Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (470)

Vierailija
461/470 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On langalliset kuulokkeet.

Vierailija
462/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan ennemmin 1970 vuosimallin autolla, vaikka varaa olisi uuteenkin.

Auto on tämän vuoden malli ja epower, aivan loisto peli. 

Ajelen mielikseni maaseutulenkkejä.

Muuten olen vanhemman ajan kannattaja, kirjat ja sanomalehti paperia, lähettelen kortteja ystäville ja samoilen metsissä.

Tavallinen verkkopankki on ja pysyy, laskut osin paperisina, en ole Suomessa, vain watsup on käytössä. N76

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kasvattanut kännykkää kiinni käsiini enkä naamaani. Enkä mitenkään ihannoi sitä typerääkin typerämmän käytännön elämässä täysin tarpeettoman täysälyttömän ja täystyperän muka "älykännykän" käyttöä en yhtään missään.  

En piittaa nykyisten muka "älykännyköiden" typerästä räpläämisestä, pahiten ärsyttää, kun esim. työtehtävien vuoksi joutuu käyttämään omalla rahalla ostettua täysin älytöntä muka "älykännykkää" työtehtäviin, mm. työajanraportoinnit työnantajan kännykkäsovelluksella (tietenkään ei ole mahdollisuutta nettikäyttöön sillä järkevällä tietokoneella, vain se typerääkin typerämpi kännykkäsovellus on ainoa työajanseurannan täyttömahdollisuus. Lisäksi töissä on pakko käyttää työryhmän Whatsappia, vaikka olen tehnyt erittäin harvinaisen menestyksekkäästi ulkomaantyökomennustöitä jo 1980-luvulta lähtien jopa ilman mitään kännyköitä, matkustaen kaikill

Olen vm 1960. Muistan 80luvulta telexin. Töissä oli ihan ihminen palkattu sen käyttöön. Muistan kun tuli telefax, ensimmäinen versio oli rullapaperille. Joskus katkaisu ei onnistunut, vaan saapuvaa faxia oli metrikaupalla pitkin lattioita aamulla, kun menimme töihin. Yksi ihan suuri, vielä nykyisinkin toimiva firma oli naapurissa, he kävivät lainaamassa faxiamme, kun heillä ei ollut omaa. Suuri johtaja kysyi: Eikö mennyt perille, kun paperi on tässä? Kun annoin lähettämäni faxin hänelle, ohut lähetyksen kuittausliuska niitattuna kiinni. Luuli siis, että kone nielee paperin... vielä 2007 oli fax käytössä silloisessa työpaikassa.

Isäni hommasi kännykän vanhoilla päivillään. Siskoni soitti ulkomailta, kun isä oli pilkillä. Hän kysyi: Mistäs arvasit tänne soittaa?

Olin viimeisiä lähipiirissä, joka hommasi pankkikortin. Toiseksi viimeinen oli mies, joka meni töihin pankinjohtajaksi, sitä vähän niinkuin odotettiin häneltä.

Olen siis todella vanhanaikainen. 50:ssä vuodessa on tapahtunut hirmuisen paljon.

Vierailija
464/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samalla tavalla kuin aloittajakin. Tosin whatsappi on mulla / käytän sitä tekstiviestien kirjoittamiseen. Käteviä.

Muuten sovellukset aiheuttaa mulle näppyjä. Tilaan pitsaakin soittamalla pitseriaan. Ne ei varmaan pidä minusta mutta en vaan jaksa kännyn hypistelyä kun tilaan ruokaa. 

Vierailija
465/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nussia naista ihan perinteisesti ei siis aina anaaliin

Vierailija
466/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelukassoja jos vain voin välttää. En halua olla oman elämäni kassahenkilö, asiakkaana haluan että saan edes jotain pientä palvelua vastineeksi kaupankäynnistä.

Sama koskee vakuutusyhtiöitä, pankkeja, matkanjärjestelyjä, terveydenhuoltoa, puhelinfirmat jne. Haluan että joku minua osaavampi auttaa ja palvelee, mutta se taitaa olla jo mennyttä maailmaa.

Vierailija
467/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän arvokkaampana sivistyksen ja joutilaisuuden puoltamista kuin kansantalouden maksimitehojen mukaan elämistä. 

Vierailija
468/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tietokonetta eikä älypuhelinta.

Vierailija
469/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä itsepalvelukassoja jos vain voin välttää. En halua olla oman elämäni kassahenkilö, asiakkaana haluan että saan edes jotain pientä palvelua vastineeksi kaupankäynnistä.

Sama koskee vakuutusyhtiöitä, pankkeja, matkanjärjestelyjä, terveydenhuoltoa, puhelinfirmat jne. Haluan että joku minua osaavampi auttaa ja palvelee, mutta se taitaa olla jo mennyttä maailmaa.

Se on oikeesti tehokkaampaa että joku asian osaava auttaa vakuutuksen ostossa tai lainan otossa kuin että itse seikkailee laitosten nettipalveluissa. Digitalisaatio tarkottaa sitä, että firmat laittaa asiakaspalvelijat pellolle, ostaa samalla rahalla h*lvetillisen kalliin tietojärjestelmän tekemään työn, ja sitten asiakas tekee sen aspan työn siellä järjestelmässä.

Vierailija
470/470 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoja enemmän kuin puheita. Ei toimintaa tunteiden perusteella.