Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen

Vierailija
15.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20117951

Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.

Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.

Kommentit (7150)

Vierailija
4701/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä koko tapauksen läpikäynnistä on vähän kummallinen fiilis. Poliisi on tehnyt esitutkintaa ja käynyt läpi tilanteen ja sen taustat. Itselleni on edelleen mysteereitä joihin kukaan ei ole antanut vastausta:

Onko tässä kyseessä pelkkä sattuma, että ase on tuotu Suomeen "sopivasti" juuri ennen ampumistapausta vai oliko aseen tuonti oikeasti suunniteltu tähän tekoon ?

Missä ase oli säilytyksessä ennen kuin Janne saapui talolle, missä ase oikeasti oli tuolloin? kaikki nojaa nyt Rolfin omaan lausuntoon. Jos ase tosiaan oli keittiön pöydällä panoksineen, niin miksi ihmeessä muutenkuin tappamistarkoituksessa ja vielä kun Rolf tiesi että Janne on tulossa talolle. Jos ase tosiaan oli keittiössä panoksineen niin tämä on Rolfin kannalta raskauttava asia, silti väittää tapoksi.. outoa.

Ampuminen tapahtui eteisessä, entä jos Janne olisikin kävellyt suoraan keittiöön? oliko ase piilotettu johonkin siltä varalta?

Miksi Janne jätti auton käyntiin ja sen oven auki ennenkuin meni sisälle taloon....? Kun kyse oli kuitenkin käytännön asioista joita piti hoitaa talolla. Kuka jättäisi auton käyntiin pihalle ovi auki !?

Vierailija
4702/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No, voishan kuvitella, että esim. haluaa uuden työn ja työ vaatii esim. matkustelua tai pitkiä päiviä (lääkäreillä on useimmiten pitkiä työpäiviä). "

Eläinlääkäri...

Ja voi tehdä varmasti lyhennettyä päivää. Niin ystävänikin tekee juurikin lapsiensa ja lemmikkiensä takia.

Koiran voi myös vaikka myydä tai antaa pois, jos kumpikaan ei voi/halua siitä huolehtia.

Janne olisi voinut antaa miehen pois.

Mies olisi voinut antaa koiran pois. Ihan oikeasti erotkaa jos homma ei toimi.

Narsisteista/psykopaateista ei niin vain erotakaan. Ties kuinka kauan Janne oli tehnyt eroa, yrittänyt pyristellä pois. Käppänälle se ei sopinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on valokuvannut asuntoa. Verijälkiä on ollut muuallakin kuin vain siinä kohtaa, missä Janne oli makaamassa poliisipartion tullessa paikalle. Miten haluat kommentoida tätä?

En tiedä, mistä ne ovat tulleet. En muista. Mutta voisiko se tulla siitä matosta, kun pyyhin verta pois ja omista käsistäni on mennyt verta muualle. Janne kaatui selälleen ja hän oli siinä kohtaa koko ajan, kunnes lähdin pois asunnosta.

(Kuultavalle näytetään valokuvia asunnosta.)

Miten haluat kommentoida näitä verijälkiä?

Tämä on minulle totaalisesti pimennossa, että hän olisi ollut siellä tai liikkunut siellä. Minä olen muistanut nähneeni Jannen siinä kohtaa, missä hän oli Fridan kanssa. Janne oli siinä samassa paikassa siihen asti, kun lähdin talosta pois.

Tämä on mielestäni todella mielenkiintoinen kohta....Rollen kertomukseen ei todellakaan ole luottaminen...

Vierailija
4704/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä Luojan kiitos, ettei yhteisiä lapsia ollu

Adoptio-oikeus homopareille vaikuttaa lähinnä lasten rääkkäykseltä. 

Vierailija
4705/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan versiota tuosta murhan jälkeisestä kännykkätouhusta on kertonut?!

Aamulla täällä joku lainasi median tietoa, että Nordmo ei muka tiennyt mikä on Suomen hätänumero (!!!) ja siksi ei voinut tilata ambulanssia. Jostain luin, että otti siksi Jannen kännykän, koska omansa oli keittiössä latautumassa.

Nyt tuossa muutama viesti ylempänä kertoo että ei siksi soittanut hätänumeroon, kun alkoi tärisyttämään. Ja että Jannen kännyn otti siksi, että vastaa siihen jos joku soittaa. Tarinoita riittää... 

Ja eikös lähtenyt kiireen vilkkaan kauppaan, kun "hiljeni". (Ihan oksettaa ajatella tuon vanhan kurpan touhuja.) 

Vierailija
4706/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laite-etsinnässä on selvinnyt, että olet ottanut omalla puhelimella Jannesta kaksi kuvaa 10 minuutin aikavälillä. Miten haluat kommentoida tätä?

Ei aavistustakaan.

(Kuultavalle näytetään kuvia.)

