Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (338)

Vierailija
241/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompas todella tylsiä ihmisiä.

Omko noim?

Vierailija
242/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään naisista, joilla ei ole penistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin luen mieluiten paperisia kirjoja, mutta joskus poikkeusolosuhteissa saatan lukea e-kirjoja tai kuunnella äänikirjoja. En kuitenkaan nauti niistä yhtä paljon kuin perinteisistä kirjoista. Luen myös sanomalehtiä.

En ole somessa ja luulen suoraan sanottuna, että olen siksi ehkäpä tasapainoisin ystäväpiiristäni. Muut ovat jatkuvasti hermoraunioita milloin mistäkin pikkuasiasta.

Puhun vakiintunutta suomen kieltä (käytän kyllä 'television' kaltaisia lainasanoja, mutta en sotke englantia tai sekasikiöilmaisuja puheeseeni) ja kiroilen vain silloin, kun sille on todellista aihetta.

Pidän kotini lämpötilan melko alhaisena. En tavoittele sisälle t-paita -lämpötiloja talvella enkä koe ongelmaksi pukeutua riittävän lämpimästi.

En meikkaa tai käytä hiuksiini mitään aineita shampoon ja kamman lisäksi.

Olen vanhan liiton feministi. Uskon tasa-arvoon enkä siksi koe, että minun tuohtumiseni milloin minkäk

Kosisin jos en olisi jo naimisissa.

Vierailija
244/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän naisen ja miehen avioliittoa pyhänä. En ole myöskään Instagramissa yms. Kotiäitiys on hyvä asia ja (normaali järkisten) miesten kuuluu päättää perheen asioista lähes täysin.

Vierailija
245/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä tatuointeja. Kolmevuotiaat piirtelevät löytämällään mustekynällä itseensä, mutta eivät järkevät aikuiset.

Vierailija
246/338 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seksissä niin vanilja kuin vain voi olla. Ihan oikeasti tykkään siitä hyvin tavallisesta perusseksistä ilman mitään lisukkeita, hepeneitä, leluja tai roolileikkejä.

Nykyään tuntuu että jokainen on sitä mieltä että en nyt vain voi oikeasti tykätä sellaisesta ja en vain tiedä paremmasta.

Vierailija
247/338 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjani paperilta kuten myös sanomalehdet. Ruudulta luen vain jos muuta vaihtoehtoa ei ole.

Meillä on myös edelleen olohuoneessa kirjahylly (ja yläkerrassa toinen) ja se on täynnä romaaneja.

Vierailija
248/338 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kotini siistinä, ostan ja luen kirjoja, paikkaan ja modaan vaatteitani, pukeudun juhliin etiketin mukaan (esim.ei paljaita olkapäitä ennen klo 18), kudon villasukkani itse, sienestän ja teen mehut mehumaijalla, leivon ja teen ruokaa mielelläni. En osta netistä muuta kuin kirjoja, sovitan fyysisesti ostamani vaatteet ja kengät.

Toisaalta olen kartalla tietoturvasta ja käytän maksuvälineitä/appeja helpottaakseni elämää ja pitääkseni yhteyttä eri yhteisöihini. En vierasta mitään uutta vaan otan selvää ja käyttöön tarvittaessa.

Vierailija
249/338 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhanaikainen?jos se on jtn järkevyyttä kaiku menneisyydestä.Oon hirveen ennakkoluuloinen netin,kännykän, lippu automaattien kanssa.Perusjutut parhaat.Haikuja historiasta ,hyväksi koettuja.Ostaisin liput lipunmyyjältä.Pankissa kävisin.En ole huono tietokoneen kanssa päin vastoin.Jouduin auttamaan töissä muita vanhempia koneen Kaa.Tekniikka ei oo ongelma ne oppii.Inhoon tietokonetta alusta saakka.Käytän kyllä pakkohan se on asiat hoitaa.Oon monessa muussakin oldis,perinne menneisyydestä.Ssin onneksi oppeja isoilta/ vanhemmilta.

Vierailija
250/338 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat, sanomalehdet, kalenterit, rahat paperisena. Haluaisin paperiset pääsyliput, lankapuhelimet, mustavalkotv:t kaksine kanavineen. Kohtelias käytös, kiitos ja anteeksi, tervehtiminen. Ei kiroilua, haistattelua, syljeskelyä julkisella paikalla. Säälliset vaatteet.

Kirjeet, kortit jouluna, pääsiäisenä ja merkkipäivinä.

Kauppojen aukiolot vain arkena.

Perus arkiruoka kunniaan, pöytätavat ja yhdessä syöminen

Ja paljon muuta

Vierailija
251/338 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme mummovainaan mökissä. Lämpiää puilla. Kylmä vesi tulee. Sauna ulkorakennuksessa. Kasvatetaan itse paljon syömisiä. Kaupasta haetaan vain välttämätön. Jauhot,sokerit ja maidot. Lihat juoksee metsästä, kalat nousee viereisestä järvestä. Talvi ajetaan vanhalla lavanissukalla. Kesät -56 oldsmobilella tai -52 pannulla. Kokoontumisissa käydään samanhenkisten kanssa. Kuunnellaan vanhaa musiikkia, 50-80 lukuista. Springsteenin keikoilla on kyllä käyty ulkomaillakin. Yleisesti kiinnostaa vanhat työmenetelmät ja muotoilu. Firmassa kyllä sitten on viimeisin tekniikka. Mutta sillä varmistetaan vain tämä leppoisa elämäntyyli.

Vierailija
252/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistelen matot mattotelineessä pihalka lauantaisin, paitsi pyhäpäivinä en tietenkään.

Vierailija
253/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt leikkaamassa kxrpääni irti.

Vierailija
254/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on kuin 50- luvulta. Pidän myös vintagevaatteista. Ihailen kaikkea vanhan ajan tyylikkyyttä. Pisteenä iin päälle teen mummoni opettamia kotiruokia.

Vierailija
255/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat luen oikeina kirjoina.

Arvostan työntekoa ja haluan ehdottomasti elättää itseni omalla työlläni.

Arvostan hyviä tapoja ja kohteliaisuutta.

Vierailija
256/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat nousee pystyyn kun pariksunissta nainen mies vierellä toistaa sanaa Me asioissa,Mies vieressä mykkänä,miksi?

Vierailija
257/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- käytän ainoastaan face bookia, sitäkin harvakseltaan, mitkään instat, tik tokit ym evvk. En edes tiedä mitä niitä on.

- minulla ei ole uudessa televisiossanikaan nettiliittymää, en tarvitse sellaista enkä hemmetissä halua kotiini mitään älytelkkaria joka ehkä "kuuntelee" minua tai ainakin algorytmit seuraa tekemisiäni.

- kasari- ja ysäripoppi, rokki ja disco on edelleen ihan parasta ja ainutta musiikkia jota kuuntelen. Eteenkin Suomalaisten artistien nykymusiikki on ihan hirveää yninää, laulutaidottomat nasaaliäänellä hönöttäjät kuulostaa kaikki samalta, välttämättä ei edes tiedä laulaako mies vai nainen, kaikki samalla nuotilla, ihan hirveetä. Missä on ne nykypäivän Tarja Turuset ja möreällä miesäänellä laulavat Pate Mustajärvet (jo nuorena Popedan perustamisvuosina). 

- Suosikkiruokani ovat edelleen tavallisia perinteisiä ruokia, jopa Suomalaisia perinneruokia.

- En ymmärrä yhtään, enkä voi sietää tätä nykyajan kokoajan itsensä ja muidenkin kuvaamiskulttuuria. Itselleni on täysin vierasta, että ottaisin itsestäni kuvan jossain etelän matkalla ja lähettäisin sen ystävälle. Otan siitä maisemasta tai jostain muusta asiasta kuvan ja lähetän sen. Mitä ihmettä ne kuvan saajat minun naamalla siinä kuvassa tekee. 

- Naisten alastomuus- ja kaiken esille tuomisen kulttuuri (kannikat paljaana avoimesti) ihmetyttää kovasti. Ei hyvä!

- Olen huolissani tästä järkyttävästä itsekeskeisyyden ja avoimesti hyväksytyn narsistisuuden kasvusta nykypäivänä. Olemme erakoituneet ennen näkemättömällä tavalla ja yksilökulttuuri / suorituskeskeisyys on se mitä enää arvostetaan.

- Se että olen huolissani perinteisten käytöstapojen katoamisesta.

Vierailija
258/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastelen rakastamani miehen kanssa. Emme "harrasta seksiä", emme nai emmekä pane. Me rakastelemme. Tuo sana on kadonnut kokonaan jonnekin jo kymmeniä vuosia sitten.

Arvostan perinteisiä hyviä käytöstapoja.

En ymmärrä yhtään tätä selfiekulttuuria. Katson edelleen ihmetystä täynnä kun joka paikassa, jopa kaupassa törmää itseään kuvaaviin nuoriin. Mielestäni se on jotenkin surullista.

Olen huolestunut kaiken outouden ja epänormaalin (suorastaan  friik...y...den) ihannoinnista ja korostamisesta ja jopa normaaliuden yli nostamisesta ja edelle asettamisesta. Ns normaalit ihmiset saavat väistyä / mukautua (melkein missä tahansa asiassa).

Vierailija
259/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastelen rakastamani miehen kanssa. Emme "harrasta seksiä", emme nai emmekä pane. Me rakastelemme. Tuo sana on kadonnut kokonaan jonnekin jo kymmeniä vuosia sitten.

Arvostan perinteisiä hyviä käytöstapoja.

En ymmärrä yhtään tätä selfiekulttuuria. Katson edelleen ihmetystä täynnä kun joka paikassa, jopa kaupassa törmää itseään kuvaaviin nuoriin. Mielestäni se on jotenkin surullista.

Olen huolestunut kaiken outouden ja epänormaalin (suorastaan  friik...y...den) ihannoinnista ja korostamisesta ja jopa normaaliuden yli nostamisesta ja edelle asettamisesta. Ns normaalit ihmiset saavat väistyä / mukautua (melkein missä tahansa asiassa).

Taitaa riippua suvusta, onko kukaan suvussa käyttänyt sanaa rakastella. Olen kotoisin Itä-Suomesta, jossa en ole ikinä kuullut sitä (50 vuoteen). Ei kuulu sen alueen murteeseen. Ihan samoin kuin sana keskustella. Siellä ei kukaan keskustele, vaan juttelee (ja vapaamuotoisesti rupattelee), ja jos joku sanoisi keskustella, häneltä kysyttäisiin, mistä päin olet kotoisin. Rakastella taas on niin vieras siinä murrekulttuurissa, kun ei sitä ole käyttäneet omien vanhempien ikäluokka eikä heidän vanhempiensa ikäluokka, niin se mielletään samana sellaiseksi, jota on naisten romanttisessa hömppäkirjallisuudessa.

Vierailija
260/338 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvostan ystävällistä käytöstä