Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pettämisen raja ylitetty?

Vierailija
02.10.2024 |

Olen yhden harrastusporukassa olevan miehen kanssa jäänyt treenien jälkeen juttelemaan noin tunniksi pari kertaa. Tätä ei ollut siis mitenkään etukäteen sovittu, vaan sattui vaan olemaan paikalla treeneissä ja oli mielenkiintoista puhuttavaa. Puheenaiheet ei liittyneet mitenkään kummankaan parisuhteisiin, seksiin, vaan hyvin pinnallisiin asioihin, esim. treeneihin, autoihin ja kodintekniikkaan tms. Minulla ei ole miehen yhteystietoja, eli en siis pidä häneen yhteyttä harrastusten ulkopuolella. Enkä ole aikonut hänen numeroaan pyytääkään. Somessa en ole.

Myönnän toki, että mies on minusta kiinnostava, enkai muuten jäisi jutustelemaan, jos hän olisi tylsä ihminen eikä yhteisiä mielenkiinnonaiheita olisi. 

Kun oma mies sai tästä tietää, nii alkoi raivota, että olen pettänyt häntä. Ei nukuta ösiin, kun hän vatvoo tätä asiaa. En ole siis pimittänyt asiaa, vaan kertonut kyllä, missä olen ja mies olisi voinut vaikka tulla katsomaan itse paikan päälle. Sitä en tietenkään ole ääneen sanonut, että pidän toista miestä viehättävänä, koska en näe, että siitä olisi mitään hyötyä.

Kun en ole pyytänyt yhteystietoja toiselta tai hän minulta tms. suunnitelmallista, eikä mitään fyysistä ole ollut, niin minusta vähän ylireagointia syyttää minua pettämisestä. Sen ymmärrän, että mustasukkaisuutta voi asiasta olla, eikä se tunnu hänestä kivalta. Mutta nyt huutaa, että minulla on toinen mies kierrossa...

Olenko pettänyt teidän mielestä?

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vielä. Mitä sanot jos mies kysyy numeroa? Eihän tuossa muuten mitään jos pysyy platonisena, mutta siinä tapauksessa et kyselisi täältä. Tunnet selvästi syyllisyyttä ja haet hyväksyntää. Miksi minua epäilyttää? Koska olen nähnyt saman tapauksen useita kertoja ja en usko että olet poikkeus"

Niin tiedän minäkin ja se tapaus nukkuu vieressäni. Olen tietoinen, mitä voi tapahtua, jos "antaa pikkusormen".

Ap

Täh? Eli juuri myönsit että näin tulisi tod.näk. tapahtumaan jos jatkat miehen tapailua, mutta samaan aikaan ihmettelet miksi mies suuttui vaikka hän oli oikeassa. Nyt en enää pysy kärryillä

Vierailija
102/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En tiennytkään että miehesi tehnyt noin, siinä tapauksessa olet oikeutettu, miksi edes kyselet täällä?"

Olenko? Eihän sellaisessa suhteessa kai olisi mitään järkeä? 

Kyselen teidän mielipiteitä, koska minua syytetään pettämisestä.

Ap

En ymmärrä miksi olette yhdessä jos mies pettänyt selän takana?

Harva oikeasti heti heittää hanskoja tiskiin, vaikka olisi niin uhannut tekevänsä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vielä. Mitä sanot jos mies kysyy numeroa? Eihän tuossa muuten mitään jos pysyy platonisena, mutta siinä tapauksessa et kyselisi täältä. Tunnet selvästi syyllisyyttä ja haet hyväksyntää. Miksi minua epäilyttää? Koska olen nähnyt saman tapauksen useita kertoja ja en usko että olet poikkeus"

Niin tiedän minäkin ja se tapaus nukkuu vieressäni. Olen tietoinen, mitä voi tapahtua, jos "antaa pikkusormen".

Ap

Täh? Eli juuri myönsit että näin tulisi tod.näk. tapahtumaan jos jatkat miehen tapailua, mutta samaan aikaan ihmettelet miksi mies suuttui vaikka hän oli oikeassa. Nyt en enää pysy kärryillä

Ei vaan juuri siksi en ole alkanut puhua henkilökohtaisista asioista tai antanut numeroa... Jotta ei tule kiusausta ottaa yhteyttä.

Ap

Vierailija
104/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on jos tunnin juttelee, ja aiheet ovat ihan neutraaleja?

Mennäänhän esim. työpaikan pikkujouluihinkin, ja siellä on ainakin se yksi komea työkaveri, jonka kanssa jutellaan ja jopa tanssitaankin lähekkäin. Joten onpas taas kärpäsestä tullut härkänen, jos ei selvin päin kirkkaassa päivän valossa ja muiden porukoiden nähden voi asioista jutella, ja hieman hengähtää hyvässä seurassa poissa kotoa. Ja vielä ilman salailuakin.

Ihan sama vaikka olisikin ihastusta ilmassa, ei se mitään pettämistä ole. Kyse oli siis onko pettämistä tapahtunut, eli raja ylitetty. Ei ole.

Täällä on monesti todettu, että hyvässäkin suhteessa saatetaan jopa ihastua toisiin, ja se on täysin normaalia, kunhan homma ei etene yli rajan. Tekopyhät asialla, kukaan ei tietenkään edes vilkaise vieraisiin.

Vierailija
105/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen tarkoittaa pareilla kokemusta siitä, että on rikottu jotain sopimusta. Monet eivät ole etukäteen puhuneet, että mitä se varsinaisesti on, mutta jommallekummalle tai molemmille tulee tunne, ettei ole toiselle enää ykkönen, joku tulee väliimme. Uskottomuuteen ei välttämättä liity fyysistä suhdetta, eikä siihen välttämättä liity rakastumista, vaan pettäminen rikkoo jotain yhteistä sopimusta, mistä taas seuraa turvattomuudentunnetta.

Eli mies kokee, että joku on tullut teidän väliinne ja se saa hänet kokemaan turvattomuudentunnetta. Yritä edes asettua miehen asemaan. 

No siinä tapauksessa petän häntä joka päivä, kun lähden töihin. Hän ei pidä siitä, että kaikki kollegani ovat miehiä. Hänestä se on epäreilua. Minun pitäisi esim. käydä yksin lounaalla sukupuoleni takia.

Ap

Suhteen päättäminen on ainoa vaihtoehto. Ei tuo ole normaalia tai tervettä.

Vierailija
106/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettekö, äijät ei ikinä edes pohtis tämmöstä et onko tommonen nyt jotain pettämistä.

Ne naurais pystyyn tommosille, niille toi on arkipäivää. :D

Vierailija
107/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se syy, miksi noin tapahtuu, on se, ettei tuosta "ilmiöstä" olla tietoisia....

Vierailija
108/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaikuttaa pieneltä mikki hiireltä eikä mieheltä. Onko aiemminkin kilahdellut kun juttelet toisen miehen kanssa?

Vierailija
109/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko keskustellut asiat sellaisia, mistä voisit jutella ihan samalla tavalla myös samaa sukupuolta olevan harrastuskaverin kanssa? Pystyisitkö ajattelemaan, että saattaisit jäädä myös naispuoleisen harrastuskaverin kanssa samalla tavalla juttelemaan?

Itse kun on jo ysärin lopusta työskennellyt miesvaltaisella alalla, niin mulle on ihan se ja sama, mikä sen juttelukaverin sukupuoli on, kun juttelu on sellaista tavallista turinaa.

Olen myös miesvaltaisella, teknisellä alalla töissä ja keskustelut ovat liittyneet hyvin paljon tekniikkaan ja koneisiin. Harvoin näistä asioista naisten kanssa voi jutustella..

Ainut asia siis, minkä olen salannut, on tuo, että pidän miestä viehättävänä. Teidän mielestä se pitäisi kertoa puolisolle? Mies siis tiesi missä olen ja kenen kanssa, joten hän olisi voinut tulla vaikka k

Ap on tasan kerran jutellut julkisella paikalla. Kannattaa lukea ja ymmärtää lukemansa ennen kommentointia.

Vierailija
110/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on ihan häiriintynyt.

Itsekin olen sitä mieltä, että perhe pitää pitää yhdessä lapsen takia kaikin keinoin, mutta miehesi ajattelu ei ole tervettä ja antaa lapsellekin huonon esimerkin.

Moni eronnut löytää uuden parisuhteen tai itsenäisen hyvän oman elämän. Lisäksi et ole porsinut, vaan äiti.

Vierailija
111/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee jo selittelyn puolelle, että väität ap olevasi yksinäinen ja että kaipaat juttuseuraa ja ystäviä. Se on kuitenkin ihan eri asia kuin hakeutua juttelemaan juuri sen ihmisen seuraan, johon on ihastunut, ja tutustumaan häneen.

Entisellä työpaikallani yksi aivan toisella osastolla työskentelevä mies alkoi flirttailla viesteissä ja hakeutua seuraani pitkiksi ajoiksi juttelemaan kanssani ja selvästi tutustumaan. Ajattelin, että hän teki sitä kaikkea aivan ilmiselvää flirttailuansa vaimonsa selän takana. Tuli sellainen olo, että hän etsi itselleen uutta kumppania ja oli iskenyt silmänsä minuun. 

Vierailija
112/182 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taidat kuitenkin odottaa ja toivoa niitä juttelutuokioita harrastuskaverisi kanssa?

Vierailija
113/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse ap:n mies , niin kävisin tekemässä asian selväksi tuolle treenikaverille.

Niin ettei jää mitään epäselvää mitä tulee tapahtumaan jos alkaa pokaamaan naistani.

Vierailija
114/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki se mitä puolisoltaan salaa on pettämistä. 

Mä luen ja kirjoita AV:lle puolisolta salaa(tietenkin siksi, että tää on niin noloa). Onko se pettämistä? 

On

Vierailija
115/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse ap:n mies , niin kävisin tekemässä asian selväksi tuolle treenikaverille.

Niin ettei jää mitään epäselvää mitä tulee tapahtumaan jos alkaa pokaamaan naistani.

Eli antaisit hänelle 500e?

Vierailija
116/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli antaisit hänelle 500e?

No ei ihan rahaa ole tarjolla.

Mielestäni on reilua , että tietää etukäteen minkälaisen riskin ottaa.

Vierailija
117/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se menee jo selittelyn puolelle, että väität ap olevasi yksinäinen ja että kaipaat juttuseuraa ja ystäviä. Se on kuitenkin ihan eri asia kuin hakeutua juttelemaan juuri sen ihmisen seuraan, johon on ihastunut, ja tutustumaan häneen.

Entisellä työpaikallani yksi aivan toisella osastolla työskentelevä mies alkoi flirttailla viesteissä ja hakeutua seuraani pitkiksi ajoiksi juttelemaan kanssani ja selvästi tutustumaan. Ajattelin, että hän teki sitä kaikkea aivan ilmiselvää flirttailuansa vaimonsa selän takana. Tuli sellainen olo, että hän etsi itselleen uutta kumppania ja oli iskenyt silmänsä minuun. 

Mies ei ole minulle viestitellyt eikä ole kehunut ulkonäköäni tai pukeutumistani. Jos pohdin omia motiivejani, niin ne ovat selittelyä? 

Ap

Vierailija
118/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko keskustellut asiat sellaisia, mistä voisit jutella ihan samalla tavalla myös samaa sukupuolta olevan harrastuskaverin kanssa? Pystyisitkö ajattelemaan, että saattaisit jäädä myös naispuoleisen harrastuskaverin kanssa samalla tavalla juttelemaan?

Itse kun on jo ysärin lopusta työskennellyt miesvaltaisella alalla, niin mulle on ihan se ja sama, mikä sen juttelukaverin sukupuoli on, kun juttelu on sellaista tavallista turinaa.

Olen myös miesvaltaisella, teknisellä alalla töissä ja keskustelut ovat liittyneet hyvin paljon tekniikkaan ja koneisiin. Harvoin näistä asioista naisten kanssa voi jutustella..

Ainut asia siis, minkä olen salannut, on tuo, että pidän miestä viehättävänä. Teidän mielestä se pitäisi kertoa puolisolle? Mies siis tiesi missä olen ja

Aloituksessa lukee pari kertaa? Vihjaatko, että keskustelua on kuitenkin tapahtunut myös ei-julkisella paikalla? Vai mitä yritit sanoa?

Vierailija
119/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko vastakkaisen sukupuolen kanssa puhuminen pettämistä. Ei. Ellei miehesi nimi ole vaikka Jussuf.

Vierailija
120/182 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää selvästi jakavan ihmiset kahteen leiriin. Joidenkin mielestä se, että on ylipäätään jäänyt juttelemaan (vaikka yhteystietoja ei ole vaihdettu, eikä ole siirrytty yksityisiin tiloihin, eikä ole puhuttu syvällisiä) on jo pettämistä ja toisten mielestä taas ei.

Joidenkin mielestä kaikki, mitä puolisoltaan salaa on pettämistä. Myös silloin, kun puoliso tuntee itsensä petetyksi arkipäiväisistäkin asioista. Millaisia kompromisseja tällöin voitaisiin tehdä? Vai voidaanko edes tehdä?

Ap