Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rolf Nordmo kertoi poliisille ampuneensa Janne Puhakan haulikolla sanoi syyksi parisuhteen päättymisen

Vierailija
15.10.2024 |

https://yle.fi/a/74-20117951

Puhakan puoliso 66-vuotias norjalainen eläinlääkäri Rolf Nordmod on kertonut poliisille ampuneensa Puhakkaa haulikolla ja aiheuttaneensa uhrin kuoleman.

Tutkinnanjohtaja Matti Högman sanoo Ylelle, että Nordmod on siis myöntänyt teon.

Kommentit (7150)

Vierailija
4421/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti koiraa vain pelinappulaa että sai kiristää Jannea.

Vierailija
4422/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011103023.html

Onpa julmaa olla kertomatta surmatulle noita raakoja aikeita. Poliisille ne olisi pitänyt kertoa. Voiko tästä päästä tuomiotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4423/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tämä Mäkinen on? Rolf on tekstannut, Janne soittanut mennessään talolle ja  kirurgi soittanut ja pyytämään tarkistamaan tilanteen. 

Miksi 60-vuotias espoolainen perheenisä on tässä kuviossa näin tiiviisti mukana?? 

Vierailija
4424/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluukohan Jari Sillanpää rinkiin?

- Ainakin Christoffer Strandberg ja Jani Toivola kuuluvat

Puhakka, Nordman, Mäkinen, Sillanpää, Strandberg, Toivola, Haavisto jne. 

Kuuluvatkohan Stubbitkin kyseiseen "urheilurinkiin"?

Nordmo. Ota sanakirja pois päältä.

Vierailija
4425/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordmo kertoo, että Puhakka tuli hakemaan jääkiekkomailojaan torstaina. Nordmo kertoi aikovansa muuttaa takaisin Norjaan ja ottavansa koiran mukanaan.

Silloin hän suuttui ja sanoi, ettet voi, se on minun. Se pitää paikkansa, koska koira oli rekisteröity hänen nimiinsä. Passissa meidät molemmat oli merkitty omistajiksi. Sanoin, että sinulla ei ole mitään tarjottavaa koiralle.

Nordmo tarkoitti sitä, että Puhakan uudella miehellä oli kaksi koiraa ja lisäksi Puhakan influensserielämä oli vilkasta, joten koiran hoito olisi vaikeaa.

Sanoin, että veisin sen mukanani ainakin toistaiseksi. Hän suuttui ja sanoi etsivänsä ratkaisun. Siitä ei keskusteltu enempää.

Nordmon mukaan hän oli saanut kutsun mennä ystävänsä kanssa oopperaan seuraavalla viikolla. Lisäksi hänellä oli voimassaoleva päivälliskutsu.

Kysyin Jannelta, voiko hän hoitaa Fridaa, eli tulla Henttaalle siksi aikaa, kun minä olen poissa. Hän s

Missä tämmöinen juttu on? Onko tämä juuri se mikä on maksumuurin takana?

Vierailija
4426/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordmo ulisee ja uhriutuu kuin 10-vuotias pikkupoika. "Mä en voi mennä kavereiden kanssa ulos, kun mun pitää vahtia perheen koiraa. Tää on niin väärin! Koko päivä on pilalla!"

Nordmo olisi voinut pitää turpansa kiinni ja viedä koiran kenneliin. Siellähän se koira olisi saanut parempaa hoitoa (turvallisemmat olosuhteet) kuin Nordmon luona kotona, missä ammuskellaan kiväärillä ja hakataan ihmisiä kiväärillä päähän.

TÄMÄ! En usko sekuntiakaan, että Nordmo välittää koirasta. Koira on hänelle vain esine. Eläinlääkäri tekee työnsä helpommin (kylmän viileästi, täysin vailla empatiaa, täysin vailla katumusta), koska kaikki eläimet ovat hänelle vain esineitä.

Nordmo aiheutti omalle koiralleen pahan trauman. Koira joutui katselemaan vierestä, kun toinen omistaja (Puhakka) tapettiin. Kaiken tämän jälkeen koira pakotettiin elämään "orpona" (erossa molemmissa omistajista). Toinen omistaja on kuollut ja toinen vankilassa. 

Toivottavasti koira saa nopeasti hyvän kodin. Tai lopetuspiikin. 

Vierailija
4427/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Frida. Pentu vielä ja joutunut kokemaan ihan kauheita.

Vierailija
4428/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökistä saatu 400000euroa,oli lehdessä 

Vierailija
4429/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä päivänä Puhakka soitti ja kertoi Nordmolle, että hänen on vaikea pitää huolta yhteisestä Frida-koirasta, koska Puhakan uudella miehellä oli kaksi uroskoiraa.

Hän sanoi eräässä toisessa puhelussa, että tämän uuden miehen aviomies oli muuttanut pois. Sen takia oli vaikeaa tuoda Fridaa sinne. 

Nordmo kertoo, että hänen oikeudessa käsitellyt Google-hakunsa liittyivät siihen, että hän halusi todella tietää, kuka Puhakan uusi mies on. Nordmon mielestä tässä ei ole mikään epänormaalia, vaan kyse on täysin luonnollisesta asiasta.

Kun toinen on 10 vuoden yhdessäolon jälkeen muuttanut yhteen toisen miehen kanssa.

Nordmo yritti selvittää asiaa myös kysymällä tuntemiltaan homopariskunnilta, tietääkö kukaan, kuka on tämä Helsingissä asuva 58-vuotias mies, jonka kanssa Puhakka nyt seurusteli.

Sitten tavallaan vähän rauhoituin. Ei voi sanoa, että olisin pakkomielteisesti yrittänyt selvittää ja etsiä tietoa.

Vierailija
4430/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko hoidon aikana en tuntenut kipua, mutta kahden viikon nukutuksen aikana näin todella ahdistavia, hirvittäviä ja absurdeja painajaisia.

Painajaisissa oli paljon väkivaltaa ja hän muun muassa joutui tekemään mahdottomia valintoja kenen läheisen tai ystävän henki säästetään tai kenen koti poltetaan. Hän oli Norjan kuninkaan juhlissakin.

En yleensä näe unia enkä muista niitä. Painajaiset muistan kuin olisin lukenut

Kun Mäkinen alkoi virota pitkästä nukutuksesta, hänellä menivät aluksi unet ja todellisuus sekaisin.

Kysyin hoitajalta, että olinko jossain laivassa. Luulin olevani merirosvolaivassa.

Toisella kertaa hän luuli olevansa käsiraudoissa painajaisessa tekemänsä henkirikoksen takia ja kysyi hoitajalta, että onko tämä poliisi vai hoitaja.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/7309458

Onko Tapani nähnyt enneunia tapahtumista jo monta kuukautta aikaisemmin?

ON.

Vierailija
4431/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuo ex kansanedustaja on noita piirejä 

Vierailija
4432/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhakka kertoi Nordmolle, ettei tiedä, onko rakastunut uuteen mieheen vai onko kyse vain tavallisesta suhteesta.

Janne sanoi, että olen menettänyt spirittini, elinvoiman ehkä. Ajattelin, että jos saan elinvoimani takaisin ja liiketoimintani käyntiin, niin ehkä saan toisen mahdollisuuden. Tuollaisista asioista pääosin keskusteltiin, mutta loppua kohden aloin reagoida fyysisesti. Tuntui, että oli vaikea hengittää. Tajusin, että olin alkanut hyperventiloida. Se meni niin pahaksi, että käsissä alkoi tuntua tunnottumuutta. 

Nordmo kertoo menneensä sohvalle istumaan Puhakan kanssa ja ojentautui tätä kohti.

Hän lohdutti minua. Hetken kuluttua lähdin sohvalta ja hän lähti talosta.

Vierailija
4433/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian paljastumisen jälkeinen aika ei muuttanut sitä, miten Nordmo ja Puhakka kommunikoivat, Nordmo kertoo. Puhakka tuli käymään talolla säännöllisesti esimerkiksi hakemaan vaatteita tai jääkiekkotavaroita. Näillä vierailuilla Puhakka vei yleensä myös koiran lenkille.

Tuona ajanjaksona Janne kävi aika usein talolla ja soitteli minulle usein. Usein puhuimme käytännön asioista. Olimme sopineet jo elokuussa, että meidän täytyy myydä talo.

Vierailija
4434/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordmon mukaan Puhakka kertoi avoimesti löytäneensä uuden miehen Instagramista.

Minusta tuntui, että hän oli päättänyt, että nyt hän ei enää pidättele mitään.

Puhakka ei kuitenkaan suostunut kertomaan, kuka uusi mies oli. Tämä kummastutti Nordmoa.

Kysyin, onko hän käynyt täällä meidän talossamme. Kyllä. Meidän sängyssämme, kyllä. Onko hän nukkunut minun sängyssäni, kyllä. Hän ei edelleenkään voinut kertoa, ärsyyntyi ja kysyi, minkä takia minun tarvitsee tietää.

Puhakka suostui kuitenkin kertomaan, että uusi mies oli 58-vuotias.

Vierailija
4435/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4436/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko Lofoottien-matkan jälkeen Puhakka kertoi haluavansa viettää aikaa yksin ja meni äitinsä luokse.

Samana ajanjaksona sanoin, että ehkä on parempi, jos hän muuttaa joksikin aikaa äitinsä luokse, koska me emme puhu. Olemme yhdessä, mutta emme ole yhdessä. Se oli meille molemmille oli hyvin raskasta.

Vierailija
4437/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tämä Mäkinen on? Rolf on tekstannut, Janne soittanut mennessään talolle ja  kirurgi soittanut ja pyytämään tarkistamaan tilanteen. 

Miksi 60-vuotias espoolainen perheenisä on tässä kuviossa näin tiiviisti mukana?? 

No mitäs veikkaat :D On se aika ketku kun nyt on mennyt välit poikki kirurgiinkin. Ties vaikka olisi Tapani myös Jannea havitellut

Vierailija
4438/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he palasivat häistä, Puhakka muutti jälleen pois. Noin viikon kuluttua häistä Nordmo kertoo Puhakan kysyneen, voisivatko he mennä yhdessä ottamaan kuvia ja videoita metsässä. Puhakalla oli yhteistyöprojekti ison urheiluvälinefirman kanssa. 

Kuvausten jälkeen Nordmo ja Puhakka söivät yhdessä lounasta, jonka jälkeen Puhakka halusi jutella.

Tunsin tavallaan välittömästi, että mitä nyt on tulossa. Hän sanoi, että on yksi asia, minkä hän haluaa kertoa. On toinen mies. Muistaakseni hengitin melko syvään ja sanoin, että okei, olen iloinen, että lopulta kerrot minulle.

Nordmo kertoo kysyneensä Puhakalta, milloin ja miten Puhakka tutustui tähän mieheen. Se tapahtui heinäkuussa toisissa häissä Suomenlinnassa.

Vierailija
4439/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20150442

Pitääkö kaverin murhapuheista ilmoittaa poliisille? Näin vastaavat rikosoikeuden asiantuntijat

Vierailija
4440/7150 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi tuntevansa kokoomuksen ex-kansanedustajan Tapani Mäkisen, joka oli Nordmon ja Puhakan perhetuttu

Ketju on lukittu.