Millä tavoilla olet vanhanaikainen?
Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.
En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.
Entä te?
Kommentit (338)
Näitä riittää useampia:
-En lue ollenkaan E-tai äänikirjoja,valitsen aina perinteisen kirjan,niitä on mukavampi lukea
-Teetän kaikki onnistuneet valokuvat paperikuviksi,ja liimaan albumiin,mielestäni kuvia on paljon kivempi selata perinteisestä valokuva-albumista,kuin puhelimen galleriasta tai tietokoneelta
-Käytän edelleen perinteistä kalenteria puhelimen kalenterin sijaan,mielestäni kätevämpi käyttää
-En erityisemmin tykkää puhua puhelimessa tai viestillä,ensisijaisesti haluan tavata ihmisiä kasvotusten
-Jos haluan antaa kortin,askartelen sen itse,en osta ollenkaan valmiita kortteja
-Kaikki liput tilaan postitse tai tulostan paperille,en luota digilippuihin
Mies,23 V
Olin vanhanaikainen, koska en halunnut tehdä lapsia avioliiton ulkopuolelle ja koska kukaan ei halunnut ajoissa naimisiin, jäin lapsettomaksi. Tämä tarina on tosi ja varoittava esimerkki. Tee lapset, vaikka miehet eivät suostuisi avioon!
Vierailija kirjoitti:
Ei älypuhelinta, hsl-kortti, ostan vaatteita vain tarpeeseen/ei paljon kunkin hetken "muoti" kiinnosta, käytän suht usein käteistä.
M47
Sama paitsi hsl koska asun maalla.
M57
Kirjoitan paperille kauppalistan kauppaan mukaan. Kuulema se on mummojen juttu
Teetän kaikki onnistuneet valokuvat paperikuviksi,ja liimaan albumiin,mielestäni kuvia on paljon kivempi selata perinteisestä valokuva-albumista,kuin puhelimen galleriasta tai tietokoneelta
Samaa mieltä. Albumit ovat myös hyvä aikajana omasta elämästä sitten neljänkymmenen vuoden päästä. Mulla on sellainen aikajana - jota edelleen jatkan. :) t. nainen 67 v
Mulla on kotona osista itse kasattu pöytätietokone joka on ahkerassa käytössä, kirjoitan sillä tätäkin tekstiä. Lisäksi löytyy älypuhelin ja pieni läppäri reissukäyttöön. Tablettia en omista. Kaapista löytyy toimiva Commodore 64 joka pitää aina silloin tällöin kaivella esiin.
En käytä musiikin striimauspalveluita, vaan kuuntelen koneelta tai puhelimesta mp3-tiedostoja, ja autoillessa joko radiota tai mp3:sia usb-tikulta.
En ole juuri missään somessa mukana. Monilla foorumeilla luen ja kirjoittelen kyllä, takavuosina olin irkissä, ja nykyään chattailen Matrix-verkossa muutaman kaverin kanssa. Katson paljon Youtubea, mutten koskaan sisään kirjautuneena.
Telkkaria en hirveästi katso, ja senkin vähän yleensä "lineaariselta" puolelta. Kun katson Areenasta jotain, teen sen usein tietsikalla.
Sängyn vieressä on herätyskello ja ranteessa ollut pienestä pitäen digitaalinen rannekello. En ole koskaan luopunut niistä, vaikka muut ovat jo 25 vuotta toitottaneet että "onhan kännykässäkin kello".
- mies 48v.
En ole koskaan ollut minkäänlaisessa sosiaalisessa mediassa. Whatsappia (vai miten se kirjoitetaankaan), en ole koskaan käyttänyt, enkä itse asiassa edes ole varma mihin sitä käytetään. Minulla ei ole myöskään Netflixiä, eikä muitakaan suoratoistopalveluita, vai mitä ne nyt onkaan.
En ole myöskään koskaan käyttänyt minkäänlaisia treffipalveluita. Ei ole siis hajuakaan miten jotain tinderiä edes käytetään. Itse asiassa mulla meni aika pitkään tinder ja twitter sekasin.
En ole myöskään spotifya käyttänyt koskaan. Musiikkia kuuntelen todella vähän ja todella harvoin kun kuuntelen, se on aina vähintään 40 vuotta , mieluummin yli 50 vuotta vanhaa. Nykymusiikki on 99 prosenttisesti hirveetä kuraa.
Kaupassa maksan aina käteisellä, en itse asiassa edes tiedä miten nykyään kortilla maksetaan.
En ole somessa, ketäpä kiinnostaisi tietää jokainen ateriani tai WC-käyntini päivän aikana. Käsittääkseni somessa tuodaan julki kaikki päivän toiminnot, minua ei kiinnosta kertoilla esim. vessareissujani muille.
Älypuhelin on, mutta sitä käytän vain puheluihin ja viesteihin, en halua mitään pankkiasioita tai plussakortteja puhelimeen, puhelin on puhelin. Tähän voisi lisätä, että kolmekymppinen tyttärenpoikani ei halua älypuhelinta, olen usein tarjoutunut ostamaan hänelle, mutta ei missään tapauksessa halua sellaista. Tietokone hänellä on ja pelaa paljon, joten tekniikka on hallussa.
Ei ole eikä tule yhtään tatuointia (hiivatin rumia), lävistyksiä (typeriä), botoxilla tehtyä töröturpaa (kenen mielestä kaunista?), silikonirintoja ja niiden näyttöä somessa.
Matkaliput tilaan netissä, mutta haluan liput paperisena, ihan varmuuden vuoksi, en luota tekniikkaan.
Äänikirjoja kuuntelen, joudun kolmen viikon välein makaamaan sairaalassa hoidoissa, joten siinä 3-6 tuntia kun makoilee, on mukava kuunnella. Muulloin luen kirjoja, kirjastosta saa kirjoja lainaksi.
Ruokaa en tilaa kotiin, onko vanhanaikaista tehdä jotain itse? Ehkä meistä joitakin maailman pitää palvella, jonkun muun hauskuuttaa heitä, minä vanhanaikainen joudun itse huvittamaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Suostun ottamaan munnaa vaan pimpsukkaliinuskaiseen. Persukkaliideriröiseen ei. Paitsi jos on iso ja musta.
TYHMÄ ja asiaton kommentti😈😈😈
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Treella en käytä ratikkaa. En pysty tekemään neitsytmatkaa sillä. Aion pidätellä sillä matkustamattomuutta niin kauan kuin mahdollista.
-Ei ole mikroa. Haluan tavallisen hellan. Ei ole muitakaan vipstaakeja. En katso televisiota.
-Ristikkolehtiä on varalla kotona.
-En ole somessa kuten Insta, tiktok, pikaviestimet, fb yms. Yritän keksiä kuville alustaa muualta. Pidän mielelläni puhelinta kaapissa tai jopa kiinni.
-Olen tullut osittain luontohulluksi.
-Villa kiinnostaa, se lämmittää.
Muuten kannatan, paitsi että mikro on enkä ole luontohullu. Tykkään luonnosta mutta en kannata vihreitä missään nimessä.
Vihreillä ei nykyään olekaan paljoa tekemistä luonnon kanssa. Siinä vaiheessa kun puolue alkoi sekoilla ihmisoikeuksien ja kaikenlaisten sukupuolivariaatioiden ja sateenkaarten kanssa, meikä sanoi heipat.
Olen omassa lähipiirissäni ihan kalkkis ja dinosaurus, mutta hyvänen aika - tässä joukossa olen moderni! :)
Katson televisiota. Syön makkaraa. Juon lehmänmaitoa.
-Käytän paperikalenteria varmaan loppuelämäni jos pitäisi veikata. Paperin ja kynän yhdistelmä on lyömätön.
-En ole koskaan käyttänyt instagramia.
-Minulla ei ole tatuointeja.
-En harrasta irtosuhteita vaikka olen sinkku.
-Kuulun kirkkoon vaikka käynkin siellä harvoin.
Olen hengeltäni raittiusaatteen ihmisiä, jos omalla kylällä olisi edelleen raittiusseuta niin liittyisin ja taistelisin viinanpirua ja muita päihteitä vastaan.
En tykkää seksuaalisväritteisistä puheista.
En tykkää paljastavasta pukeutumisesta itsellä tai muilla.
Luen paperkirjoja.
Mökillä alkeellinen elämä sopii minulle täydellisesti.
En ole muodikas. Käytän vanhoja vaateita.
Ekologinen elämäntapa on samalla vanhanaikaista.
Olen vähentänyt muovituotteiden käyttöä.
Mielestäni ensitreffit alttarilla on avioliiton rienausta
Lähetän ja vastaanotan aktiivisesti paperista postia. Kirjekavereita löytyy useista maista, joulutervehdykset lähtevät paperisina ja matkoilta lähetetään aina postikortteja ystäville ja sukulaisille.
Vuosien ajan olen päivittäin kirjoittanut perinteistä päiväkirjaa. Kalenteri on myös paperisena, en ole kertaakaan puhelimen vastaavaa käyttänyt. Luen paljon kirjoja, ja niiden on myös oltava paperisia. Jos on varaa valita, luen uutiset mieluiten paperisesta lehdestä. Sieltä teen myös ristikon.
Saunaan on päästävä aivan vähintään joka toinen päivä. Sulan maan aikaan ulkosauna, talvisin sisäsauna (pl. jouluna, silloin on oltava ulkosauna!), molemmat puulämmitteisiä. Välttelen kotiolosuhteissa viimeiseen asti suihkussa käymistä, jos sauna ei ole lämmin. Kesäisin kyllä kelpaa ämpäri ja kauha ulkosaunalla, vaikka ei olisi lämpimänä.
Olen kömpelö digiasioiden kanssa. Aina jos mahdollista, valitsen tiskillä asioimisen taikka puhelinsoiton.
En juuri pidä turhasta viestittelystä. Jos tulee rupattelun tarve, niin valitsen puhelun. Ääniviesteistä en pidä.
Perinteinen polkupyörä on erinomainen kulkuväline! Sähköpotkulautaan en koskisi pitkällä tikullakaan. Kammottavia vempaimia.
Perhe ja suku ovat minulle hyvin tärkeitä.
Teitittelen itseäni vanhempia ihmisiä (pl. lähimmäiset sukulaiset sekä vanhemmat ystävät), sekä heitä joita en tunne. Arvostan kunnollisia käytöstapoja, ja uskallan myös huomauttaa, jos joku käyttäytyy epäasiallisesti.
-Tyttö 20v