Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (249)

Vierailija
101/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kyse naisista, jotka ovat rakentaneet itsetuntonsa ulkonäkönsä ja sen perusteella saamansa huomion varaan?

Itse en koe itseäni yhtään näkymättömäksi. Ihan kaikki ihmiset vanhenevat. 

Vierailija
102/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 jatkaa vielä että olen 41v itse ja olin nuorena sellainen joka sai huomion yms ja nyt ei oma mieskään enää kiinnostu. 

Millaista huomiota? Oma mies ei kiinnostu? Miehelläsi voi itselläänkin olla vaihdevuodet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rea Tallgren on vasta joku 37, mutta kovin pitää itseään jo keski-ikäisenä ? On se laaja skaala, kun vielä 30 vuotta häntä vanhemmatkin on keski-ikäisiä, rea tosin meikittä ja ruttuineen näyttääkin jo 49v. Että ei sillä.

Vierailija
104/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan huomiota vielä melkeen 50v . Sais loppua jo. Ja ihan arkipäivässä, en puhu nyt baareista. Sinne en edes mee ku tiedän mitä se olis 

Vierailija
105/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Olen mielestäni ollut nätti aina, hoikka, meikannut, myös nuorempana, eikä silloinkaan kukaan tuijottanut/tsekannut tms. vaikka olen hyvin tietoinen ympäristöstäni ja huomaan, jos muille kuitenkin tehdään niin. Ehkä liittyy tosiaan pukeutumiseen, tai sitten pitäisi olla jotenkin superkaunotar. 

Resting bitchface? Harmaahiirulaisen vaatteet ja olemus? 

Rbf kaupungilla kulkiessani joo, mutta en näe syytä hymyillä vastaantulijoille. Ei se tarkoita, että olisin huonolla tuulella. Ja eikö suurimmalla osalla ole aika rbf? Ja riippuu, miltä näyttää harmaahiirulainen?

Harmaahiirulaisen vaatteet ja olemus = pukeudut tylsiin rumiin vaatteisiin jotka ei korosta naisellisuuttasi. Välttelevä katsekontakti vakavalla naamalla

Monilla on heti teini-ikäisestä lähtien huonoja kokemuksia lähestyvistä miehistä, jotka pitää jotenkin torjua ja osalle ei mene mikään perille. Joten voisiko olla niin, että ne hyvin neutraalisti pukeutuvat ihmiset haluavat olla sen verran "näkymättömiä", etteivät kaipaa tuntemattomien huomiota tai häiriköintiä esimerkiksi? Elämän tarkoitus kun ei ole houkutella vääriä ihmisiä ympärilleen.

Vierailija
106/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen olemassa ainoastaan silloin, kun miehet katsovat minua, kuulostaa kyllä lähinnä terapian tarpeelta. 

Vierailija
107/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä milloin itse muutun näkymmättömäksi. Oon ihan just 50 v, eikä se oon vielä tapahtunut. Mutta epäilemättä tulee tapahtumaan: ei vanhempia naisia vain kohdella hyvin esim. mediassa. En todellakaan odota innolla: ihan kiva kun vielä huomioidaan ja jopa flirttaillaan enkä ole huomannut ikärasismia esim. työpaikalla. Olen ikäistäni nuoremman ja ihan hyvännäköinen, mutten toisaalta mikään poikkeuksellisen kaunotar. Ehkä siitä syystä huomiointi on kuitenkin ollut positiivista eikä mitään häiritsevää tai häiriköintiä.

Tuolla aiemmin joku 40 v mies tilitti sitä kuinka naiset hyötyy iästään about 40 v asti. Ehkä joo mahdollista, mutta ihan tutkitusti kaikkein eniten iästään työpaikoilla hyötyy alle 50 v miehet. Naiset kohtaa seksismiä ja vähättelyä ja heidän pelätään lisääntyvän ja jäävän mammalomille. Itsekään en ole siis ikärasismia kohdannut, mutta vähättelyä kyllä ja on setämiehet tulleet neuvomaan (=miesselittämään) mua asioista joista eivät edes ole asiantuntijoita vaan minä olen.

Vierailija
108/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on heti teini-ikäisestä lähtien huonoja kokemuksia lähestyvistä miehistä, jotka pitää jotenkin torjua ja osalle ei mene mikään perille. Joten voisiko olla niin, että ne hyvin neutraalisti pukeutuvat ihmiset haluavat olla sen verran "näkymättömiä", etteivät kaipaa tuntemattomien huomiota tai häiriköintiä esimerkiksi? Elämän tarkoitus kun ei ole houkutella vääriä ihmisiä ympärilleen.

Tämä on itsestään selvää, mutta ymmärsitkö että tuo ihminen ihmetteli että miksi sitä huomiota ei tule? 

Vierailija
109/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutuin viidenkympin tienoilla näkymättömäksi. Sitä on vaikea selittää. 

Kun tulet töihin, miespuolisten työkaverien katseet vain liukuvat ohitsesi kuin olisit ilmaa. Tervehdyksesi kaikuu kuuroille korville. 

Sama juttu miespuolisten asiakaspalvelijoiden kanssa. Et vain ole enää olemassa. 

Naiset huomaavat kyllä entiseen tapaan, onneksi. 

Vierailija
110/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liittänyt sen siihen, ettei vanhenevalla naisella ole enää roolia oikeastaan missään työelämässä, kuluttajana,  yhteiskunnallisesti tai edes perheessään kun lapset lähteneet. Siksi kai moni takertuu niihin lapsenlapsiinsa että tuntee itsensä vielä jotenkin naiseksi ja tarpeelliseksi. Toki sen voi liittää myös tuohon, ettei miehet katso, mutta meikäläistä ei ole miehet koskaan katsoneet kuin suojatiellä ratin takaa.