Miksi otit kuvat Jannesta?

En tiedä. En osaa kuvitella, miksi otin nämä kuvat."

Tämä ainakin minulle uusi tieto. Jotenkin ajattelin että on räpsäissyt molemmat kuvat samalla. Kymmenen minuuttia välissä

Vierailija
4707/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Laite-etsinnässä on selvinnyt, että olet ottanut omalla puhelimella Jannesta kaksi kuvaa 10 minuutin aikavälillä. Miten haluat kommentoida tätä?

Ei aavistustakaan.

(Kuultavalle näytetään kuvia.)

Miksi otit kuvat Jannesta?

En tiedä. En osaa kuvitella, miksi otin nämä kuvat."

Tämä ainakin minulle uusi tieto. Jotenkin ajattelin että on räpsäissyt molemmat kuvat samalla. Kymmenen minuuttia välissä

Tämäkin muuten romuttaa Nordmon kertomusta siitä, ettei voinut soittaa hätäkeskukseen. Pystyy ottamaan kuvia ruumista montakin ja tekstailemaan mutta ei soittamaan 112? 

Miten sattuukaan että hänellä tuo muistamattomuus nousee heti esiin kun vähän kysellään ristiriidoista tarinassa.

Vierailija
4708/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

luulisi että yli 60-vuotiaan päässä pyörisi muutakin homoseksi  ja homonussinta

todella kieroutunut ja luonnonvastainen libido

etenkin kun homojen nussinta on täysin turhaa touhua biologiselta kannalta

Varmaan yhtä turhaa toimintaa kuin sinun yrityksesi saada aikaiseksi sukupuoliyhteyttä yhtään kehenkään.

Homous on osa luontoa ja esiintyy tunnetusti monilla lajeilla. Ihminen ei ole tässä poikkeus.

Vierailija
4709/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä Luojan kiitos, ettei yhteisiä lapsia ollu

Adoptio-oikeus homopareille vaikuttaa lähinnä lasten rääkkäykseltä. 

Eniten rääkkäävät ja tuhoavat lasten elämää heteroparit. Tästä on ihan olemassa tutkittua statistiikkaakin.

Heterot synnyttävät lapsia parisuhteisiin jossa ei ole tilaa lapsille eikä taitoa kasvattaa lapsia.

Vierailija
4710/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko sinulla edelliseen kuulusteluun jotain lisättävää?

Oli viimeksi puhetta siitä Burleski-huumorista. Minulla on ollut esimerkiksi sellainen tapa tehdä mustavalkovideoita, jota kutsun Yle TV -draamaksi. Olen lähettänyt Jannelle ja kavereille niitä videoita. Esimerkiksi jos joku naapurin vanha mies oli sahan kanssa puutarhassa, niin otin videon tästä ja laitoin videoon sitten, että siinä se mies sahasi käden poikki ja sitten mies meni sisälle ja käsi jäi sinne puutarhaan."

Kivat selittelyt.

Vierailija
4711/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Janne jätti auton käyntiin ja sen oven auki ennenkuin meni sisälle taloon....? Kun kyse oli kuitenkin käytännön asioista joita piti hoitaa talolla. Kuka jättäisi auton käyntiin pihalle ovi auki !?

Auto jätetään yleensä käyntiin vain jos käydään pikaisesti hakemassa jotakin. Ehkä Janne oli hakemassa koiraa esim. koska se oli hänelle tärkeä ja tällä tekosyyllä hänet olisi saanut talolle, esim. sanomalla että koira on sairas. Tämä on kaikki vain arvailua, emme tiedä totuutta. 

Vierailija
4712/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä häpesin ja olin nolona, kun pilaan metsästyskoiramme. Valehtelin siitä, miten koira käyttäytyi. Se oli väärin tehty. Halusin kertoa Jannelle vain hyviä asioita metsästyksestä Fridan kanssa. En halunnut, että Janne alkaa kertomaan minulle, miten huonosti olen Fridan kanssa toiminut"

Vierailija
4713/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti-Nordmo yrittää nyt kirjoittaa historiaa uusiksi. Hän sanoi oikeudessa, että oli itse tehnyt aloitteen suhteen päättämiseksi. Tämä on tyypillistä kontrollifriikkeilyä. Nordmon haluaa esiintyä fiksuna, kypsänä miehenä. Ikään kuin hän olisi uhri, joka kärsi valtavasti Puhakan käytösestä. "Puhakka ei jättänyt minua. Hän halusi jatkaa suhdetta. Minä jätin hänet, koska hän oli ahne, manipuloida pettäjä. Toi vieraita miehiä meidän kotiimme."

Mikään laki ei kiellä Puhakkaa (asunnon toinen omistaja) käymästä asunnossa. Hän saa hakea tavaroitaan pois sieltä, hän saa tuoda uuden poikaystävänsä katsomaan asuntoa. Nordmon olisi pitänyt olla iloinen, että jotkut Puhakan ystävistä ovat HYVÄTULOISIA ja voivat ostaa asunnon. Nordmo saa rahansa pois (puolet asunnon hinnasta) ja voi häipyä takaisin Norjaan.

Vierailija
4714/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän Nordmolla on rahaa maksella korvauksia ja hautajaiskuluja, kun siitä mökistä sai rahat veks. Tuota taloustilannetta on muutenkin puolustuksen puolesta pyritty paisuttelemaan....Olisi selvinnyt ihan helposti mökin myynnillä ja mökkihän meni myöhemmin myynniksi

Vierailija
4715/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi päädyit ottamaan aseen mukaasi Norjan metsästysreissulta?

Tämän ajatuksen takia, että voisin metsästää Suomessa. Minulla on ollut halu näyttää Jannelle, että on minä ja Frida ja lintu. Norjassa ei ollut niitä lintuja.

En ollut puhunut (naapurin) kanssa metsästyksestä Suomessa. Kerroin (naapurille), että aion tuoda aseen. Siksi laitoin (naapurille) tämän viestin, että aion tuoda aseen Suomeen. Olen epävarma oliko se ennen vai jälkeen tämän lokakuun mökkiviikonlopun."

Täähän on kertonut ihan joka suuntaan siitä aseesta, että myöhemmin vaikuttaisi siltä, että ei tosiaan olisi tuonut tappamistarkoitukseen. Kiero äijä

Vierailija
4716/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto jätetään yleensä käyntiin vain jos käydään pikaisesti hakemassa jotakin. Ehkä Janne oli hakemassa koiraa esim. koska se oli hänelle tärkeä ja tällä tekosyyllä hänet olisi saanut talolle, esim. sanomalla että koira on sairas. Tämä on kaikki vain arvailua, emme tiedä totuutta. 

MInäkin olen alkanut epäillä tätä lehdistössä ollutta muotoa "piti hoitaa käytännön asioita"  ??? mitä asioita ??

Mihin Janne olisi koiraa vienyt autolla jos se ei tullut toimeen hänen uuden miehensä koirien kanssa ??! Uskon että poliisi tietää tästä paljon enemmän mitä on tuotu julki. Oliko Nordmo tosiaan pyytänyt Jannea jollain verukkeella asunnolle ase valmiiksi ladattuna ja käynnin piti olla vain pikainen käynti jolloin auto jäi käyntiin..?

Vierailija
4717/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne meni nimenomaan hakemaan koiran mukaansa, jotta tutustuttaisi sen uuden miehensä koiriin. Nuo toiset koirat olivat jo Jannen äidillä ja tarkoitus oli treffata (koira)puistossa.

Nordmo huomasi heti Jannen tultua, että auto käynnissä ja lyhyt visiitti Jannelta - ja sehän ärsytti. Meinasi Nordmon karmea suunnitelma mennä pilalle, mutta ehti sen valitettavasti kuitenkin tehdä eteisessä. 

Vierailija
4718/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero voi olla vaarallisin vaihe suhteen päättymisessä.

Kuinkahan monelle naiselleKIN Suomessa on ,(sanotaan vaikka esim. vuoden 2000 jälkeisenä aikana),  käynyt eron jälkeen juuri tuolla tai jollain vastaavalla tavalla niin että ent. avio-,tai avo-mies, tai poika-,tai miesystävä  on tappanut hänet  juuri noin tai jollain (vähintään yhtä) raa'alla tavalla ?

(Kuuluisuuksien  ja mediajulkkisten tapaukset ylipäätäänkin herättävät tietysti aina 'taviksien' tapauksia enemmän huomiota, mutta muuten tästä Jannen ja hänen ukkonsa tapauksestakaan ei voi sanoa muuta kuin että: tasa-arvo se vaan etenee -niin hyvässä kuin huonossakin)

R.I.P Janne, säilyt monien muistoissa.

Vierailija
4719/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInäkin olen alkanut epäillä tätä lehdistössä ollutta muotoa "piti hoitaa käytännön asioita"  ??? mitä asioita ??

Mihin Janne olisi koiraa vienyt autolla jos se ei tullut toimeen hänen uuden miehensä koirien kanssa ??! Uskon että poliisi tietää tästä paljon enemmän mitä on tuotu julki. Oliko Nordmo tosiaan pyytänyt Jannea jollain verukkeel

Jannen oli tarkoitus viedä Frida puistoon yhdessä äidinsä ja kirurgin koirien kanssa että ne voisivat tottua toisiinsa(Kirurgi oli työmatkalla ulkomailla)

Vierailija
4720/7150 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Rollo vaan ampunut sitä koiraa? Kaikki ongelmat olis ratkenneet sillä ilman vankilareissua.

Ketju on lukittu.