Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Risto" maksoi vuosikaudet elatusmaksuja toisen miehen lapsesta - nyt lapsen äiti joutuu palauttamaan rahat

Vierailija
06.09.2024 |

Helsingin käräjäoikeus kumosi viime vuoden kesäkuussa Riston isyyden lapsesta, jonka biologinen isä hän ei ollut.

Nyt Helsingin käräjäoikeus on tuoreessa päätöksessään velvoittanut lapsen äidin palauttamaan ex-miehensä maksamat elatusmaksut, joista kertyy yhteensä 14146 euroa takaisin maksettavaa Ristolle

.https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010681325.html

Kommentit (1014)

Vierailija
341/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin minäkin aikoinaan ja maksoin elareita. Ihan sama onko mun vai posteljoonin tenava.

Isänä hän kuitenkin minua pitää ja olen vauvasta asti kasvattanut.

Tätä minäkin vähän tässä ihmettelen, että katosiko lapsesta  välittäminen samalla sekunnilla kun sai tietää totuuden. Lapsesta viis.  Miehetkin adoptoivat lapsia ja suostuvat hedelmöityshoitoihin vierailla siittiöillä, jolloin he elättävät toisen miehen lasta. Toki huijaaminen on syvältä, mutta ei se lapsi tässä huijari kuitenkaan ole. 

Ei kadonnut: "

Mutta olen miettinyt asiaa niin päin, että se kertoo musta ihmisenä paljon, kun mun oli vaikea päästää lapsesta irti.

Risto on näh

No isyyden purkamisessa ja elareissa syy on Janin itsensäkin paikantamana ihan hänessä itsessään. Yksi paperi.

Vierailija
342/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi lapsi niin ei tulisi kuuloonkaan että joku toinen mies olisi merkitty sen viralliseksi isäksi. Kai sitä itse haluaa olla oman lapsensa isä. Uskomatonta toimintaa ahneuden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että DNA-testi pitäisi olla pakollinen kaikille synnyttäjille. Vältyttäisi tällaisilta ja ehkäpä se hillitsisi edes vähän naisten moraalittomuutta.

Miksi synnyttäjälle pitäisi tehdä dna-testi?

Varmaan pitäis vaan olla nyt joku sellainen juttu mihin naiset vois pakottaa, mutta mikä ei vaatis mieheltä iteltään yhtään mitään.

Jos siihen mennään, niin sehän tarkoittaa, että kaikista lapsista tulee geeninäyte, niin sitten ei tarvita enää muuta kuin geeninäytteen ottaminen kaikista ikäluokan miehistä esim passin yhteydessä. Sen jälkeen ei ole enää vaikeuksia löytää lapsi isää, joten yhdenyönsuhteessakin isäksi tulleet ja sitten kadonneet miehet voisi helposti saada isäksi ja elatusvastuuse

Minulle tuo sopii. Kaikki miehet ja vauvat pakolliseen geenitestiin. 

Vierailija
344/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin minäkin aikoinaan ja maksoin elareita. Ihan sama onko mun vai posteljoonin tenava.

Isänä hän kuitenkin minua pitää ja olen vauvasta asti kasvattanut.

Tätä minäkin vähän tässä ihmettelen, että katosiko lapsesta  välittäminen samalla sekunnilla kun sai tietää totuuden. Lapsesta viis.  Miehetkin adoptoivat lapsia ja suostuvat hedelmöityshoitoihin vierailla siittiöillä, jolloin he elättävät toisen miehen lasta. Toki huijaaminen on syvältä, mutta ei se lapsi tässä huijari kuitenkaan ole. 

Ei kadonnut: "

Mutta olen miettinyt asiaa niin päin, että se kertoo musta ihmisenä paljon, kun mun oli vaike

Tuossa ämmässä se syy on! Huijari ja valehtelija!

Vierailija
345/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti maksavat esim. 5 % koron päälle.

Vierailija
346/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleen sitä mieltä, että DNA-testi pitäisi olla pakollinen kaikille synnyttäjille. Vältyttäisi tällaisilta ja ehkäpä se hillitsisi edes vähän naisten moraalittomuutta.

Tynnyrissä kun kasvaa, niin joutuu esittämään tyhmiä kysymyksiä. Oishan se hyvä varmistaa, että vauva kuuluu oikealle äidille, kun niitäkin on joskus vaihtunut.

Vierailija
347/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tynnyrissä kun kasvaa, niin joutuu esittämään tyhmiä kysymyksiä. Oishan se hyvä varmistaa, että vauva kuuluu oikealle äidille, kun niitäkin on joskus vaihtunut.

Ja siis jos niitä sairaalassa vaihtumisia tapahtuu once in a blue moon, niin geenitesti kaikille äideille ja vauvoille on sinusta oikein järkevä toimintatapa? Ilmankos meillä talous onkin kriisissä.

Vierailija
348/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis jos niitä sairaalassa vaihtumisia tapahtuu once in a blue moon, niin geenitesti kaikille äideille ja vauvoille on sinusta oikein järkevä toimintatapa? Ilmankos meillä talous onkin kriisissä.

Mieheni suvussa on hyvin pitkiä miehiä. Paitsi yks erittäin lyhyt. Kylällä on toinen suku, jossa taas miehet ovat sellaisia jotka seisovat pöydän alla, paitsi yksi pitkä. Kummastakin suvusta oli äiti samaan aikaan synnytyslaitoksella.