Miten niin? Onhan vanhempia naisia työelämässä ja kyllähän he kuluttavat?

On myös itsestä kiinni meneekö sekaan ja mukaan. Kun ei ole enää nuoruuden arkailua niin omalla kohdalla ikä on vapauttanut. Juuri siksi ettei ole riippuvainen muiden mielipiteistä ainkaan niin että ne lamaisivat. Tietää mikä on itselle tärkeää ja tekee sitä. Mihin katseita tarvitaan, en osaa kaivata noita yhtään jos koskaan olin erityisen katsottu.

Vierailija
111/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutuin viidenkympin tienoilla näkymättömäksi. Sitä on vaikea selittää. 

Kun tulet töihin, miespuolisten työkaverien katseet vain liukuvat ohitsesi kuin olisit ilmaa. Tervehdyksesi kaikuu kuuroille korville. 

Sama juttu miespuolisten asiakaspalvelijoiden kanssa. Et vain ole enää olemassa. 

Naiset huomaavat kyllä entiseen tapaan, onneksi. 

Tai sitten vain kuvittelet. Oletko ottanut tuota mahdollisuutta huomioon että itse dumppaat itsesi alempaan luokkaan vain iän takia? Älä tee sitä. Kun lakkaat miettimästä miesten huomiota voit paljon paremmin ja saatat herättää myönteistä vastakaikua.

Vierailija
112/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhemmiten tajuaa, että hyvin iso osa miesten ystävällisyydestä ja kommunikoinnista tapahtui vain siksi, että olin nuori ja nätti. Kun vanhenet, niin  miehet huomaavat vain silloin, kun on pakko so. joko ns. viran tai työn puolesta (työkaverina, asiakaspalvelijana tmv) ja aina ei muisteta olla edes perusystävällisiä. 

Se huvittaa, kiukuttaa ja vähän nolottaakin sen nuoren minän puolesta, joka siis kuvitteli olevansa niin mielenkiintoinen ja fiksu, että on siksi niin kiinnostava. Ja miesten arvostus kyllä vähenee, vaikka ei ihan kaikki miehet tällaisia ole. Esim homomiehet kohtelee kaikenikäisiä naisia samalla tavoin.

Vierailija
113/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vanhemmiten tajuaa, että hyvin iso osa miesten ystävällisyydestä ja kommunikoinnista tapahtui vain siksi, että olin nuori ja nätti. Kun vanhenet, niin  miehet huomaavat vain silloin, kun on pakko so. joko ns. viran tai työn puolesta (työkaverina, asiakaspalvelijana tmv) ja aina ei muisteta olla edes perusystävällisiä. 

Se huvittaa, kiukuttaa ja vähän nolottaakin sen nuoren minän puolesta, joka siis kuvitteli olevansa niin mielenkiintoinen ja fiksu, että on siksi niin kiinnostava. Ja miesten arvostus kyllä vähenee, vaikka ei ihan kaikki miehet tällaisia ole. Esim homomiehet kohtelee kaikenikäisiä naisia samalla tavoin.

Onko nuoret naiset sitten ystävällisiä vanhoille miehille?

Vierailija
114/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani näkymätön. Olen pitkä, normaalipainoinen ja pyöreitä muotoja oikeissa paikoissa omaava, yli 50-kymppinen nainen. 

Vierailija
115/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuoret naiset sitten ystävällisiä vanhoille miehille?

Kyllä mielestäni ovat. 

Jos taas kyse on siitä, että vanha mies tulee 'juttelemaan' teinitytöille tai vonkaamaan noin muuten vain pllua, niin ihan oikein nuorilta naisilta ja tytöiltä tylyttää nämä siihen paikkaan. Muutenhan hyväksikäytön tai rskauksen jälkee näitä naisia ja tyttöjä syytettäisiin siitä, että ns antoivat ymmärtää, kun olivat niin ystävällisiä. 

Vierailija
116/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä varmasti ihan mielenkiintoinen olet.

Vierailija
117/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmista naisista, jotka näyttävät hyvältä, sanotaan näyttävän ikäisekseen hyvältä. Eiköhän hän ole ihan vaan hyvännäköinen. Kaiken ikäiset voivat olla kauniita. Kuka sitten milläkin tavalla.

Vierailija
118/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena minua katsottiin aina. Nykyään ei ollenkaan samalla tapaa enää, mutta olen kuitenkin edelleen nainen miesten silmissä. Olen miettinyt että onkohan kova paikka kun se loppuu.

Toisaalta on hyvin naisellisia, sirpakoita vanhempia leidejä, jotka luultavasti tulevat edelleen nähdyksi naisina. Mutta se vaatii kyllä panostusta ulkonäköön, ja voi olla etten jaksa, ja omat geenitkään eivät tässä ehkä ole minun puolellani 

Vierailija
119/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ei olisi kiinnostanut ainakaan minua edes nuorena. Jotenkin epämiellyttävä persoona ( ja btw mulla ei ole melkein minkäänlaista seulaa naisen persoonaan).

M44

Vierailija
120/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rumilla miesten huomio on vakio kehdosta hautaan, tarkoitin. Ei huomiota. 15/15

Väärin. Jos on oikeasti ruma, miehet kyllä huomaavat ja haukkuvat. Jos sinua ei huomioida millään tavalla (edes pahalla), olet tavis, et ruma. 

Ei muuten hauku. Miehiä haukutaan, naisia ei. Tai ehkä joku tapajuoppo luuseri haukkuu lähiöpubin ovelta. Sekö nyt kovastikin haittaa vai? 

Miehiä sen sijaan naiset haukkuvat, ihan tavallisetkin naiset, hyvin helposti, jos mies ei ole vähintään suht komea ja karismaattinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan