Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?

Vierailija
14.09.2024 |

Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.

Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?

Kommentit (249)

Vierailija
1/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset vain herättävät miesten kiinnostuksen (nuorena) ja saavat paljon huomiota miehiltä. Näitä naisia on kuitenkin melko vähän.

Olen tämän huomannut, kun ollaan liikenteessä miesporukalla niin tietyt naiset ovat sellaisia, jotka seurueen jokainen mies panee merkille. Riittää että sanoo toiselle - katso - ja kaikki tietävät ketä kuuluu katsoa. 

Vanhemmiten nämä naiset sitten sekoittuvat naisten harmaaseen massaan.

Vierailija
2/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että nuorena kaikki katsovat ja sitten noin nelikymppisenä eivät enää. Ja hyvä niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne ovat niitä, jotka ovat leikanneet hiuksensa lyhyeksi. Lyhythiuksisena rinnastetaan mieheen.

Vierailija
4/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että nuorena kaikki katsovat ja sitten noin nelikymppisenä eivät enää. Ja hyvä niin!

No ei katso kukaan, vaikka olen nuori & hoikka. Johtuuko se sitten pukeutumisesta yms?? Ja miten muutenkaan huomaatte "kaikkien katseet", seuraatteko ihmisiä tai jotain muuta?

Vierailija
5/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. En ollut mikään superkaunotar mutta nätti blondi joka sai aina seuraa, juomaa ja huomiota jokaisella baarireissulla. En oikein ymmärtänyt silloin "markkina-arvoani" mutta muistan edelleen miten kiva oli kävellä baariin ja tuntea miesten huomio. Tätä kesti noin 42-45-vuotiaaksi saakka 

No nyt..55-vuotiaana olen totaalisen näkymätön. Seuraani ei tule kukaan ja olen kuin ilmaa. Vaikea tätä on sulattaa. Mutta mikäs voit.Ikä näkyy naamasta ja tyylikin on tätimäinen. Näillä vuosirenkailla en enää edes yritä.

Toki 7-kymppiset papparaiset joskus flirttailevat mutta he taas ovat näkymättömiä minulle. 

Nauti nuoruudestasi ! 

Vierailija
6/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liittänyt sen siihen, ettei vanhenevalla naisella ole enää roolia oikeastaan missään työelämässä, kuluttajana,  yhteiskunnallisesti tai edes perheessään kun lapset lähteneet. Siksi kai moni takertuu niihin lapsenlapsiinsa että tuntee itsensä vielä jotenkin naiseksi ja tarpeelliseksi. Toki sen voi liittää myös tuohon, ettei miehet katso, mutta meikäläistä ei ole miehet koskaan katsoneet kuin suojatiellä ratin takaa.

Vierailija
7/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. En ollut mikään superkaunotar mutta nätti blondi joka sai aina seuraa, juomaa ja huomiota jokaisella baarireissulla. En oikein ymmärtänyt silloin "markkina-arvoani" mutta muistan edelleen miten kiva oli kävellä baariin ja tuntea miesten huomio. Tätä kesti noin 42-45-vuotiaaksi saakka 

No nyt..55-vuotiaana olen totaalisen näkymätön. Seuraani ei tule kukaan ja olen kuin ilmaa. Vaikea tätä on sulattaa. Mutta mikäs voit.Ikä näkyy naamasta ja tyylikin on tätimäinen. Näillä vuosirenkailla en enää edes yritä.

Toki 7-kymppiset papparaiset joskus flirttailevat mutta he taas ovat näkymättömiä minulle. 

Nauti nuoruudestasi ! 

No hyi hitto, en mä missään baareissa ole koskaan käynyt eikä kiinnosta random ihmisten huomio.. :D

Vierailija
8/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti nuoruudestasi ! 

Olen 22v nainen ja ei mun seuraan kukaan ole koskaan halunnut. Olen nätti, estynyt ja ujo. 

Vierailija
9/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei katso kukaan, vaikka olen nuori & hoikka. Johtuuko se sitten pukeutumisesta yms?? Ja miten muutenkaan huomaatte "kaikkien katseet", seuraatteko ihmisiä tai jotain muuta?

Ei se riitä että on nuori ja hoikka. Sinussa ei ole sitä jotain.

Vierailija
10/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen liittänyt sen siihen, ettei vanhenevalla naisella ole enää roolia oikeastaan missään työelämässä, kuluttajana,  yhteiskunnallisesti tai edes perheessään kun lapset lähteneet. Siksi kai moni takertuu niihin lapsenlapsiinsa että tuntee itsensä vielä jotenkin naiseksi ja tarpeelliseksi. Toki sen voi liittää myös tuohon, ettei miehet katso, mutta meikäläistä ei ole miehet koskaan katsoneet kuin suojatiellä ratin takaa.

Vanhenevalla miehellä ei ole mitään roolia. Naisella on aina rooli isovanhempana, avustajana, ystävänä, työntekijänä, järjestöaktiivina jne. Mutta tässä tosiaan näkee sen, että ihmiset ei näe mitä vanheneva nainen tekee muiden ihmisten eteen koska hänen työtään ja panostaan pidetään niin itsestäänselvyytenä.

Vierailija
11/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan katso katsooko ihmiset mua ja koen tuijotuksen kiusallisena.

Vierailija
12/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Onhan vanhempia naisia työelämässä ja kyllähän he kuluttavat?

Vierailija
13/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa ei sit kai kukaan tuu enää roikkuu tisseihin kiinni ja koko elämä & itsetunto siitä kiinni

Vierailija
14/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumilla miesten vakio. Kauniilla eron huomaa, kun nuorena oli jonoksi asti ja kohteliaisuuksia sateli. Ei tule enää niin helposti vanhempana.

Vierailija
15/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Onhan vanhempia naisia työelämässä ja kyllähän he kuluttavat?

Ja kalliisti kuluttavatkin.

Vierailija
16/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olet ikääntyneempi, ap, niin ymmärrät.

Vierailija
17/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumilla miesten vakio. Kauniilla eron huomaa, kun nuorena oli jonoksi asti ja kohteliaisuuksia sateli. Ei tule enää niin helposti vanhempana.

Edelleenkään en ole ruma, vaan melko tavis, melkein symmetriset kasvvot myös. Mutta en ole huomannut että kukaan Suomessa katselee tai tuijottaa 

Vierailija
18/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumilla miesten huomio on vakio kehdosta hautaan, tarkoitin. Ei huomiota. 15/15

Vierailija
19/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun olet ikääntyneempi, ap, niin ymmärrät.

Niin ymmärrän mitä??? Ei minua kukaan nytkään katsele tai miten edes huomaisin sen kun en kiinnitä ihmisiin huomiota ja en käy baareissa.

Vierailija
20/249 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan katso katsooko ihmiset mua ja koen tuijotuksen kiusallisena.

Mutta ilmeisesti huomaat että ainakin joskus joku tuijottaa. Kyllä se tuojotus loppuu ja sitten huomaat mitä on olla näkymätön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme