Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (338)

Vierailija
201/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhanaikainen kasvattaja. Meitä vanhempia puhutellaan eri lailla kuin kavereita. Kotonamme käytetään siivoa kieltä ja ruokapöydässä noudatetaan pöytätapoja. Ikinä maailmassa en ole tullut haistatelluksi lasteni taholta, eikä meillä ole karjuttu solvauksia. Myöskään ovia ei paiskota. 

Kaikesta mahdollisesta keskustellaan avoimesti ja luottamuksellisesti. 

Vierailija
202/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella vanhanaikainen, sanon itse usein että jopa"1700 - luvulta 😂!! "

1) Käytän vain käteistä rahaa (bensa on pakko maksaa luottokortilla)

2) En kuulu mihinkään someen, instaan ym. Ärsyttää kun joku kertoo että siellä kerrotaan kaikki mitä tehdään,  jopa että kävin vessassa 🙈, söin silloin, menin sinne, ja "tuhansittain kuvia" itsestään, edestä ja takaa, nyt tämä vaate tai tuo.... 😈.

3)En koskaan ole käyttänyt itsepalvelukassoja enkä käytä oli jono hihnakassalle vaikka kuinka pitkä!! 

4)Jos käteinen raha 💶ei kelpaa, tavarat jää siihen, tai jos tiedän jo että joku liike ei rahaa ota, menen toiseen. 

5)Leimaan lähettämäni vähäisen postini asiamiespostissa itse sillä postin puukahvaisella käsileimalla, käytän aina postimerkkejä, juurikin siistä syystä.

6)Rahat pitää olla lompakossa samaan suuntaan pienemmästä suurimpaan seteliin 💶 järjestyksessä.

7)Teitittelen vieraita ja vanhempia henkilöitä.

8)Tervehdin esim. kaupankassaa ym.  kiitän ja sanon näkemiin (tutussa liikkeessä "moikka"). 

9) En juurikaan käytä tietokonetta jos ei ole ihan pakko, puhelinta en pidä aina edes mukana ( mökillä se voi olla sisällä kun itse olen ulkona). Puhun mielummin puhelimessa ja kuulen vastapuolen äänen, kuin viestittelen.

10)Mökillä esim. ainoat kellot "vanhoja verkkareita" jotka "tikittävät" ja ne on aina vedettävä.

11)Kaapit täynnä vaatteita, en osta enää uusia, kaupasta ostan kyllä "punalaputettuja" ruokatuotteita.

12)Tervehdin aina naapureita ja talon muita asukkaita ja vaihdamme muutaman sanan - hyvät käytöstavat.

13)Haluaisin että olisi vielä lankapuhelimet ja jopa "sentraalisantrat" eli käsikeskuksen puhelunvälittäjät, joilta ennen tilattiin puhelut 😅!!

14)En tilaa kotiin mitään ruokaa enkä muutakaan, ravintolassa syön ehkä kerran vuodessa!!

15)Minulla ei ole eikä tule astianpesukonetta, tiskaan käsin vähäiset astiani, minulla on kylppäsissä vielä amme 🛁 josta en luovu (taloyhtiössä ilmeisesti enää ainoa). 

16)Haluaisin edelleen kaikki matkaliput, bussi, lento, juna ja laivaliput paperisina, mutta ei enää onnistu 😔!!

17)Haluaisin busseihin ja raitiovaunuihin vielä vanhanajan rahastajat takaisin, inhoan kun julkisissa kulkuneuvoissa ksilotetaan puhelimeen kovaan ääneen, niin että muutkin kuulee🙈. Itse vastaan, "olen nyt juuri bussissa / junassa, soitan sinulle kun olen perillä, jos ei ole" hengenhätä" silloin puhun lyhyesti ja hiljaa. 

18)Näin mies 63 vuotta, Hämeenlinna!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole somessa, ketäpä kiinnostaisi tietää jokainen ateriani tai WC-käyntini päivän aikana. Käsittääkseni somessa tuodaan julki kaikki päivän toiminnot, minua ei kiinnosta kertoilla esim. vessareissujani muille.

Älypuhelin on, mutta sitä käytän vain puheluihin ja viesteihin, en halua mitään pankkiasioita tai plussakortteja puhelimeen, puhelin on puhelin. Tähän voisi lisätä, että kolmekymppinen tyttärenpoikani ei halua älypuhelinta, olen usein tarjoutunut ostamaan hänelle, mutta ei missään tapauksessa halua sellaista. Tietokone hänellä on ja pelaa paljon, joten tekniikka on hallussa.

Ei ole eikä tule yhtään tatuointia (hiivatin rumia), lävistyksiä (typeriä), botoxilla tehtyä töröturpaa (kenen mielestä kaunista?), silikonirintoja ja niiden näyttöä somessa.

Matkaliput tilaan netissä, mutta haluan liput paperisena, ihan varmuuden vuoksi, en luota tekniikkaan.

Äänikirjoja kuuntelen, joudun kolmen viikon

Näitä on ollut viihdyttävää lueskella, mutta tarkistapa asenteitasi. Somekanavilla pyörii hyvin erilaisia ihmisiä ja siellä voi myös rajata näkyvyyttä puolin ja toisin. Koskaan en ole törmännyt vessapäivityksiin, enkä muutenkaan mitenkään intiimeihin tilityksiin. En itse postaa oikeastaan mitään, mutta lueskelen laiskasti muiden juttuja ja koen monet ryhmät itselleni hyödyllisiksi. 

On lapsellista tuoda julki mielipiteensä toisten habituksista. Sinä olet sinä ja viihdyt nahoissasi, suo se myös muille ilman irvailemista. Voit ja saat elää kuten haluat. Silti ei tarvitse olla änkyrä.

