Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen
Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.
Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.
Kommentit (7150)
Se oli Tapani joka kertoi Nordmolle että Kirurgi on ollut yökylässä asunnolla sanokaa mun sanoneen!
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä Puhakka soitti ja kertoi Nordmolle, että hänen on vaikea pitää huolta yhteisestä Frida-koirasta, koska Puhakan uudella miehellä oli kaksi uroskoiraa.
Hän sanoi eräässä toisessa puhelussa, että tämän uuden miehen aviomies oli muuttanut pois. Sen takia oli vaikeaa tuoda Fridaa sinne.
Nordmo kertoo, että hänen oikeudessa käsitellyt Google-hakunsa liittyivät siihen, että hän halusi todella tietää, kuka Puhakan uusi mies on. Nordmon mielestä tässä ei ole mikään epänormaalia, vaan kyse on täysin luonnollisesta asiasta.
Kun toinen on 10 vuoden yhdessäolon jälkeen muuttanut yhteen toisen miehen kanssa.
Nordmo yritti selvittää asiaa myös kysymällä tuntemiltaan homopariskunnilta, tietääkö kukaan, kuka on tämä Helsingissä asuva 58-vuotias mies, jonka kanssa Puhakka nyt seurusteli.
Sitten tavallaan vähän rauhoituin. Ei voi sanoa, että olisin pakkomielteisest
Tuo on mun mielestäni myös niitä ainoita ihan normaaleja asioita tässä jutussa. Kuka tahansa haluaisi selvittää ja googlata jätetyksi tultuaan kenen luo ex-puoliso on muuttanut 10 vuoden yhdessäolon jälkeen.
Onkohan esitutkinnassa tarkemmin Mäkisen osuudesta? Esim. miten hän tuntee nämä kaikki homomiehet?
turskahan sanoi kertoneensa aseesta puhakalle
taitaa olla palturia
Vierailija kirjoitti:
Onkohan esitutkinnassa tarkemmin Mäkisen osuudesta? Esim. miten hän tuntee nämä kaikki homomiehet?
kertoi tuntevansa kokoomuksen ex-kansanedustajan Tapani Mäkisen, joka oli Nordmon ja Puhakan perhetuttu
Vierailija kirjoitti:
Se oli Tapani joka kertoi Nordmolle että Kirurgi on ollut yökylässä asunnolla sanokaa mun sanoneen!
Varmasti oli. Asiasta kukkaruukkuun, minä en ole ikinä ymmärtänyt enkä tule ymmärtämään että täytyykö uusi kumppani tai salasuhdekumppani tai mikä lie uusi hoito viedä sinne kotiin missä ex asuu. Ja miksi kukaan uusi kumppani edes haluaisi sinne mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kertoi tuntevansa kokoomuksen ex-kansanedustajan Tapani Mäkisen, joka oli Nordmon ja Puhakan perhetuttu
Mutta miten ihmeessä he ovat tutustuneet? Ja Mäkinen tunsi vielä kirurginkin.
Mielenkiintoinen keissi, kun henkilöiden pitäs olla vähän paremmista piireistä ja sivistyneitä.
Nordmo kertoo huolestuneensa siitä, onko Puhakalla joku toinen mies.
Hän sulkeutui minua kohtaan ja minua alkoi huolestuttaa todella paljon. Muistan, että heinäkuussa intiimi kanssakäyminen loppui. Kysyin häneltä suoraan ja sanoin, että jos on, kerro minulle. Sitten meidän ei tarvitse ratkaista sitä muitten ongelmien lisäksi. Tarkoitin, että sen ei tarvitsisi olla ongelma, etten tiedä mitä tapahtuu. Ei ollut toista miestä, kysyin useita kertoja.
Hän sanoi, että se liittyy talousasioihin ja olen sellainen kuin olen.
Nordmo kertoo ajatelleensa tuolloin, että suhde ei ole ok, mutta heidän välillään on yhä rakkautta. Pride-viikon aikana heillä oli oikein mukavaa ja he päivittivät yhdessä kuvia Instagramiin.
Tuntui, että olemme yhä pari. Meistä molemmista tuntui surulliselta, ettei meillä ollut varaa kesälomaa. Jannelle oli myös influensserituloja ja hänen oli mahdollisuus tehdä kaupallinen yhteistyö firman kanssa, joka vuokrasi matkailuautoja. Otimme auton ja Frida-koiran ja menimme kymmenen päivän lomalle Lofooteille Norjaan. Ajattelin, että tämä on tosi hyvä, kun meillä on aikaa keskustella kaikesta.
Nordmo kertoo, että mökin myynti oli kesällä hankalaa, koska kyse oli laskettelukeskuksesta. Nordmo oli epätoivoinen.
Se lisäsi stressiä. Olin kertonut Jannelle siitä, että olin ajatellut myydä mökin. Janne oli jonkin aikaa helpottunut. Rentouduin ainakin suhteessa talousasioihin, mutta tulin samalla surulliseksi. Mökki oli kotini Norjassa, olimme viettäneet siellä paljon aikaa yhdessä perheen ja Jannen kanssa.
Nordmo kertoo, että talousstressillä oli erittäin huono vaikutus hänen ja Janne Puhakan suhteeseen.
Olimme molemmat erittäin stressaantuneita, mutta teimme kuitenkin samoja asioita kuin ennenkin. Kerroin kuulusteluissa niin monta kertaa, että tutkijakin kyllästyi, että meillä ei ollut riitoja. En muista, että olisimme koskaan korottaneet ääntä. Olimme surullisia ja väsyneitä tilanteisiin.
Nordmo kertoo alkaneensa tuntea kesäkuussa 2023, että Puhakka kääntyi poispäin hänestä, tai sulkeutui.
Oli vaikeaa tavoittaa häntä.
Kesä-heinäkuussa tajusin myös, miten se vaikutti suhteen intiimipuoleen.
ilmeisesti kuitenkin kesäkuussa 2024
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti oli. Asiasta kukkaruukkuun, minä en ole ikinä ymmärtänyt enkä tule ymmärtämään että täytyykö uusi kumppani tai salasuhdekumppani tai mikä lie uusi hoito viedä sinne kotiin missä ex asuu. Ja miksi kukaan uusi kumppani edes haluaisi sinne mennä.
Ihmettelen, miten kirurgilla oli pokkaa yöpyä asunnossa, missä Nordmo vielä asui.
Vai oliko kirurgilla kotonaan vielä eksä?
Nordmon mukaan elämä ilman töitä ja tuloja alkoi muuttua hankalaksi. Hänelle tuli vaikeuksia maksaa lainaa ja muita laskuja.
Se stressasi minua ja tietysti stressasi Jannea paljon. Tärkeimmät maksut olivat lainat, koska olimme ostaneet talon puoliksi. Sitten oli myös muita laskuja. Olin käyttänyt omat viimeiset säästöni kun ostimme talon, joten meillä ei ollut enää reservejä. Emme pystyneet tulemaan toimeen Jannen tuloilla. Minä otin lainoja ystäviltä ja sukulaisilta.
Nordmo kertoo, että maaliskuussa 2024 hänen stressitasonsa olivat äärimmäiset.
On uskomatonta ja hämmästyttävää, miten nopeasti korttitalo luhistuu, kun se alkaa sortumaan.
Nordmo muistaa, että eräänä aamuna Puhakka itki töihin lähtiessään ja sanoi, että haluaa entisen Rolf Nordmon takaisin.
Minä olin muuttunut stressin takia. Ehkä se oli jo silloin, kun alkoi tuntua, että ruokahaluni oli lähtenyt.
Nordmon mukaan hänellä oli edelleen mökki Norjassa ja osakkeita yhtiössä, jonka toinen perustaja hän oli. Hän ajatteli, että pystyy pelastamaan heidät, jos myy mökkinsä.
Se oli kiva, aika iso mökki suositussa laskettelukeskuksessa.
Huh-huh mikä keissi.... pitää vetää välillä henkeä, on niin henkeä salpaavaa tekstiä
Puhakka tykkäsi makeasta elämästä, johon hänellä itsellään ei ollut varaa. Siksi piti olla varakas, vanhempi elättäjä. Kun Rolfin rahat loppuivat, niin upgreidaus kirurgiin, jolla oli jo huomattavasti paremmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten kirurgilla oli pokkaa yöpyä asunnossa, missä Nordmo vielä asui.
Vai oliko kirurgilla kotonaan vielä eksä?
En ymmärrä miten kellään on pokkaa. Yhtään Nordmon tekoa puolustelematta, onhan tuo kamalaa että tulet jätetyksi ja poissaollessasi exäsi tuo vielä uuden kumppaninsa yöpymään teidän yhteiseen kotiin, joka on edelleen sinun kotisi. Ei ihan mallikelpoisesti hoidettu koko ero Puhakan osalta. Muutetaan suoraan toisen ihmisen luo 10 vuoden suhteesta ja tuodaan sitä uutta kumppania vielä exän kotiin yöpymään, vaikka tämä on jo valmiiksi aivan hajalla ja rikki erosta.
Janne Puhakan epäilty murha järkytti ja nosti vaietun ilmiön pinnalle.
Janne Puhakan epäilty murha nosti esiin vaietun asian homosuhteissa. Tutkijan mukaan erityisesti yksi asia kasvattaa riskiä väkivaltaan miesten välisissä suhteissa. Hengenvaarallista suhdetta voi ennakoida kolmesta samanaikaisesta merkistä, joiden tunnistamista vaikeuttaa kohtalokas kierre.
Mitähän tuossa jutussa tuo vaiettu asia homosuhteissa on
Vierailija kirjoitti:
Puhakka tykkäsi makeasta elämästä, johon hänellä itsellään ei ollut varaa. Siksi piti olla varakas, vanhempi elättäjä. Kun Rolfin rahat loppuivat, niin upgreidaus kirurgiin, jolla oli jo huomattavasti paremmat tulot.
Hiukan tämmöisen kuvan saa kyllä. Melko nopeasti Rolf jäi, kun suhteeseen tuli taloudellisia ongelmia.
Mäkiseltä uusi kumppani kertoi lopulta myös kuulleensa, että Nordmo oli kertonut ottaneensa aseen autosta sisälle asuntoon kotiin palattuaan.
Janne oli hakenut autonsa Rolfin pihalta sitä Rolfin paluuta seuraavana päivänä eli tiistaina, eikä silloin ollut ainakaan mitään tietoa mistään aseesta.