Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monta talvitakkia?

Vierailija
16.12.2024 |

Kuinka monta talvitakkia on yleensä kolme-neljäkymppisellä naisella?

Helena Koivulla niitä on laskujeni mukaan kuusi, ja lisäksi Mikon varastossa niitä on lisää. Tämä oli palstalaisten mukaan normaalia ja muillakin on useita talvitakkeja.

Minulla on vain yksi, melko ruma mutta lämmin ja käytännöllinen. Oli vielä halpa löytö alesta. Lisäksi on kallis merkkitakki välikauteen, Etelä-Suomen plussakeleissä se menee talvellakin. Kellarissa on laskettelutakki, mutta sitä en ole käyttänyt vuosiin. 

Kaipaisin satunnaisesti pitkää untsikkaa tai villakangastakkia juhliin tai pitkän mekon kanssa, mutta sellaiseen ei budjetti nyt taivu. Meillä ei myöskään vaatekaapissa ole useammalle takille tilaa.

Miehellä on kai pari kolme takkia, lapsilla vain koulu- ja laskettelutakit. Olemme hyvätuloisia, asumme keskimääräistä isommassa asunnossa, mutta säilytystilaa meillä on kai liian vähän.

Naiset: Montako takkia ja miten ne mahtuu kaappiin? Ja kuinka vanhoja teidän takit on? Ei kai kukaan osta useita talvitakkeja vuodessa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka köyhä voi olla jos on vain yksi ruma takki?

Vierailija
2/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla useampi talvitakki. Yksikään ei ole uusi, kaksi minulle uusinta on ostettu kirppikseltä (uudenveroisina).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yhtä kerrallaan, muuten tulee hiki.

Vierailija
4/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta, eri tyylisiä, eri tilaisuuksiin ja tapahtumiin tietenkin. Kuka nyt menee kutsuille jossain toppatakissa?

Vierailija
5/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitakkeja on vain yksi, mielestäni ihan nätti, lämmin ja käytännöllinen. Kestää varmaan vielä vuosia, joten uutta ei ole hankinnassa. Lisäksi on kymmenen vuotta sitten kirppikseltä ostettu toppatakki. Ei ole enää ihan ehjä, mutta toimii hyvin "mökkivaatteena". 

Vierailija
6/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jopa 2, toinen ikivanha ja pihakäyttöön, toisella mennään ihmisten ilmoille. Mielellään hankkisin ainakin yhden vielä, mutta en ole vielä kivaa löytänyt. 

Vierailija
7/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme talvitakkia eri tarkoituksiin. Eivät ole uusia, ostan uuden takin ehkä parin-kolmen vuoden välein.

Vierailija
8/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On monta, eri tyylisiä, eri tilaisuuksiin ja tapahtumiin tietenkin. Kuka nyt menee kutsuille jossain toppatakissa?

Kuka menee kutsuille?

Vierailija
9/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3. Yksi lyhyt kevyempi toppatakki joka menee n. -5 asteeseen asti. Yksi pidempi ja paksumpi toppatakki sitten kovemmille pakkasille. Sekä juhlava takki, joka sopii niin talvihäihin kuin pikkujouluihin.

Vierailija
10/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meitä miehiä ei saa lainkin mukaan syrjiä, niin vastaan kuitenkin tähän sukupuoliroolitettuun kysymykseen. Minulla on käytännössä kaksi (2) talvitakkia; arkipusakka ja ulsteri. Lisäksi on tietysti retkeilykäyttöön sopivia vanhoja puseroita pari.

Vierailija
11/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä ap Helenan talvitakkitilanteen noin tarkkaan tiedät?

Minulla on viisi talvitakkia eri tarkoituksiin.

Vierailija
12/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi varsinainen lämmin pakkaskelin talvitakki. Sitten on kevyttoppatakki pikkupakkasiin ja välikausitakiksi. Tuo ensiksimainittu on 30 vuotta vanha. Kevyttoppatakki on 15 vuotta vanha, kun tarvitsin toisen kevyemmän takin liikuntaharrastukseen. Naisihminen.

Vierailija
13/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti laskettuna 8 eri talvitakkia, uusin on viime talvelta. Nyt en osta uusia takkeja vähään aikaan. Takkeja on pakko olla noin monta, kun säät vaihtelevat ainakin meidän seudulla talvisin niin paljon. En pysty käyttämään paksua untuvatakkia nollakeleillä, mutta toisaalta se on hyvä olla, kun pakkasta voi olla se -30. Toisaalta en halua käyttää jotain urheilullisempaa takkia juhlissa tms. hienommissa tilaisuuksissa, joten pitää olla sitten se villakangastakkikin. 

