Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoilla olet vanhanaikainen?

Vierailija
04.10.2024 |

Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.

En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.

Entä te?

Kommentit (338)

Vierailija
221/338 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella vanhanaikainen, sanon itse usein että jopa"1700 - luvulta 😂!! "

1) Käytän vain käteistä rahaa (bensa on pakko maksaa luottokortilla)

2) En kuulu mihinkään someen, instaan ym. Ärsyttää kun joku kertoo että siellä kerrotaan kaikki mitä tehdään,  jopa että kävin vessassa 🙈, söin silloin, menin sinne, ja "tuhansittain kuvia" itsestään, edestä ja takaa, nyt tämä vaate tai tuo.... 😈.

3)En koskaan ole käyttänyt itsepalvelukassoja enkä käytä oli jono hihnakassalle vaikka kuinka pitkä!! 

4)Jos käteinen raha 💶ei kelpaa, tavarat jää siihen, tai jos tiedän jo että joku liike ei rahaa ota, menen toiseen. 

5)Leimaan lähettämäni vähäisen postini asiamiespostissa itse sillä postin puukahvaisella käsileimalla, käytän aina postimerkkejä, juurikin siistä syystä.

6)Rahat pitää olla lompakossa samaan suuntaan pienemmästä suurimpaan seteliin 💶 järjestyk

Todellakin näin, paitsi kohtaa 5 en ymmärrä, vaikka laitankin kirjeitä ja kortteja...

Astianpesukone on kyllä meillä

Keitän kuoripottuja, syön kuorineen kesät talvet

N63 Hartola

Vierailija
222/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän aina leivän oikein päin, jauhopuoli alaspäin.

Näin kunnioitan Jumalan viljaa. 

En jätä koskaan ruokaa lautaselle

Arvostan kaikkea ruokaa, vaikken kaikkea syökään. En moiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan dinosaurus. Mulla ei ole mitään somejuttuja, ikinä ollutkaan (mun mielestä watsappi kuuluu niihin), en ymmärrä kuin kahta sukupuolta ja mun mielestä niihin ei kuulu ne joiden sukupuoli on nyt eri kuin se joka oli syntyessä. Mä ymmärrän homot ja heterot, mutta kaikki muu on outoa, suhtaudun varauksella maahanmuuttoon, ärsyttää kun käteisen käyttö on loppumassa, en pidä siitä että kaikkea ja kaikkia nykyään valvotaan kaikella mahdollisella tavalla. En ymmärrä naisten ja miesten välistä kuilua joka nykyään kukoistaa. Kaiken lisäksi mulla on käytöstavat aika vanhanaikaiset, kunnioitan vanhempia ihmisiä ja autan tarvittaessa, sekä tietyt herrasmies piirteet on myös aika syvällä, avaan oven tai jään pitämään auki muille ihmisille, naisten kohdalla toivon ettei sitä tulkita muuten kuin juuri niin, mutta välillä ilmeisesti sekin on huono asia. Kaikesta tästä huolimatta, en ole ahdasmielinen vaan yritän olla mahdollisimman oppivainen ja ymmärtäväinen, totuttelu vaan vie aikaa.

Vierailija
224/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä syö ruokaa mistään pakkausrasiasta, vaan aina lautaselta, jos joskus ostan salaattia tms. valmisruokaa kaupasta. 

En juo tölkeistä enkä muovimukeista, oikea lasi pitää olla.

Tykkään hyvistä tavoista, kohteliaisuudesta ja muiden huomioimisesta. Arvostan myös perinteistä herrasmiesmäisyyttä miehissä.

Vierailija
225/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tunnistaa ulkonäöstä onko joku mies vain nainen...

Vierailija
226/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset sanovat olevansa vanhanaikaisia aina kun se hyödyttää heitä itseään: Että mies tekee aloitteen, maksaa treffeillä ja tekee erinäisiä asioita naisen puolesta. "Yllättävästi" sitten niissä asioissa ollaan nykyaikaisia, joista saa itse hyötyä.

Jaahans ja "miesasiamies" (ei siis oikea, vaan la s su kka ) tuli ketjuun ruikuttamaan.

Ottaisit sinäkin reppana itseäsi niskasta kiinni ja heittäisit he v onvit t uun  ne Laa sa sen sääli pi ll u opit ja alkaisit ihan oikeaksi miehiseksi mieheksi, niin taatusti saisit pi ll ua sinäkin ja ihan ilman sääliä.

M45

valkoritari tekoagressiossaan

Vierailija
227/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin puuhellaa sähköhellan sijaan (ainakin kylminä vuodenaikoina). Pesen käteni palasaippualla. Olen opiskellut tarpeellisia kädentaitoja ja teen monet asiat ennemmin itse kuin tilaisin jonkun muun tekemään ne.

Vierailija
228/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjat kirjoina.

En ole koskaan woltannut.

En ole facessa enkä instassa.

Keittiön ruokapöydällä on aina kangaspöytäliina.

Ostan tarvitsemani kivijalkaliikkeistä.

Teitittelen tuntemattomia.

Käytän harvoin eineksiä ja puolivalmisteita ruuanlaitossa.

Keitän syksyisin marjoista hilloja ja mehuja. Marjat tietysti poimin itse.

Ajan 30 vuotta vanhalla manuaalivaihteisella autolla.

Vaikka nykyään asun kerrostalossa, kaipaan puilla lämmittämistä, puuhella-leivinuuni olisi ihana.

Kaura-, soija- ja muut trendijuomat ovat mielestäni kuraa. Kahviini laitan tilkan kermaa.

N57

Vierailija
229/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kirjat kirjoina.

En ole koskaan woltannut.

En ole facessa enkä instassa.

Keittiön ruokapöydällä on aina kangaspöytäliina.

Ostan tarvitsemani kivijalkaliikkeistä.

Teitittelen tuntemattomia.

Käytän harvoin eineksiä ja puolivalmisteita ruuanlaitossa.

Keitän syksyisin marjoista hilloja ja mehuja. Marjat tietysti poimin itse.

Ajan 30 vuotta vanhalla manuaalivaihteisella autolla.

Vaikka nykyään asun kerrostalossa, kaipaan puilla lämmittämistä, puuhella-leivinuuni olisi ihana.

Kaura-, soija- ja muut trendijuomat ovat mielestäni kuraa. Kahviini laitan tilkan kermaa.

N57

Ai niin led-kynttilöitä minulla ei ole eikä tule.

Vierailija
230/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Treella en käytä ratikkaa. En pysty tekemään neitsytmatkaa sillä. Aion pidätellä sillä matkustamattomuutta niin kauan kuin mahdollista.

-Ei ole mikroa. Haluan tavallisen hellan. Ei ole muitakaan vipstaakeja. En katso televisiota.

-Ristikkolehtiä on varalla kotona. 

-En ole somessa kuten Insta, tiktok, pikaviestimet, fb yms. Yritän keksiä kuville alustaa muualta. Pidän mielelläni puhelinta kaapissa tai jopa kiinni.

-Olen tullut osittain luontohulluksi. 

-Villa kiinnostaa, se lämmittää.

Muuten kannatan, paitsi että mikro on enkä ole luontohullu. Tykkään luonnosta mutta en kannata vihreitä missään nimessä.

Ratikka on kulkuvälineenä ikivanha hullutus ja sitä oli kaavailu Tampereellekin ensimmäistä kertaa yli 100 vuotta sitten.

Ja niinpä niin ratikat tulivat kuin tulivatkin myös Tampereelle 🚊 olihan siellä johdinautotkineli "rollikat" 🚎 aina vuoteen 1976 saakka ja tyhmyyttään ne lopettivat... 🙈🙈🙈!! 

Vierailija
231/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella vanhanaikainen, sanon itse usein että jopa"1700 - luvulta 😂!! "

1) Käytän vain käteistä rahaa (bensa on pakko maksaa luottokortilla)

2) En kuulu mihinkään someen, instaan ym. Ärsyttää kun joku kertoo että siellä kerrotaan kaikki mitä tehdään,  jopa että kävin vessassa 🙈, söin silloin, menin sinne, ja "tuhansittain kuvia" itsestään, edestä ja takaa, nyt tämä vaate tai tuo.... 😈.

3)En koskaan ole käyttänyt itsepalvelukassoja enkä käytä oli jono hihnakassalle vaikka kuinka pitkä!! 

4)Jos käteinen raha 💶ei kelpaa, tavarat jää siihen, tai jos tiedän jo että joku liike ei rahaa ota, menen toiseen. 

5)Leimaan lähettämäni vähäisen postini asiamiespostissa itse sillä postin puukahvaisella käsileimalla, käytän aina postimerkkejä, juurikin siistä syystä.

6)Rahat pitää olla lompakossa samaan suunta

Sinulle joka ihmettelit leimaamistani postin vanhalla käsileimalla. Selitys on että haluan postiini vielä oman paikkakunnan postileiman, ettei esim. Hämeenlinnasta lähetetyssä kirjeessä ole Helsingin leimaa, jossa ne postikeskuksessa muuten automaattisesti leimataan. On hullua jos saaja on Helsinkiläinen ja saa kirjeen Hämeenlinnasta ja siinä on postileima "Helsinki 10.10.24.!!! 

Vierailija
232/338 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla pitää mielestäni olla mekko tai hame hienoissa juhlissa. Jos on housut, tulee jotenkin outo fiba. Siis ei sillä etteikö joku saa olla mitä haluaa sukupuoli-identiteetiltään tai seksuaali-identiteetiltään. Olen ollut itsekin kihlajaisissa, joissa toisella naisella oli mustat housut ja toisella värikäs mekko, ihan tasa-arvoinen pari kyseessä, mutta jotenkin siinäkin tuli rooliodotus, että toinen on maskuliinen ja toinen feminiininen osapuoli. Mietin, miksi niin pitäisi olla. Jos olisikin 2 naista, joista molemmilla pitsi-satiinimekot, niin se jotenkin rikkoisi odotuksia.

Vierailija
233/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin olen nykyaikaan integroitunut. Muutamin poikkeuksin:

Teitittelen tuntemattomia tai ensitapaamisella, tai kysyn sopiiko sinutella. En striimaa tai lataa musiikkia, kuuntelen sen fyysisiltä äänitteiltä tai radiosta. En käytä myöskään television suoratoistopalveluja. En kuuntele äänikirjoja. En kiirehdi ostamaan uusinta kodin elektroniikkaa; (kuvaputki-) televisioni on 2000-luvun alusta. En tilaa ruokaa kotiini verkkokaupasta, Woltista tms.; käyn kaupassa ruokaostoksilla ja valmistan ateriani itse. Saatan kyllä syödä ulkona kerran viikossa. - Tässäpä tärkeimmät.

Vierailija
234/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulutusluottoja, pikavippejä, tatuointeja, niittejä naamassa, persettä en kuvaa, nissanilla ajan, kossua juon ja kotimaista olutta, perseeseen en pane, töissä käyn,uutiset katson joka päivä ja sanomalehden luen, juhlamokkaa juon, lihaa syön, hiihtoa ja hokia katson. 

Vierailija
235/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota postin leimaamista en edelleenkään ymmärrä. Itse jos vien asiamiespostiin, virjailija hoitaa leima/frankeerauksen yms.

Pitäisikö siis pyytää erikseen, että saisin leimata itse?

Vierailija
236/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhanaikainen, vaan moderni. En käytä mitään poltto-, suihkumoottorilla toimivia kulkuneuvoja. Kävelen ja pyöräilen. En käytä eineksiä. Teen ruokaa itse. En käytä some-alustoja enkä katso tv:tä. Internetistä etsin jonkin verran tietoa, mutta enemmän kirjoista. 

Ja kyllä, olen työssäkäyvä ja parisuhteessa elävä 30-vuotias, jolla on myös ystäviä. 

Vierailija
237/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tyylikkäästä ja huolitellusta pukeutumisesta. En välitä näistä huppari- verkkari- lökäpöksyvaatteista.

N66

Vierailija
238/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta netistä. Tykkään tehdä ostokset oikeassa kaupassa. Siellä pääsee näkemään tuotteen laadun ja vertailemaan tuotteita kunnolla ennen ostopäätöstä.

N66

Vierailija
239/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun varauksella Appeihin. Lataan jotain vasta, kun oikeasti tarvitsen sitä.

Minulla ei ole mikroaaltouunia.

En ymmärrä, että nykyisin joka toisella on jokin ad/hd tms. diagnoosi.

Vierailija
240/338 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kulutusluottoja, pikavippejä, tatuointeja, niittejä naamassa, persettä en kuvaa, nissanilla ajan, kossua juon ja kotimaista olutta, perseeseen en pane, töissä käyn,uutiset katson joka päivä ja sanomalehden luen, juhlamokkaa juon, lihaa syön, hiihtoa ja hokia katson. 

Siis tämä oli kyllä päivän paras. Järjen ääni. Allekirjoitan kaiken. Kiitos päivän piristyksestä. N 59 v. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän