Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämisen raja ylitetty?

Vierailija
02.10.2024 |

Olen yhden harrastusporukassa olevan miehen kanssa jäänyt treenien jälkeen juttelemaan noin tunniksi pari kertaa. Tätä ei ollut siis mitenkään etukäteen sovittu, vaan sattui vaan olemaan paikalla treeneissä ja oli mielenkiintoista puhuttavaa. Puheenaiheet ei liittyneet mitenkään kummankaan parisuhteisiin, seksiin, vaan hyvin pinnallisiin asioihin, esim. treeneihin, autoihin ja kodintekniikkaan tms. Minulla ei ole miehen yhteystietoja, eli en siis pidä häneen yhteyttä harrastusten ulkopuolella. Enkä ole aikonut hänen numeroaan pyytääkään. Somessa en ole.

Myönnän toki, että mies on minusta kiinnostava, enkai muuten jäisi jutustelemaan, jos hän olisi tylsä ihminen eikä yhteisiä mielenkiinnonaiheita olisi. 

Kun oma mies sai tästä tietää, nii alkoi raivota, että olen pettänyt häntä. Ei nukuta ösiin, kun hän vatvoo tätä asiaa. En ole siis pimittänyt asiaa, vaan kertonut kyllä, missä olen ja mies olisi voinut vaikka tulla katsomaan itse paikan päälle. Sitä en tietenkään ole ääneen sanonut, että pidän toista miestä viehättävänä, koska en näe, että siitä olisi mitään hyötyä.

Kun en ole pyytänyt yhteystietoja toiselta tai hän minulta tms. suunnitelmallista, eikä mitään fyysistä ole ollut, niin minusta vähän ylireagointia syyttää minua pettämisestä. Sen ymmärrän, että mustasukkaisuutta voi asiasta olla, eikä se tunnu hänestä kivalta. Mutta nyt huutaa, että minulla on toinen mies kierrossa...

Olenko pettänyt teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
121/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse ap:n mies , niin kävisin tekemässä asian selväksi tuolle treenikaverille.

Niin ettei jää mitään epäselvää mitä tulee tapahtumaan jos alkaa pokaamaan naistani.

Kyllä, mies uhkasi käydä vetämässä tätä toista miestä lättyyn. Tuskin toteuttaa uhkaustaan kuitenkaan.

Ap

Vierailija
122/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää suoraan hotelliin ensi kerralla ja jättäkää harrastus väliin. Sitähän sinä oikeasti haluat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pettämistä. Juttelu harrastuskaverin kanssa on ok.

Miehesi mustasukkaisuus on red flag. Kannattaa tarkkaan miettiä, haluatko jatkaa suhteessa hänen kanssaan. Se vain pahenee tuosta ajan myötä.

Mustasukkaisuus ei ole tässä tapauksessa perusteetonta. Ap myönsi itsekin olevansa kiinnostunut toisesta. Mitä siihen sanot? Silti red flag?

Vierailija
124/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee jo selittelyn puolelle, että väität ap olevasi yksinäinen ja että kaipaat juttuseuraa ja ystäviä. Se on kuitenkin ihan eri asia kuin hakeutua juttelemaan juuri sen ihmisen seuraan, johon on ihastunut, ja tutustumaan häneen.

Entisellä työpaikallani yksi aivan toisella osastolla työskentelevä mies alkoi flirttailla viesteissä ja hakeutua seuraani pitkiksi ajoiksi juttelemaan kanssani ja selvästi tutustumaan. Ajattelin, että hän teki sitä kaikkea aivan ilmiselvää flirttailuansa vaimonsa selän takana. Tuli sellainen olo, että hän etsi itselleen uutta kumppania ja oli iskenyt silmänsä minuun. 

Pikaviestisovelluksessako laittoi viestejä? Olikohan se mun mies...? :D

Ap

Vierailija
125/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää suoraan hotelliin ensi kerralla ja jättäkää harrastus väliin. Sitähän sinä oikeasti haluat. 

Eli pitää mennä pettämään, jos sellainen halu syttyy? Eikä edes yrittää taistella vastaan? Näin miehet kyllä toimisi. Miksi ei sitten naisetkin.

Vierailija
126/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi mustasukkaisuus on red flag. Kannattaa tarkkaan miettiä, haluatko jatkaa suhteessa hänen kanssaan. Se vain pahenee tuosta ajan myötä.

Mustasukkaisuus ei ole tässä tapauksessa perusteetonta. Ap myönsi itsekin olevansa kiinnostunut toisesta. Mitä siihen sanot? Silti red flag?

Onhan tuo viehättyminenkin toisesta parisuhteessa redflag. Olen ymmärtänyt, että miehetkin ihastuvat ja himoitsevat moniakin naisia parisuhteen aikana. Mutta ei heitä silti pettämisestä syytetä, ennen kuin jotain on tapahtunut? 

Huolestuminen/mustasukkaisuus on eri keskustelu. Sitä ei tässä kysytty.

Vierailija
127/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä on vasta, jos penetraatio on enemmän kuin kaksi kolmasosaa peeniksen mitasta. 

Ja tässäkin kymmenestä kerrasta nollaantuu.

Vierailija
128/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaanko redflagilla sitä, että pitäisi ymmärtää erota? 

Ap

Vierailija
129/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on sairaalloisen mustasukkainen. Joskus se saattaa olla merkki siitä että mies itse pettää. Itse en ikinä olisi suhteessa sairaanloisesti mustasukkaisen kanssa, se ei ikinä pääty hyvin ja rajoittaa elämää liikaa. Tuossa sinun tapauksessa ei ole mitään syytä olla mustasukkainen, ihan sama kuin olisi mustasukkainen jos juttelet työkavereiden kanssa. Sinuna miettisin vakavasti haluatko oikeasti elää tuollaisen miehen kanssa.

Vierailija
130/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö parista juttelusta ole vielä aika pitkä matka siihen, että on vaihtamassa kumppaniaan toiseen ja perustamassa uutta perhettä? 

Vierailija
131/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti myönsin, mitä hyötyä minulle olisi kysyä mielipidettä, jos pimittäisin osan asioista? Tulin tänne kysymään sitä, olenko tosiaan jo pettänyt ja onko tuo hirveä p*skanmyrsky miehen puolelta on oikeutettua? Nyt on kolmas yö kun mies on valvottanut minua tämän asian takia. Sitten pitäs jaksaa jossain töissäkin käydä. Noh ainakaan ei tee mieli mennä treeneihin juttelemaan, että ehkä hyvä niin...

Sinun mielestäsi pettämisen raja on siis ylitetty ja mies toimii ihan oikeutetusti noin. 

En siis pyytänyt siunausta jatkaa "tapailua"(??)  vaan kysyin, olenko tosiaan JO pettänyt teidän mielestänne. Ihmisillä kun voi olla erilaisia näkemyksiä siitä, missä raja menee.

Ja se tarkoittanee, että joku saa oman rajansa vetää myös tuohon julkisella paikalla jutusteluun, eikä häntä voida syyttää vain sairaalloisen mustasukkaiseksi? Näin ymmärrän asian.

Ap

Vierailija
132/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa teillä ollut tiukka moraali, jos tuollainen on pettämistä. Minusta pettämistä on tapahtunut vasta sillloin, kun on tehty jotain seksuaalista: vaihdettu ruumiineritteitä. 

Nykyään on tietenkin myös mikropettämistä: viestitään seksuaalisia asioita. 

Vierailija
133/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettämistä on vasta, jos penetraatio on enemmän kuin kaksi kolmasosaa peeniksen mitasta. 

Ja tässäkin kymmenestä kerrasta nollaantuu.

Erittäin hyvä huomio. Monelta jää hoksaamatta. 

Vierailija
134/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää mennä pettämään, jos sellainen halu syttyy? Eikä edes yrittää taistella vastaan? Näin miehet kyllä toimisi. Miksi ei sitten naisetkin.

Jos henkisesti jo pettää, muu on enää pelkkää kosmetiikkaa. Mitä tuota pitkittämään. 

Vierailija
135/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. On olemassa ihan viatontakin jutustelua. Vaikka sulle sellainen ei kenties onnistu, niin muille voi olla ihan arkipäivää.

On työpareja, jotka matkustavat yhdessä firman asioissa ja ovat hotelleissa yötä. Omat huoneet eivät ole este, jos halutaan pettää. Pitääkö tällainenkin kieltää?

Mennäänhän sitä porukalla myös mökkireissuille harrastuskavereina, eikä puolisoita kiinnosta. Onko siis ihan mahdotonta, että siellä metsissä vaikka kaadettais niitä hirviä, vai onko ainoa vaihtoehto kannokossa tai saunalla paneminen? 

Tietenkin työpaikkaromansseja sattuu ja avioliittoja särkyy, mutta ehkä vasta sitten aletaan epäillä, jos ollaan illat "myöhään töissä" tai vaikka piilotellaan vessassakin sitä luuria yms pettämiskliseitä alkaa ilmetä.

"Heippa, tulin kotiin. Juttelin yhden kaverin kanssa ja aika vierähti" Ja toinen vastaa että pettämässä olit. En katsoisi sekuntiakaan moista ukonjuntturaa.

Vierailija
136/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos henkisesti jo pettää, muu on enää pelkkää kosmetiikkaa. Mitä tuota pitkittämään. 

Eli kaikki jotka ihastuvat toiseen/viehättyvär toisesta, ovat pettäjiä? Ymmärrän kyllä tavallaan jujun, että jos ajatusten tasolla haluaa muitakin, niin mitä väliä sillä sitten oikeastaan on, tekeekö myös niin. En haluaisi itse rajoittaa toisen haluja.. Vaan toivoisin toisen ihan itse haluavan olla uskollinen. Saattaa olla utopistinen prisenssaunelma..

Vierailija
137/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viehättävänä tai komeana pitäminen ei ole sama asia kuin riisua housut pois. Myöskään flirttailu ei ole sitä. Kotona odottaa kyyläävä äijä otsa rypyssä ja alkaa syytellä aiheettomasti. Tämä on red flag. Kirkuvan punainen flag.  -eri

Vierailija
138/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se pettämistä kun joka päivä töitten jälkeen ajan autolla 1-4 miehen kanssa kotiin töistä ja juttelen samalla? Kerran jopa kävin yhden kotona katsomassa hänen venettään. Vaikuttaako asiaan se, että tämä mies on n. 25v minua vanhempi ja hänen poikansa suunnilleen minun ikäisiä? Hyvää seuraa toki, en kai muuten olisi mennyt. 

Toki ymmärrän että mustasukkaisia tunteita voi herätä jos puoliso viihtyy hyvin jonkun vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, mutta raivoaminen ja pettämisestä syyttäminen tuossa tilanteessa on pahasti ylireagointia. 

Vierailija
139/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa teillä ollut tiukka moraali, jos tuollainen on pettämistä. Minusta pettämistä on tapahtunut vasta sillloin, kun on tehty jotain seksuaalista: vaihdettu ruumiineritteitä. 

Nykyään on tietenkin myös mikropettämistä: viestitään seksuaalisia asioita. 

Tähän päädytään usein vasta, kun on ensin viestitelty viattomista asioista salaa. 

Vierailija
140/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen tarkoittaa pareilla kokemusta siitä, että on rikottu jotain sopimusta. Monet eivät ole etukäteen puhuneet, että mitä se varsinaisesti on, mutta jommallekummalle tai molemmille tulee tunne, ettei ole toiselle enää ykkönen, joku tulee väliimme. Uskottomuuteen ei välttämättä liity fyysistä suhdetta, eikä siihen välttämättä liity rakastumista, vaan pettäminen rikkoo jotain yhteistä sopimusta, mistä taas seuraa turvattomuudentunnetta.

Eli mies kokee, että joku on tullut teidän väliinne ja se saa hänet kokemaan turvattomuudentunnetta. Yritä edes asettua miehen asemaan. 

Ei normaali mies tunne turvattomuutta tuollaisesta. 

Pitkässä suhteessa käy väistämättä niin, että tulee pieniä ihastuksia muihin puolin ja toisin. Ainakin minun avioliitossani on toiminut se, että ne vaan kerrotaan avoimesti. Olen kertonut miehelle, että "se Petri on kyllä laatuunkäypä mies, niin panisin sitä jos en olisi varattu" tai "Risto on kyllä niin hauska ja mukava, ottaisin sen jos en olisi sun kanssa". Samoin mieheni on kertonut sen kerran kun sillä oli joku työpaikkaflirtti. 

Tämä tietysti edellyttää sitä, että kumpikin on aikuinen ja aikuisen itsetunnolla varustettu ja suhteessa vallitsee täydellinen luottamus: kumpikin tietää, että toinen ei koskaan oikeasti pettäisi, valehtelisi tai jättäisi. Silloin on helppo kertoa noita avoimesti, eikä tule mitään salailun ilmapiiriä. 

N45, 20 vuotta naimisissa