Vierailija
204/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että lyhyehkön max 2 v seurustelun tiedetään halutaanko avioitua ja näin tehdään. Oletan että puolison maksaa ravintolassa. Maksaa laskuista suuremman osan koska hällä on parempi palkka. Kotityöt kumminkin jaetaan.

Vierailija
205/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lähes kaikkiin alle satasen ostoksiin käteistä ja yleensä käteistä löytyykin lompakosta osin hätävarana parin sadan verran. Näin on paljon helpompi seurata tilitapahtumia ja muutenkin käteisen käyttö on vaan kivempaa. Vihaan satojen äppien tyrkyttämistä, mutta ihan viimeisen parin vuoden sisään olen myöntynyt käyttämään mobiilipankkia ja abc:llä tankatessa maksan sovelluksella. Vain tuollaisiin vuosia olemassaolleisiin, luotettuihin ja isoihin toimijoihin suostun sotkeutumaan.

Pk-seudulla bussien käyttö loppui kuin seinään jo vuosia sitten, kun linjanumerot uudistettiin totaalisesti ja samaan aikaan maksaminen vaikeutui asteittain rahasta sovellusten suuntaan. Pääsen mä autolla tai pyörälläkin ilman vuotuista hsl-tutkintoa.

Vierailija
206/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sanovat olevansa vanhanaikaisia aina kun se hyödyttää heitä itseään: Että mies tekee aloitteen, maksaa treffeillä ja tekee erinäisiä asioita naisen puolesta. "Yllättävästi" sitten niissä asioissa ollaan nykyaikaisia, joista saa itse hyötyä.

Vierailija
207/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainuttakaan parisuhdettani( yhden illan jutuista avoliittoon) saanut minkäänlaisen treffipalvelun kautta vaan kaikki ovat tapahtuneet livekohtaamisten kautta.

M51

Vierailija
208/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kaiken jakamista somessa, ostosten esittelystä, erojen itkemiseen. 

Vierailija
209/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole televisiota enkä edes osaa käyttää nykyaikaisia televisioita. Minun piti jopa googlata, käytetäänkö nykyään edes sanaa televisio, vai joko sekin on vanhentunut.

Kuten edellisestä voi päätellä, en ole uusien laitteiden ja trendien perässä juoksija. Sen verran nykyaikainen olen, että älypuhelin on minulle välttämättömyys, mutta käytän samaa monta vuotta, ja kun ostan uuden, ostan edullisesti jonkun vanhan mallin. 

Keittiööni ei tule airfryeria. En seuraa sisustustrendejä. Suojaan keittiön pöydän pöytäliinalla. Pidän kangaspuilla kudotuista räsymatoista. Siistiä ja käytännöllistä pitää olla. 

Vierailija
210/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin tehdä työni huolella ja ennen muuta asiakasta ajatellen, eikä verkostoituminen tai pöhinä (mitä ikinä se onkaan) kiinnostanut pätkän vertaa. Nyt olenkin sitten työttömänä.

Vierailija
211/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan paritanssia ja olen siis mies.

Vierailija
212/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan työväen E-kauppoja, punalippuja ja SKP: ta

Vierailija
213/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatamme perheen ruokatarpeet pääosin itse. Kananmunia ja lihaa myöten on oma tuotanto.

Maito ostetaan lähistöllä toimivasta lypsykarjanavetasta.

Vierailija
214/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa Suomi vailla fasistipersuja...

Vierailija
215/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan hyvää suomen kieltä, kielentajua ja ilmaisun rikkautta. Se ei ole enää lähellekään itsestäänselvyys meille nyky-yhteiskunnasta vastuussa oleville sukupolville. N49

Vierailija
216/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Treella en käytä ratikkaa. En pysty tekemään neitsytmatkaa sillä. Aion pidätellä sillä matkustamattomuutta niin kauan kuin mahdollista.

-Ei ole mikroa. Haluan tavallisen hellan. Ei ole muitakaan vipstaakeja. En katso televisiota.

-Ristikkolehtiä on varalla kotona. 

-En ole somessa kuten Insta, tiktok, pikaviestimet, fb yms. Yritän keksiä kuville alustaa muualta. Pidän mielelläni puhelinta kaapissa tai jopa kiinni.

-Olen tullut osittain luontohulluksi. 

-Villa kiinnostaa, se lämmittää.

Muuten kannatan, paitsi että mikro on enkä ole luontohullu. Tykkään luonnosta mutta en kannata vihreitä missään nimessä.

Ratikka on kulkuvälineenä ikivanha hullutus ja sitä oli kaavailu Tampereellekin ensimmäistä kertaa yli 100 vuotta sitten.

Vierailija
217/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan deittikulttuuri ja siihen liittyvä arvokeskustelu on itselleni aivan vierasta.

Olen itse tavannut puolisoni perinteisemmin, eli rauhassa tutustuen, jossa tottakai toisen ulkonäkö miellyttää alkuun, mutta kokonaisuus on se, minkä valitsee. Yhdessä keskustellaan ja heti ei anneta periksi, kun toisella vähän menee huonommin tai alkaa vatsa pömpöttää.

218/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vielä soitan puhelimella ja lähetän tekstiviestejä. Enkä oo somessa olleskaan, mitä nyt tänne välillä vastailen.

Vierailija
219/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi partneri elämässä kerrallaan.

Vierailija
220/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin hidastamaan elämääni, en tekemään kaikkea aina vain nopeammin ja sujuvammin. Otan uusia teknisiä palveluita ja laitteita käyttöön harkitusti ja yleensä vasta siinä vaiheessa, kun se toimii ja oikeasti helpottaa elämääni. En ole teknologiavastainen, itse asiassa suhtaudun siihen hyvinkin suurella kiinnostuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi