Onko pettämisen raja ylitetty?
Olen yhden harrastusporukassa olevan miehen kanssa jäänyt treenien jälkeen juttelemaan noin tunniksi pari kertaa. Tätä ei ollut siis mitenkään etukäteen sovittu, vaan sattui vaan olemaan paikalla treeneissä ja oli mielenkiintoista puhuttavaa. Puheenaiheet ei liittyneet mitenkään kummankaan parisuhteisiin, seksiin, vaan hyvin pinnallisiin asioihin, esim. treeneihin, autoihin ja kodintekniikkaan tms. Minulla ei ole miehen yhteystietoja, eli en siis pidä häneen yhteyttä harrastusten ulkopuolella. Enkä ole aikonut hänen numeroaan pyytääkään. Somessa en ole.
Myönnän toki, että mies on minusta kiinnostava, enkai muuten jäisi jutustelemaan, jos hän olisi tylsä ihminen eikä yhteisiä mielenkiinnonaiheita olisi.
Kun oma mies sai tästä tietää, nii alkoi raivota, että olen pettänyt häntä. Ei nukuta ösiin, kun hän vatvoo tätä asiaa. En ole siis pimittänyt asiaa, vaan kertonut kyllä, missä olen ja mies olisi voinut vaikka tulla katsomaan itse paikan päälle. Sitä en tietenkään ole ääneen sanonut, että pidän toista miestä viehättävänä, koska en näe, että siitä olisi mitään hyötyä.
Kun en ole pyytänyt yhteystietoja toiselta tai hän minulta tms. suunnitelmallista, eikä mitään fyysistä ole ollut, niin minusta vähän ylireagointia syyttää minua pettämisestä. Sen ymmärrän, että mustasukkaisuutta voi asiasta olla, eikä se tunnu hänestä kivalta. Mutta nyt huutaa, että minulla on toinen mies kierrossa...
Olenko pettänyt teidän mielestä?
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Siis tunniksi jäänyt kiinni mielenkiintoisen miehen kanssa juttelemaan? ei ihme että oma miehesi on suuttunut, itsekin kyllä hermostuisin (mutten raivoaisi) ja sanoisin että tommonen rikkoo suhteen rajoja. Jokaisella on oikeus asettaa suhteeseen rajoja, ja on jokaisen oikeus noudattaa niitä tai olla noudattamatta. Jokaisella on myös oikeus valita kumppaninsa.
Kuulostaa siltä että olet ihastunut toiseen mieheen, ja miehesi kyllä haistaa tämän. Ei sitä tunniksi muuten jäädä juttelemaan ja tuijottelemaan silmiin ymv (asia josta et varmasti miehellesi kertonut). Eri asia jos jotain 5 min siinä juttelee. Ja kuka edes juttelee tunnin jostain pinnallisista asioista?? putkeen? ei varmasti ole pelkästään pinnallisia asioita, eli siinäkin valehtelit.
Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen.
Ei olla ihan oikeasti juteltu syvällisiä. Miksi siitä anonyyminä valehtelisin?
Lasken nyt syvällisiin parisuhteentilan, menneisyyden murheet, mielen päällä olevat murheet, seksuaalisuus ja mieltymykset... Puheenaiheet on ihan tosissaan pysyneet tekniikassa, työssä, treenaamisessa. En ole halunnut alkaa nillittää mistään henkilökohtaisista kriiseistäni hänelle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, ei toisen ihmisen kanssa puhuminen ole pettämistä. Miehesi ylireagoi pahasti, kannattaa seurata tilannetta ja jos sairaalloinen mustasukkaisuus jatkuu niin nostaa kytkintä.
Niin. Mutta veikkaan että kommentit olisi vähemmän ymmärtäväisiä jos roolit olisi toisin päin. Se on naisille pelkää juttelua kunnes yks kaks ollaankin hypätty sänkyyn. Mutta ei naista voi siitä syyttää koska asiat vaan sattuu tapahtumaan, ja se perhanan mieskin vietteli. Luuletteko tosissaan että tuo kaverisuhde ei yhtään etene jos hän viettää aikaa tuon viehättävän miehen kanssa enemmän?
Vaimolle kerroin että ruskaviikolla Kerttuja sormetin. Kysyi miltä tuntui, sitten jatkettiin makkarasopan syömistä. Oli ok.
Vierailija kirjoitti:
Siis tunniksi jäänyt kiinni mielenkiintoisen miehen kanssa juttelemaan? ei ihme että oma miehesi on suuttunut, itsekin kyllä hermostuisin (mutten raivoaisi) ja sanoisin että tommonen rikkoo suhteen rajoja. Jokaisella on oikeus asettaa suhteeseen rajoja, ja on jokaisen oikeus noudattaa niitä tai olla noudattamatta. Jokaisella on myös oikeus valita kumppaninsa.
Kuulostaa siltä että olet ihastunut toiseen mieheen, ja miehesi kyllä haistaa tämän. Ei sitä tunniksi muuten jäädä juttelemaan ja tuijottelemaan silmiin ymv (asia josta et varmasti miehellesi kertonut). Eri asia jos jotain 5 min siinä juttelee. Ja kuka edes juttelee tunnin jostain pinnallisista asioista?? putkeen? ei varmasti ole pelkästään pinnallisia asioita, eli siinäkin valehtelit.
Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen.
Fine, eli miehellä saa olla salainen naisystävä jonka kanssa viestittelee, soittelee, vaihtaa kuvia ja käy kahvittelemassa tämän sinkkunaisen luona kahdestaan. Minun pitää vaan ymmärtää ja antaa anteeksi. Mutta heti kun mä menin tekemään näin järkyttävän petoksen, että juttelin ja vieläpä kerroin siitä, kun kysyttiin missä olen, niin nyt mies ansaitsee parempaa?
Ehkä olis tosiaan parempi, jos olis kakkosensa aikanaan valinnut. Ehkä hän oli parempi nainen. Kakkosen sanoin "ei ole mun vika, jos et ole miestäs kouluttanu".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen.Ei olla ihan oikeasti juteltu syvällisiä. Miksi siitä anonyyminä valehtelisin?
Siitähän se pikkuhiljaa etenee. Muutaman kk kuluttua tulet palstalle ulisemaan että olen ihastunut\rakastunut mieheen, mitä teen!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti miehesi löytää paremman naisen.Fine, eli miehellä saa olla salainen naisystävä jonka kanssa viestittelee, soittel
En tiennytkään että miehesi tehnyt noin, siinä tapauksessa olet oikeutettu, miksi edes kyselet täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, ei toisen ihmisen kanssa puhuminen ole pettämistä. Miehesi ylireagoi pahasti, kannattaa seurata tilannetta ja jos sairaalloinen mustasukkaisuus jatkuu niin nostaa kytkintä.
Niin. Mutta veikkaan että kommentit olisi vähemmän ymmärtäväisiä jos roolit olisi toisin päin. Se on naisille pelkää juttelua kunnes yks kaks ollaankin hypätty sänkyyn. Mutta ei naista voi siitä syyttää koska asiat vaan sattuu tapahtumaan, ja se perhanan mieskin vietteli. Luuletteko tosissaan että tuo kaverisuhde ei yhtään etene jos hän viettää aikaa tuon viehättävän miehen kanssa enemmän?
Eihän mulla ole sen numeroa eikä sillä mun? Ei taida tietää mun sukunimeäkään. Millä se viestittelis? En siis ole somessa eli sitäkään kautta minuun ei saa yhteyttä.
Ap
"Siitähän se pikkuhiljaa etenee. Muutaman kk kuluttua tulet palstalle ulisemaan että olen ihastunut\rakastunut mieheen, mitä teen!?"
Ahaa eli pitää niinkun syyttää varmuuden vuoksi jo etukäteen?
"En tiennytkään että miehesi tehnyt noin, siinä tapauksessa olet oikeutettu, miksi edes kyselet täällä?"
Olenko? Eihän sellaisessa suhteessa kai olisi mitään järkeä?
Kyselen teidän mielipiteitä, koska minua syytetään pettämisestä.
Ap
Luin ap:n kertomukset tänne saakka, enkä oikein voi ymmärtää, miksi edes olette miehen kanssa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain te voitte määritlä mikä teidän parisuhteessa on pettämistä, minusta tuo miehesi reaktio kertoo kyllä aika paljon.. mutta ainoa neuvo, mitä mulla näihin kysymyksiin on: mitä ajatelist, jos miehesi olisi tehnyt noin sinulle? Mikä sinun reaktiosi olisi? Ja mieti asiaa ihan vilpittömästi, nythän sinä koet, että et ole tehnyt mitään väärää.
No miehellä itsellään on aiemmin ollut salainen viestittely ja kahvittelukaverinainen, josta myös valehteli.
Mutta en nyt ole tämä menneisyyden tapahtuma mielessäni jäänyt juttelemaan, vaan koska tykkäsin jutella. Eli ei ole mikään koston yritys.
Ap
No niin, klassisesti mies luulee, että toimit ja ajattelet kuin hän itse. Monet mustasukkaiset syyttää kumppaniaan juuri sitä mitä itse tekevät. Itsellään ei ole ollut puhtaat jauhot pus
Kuinka ironista että puhut klassisesta. Koska tämä on klassinen tapaus jossa työkaveri\harrastekaveri saa varatun naisen sekaisin ja jättää oman miehensä. Mistä tiedän tämän? Koska minä olen tämä "työkaveri"
Jotkut ovat täällä sanoneet, että mies kyllä arvaa, että syy pitkälle juttutuokiolle on se, että ap pitää miestä viehättävänä, eikä sillä ole merkitystä, tunnustaako hän tätä miehelle. Olenko minä todella ainoa, joka voisi jäädä lätisemään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa tunniksi, vaikka en tuntisi mitään vetoa tätä kohtaan? Vaikka jonkun naapurin tai lasten koulukaverin isän tai vaikka puolitutun postiljoonin. Oikeastaan kenen tahansa kanssa, jos jotain puhuttavaa on, eikä ole kova kiire mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Luin ap:n kertomukset tänne saakka, enkä oikein voi ymmärtää, miksi edes olette miehen kanssa yhdessä.
Meillä on yhteinen lapsi. Siinä suurin syy, miksi on yrittänyt kääntää niitä kortteja viimeiseen asti. Tätä palstaa kun lukee niin eipä hääppöset ole tulevaisuudennäkymät tällaisille "porsineille" jos suhteesta lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain te voitte määritlä mikä teidän parisuhteessa on pettämistä, minusta tuo miehesi reaktio kertoo kyllä aika paljon.. mutta ainoa neuvo, mitä mulla näihin kysymyksiin on: mitä ajatelist, jos miehesi olisi tehnyt noin sinulle? Mikä sinun reaktiosi olisi? Ja mieti asiaa ihan vilpittömästi, nythän sinä koet, että et ole tehnyt mitään väärää.
No miehellä itsellään on aiemmin ollut salainen viestittely ja kahvittelukaverinainen, josta myös valehteli.
Mutta en nyt ole tämä menneisyyden tapahtuma mielessäni jäänyt juttelemaan, vaan koska tykkäsin jutella. Eli ei ole mikään koston yritys.
Ap
No niin, klassisesti mies luulee, että toimit ja ajattelet kuin hän itse. Monet mustasukkaiset syyttää kumppaniaan juuri sitä mitä itse t
No mistä sinä tiedät, ettei tämä sun uusi heilasi ole ollut "klassisesti" exästään mustasukkainen silloin, kun kanssasi petti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän mulla ole sen numeroa eikä sillä mun? Ei taida tietää mun sukunimeäkään. Millä se viestittelis? En siis ole somessa eli sitäkään kautta minuun ei saa yhteyttä.
Ap
Vielä. Mitä sanot jos mies kysyy numeroa? Eihän tuossa muuten mitään jos pysyy platonisena, mutta siinä tapauksessa et kyselisi täältä. Tunnet selvästi syyllisyyttä ja haet hyväksyntää. Miksi minua epäilyttää? Koska olen nähnyt saman tapauksen useita kertoja ja en usko että olet poikkeus
"Kuinka ironista että puhut klassisesta. Koska tämä on klassinen tapaus jossa työkaveri\harrastekaveri saa varatun naisen sekaisin ja jättää oman miehensä. Mistä tiedän tämän? Koska minä olen tämä "työkaveri""
No mistä sinä tiedät, ettei tämä sun uusi heilasi ole ollut "klassisesti" exästään mustasukkainen silloin, kun kanssasi petti?
(Piti tähän vastata, lainaus meni väärään osoitteeseen taas...)
"Vielä. Mitä sanot jos mies kysyy numeroa? Eihän tuossa muuten mitään jos pysyy platonisena, mutta siinä tapauksessa et kyselisi täältä. Tunnet selvästi syyllisyyttä ja haet hyväksyntää. Miksi minua epäilyttää? Koska olen nähnyt saman tapauksen useita kertoja ja en usko että olet poikkeus"
Niin tiedän minäkin ja se tapaus nukkuu vieressäni. Olen tietoinen, mitä voi tapahtua, jos "antaa pikkusormen".
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Siitähän se pikkuhiljaa etenee. Muutaman kk kuluttua tulet palstalle ulisemaan että olen ihastunut\rakastunut mieheen, mitä teen!?"
Ahaa eli pitää niinkun syyttää varmuuden vuoksi jo etukäteen?
Sori mutta minä luotan enemmän tilastoihin kuin naisen sanaan. Sitä paitsi minulle on käynyt juuri noin niin on omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
"En tiennytkään että miehesi tehnyt noin, siinä tapauksessa olet oikeutettu, miksi edes kyselet täällä?"
Olenko? Eihän sellaisessa suhteessa kai olisi mitään järkeä?
Kyselen teidän mielipiteitä, koska minua syytetään pettämisestä.
Ap
En ymmärrä miksi olette yhdessä jos mies pettänyt selän takana?
Sinun pitää ajatella niin että mitä itse miettisit jos miehesi jäisi juttelemaan jonkun viehättävän naisen kanssa harrastuksen jälkeen tuntikausiksi. Viimeksi kun minun kumppani kävi kahvilla jonkun miespuolisen "kaverin" kanssa niin hälytyskellot rupesi soimaan vaikka puoliso väitti että ei ole mitään huolta, että kavereita vaan ovat. No yllätys, yllätys, tästä 3kk eteenpäin niin puoliso jätti minut ja rupesi seurustelemaan kyseisen miehen kanssa.