Olen työtön ja alkanut lähetellä työnantajille avoimia työhakemuksia, joissa lupaan tulla töihin 500-1000 € halvemmalla kuin nyk. työntekijä
Toimii yllättävän hyvin. Vastauksia saan ihan eri tavalla kuin aiemmin.
Kommentit (28)
Eli miten monta työpaikkaa olet saanut?
Minkä palkkaluokan työpaikoista kyse? Varmasti alkaa saada töitä jos normi 1800e paikkaan hakee 1300e palkalla.
No varmaan. Jos kk palkka on 1800e ja lupaat tulla tonnilla vähemmän.
Joo kun lupaa tulla töihin 1000€ halvemmalla työpaikkaan jossa palkka on alle 2000€/kk niin...
Joo minäkin kerran ja olinkin 3 kk töissä ja sitten tarjottiin pimeitä töitä. Tein pimeitä töitä yhdelle raksafirmalle 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä palkkaluokan työpaikoista kyse? Varmasti alkaa saada töitä jos normi 1800e paikkaan hakee 1300e palkalla.
Niin, ja tuossakin tilanteessa saa tukia palkan lisäksi eli saman rahan saa käteen.
Sit teet sitä työtä ja alat miettimään et muut saa tonnin enemmän ku sinä. Itse saat sen 1800e ja muut saa 2800e. 🤣
Hyvä ap, kaikki keinot käyttöön. Sekin saattaa toimia että vihjaa kelpuuttavansa omaa osaamistasoaan alempia tehtäviä.
Yllättävän hyvin, ja olet ainavaan työtön?
Töihin pääsee kun kela maksaa 9 euroa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Sit teet sitä työtä ja alat miettimään et muut saa tonnin enemmän ku sinä. Itse saat sen 1800e ja muut saa 2800e. 🤣
On se silti parempi kuin työttömänä! Samalla työkokemus kasvaa ja mahdollisuus hakea jossain vaiheessa parempiin hommiin!
Koskahan säädetään laki että sarjasaikuttajat saa potkia pois ja ottaa terveitä tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Koskahan säädetään laki että sarjasaikuttajat saa potkia pois ja ottaa terveitä tilalle?
Onko kukaan enää terve kun ei lääkäriin pääse? T. Työssä käyvä moni vaivainen kun ei pääse portinvartijan ohi lääkäriin.
Sehän oli fiksu idea, voisin hieman muuttaa sitä, eli teen aina perjantain ilmaiseksi vuoden loppuun ja sitten maksatte täyden liksan.
Meillä ainakin tuntuu pääsevän vähän liiankin hyvin työterveyteen, kun koko ajan on pitkiä saikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se silti parempi kuin työttömänä! Samalla työkokemus kasvaa ja mahdollisuus hakea jossain vaiheessa parempiin hommiin!
Niin no monikaan työ ei kelpaa sillä normaali palkalla koska tuet on samaa luokkaa ja ei mietitä juurikaan tuota mitä kirjoitit,että saisi kokemusta ja mahdollisesti vielä parempi palkkaista työtä. Halutaan lähtöpalkaksi 3500 nettona et viittis nousta sohvalta.
Vierailija kirjoitti:
Eli miten monta työpaikkaa olet saanut?
Aloitin tämän vasta tuossa loppuvuonna. Ensimmäiseen haastatteluun menen huomenna.
Ap
Ei ole työnantajalle mikään helppo rasti korvata työntekijä uudella vain sen takia, että joku tarjoutuu tekemään samaa hommaa halvemmalla. Irtisanomisperusteena tuo ei ainakaan olisi pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se silti parempi kuin työttömänä! Samalla työkokemus kasvaa ja mahdollisuus hakea jossain vaiheessa parempiin hommiin!Niin no monikaan työ ei kelpaa sillä normaali palkalla koska tuet on samaa luokkaa ja ei mietitä juurikaan tuota mitä kirjoitit,että saisi kokemusta ja mahdollisesti vielä parempi palkkaista työtä. Halutaan lähtöpalkaksi 3500 nettona et viittis nousta sohvalta.
Jos tukia lasketaan, hyvin nopeasti laskevat myös palkat.
Työntekijät on helppo korvata uusilla tällä hetkellä.