Vierailija
14/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on talvitakkeja joku 15 kpl, siis sellaisia joissa on jonkunlainen toppaus/villakangas. Tämä luku ei sisällä urheiluun tarkoitettuja talvitakkeja. Vanhimmat on noin 15v vanhoja kuten kylmän sään pitkä ultsikka jota tulee talvella käytettyä ehkä just ja just se 2vkoa kun todella kylmä. Mulla on takit eriväriä koska tykkään esim aurinkoisella säällä pukeutua muuhun kuin mustaan tai harmaaseen/ pirteään väriin. Sadesäälle on sitten niitä joissa on goretex ja pienempi toppaus jne. Erilaisille säille on siis erilainen takki. Olen ostanut ehkä yhden talvitakin vuodessa ja aina alesta. Tavallaan ole keräillyt tämän kokoelman. En voisi kuvitellakkaan käyttäväni yhtä takkia läpi talven ja sitten hankkivani uuden seuraavana vuonna. Tämä jo ihan sen vuoksi että kun olen löytänyt upean takin alesta hyvään hintaan niin haluan sen pysyvän pitkään hyväkuntoisena. Sateella en siis käytä villakangastakkia. Minulla on vaatehuone jossa säilön takit kesällä. Itseäni tässä on tietysti auttanut se että kokoni on pysynyt lähestulkoon samana joten kaikki takit mahtuvat hyvin päälle. Välillä hoikistun niin silloin takit on toki hieman isohkoja muttei se ole haitannut kun isot takit ovat olleet muotia.

Vierailija
15/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula on villakangastakki sinne, missä pitää olla siisti, sekä tikkitakki ulkoiluun ja liikuntaan.

Tarvitsisin ehdottomasti vettäpitävän takin joka mielellään kävisi räntäsäässä ihan mihin vaan tarpeeseen ulkotöistä kaupungille. Mustaa takkia ei myöskään ole, mutta täytyy toivoa, ettei tule hautajaisia, jottei tarvitse hankkiakaan.

Miulla on myös yksi hupullinen tummansininen viitta. jonka olen tehnyt itselleni melkein valmiiksi mukamas hyvän idean pohjalta - kunnes sovitin sitä ja totesin näyttäväni ihan siltä höperöltä mummolta, joka murhasi pikkkulapsia Agatha Christien by the prick of my thumb -filmatisoinnissa..

Vierailija
16/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä useita. On ohuempaa ja hyvin lämmintä. Myös villakangastakkia voin käyttää talvella samoin kuin vaikka urheilutakkeja. Aina olen ostohetkellä miettinyt onko pitkäaikaiseen käyttöön. Nyt olen tilanteessa jossa ei mitään tarvetta enää ostaa vuosikausiin uutta takkia. Sama koskee muitakin vaatteita. Ehkä yhdet talvikengät ensi vuonna lisää joilla kävelen töihin. Eli lämpimät ja pitävät pohjat. 

En ole takkien määrää laskenut mutta ainakin kymmenkunta. Vanhimmat yli 10 vuotta vanhoja ja juuri niitä jotka kovimmille pakkaskeleille sopivia. Kun kerran ostanut niin ei toiste tarvi hyvin pitkään aikaan. 

Vierailija
17/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi. Työkäyttöön ja muuhun.  

Vierailija
18/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vielä Suomessa, niin kymmenkunta. Nyt 1-2, jotka voi laskea talvitakeiksi täällä Kanarialla.

Vierailija
19/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme toppatakkia joista kaksi ns tyylikkäämpää, yksi liikkumiseen tarkoitettu kevytuntsikka, yksi liikkumiseen tarkoitettu lämpimämpi takki, kaksi villakangastakkia ja yksi välikausitakki. Taitaa olla yksi räjähtänyt koiranulkoilutustakkikin joka on jäänyt kaappiin kierrätykseen vientiä odottamaan.  Ongelma on säilytystila koska toppatakit vie tilaa.

Vierailija
20/39 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2. Toinen on paksu ja lämmin ns. makuupussitakki, joka ylttää mua lähes nilkkoihin. Toinen on tavallisen mittainen. Sitä lyhyttä pidän talvella esim. kaupassa käydessä. Pitkän takin kanssa kuljen töihin ja koiran kanssa kävelyillä. Sinne ei alle tarvitse juuri mitään, suojaa reisiäkin kivasti. Mutta kaupassa se käy hyvin nopeasti liian kuumaksi.