Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut tuota. Kysy niiltä jotka sanoo noin.

N54

Vierailija
82/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti : huomataanko teitä vähemmän, jos menette täysluomuna eli meikittä eli omana itsenä sinne ulos?

aivan varmasti!

esim . Joku Vappu Pimiä ilman meikkiä, huh huh, kuka sitä edes liiemmin huomiosi,?

ensin se piirtää pienet silmät esille meikin avulla ja laittaa värikästä huulipunaa ja kohentaa tukkaa..

sen avulla saa yhden katseen!?

Vappu on kyllä kaunis vaalea suomalainen nainen ihanan sinisillä silmillä. Omaa huumorintajua ja osaa heittää hauskaa läppää. Kelpaisi ilman meikkiä mennen tullen monelle miehelle. Kaunis ja hauskaa seuraa

Et ole tainnut meikitöntä kuvaa nähdä? Ei millään tavalla erotu joukosta. Siihen iän tuomat muutokset jo, että luomet roikkuu laskosverhona silmien päällä. Mainosti vielä ryppyrasvojaen osta.

Höpönlöpö. Olisi hauska nähdä sun naamakuva ja antaa sulle arvosana.

Vappu ei tod ole mikään tylsä harmaahiirulainen. Kaunis suomalainen blondi jään sinisillä silmillä, on ikäisekseen kaunis ja ennen kaikkea osaa olla hauskaa seuraa, toisin kuin monet katkeroituneet palstamammat. Kelpaisi kyllä deiteille mennen tullen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. TV : ssä näkyvät naiset kaiken ikäiset ovat ilman sitä pakkelia ja lisäkettä aivan värittämän ja oudon näköisiä. Ette ees uskoisi!

ihan Aira Samulin, laulaja Maarit,  Paula Koivuniemet sun muut. Ja myös kaikki nuoremmat. Aika karmean näköisiä ilman kahden tunnin meikkiä.

Ettekö muista, miltä aikoinaan jo missit näytti ILMAN MEIKKIÄ kuvissa

aivan, osaa ei edes tunnistanut se siitä NAISTEN LUOMUKAUNEUDESTA

Kysyinkö minä jotain tälläistä? Vedit ihan överiksi tämäm keskustelun

Et, mutta meikki ja puunaus vaikuttaa erittäin paljon. 

näkyvät naiset ikäluokassa 45-65 ovat näkyviä puunattuina. Vai onko sulla esittää joku luomu? Ei.

Vierailija
84/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti : huomataanko teitä vähemmän, jos menette täysluomuna eli meikittä eli omana itsenä sinne ulos?

aivan varmasti!

esim . Joku Vappu Pimiä ilman meikkiä, huh huh, kuka sitä edes liiemmin huomiosi,?

ensin se piirtää pienet silmät esille meikin avulla ja laittaa värikästä huulipunaa ja kohentaa tukkaa..

Vappu on kyllä kaunis vaalea suomalainen nainen ihanan sinisillä silmillä. Omaa huumorintajua ja osaa heittää hauskaa läppää. Kelpaisi ilman meikkiä mennen tullen monelle miehelle. Kaunis ja hauskaa seuraa

Et ole tainnut meikitöntä kuvaa nähdä? Ei millään tavalla erotu joukosta. Siihen iän

Vappu, sinuun on kyllästytty. Kehu vähän vähemmän itseäsi. 

Vierailija
85/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Olen mielestäni ollut nätti aina, hoikka, meikannut, myös nuorempana, eikä silloinkaan kukaan tuijottanut/tsekannut tms. vaikka olen hyvin tietoinen ympäristöstäni ja huomaan, jos muille kuitenkin tehdään niin. Ehkä liittyy tosiaan pukeutumiseen, tai sitten pitäisi olla jotenkin superkaunotar. 

Resting bitchface? Harmaahiirulaisen vaatteet ja olemus? 

Mää oon just tuollainen harmaahiirulainen ja saan olla ihan näkymöttämänä kaupungilla ja muualla.

Elät siis vauvapalstafeministien suurinta unelmaa. Saat olla täysin rauhassa miehiltä. Eikö ole ihanaa?

Miksi ei olisi ihanaa? 

Vierailija
86/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aivan varmasti!

Et ole tainnut meikitöntä kuvaa nähdä? Ei millään tavalla erotu joukosta. Siihen iän

Vappu ilman meikkiä ja omassa harmaassa hiusvärissä nimenomaan on harmaahiirulaine. Mitä pahaa siinä ;)

Vierailija
87/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Vappu haluaa todistaa muuta, niin naaman pesuun ja omalla hiusvärillä vaan suoraan sängystä TV:seen. Katsotaan kuka oikeassa ;))

Vierailija
88/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aivan varmasti!

Blondius on purkista, ripset paketista, huulet puikosta, silmien isontamien meikeillä. Eli? Kysyin alkuperäistä versiota, en tuunattua Ladaa.

Vierailija
89/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin hoikka, pitkä kaunotar nuorena ja huomiota riitti vähän liikaakin. Ajan myötä huomio ei ole vähentynyt enkä koskaan ajatellut, että ah he ovat kauneuteni lumoissa :) Mitä olen huomannut, on että varsinkin nuoret miehet katsovat mietteliäinä koko olemustani. Jossain nuori mies kysyi, miten vanhemmat naiset saavat pidettyä itsensä hoikkina, kun nuoret ovat järjestään ylipainoisia. Ehkä siinä syy mietteliäisiin tuijotteluluihin.

Lisäksi minulla on sisäsyntyisesti lahjana värisilmä ja kyky ostaa vaatteita, jotka oikeasti sopivat ja istuvat hyvin päällä. Vikaostoksia ei ole ollut koskaan, että roskiin joutuisi laittamaan. Edelleenkään vuosien karttuessa en erehdy epäsopiviin väreihin ja vaatteiden malleihin.

Hiukset ovat puhtaat ja laitetut joka päivä ja hieman meikkiä kasvoissa, ei kovin näkyvästi kuitenkaan. Iloinen pilke silmissä, hymy herkässä, hampaat kunnossa, mikäs siinä on hymyillessä. Asenne humoristinen.

Vanhenen vuosi vuodelta, mutta en elä muiden huomiosta, ihan sama, katsooko joku vai ei. Elän omaa elämää.

Yhteenvetona: en ole muuttunut huomaamattomaksi ja tuskin muutenkaan.

Vierailija
90/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta tulee mieleen se Marilyn Monroen haastattelu kuinka hän laittaa Marilyn vaihteen päälle. Ensin he kävelivät normaalisti kadulla eikä juuri kukaan tuijottanut. Sitten toimittaja halusi nähdä mitä Marilyn-vaihde tarkoittaa. Monroe muutti kävelytyyliään, ryhtiä ja katsetta ja yhtäkkiä kaikki kadulla kääntyivät katsomaan. Jokin siinä ihmisen olemuksessa vaan vetää huomiota, jokin mikä huokuu karismaa ja kauneutta. Itse olen ollut nuorena kaunis, mutta epävarma enkä ole saanut paljoa huomiota. Nyt keski-ikäisenä kun vasta olen sinut itseni kanssa niin osaan kannatella itseäni niin, että saan kiinni tästä Marilyn-ilmiöstä, vaikka kauneus alkaakin jo kuihtua.

Tuo flirttimoodi tarkoittaa, että olet 100% koko ajan tietoinen itsestäsi. Et voi keskittyä rauhassa ajattelemaan omia asioitasi, kulkea huolettomana.  Ei ihme, että Marilynillä oli mielenterveysongelmia. 

Vierailija
91/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyvistä miehistä ei puhuta sen kauniimmin! He sentään luomuja,näyttävät saunassa, nukkuissa ja juhlissa samalta.

Äläs nyt! Mä olen luomu nainen. En ole ainoa.

Vierailija
92/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et, mutta meikki ja puunaus vaikuttaa erittäin paljon. 

näkyvät naiset ikäluokassa 45-65 ovat näkyviä puunattuina. Vai onko sulla esittää joku luomu? Ei.

Täällä on yksi 50+ näkyvä luomunainen.

Vierailija
93/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumilla miesten huomio on vakio kehdosta hautaan, tarkoitin. Ei huomiota. 15/15

Väärin. Jos on oikeasti ruma, miehet kyllä huomaavat ja haukkuvat. Jos sinua ei huomioida millään tavalla (edes pahalla), olet tavis, et ruma. 

Vierailija
94/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyään nuoret naiset eivät saa negatiivista huomiota, niin sehän on hieno juttu. Jotain käytöstapoja opittu. 80-luvulla oli ihan tavallista, että Teuvo-setä kommentoi sukulaistytön tissien kasvua tai joku ihan random mies kommentoi nuoren tytön tai naisen ulkonäköä. Seksin vonkaaminen tms. on siirtynyt nettiin, mutta ei ole vähentynyt. Ennen oli itsensäpaljastajia puskissa, nyt dickpicejä kännykkään.

Vierailija
95/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet ikääntyneempi, ap, niin ymmärrät.

Niin ymmärrän mitä??? Ei minua kukaan nytkään katsele tai miten edes huomaisin sen kun en kiinnitä ihmisiin huomiota ja en käy baareissa.

Sen vaan huomaa sitten kun se loppuu. En minäkään nuorena huomannut mitään katseita, mutta silti sen näkymättömäksi muuttumisen huomasi. 

Vierailija
96/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nykyään nuoret naiset eivät saa negatiivista huomiota, niin sehän on hieno juttu. Jotain käytöstapoja opittu. 80-luvulla oli ihan tavallista, että Teuvo-setä kommentoi sukulaistytön tissien kasvua tai joku ihan random mies kommentoi nuoren tytön tai naisen ulkonäköä. Seksin vonkaaminen tms. on siirtynyt nettiin, mutta ei ole vähentynyt. Ennen oli itsensäpaljastajia puskissa, nyt dickpicejä kännykkään.

Ei mun ainakaan voi kommentoida kun ei kukaan edes näe niitä koskaan siis tuolla ulkona. Ovat niin pienet ja löysän paidan alla.

Vierailija
97/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet ikääntyneempi, ap, niin ymmärrät.

Niin ymmärrän mitä??? Ei minua kukaan nytkään katsele tai miten edes huomaisin sen kun en kiinnitä ihmisiin huomiota ja en käy baareissa.

Sen vaan huomaa sitten kun se loppuu. En minäkään nuorena huomannut mitään katseita, mutta silti sen näkymättömäksi muuttumisen huomasi. 

Aika outo selitys, mutta uskotaan. :D

Vierailija
98/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe on ollut täällä aikaisemmin. Eikö asia tullut silloin selväksi?

Vierailija
99/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vain ulkonäköön liity. " Keski-ikäinen nainen " on melkein haukkumasana. Mieti esim. Karen - ilmiötä ja kuinka helppoa on leimata joku tietyn ikäinen ja näköinen " Kareniksi ", vaikka hän ei edes sanoisi mitään. 

Työpaikoilla ja muualla reilusti keski-ikäisen naisen mielipiteet voidaan sivuuttaa " se on sellainen vaihdevuotinen akka " tyyppisellä haukkumisella. Huomasin ainakin kun itse olin noin 30v niin 25-35v ihmiset ohittivat töissä täysin noin  45-60v naisten mielipiteet. Itsekin ajattelin että onneksi en ole tuollainen vanha nainen. 

Ei olla enää persoonia vaan jonkun äitejä. Jotain " tätejä ". Luonnollisesti ylipaino ja ulkonäön " rupsahtaminen " vie lisää uskottavuutta. 

Miehestä ajatellaan että on charmantti, kokenut vanhempi mies. Naisesta että on katkera, kiukkuinen vanha akka. Vaikka rypyille ei mitään voi. 

Naisenhan pitäisi aina hymyillä, mieheltä ei tätä odoteta. Juonteet suun ympärillä ja silmien välissä vaikuttavat ulkonäköön niin että saattaa näyttää äkäiseltä tai huolestuneelta ja nainen on helppo leimata hysteeriseksi valittajaksi jo naaman perusteella. 

Vierailija
100/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 jatkaa vielä että olen 41v itse ja olin nuorena sellainen joka sai huomion yms ja nyt ei oma mieskään enää kiinnostu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän