla ei ollut mitään tietoa ajan kulusta.
Uutta tietoa siis ruumiin asennosta, ja että oli pyyhkinyt kasvoja matolla... Niin p
Kyllähän tuo mies oli ihan sekaisin -liekö edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämän ampumisen jälkeen tapahtui?
Hän kaatui lattialle. Hän ei sanonut mitään. Hän liikutti vähän päätään ja ei sanonut mitään. Sitten mä löin sillä pyssyllä päätä, kun hän liikkui. Sitten tuli hiljaista. Hän makasi selällään.
Tulee mieleen A. Auer: "Nyt hiljeni."
Vierailija kirjoitti:
Juttu menee hoviin sillä jos tuomitaan murhasta niin Nordmo valittaa ja jos tuomitaan taposta niin Puhakan omaiset valittaa. Toivottavasti asianosaisilla on fiksu asianajaja silloin jotta saatasiin koko totuus esiin.
Juristit tienaa ja musut muutaman vuoden kuluttua opettavat hinureita meilläkin katoilta lentämään.
Vierailija kirjoitti:
Is extra-artikkelista:
Uutta tietoa siis ruumiin asennosta, ja että oli pyyhkinyt kasvoja matolla... Niin p
Jos ase oli oman isän antama arvokas perintöase (isän joka ei ollut enää elossa?) niin miksi Nordmo toi vasta nyt aseen Suomeen? Hänhän asui vakituisesti Suomessa ja omisti tilavan talon. Missä hän säilytti asettta Norjassa asuessaan itse Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkinen kertoo IS oli Puhakan kanssa tekemisissä lähes viikottain ja lähettivät viestejä "kuten kaverit tekevät"
60v ukkomies on 30 v homon kaveri. Just
Outoja kuvioita nämä kirurgit, Mäkiset ja sitten seonnut Rolf. Ja kaiken keskellä pyörii kaunis nuori mies.
Ei kai tästä enää puutu kuin sellainen twisti, että siellä asunnossa on todentotta käynytkin joku kääntymässä ja viimeistelemässä tuon henkirikoksen norjalaisen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Is extra-artikkelista:
Uutta tietoa siis ruumiin asennost
Jos oli Nordmon isäpapan perintöase niin taitaa pappa kääntyä haudassaan.
seksi pitäisi kieltää yli 40-vuotiailta erityisesti homoseksi
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta kaikille jotka tuotte ulkomailta puolison . Oppikaat tästä. Erilaiset kulttuurit historiat kuin kieli kuin maanosat ei oikein kohtaa todellisuudessa.
Et taida tietää, missä Norja on?
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011106484.html
Mäkinen oli tuntenut Puhakan ja Nordmon reilu kaksi vuotta.
Eli suunnilleen just sen ajan kun noiden suhteessa meni aina vaan huonommin. Hmmm.
Kyllä metsästäjät ostaa itselleen uusia aseita kun vaihtavat uudempaan / erilaiseen jne eli ei tuosta aseen ostosta ajankohtineen voi vetää johtopäätöstä, että se olisi ostettu pahat mielessä.