Ei tuota koskaan ole tutkittu, mutta epäilystä on herättänyt vuosikymmeniä.

Vierailija
349/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Miksei lapsen oikea isä nyt maksa elatusapua Ristolle? Kiertääkö raha äidin kautta?

Marko-Risto halusi kostaa naiselle, jonka jättämäksi joutui. Ehkä jossain vaiheessa elätteli toiveita yhteiselosta? Joka tapauksessa tämä Risto on osoittautunut varsinaiseksi pelleksi, joka uhriutuu peitenimellään julkisuudessa.  Hällä väliä että lapsi vedetään lokaan joka käänteessä, kun Risto on kokenut syvää vääryyttä. 

Kyseinen äitihenkilö on ihan tunnettu, joten ei liene niissä piireissä vaikea arvata, kuka lapsi on kyseessä. Lapsi ei ole valinnut kahjoja vanhempiaan eikä edes Ristoa, joka jaksaa jauhaa elämänsä vääryyttä turuilla ja toreilla. Todella säälin sitä lasta.

Mistä sinunlaisia asioiden vääntäjiä vääriksi / ymmärtäjiä kummallisesti oikein löytyy? 

Teetkö sen tahallasi vai kiusallaan? Vai oletko jollain tasolla yksinkertainen vai peräti tyhmä?

Tässä Riston tapauksessa tuo nainen huijasi ja rikollisella toiminnallaan nyhti Ristolta rahaa. 

Lapsen Bio isä asui ja eli äidin ja lapsen kanssa, Ristolta otettiin röyhkeästi rahat.

Sinulle joka näet asian kirjoittamallasi tavalla suosittelen psykologisia testejä tahi pään kuvannustutkimuksia, kun näet asiat näin vääristyneenä. 

Vierailija
350/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni suvussa on hyvin pitkiä miehiä. Paitsi yks erittä

Ja tämän takia jokaiselle äidille ja vauvalle pitäisi sinusta ilmeisesti tehdä pakollinen ja huomattavan kallis dna-testi? Muita hyviä ideoita?

Vierailija
351/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sen äidin pitää maksaa ne takaisin? Eikö oikea maksumies olisi se oikea isä..? Nyt tämän lapsen osalta ei kukaan joudu elatusta maksamaan paitsi äiti?

Se tietenkin maksaa takaisin, jolle ne rahat on maksettu. Eli se maksaa velan, joka on velkaa ( tai takaajat).

Vierailija
352/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen. Miksei lapsen oikea isä nyt maksa elatusapua Ristolle? Kiertääkö raha äidin kautta?

Marko-Risto halusi kostaa naiselle, jonka jättämäksi joutui. Ehkä jossain vaiheessa elätteli toiveita yhteiselosta? Joka tapauksessa tämä Risto on osoittautunut varsinaiseksi pelleksi, joka uhriutuu peitenimellään julkisuudessa.  Hällä väliä että lapsi vedetään lokaan joka käänteessä, kun Risto on kokenut syvää vääryyttä. 

Kyseinen äitihenkilö on ihan tunnettu, joten ei liene niissä piireissä vaikea arvata, kuka lapsi on kyseessä. Lapsi ei ole valinnut kahjoja vanhempiaan eikä edes Ristoa, joka jaksaa jauhaa elämänsä vääryyttä turuilla ja toreilla. Todella säälin sitä lasta.

Mistä sinunlaisia asioiden vääntäjiä vääriksi / ymmärtäjiä kummallisesti o

Teidän fanipoikien kannattaa tajuta, että Jani kertoo tasan oman puolensa tarinasta. Ja vain sen. Yleensä niitä tarinoita on vähintään kaksi ja usein enemmänkin.

Vierailija
353/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas taas tuli joku puolustamaan huijari ämmää. 

Vierailija
354/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräässä pikkukunnassa sivullinen huomasi kahdesta teinistä sukunäön perusteella, että he olivat vaihtuneet synnytyslaitoksella. Asiaa tutkittiin ja näin oli.

Vierailija
355/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yleensä niitä tarinoita on vähintään kaksi ja usein enemmänkin."

Faktat puhuu enemmän kuin tarinat. Eiköhän ne ole selvitetty kun asiaa on puitu 8 vuotta oikeudessa. Oikea isä saa ottaa vastuuta lapsestaan äidin kanssa ja törkeä rahan lypsäminen pitää loppua. 

Vierailija
356/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tuo nainen saa mitään tuomiota? Törkeä huijari!

Vierailija
357/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Äijällä oli hommaan itsellään kaikki vaikuttamisen mahdollisuudet. Yksi paperi postiin."

Meille kaikille voi sattua joskus erehdys. Määräajat ei saisi olla liian tiukkoja eikä laki liian joustamaton jotta se mahdollistaa noin suuren hyväksikäytön.

Suomen laki on kyllä typerä tässä kohtaa. Sama kun joistain rikoksista ei voi ilmoittaa enää tietyn ajan jälkeen poliisille. Todella typerää.

Vierailija
358/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuo nainen saa mitään tuomiota? Törkeä huijari!

Varmaan koska ei ole nostettu edes syytettä mistään.

Vierailija
359/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin enemmän kuin mielelläni sen lumpun version "tarinasta."

Vierailija
360/1014 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas taas tuli joku puolustamaan huijari ämmää. 

Mikäs se biologinen isä sitten on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme