Mitä se tarkoittaa, kun usein vanhemmat naiset sanoo " muutuin näkymättömäksi iän myötä"?
Itse nuorena naisena mietin tuota, että ei minua ainakaan kukaan huomaa ulkonakaan, vaikka olen nuori ja ihan normaalin näköinen(hoikka, pitkät hiukset). Tai kukaan ei varsinaisesti Suomessa jää katsomaan tai tuijottamaan. Enkä kyllä edes katso ihmisiä jatkuvasti, että apua, huomasiko tuo nyt minut.
Että onko nämä vanhemmat naiset olleet jotain superkaunottaria, että nyt vanhempana heitä ei enää huomata ollenkaan? Jos on, niin outoa, että ne piirteet yhtäkkiä katoaisi sitten vanhempana? Ja mistä te olette huomanneet nuorempana, että ihmiset teidät huomasi ja katseli?
Kommentit (249)
Rehellisesti : huomataanko teitä vähemmän, jos menette täysluomuna eli meikittä eli omana itsenä sinne ulos?
aivan varmasti!
esim . Joku Vappu Pimiä ilman meikkiä, huh huh, kuka sitä edes liiemmin huomiosi,?
ensin se piirtää pienet silmät esille meikin avulla ja laittaa värikästä huulipunaa ja kohentaa tukkaa..
sen avulla saa yhden katseen!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on totta. En ollut mikään superkaunotar mutta nätti blondi joka sai aina seuraa, juomaa ja huomiota jokaisella baarireissulla. En oikein ymmärtänyt silloin "markkina-arvoani" mutta muistan edelleen miten kiva oli kävellä baariin ja tuntea miesten huomio. Tätä kesti noin 42-45-vuotiaaksi saakka
No nyt..55-vuotiaana olen totaalisen näkymätön. Seuraani ei tule kukaan ja olen kuin ilmaa. Vaikea tätä on sulattaa. Mutta mikäs voit.Ikä näkyy naamasta ja tyylikin on tätimäinen. Näillä vuosirenkailla en enää edes yritä.
Toki 7-kymppiset papparaiset joskus flirttailevat mutta he taas ovat näkymättömiä minulle.
Nauti nuoruudestasi !
Olen 22v nainen ja ei mun seuraan kukaan ole koskaan halunnut. Olen nätti, estynyt ja ujo.
Onko naama aina tympääntynyt?
Tottakai on. Omasta mielestä nättinä oleminen ei riitä kun naama näyttää aina siltä että olisi juuri syönyt jotain pahaa ruokaa. Etova ilme ja olemus on tehokasta karkoittaamaan miehet pois.
Vs.
Iloinen aurinkoinen olemus kauniilla hymyllä. Aah 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että nuorena kaikki katsovat ja sitten noin nelikymppisenä eivät enää. Ja hyvä niin!
No ei katso kukaan, vaikka olen nuori & hoikka. Johtuuko se sitten pukeutumisesta yms?? Ja miten muutenkaan huomaatte "kaikkien katseet", seuraatteko ihmisiä tai jotain muuta?
Kauniita naisia katsotaan. Ei riitä, että olet nuori ja hoikka. Riität tietysti sellaisena kuin olet, mutta kun nyt kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että nuorena kaikki katsovat ja sitten noin nelikymppisenä eivät enää. Ja hyvä niin!
No ei katso kukaan, vaikka olen nuori & hoikka. Johtuuko se sitten pukeutumisesta yms?? Ja miten muutenkaan huomaatte "kaikkien katseet", seuraatteko ihmisiä tai jotain muuta?
Kauniita naisia katsotaan. Ei riitä, että olet nuori ja hoikka. Riität tietysti sellaisena kuin olet, mutta kun nyt kysyit.
Niin eli nämä naiset jotka näin toteaa , ovat olleet nuoruudessaan kaunottaria? sitten se päteekin.
Naiset ilman meikkiä eivät ole suuressa mittakaavassa tippaaakaan erikoisimman näköisiä kuin miehet.
Aina kun miehet tsekkaa jotain naista, niin se on naisenkuvatus. Aivan eri näköinen oikeasti. Jopa rinnat joita ne katsoo onkin silikonia.. tämä tuppaa aina huvittamaan ja arvostan nykyään vain miehiä, jotka näkevät valheen läpi 😀
Vierailija kirjoitti:
Naiset ilman meikkiä eivät ole suuressa mittakaavassa tippaaakaan erikoisimman näköisiä kuin miehet.
Aina kun miehet tsekkaa jotain naista, niin se on naisenkuvatus. Aivan eri näköinen oikeasti. Jopa rinnat joita ne katsoo onkin silikonia.. tämä tuppaa aina huvittamaan ja arvostan nykyään vain miehiä, jotka näkevät valheen läpi 😀
No eikös se ole vaan hvyä että naiset on "normaalin näköisiä?"
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti : huomataanko teitä vähemmän, jos menette täysluomuna eli meikittä eli omana itsenä sinne ulos?
aivan varmasti!
esim . Joku Vappu Pimiä ilman meikkiä, huh huh, kuka sitä edes liiemmin huomiosi,?
ensin se piirtää pienet silmät esille meikin avulla ja laittaa värikästä huulipunaa ja kohentaa tukkaa..
Vappu on kyllä kaunis vaalea suomalainen nainen ihanan sinisillä silmillä. Omaa huumorintajua ja osaa heittää hauskaa läppää. Kelpaisi ilman meikkiä mennen tullen monelle miehelle. Kaunis ja hauskaa seuraa
Tästä keskustelusta tulee mieleen se Marilyn Monroen haastattelu kuinka hän laittaa Marilyn vaihteen päälle. Ensin he kävelivät normaalisti kadulla eikä juuri kukaan tuijottanut. Sitten toimittaja halusi nähdä mitä Marilyn-vaihde tarkoittaa. Monroe muutti kävelytyyliään, ryhtiä ja katsetta ja yhtäkkiä kaikki kadulla kääntyivät katsomaan. Jokin siinä ihmisen olemuksessa vaan vetää huomiota, jokin mikä huokuu karismaa ja kauneutta. Itse olen ollut nuorena kaunis, mutta epävarma enkä ole saanut paljoa huomiota. Nyt keski-ikäisenä kun vasta olen sinut itseni kanssa niin osaan kannatella itseäni niin, että saan kiinni tästä Marilyn-ilmiöstä, vaikka kauneus alkaakin jo kuihtua.
Miettikääpä vain, kuinka ikävästi tälläkin palstalla puhutaan ikääntyvistä naisista.
Vierailija kirjoitti:
Tästä keskustelusta tulee mieleen se Marilyn Monroen haastattelu kuinka hän laittaa Marilyn vaihteen päälle. Ensin he kävelivät normaalisti kadulla eikä juuri kukaan tuijottanut. Sitten toimittaja halusi nähdä mitä Marilyn-vaihde tarkoittaa. Monroe muutti kävelytyyliään, ryhtiä ja katsetta ja yhtäkkiä kaikki kadulla kääntyivät katsomaan. Jokin siinä ihmisen olemuksessa vaan vetää huomiota, jokin mikä huokuu karismaa ja kauneutta. Itse olen ollut nuorena kaunis, mutta epävarma enkä ole saanut paljoa huomiota. Nyt keski-ikäisenä kun vasta olen sinut itseni kanssa niin osaan kannatella itseäni niin, että saan kiinni tästä Marilyn-ilmiöstä, vaikka kauneus alkaakin jo kuihtua.
Olen erittäin epävarma, joo. Ja ujo.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä vain, kuinka ikävästi tälläkin palstalla puhutaan ikääntyvistä naisista.
No nuorista naisista ei? jos puet liian vähän, oot h*uora ja jos liian paljon oot seinäruusu rumilus.... Eikös naisia haukuta joka ikäluokissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aivan varmasti!
Vappu on kyllä kaunis vaalea suomalainen nainen ihanan sinisillä silmillä. Omaa huumorintajua ja osaa heittää hauskaa läppää. Kelpaisi ilman meikkiä mennen tullen monelle miehelle. Kaunis ja hauskaa seuraa
Et ole tainnut meikitöntä kuvaa nähdä? Ei millään tavalla erotu joukosta. Siihen iän tuomat muutokset jo, että luomet roikkuu laskosverhona silmien päällä. Mainosti vielä ryppyrasvojaen osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aivan varmasti!
Et ole tainnut meikitöntä kuvaa nähdä? Ei millään tavalla erotu joukosta. Siihen iän tuomat muutokset jo, että luomet roikkuu laskosverh
Miksi sinä haukut vanhempia naisia??
Esim. TV : ssä näkyvät naiset kaiken ikäiset ovat ilman sitä pakkelia ja lisäkettä aivan värittämän ja oudon näköisiä. Ette ees uskoisi!
ihan Aira Samulin, laulaja Maarit, Paula Koivuniemet sun muut. Ja myös kaikki nuoremmat. Aika karmean näköisiä ilman kahden tunnin meikkiä.
Ettekö muista, miltä aikoinaan jo missit näytti ILMAN MEIKKIÄ kuvissa
aivan, osaa ei edes tunnistanut se siitä NAISTEN LUOMUKAUNEUDESTA
Vierailija kirjoitti:
Esim. TV : ssä näkyvät naiset kaiken ikäiset ovat ilman sitä pakkelia ja lisäkettä aivan värittämän ja oudon näköisiä. Ette ees uskoisi!
ihan Aira Samulin, laulaja Maarit, Paula Koivuniemet sun muut. Ja myös kaikki nuoremmat. Aika karmean näköisiä ilman kahden tunnin meikkiä.
Ettekö muista, miltä aikoinaan jo missit näytti ILMAN MEIKKIÄ kuvissa
aivan, osaa ei edes tunnistanut se siitä NAISTEN LUOMUKAUNEUDESTA
Kysyinkö minä jotain tälläistä? Vedit ihan överiksi tämäm keskustelun
Olen reilu 50 v ja kyllä tässä on tullut näkymättömäksi sekä positiivisessa, että negatiivisessa mielessä.
Olin nuorena ihan taviksen näköinen, mutta silti kaikenlaista ehdottelua ja kommentointia tuli miehiltä jatkuvasti. Kysyttiin hintaa, kommentoitiin tissien pienuutta, pyydettiin kahville. No, nyt ei ole kyselty sen enempää hintaa, ihmetelty lautuuttani tai pyydetty treffeille enää ikuisuuksiin. Hyvä!
Sitä ihmettelen, miten olen markkinoinnissa näkymätön tai ainakaan minua ei oikeasti huomioida kuluttajana. Monella tämän ikäisellä on rahaa ja aikaa, niin minullakin. Ei minulle kuitenkaan oikein yritetä myydä mitään erityisesti minulle sopivaa. Esim. some ei yhtään osaa haistella, mikä minua voisi kiinnostaa. Paitsi kissavideot. Luulisi, että googlaamalla tietynlaisia palveluita tai tuotteita alkaisi tuota tyyliä mainoksia tulla, mutta eipä tule. Niitä ei siis ole. Temua ja Kotipizzaa vaan markkinoidaan, samoin kuin 30 v nuoremmille lapsilleni.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Marilynkaan nukkuessaan ollut niin huomiota herättävän ..puuttui ylimaalattu punainen huulipuna.silmämeikitjne.
Vierailija kirjoitti:
Olen reilu 50 v ja kyllä tässä on tullut näkymättömäksi sekä positiivisessa, että negatiivisessa mielessä.
Olin nuorena ihan taviksen näköinen, mutta silti kaikenlaista ehdottelua ja kommentointia tuli miehiltä jatkuvasti. Kysyttiin hintaa, kommentoitiin tissien pienuutta, pyydettiin kahville. No, nyt ei ole kyselty sen enempää hintaa, ihmetelty lautuuttani tai pyydetty treffeille enää ikuisuuksiin. Hyvä!
Sitä ihmettelen, miten olen markkinoinnissa näkymätön tai ainakaan minua ei oikeasti huomioida kuluttajana. Monella tämän ikäisellä on rahaa ja aikaa, niin minullakin. Ei minulle kuitenkaan oikein yritetä myydä mitään erityisesti minulle sopivaa. Esim. some ei yhtään osaa haistella, mikä minua voisi kiinnostaa. Paitsi kissavideot. Luulisi, että googlaamalla tietynlaisia palveluita tai tuotteita alkaisi tuota tyyliä mainoksia tulla, mutta eipä tule. Niitä ei siis ole. Temua ja Kotipizzaa vaan markkinoidaan, samoin kuin 3
Mulla ei oo koskaan tommosta ehdotteluja, kommentointia, tai että olisi joku sanonut vaikka jotain T*sseistäni.. 0_0.. Ja nuori olen.....
Vierailija kirjoitti:
Ikääntyvistä miehistä ei puhuta sen kauniimmin! He sentään luomuja,näyttävät saunassa, nukkuissa ja juhlissa samalta.
Näytätkö sairaalta? Anorektinen, keltatautinen, leukemia tms?