Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1741/1940 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten menee?

Vierailija
1742/1940 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se vaara just, että siinä taantumisvaiheessa nousee jotain vanhaa (kieroutunutta, traumaa, vääntynyttä, minävauriota?), joka ei ole ei ole ennen näyttäytynyt.

No jos jossakin ystävyydessä käy tälläinen, niin ei kai se ole kuitenkaan syy väittää, että kaikki ystävyydet olisi tällaisia. Ei todellakaan ole ja sanoisin, että harvinaista tuo. Huono tsäkä sulla, mutta toivottavasti et sen vuoksi rajoita koko loppuelämän ystävyyksiä. 

Sähän tässä nyt siis sanot, että jos on vaikeaa tai kriisejä, ystävien ei kannata tukea vaan sanoa vaan heti kylmästi, että valita ammattilaisille, minä haluan tehdä kanssasi vain kivoja juttuja.

Aika surullinen asenne tuokin. Eikö toisaalta ystävyyteen kuulu myös murheiden jakaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/1940 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten menee?

Moi! Kiitos kysymästä mun elämä on nyt tasaantumassa. Uusi työ on todella innostava ja mielenkiintoinen, aika on mennyt siihen paneutuen. Mies on nyt kovasti ottanut yhteyttä, mutta edelleen kertoilee arkipäivän kuulumisia. Katsotaan mitä tuleman pitää. Oli hyvä ratkaisu tässä tilanteessa laittaa kuviot uusiksi. Muutto on antanut happea ja tilaa mun ja miehen välille, työ on tuonut uutta ajateltavaa, uusia haasteita ja uusia kivoja työkavereita. Suurempi kaupunki taas paljon kivoja tapahtumia joihin osallistua! Mies + minä = vain aika näyttää 

Palailen taas myöhemmin kertoilemaan miten menee. Miten teillä menee?

Ap

Vierailija
1744/1940 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei petä ketään, jos ei kumppanissa ole jotain vikaa. Todennäköisesti asiasta (ongelmasta) on käyty keskusteluja ennen pettämistä. Minä pettäjänä ihmettelisin miksi ei kiinnostanut ottaa ongelmia tosissaan, oliko perheen hajoaminen todella niin vähäistä että kannatti antaa pettää ja sitten suutahtaa...

Vierailija
1745/1940 |
03.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun elämänmuutos kuulostaa hyvältä, mutta ehkä haikailet liikaa miehen perään. Toivottavasti tämä menee ajan kanssa ohi koska ansaitset parempaa!

Vierailija
1746/1940 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla AP, että asiat menee hyvin.

Itse kyllä pitäisin mieheen enemmän hajurakoa enkä olisi yhteyksissä. Hänhän teki valintansa ja saisi nyt elää tulosten kanssa. Sinuna keskittyisin kaikkeen ihanaan, mitä elämä voi tarjota ilman huijaripetturia.

Vierailija
1747/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla AP, että asiat menee hyvin.

Itse kyllä pitäisin mieheen enemmän hajurakoa enkä olisi yhteyksissä. Hänhän teki valintansa ja saisi nyt elää tulosten kanssa. Sinuna keskittyisin kaikkeen ihanaan, mitä elämä voi tarjota ilman huijaripetturia.

Mies itse lähinnä on yhteydessä kun kertoilee niitä arjen kuulumisia ja joskus soittaakin. Yllättäen oli laittanut kummallekin lapsellemme muutaman satasen tilille rahaa, oho! Ei koskaan ennen! Sanallakaan ei ole sivuttu tapahtuneita asioita, tuntemuksia eikä sitä että onko enää mitään meneillään kakkosen kanssa. Ainakin mies tekee kellon ympäri töitä, ihan ilmeisesti paljon viikonloppuisinkin. Ehkä käsittelee asioita sillä tavoin, en tiedä. Luin jostain että suurimmalla osalla miehistä asioiden käsittely ja sulattelu on paljon pitkäkestoisempaa kuin naisilla. 

Ap

Vierailija
1748/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ainakin mies tekee kellon ympäri töitä, ihan ilmeisesti paljon viikonloppuisinkin. Ehkä käsittelee asioita sillä tavoin, en tiedä. Luin jostain että suurimmalla osalla miehistä asioiden käsittely ja sulattelu on paljon pitkäkestoisempaa kuin naisilla."

Eihän sellainen ylenmääräinen työnteko ole asioiden käsittelyä vaan juurikin niiden karttamista. Tuollainen yhteydenpito pitkittää eroprosessia. Ei myöskään kohdata sitä, mitä se uusi elämä erossa. Varsinkin alussa se olisi tärkeää.

Vierailija
1749/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ainakin mies tekee kellon ympäri töitä, ihan ilmeisesti paljon viikonloppuisinkin. Ehkä käsittelee asioita sillä tavoin, en tiedä. Luin jostain että suurimmalla osalla miehistä asioiden käsittely ja sulattelu on paljon pitkäkestoisempaa kuin naisilla."

Eihän sellainen ylenmääräinen työnteko ole asioiden käsittelyä vaan juurikin niiden karttamista. Tuollainen yhteydenpito pitkittää eroprosessia. Ei myöskään kohdata sitä, mitä se uusi elämä erossa. Varsinkin alussa se olisi tärkeää.

No niin, totta. Tekee vimmatusti töitä ettei asioita ja omia ajatuksiaan tarvitsisi kohdata! Eikä tyhjää kotia. Näinhän se onkin.

Ap

Vierailija
1750/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehhehhehhee...ei olisi pettänyt ja kotia rikkonut, jollei olisi ollut ok asian kanssa. Pettäminen on valinta. Pettäjä ottaa tietoisen riskin. 

Vierailija
1751/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, totta. Tekee vimmatusti töitä ettei asioita ja omia ajatuksiaan tarvitsisi kohdata! Eikä tyhjää kotia. Näinhän se onkin.

Ap

Pian sinne tyhjään kotiin löytyy uusi nainen, jota pettää. Näin ainakin meidän tuttavapiirissä. 

Vierailija
1752/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jatkaa seksisuhdetta nuorempaan eikä koe eroa menetyksenä vaan vapautuksena, kuten se lehdissä retostellut savolaismieskin. Miehet katsovat pettämisen oikeutetuksi itselleen, eivätkä tuomitse edes tuttujaan tai siskojensa tai äitiensä pettäjiä. He pitävät maksimaalista siittämistä yhtenä elämän päätarkoituksista, eivätkä ole koskaan välittäneet puolisoidensa tunteista aidosti. Jotkut kauppaavat puolisoitaan, tyttäriään, seksiorjuuteen

Sinuna lakkaisin yrittämästä nähdä miehiä "hyvinä" ja projisoimasta omaa rakkauttasi ja omistautuvuuttasi heihin. Kun pääset eroon miehestäsi ja olet muutaman vuoden ilman, tarkkaile heitä omina itseinään sen sijaan, että projisoit heihin romanttisia fantasioita. Miehet eivät ole sitä, minä naiset heidät haluavat nähdä - millaisia kirjoja heistä kirjoittavat, ja mitä heiltä suhteissa odottavat. Kun pääset eroon romanttisesta fantasiasta ja näet miehet itsenään, heissä ei ole mitään haluttavaa tai ihailtavaa

Vierailija
1753/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mäkin uskoin eron jälkeen, toisella oli niin paljon töitä. Niin paljon, että lasten piti olla enemmän mulla. Ja kuulin tosi paljon silloin juuri niitä arkisia kuulumisia. Ajattelin että pieni etäisyys tekee hyvää, että käsittelee asiaa karkaamalla töihin.

Juu, oli hänellä paljon töitä, mutta juuri sinä aikana myös rakennettiin uutta parisuhdetta (kolmosnaisen kanssa). Se miten moneen suuntaan osataan "vaihtaa kuulumisia" ja uhriutua, on ihan uskomatonta. He ovat edelleen muuten yhdessä, ei siis kakkosnaisen kanssa, vaan tämän seuraavan.

Vierailija
1754/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pian sinne tyhjään kotiin löytyy uusi nainen, jota pettää. Näin ainakin meidän tuttavapiirissä. 

Ei kait nyt noin vanhalle ja hankalan kuuloiselle miehelle kukaan sisäköksi ala!!!!! Ei tuo ukko ap:n veroista löydä.

Vierailija
1755/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti löydä ap:n veroista, mutta eivät tällaiset komeat, koulutetut ja varakkaat miehet jää yksin missään elämän vaiheessa. Tuokaan ap:n mies ei ole tainnut koskaan olla yksin plus sivusuhteet, kyllä hän saa sinne jonkun laittamaan kotia, jos vaan haluaa. Ja varmasti haluaa, kun ei ole kokemusta muusta. Tämä tarina on nähty niin monta kertaa. 

Vierailija
1756/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin mäkin uskoin eron jälkeen, toisella oli niin paljon töitä. Niin paljon, että lasten piti olla enemmän mulla. Ja kuulin tosi paljon silloin juuri niitä arkisia kuulumisia. Ajattelin että pieni etäisyys tekee hyvää, että käsittelee asiaa karkaamalla töihin."

Niinpä, kehitämme omat tulkinnat mielemme mukaan. Voihan olla, että ei tietenkään mitään puhu kakkosesta, koska se nainen ei enää ole kakkonen vaan uusi naisystävä. Mies soittelee kuulumisia exältään ikään kuin syyllisyyttään helpottaakseen ja tottumuksestakin. Pitää kaalinsa kunnossa. Siksi en ap:na olisi yhteydessä ollenkaan.

Vierailija
1757/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Näin mäkin uskoin eron jälkeen, toisella oli niin paljon töitä. Niin paljon, että lasten piti olla enemmän mulla. Ja kuulin tosi paljon silloin juuri niitä arkisia kuulumisia. Ajattelin että pieni etäisyys tekee hyvää, että käsittelee asiaa karkaamalla töihin."

Niinpä, kehitämme omat tulkinnat mielemme mukaan. Voihan olla, että ei tietenkään mitään puhu kakkosesta, koska se nainen ei enää ole kakkonen vaan uusi naisystävä. Mies soittelee kuulumisia exältään ikään kuin syyllisyyttään helpottaakseen ja tottumuksestakin. Pitää kaalinsa kunnossa. Siksi en ap:na olisi yhteydessä ollenkaan.

Juuri näin. Kuvioissa on nainen melkoisella varmuudella, joko tämä kakkonen tai sitten joku ihan uusi. Syyllisyyden tunteista kertovat myös nämä yllättävät rahalahjat lapsille, jos sellainen ei kerran ole ollut hänen tapaistaan.

Vierailija
1758/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle tuli ero 28 yhteisen vuoden jälkeen toisen naisen takia niin jälkikäteen on helppo nähdä tilanne toisin silmin. Mies alkuun oli lähes päivittäin yhteydessä, vei päivisin lounastamaan ja käytiin kerran viikossa isommin ruokakaupassa (minulla ei autoa ja jäin lapsemme kanssa asumaan). Aina oli tarjoamassa kyytejä yms. Tottakai kuvittelin kyseessä olevan välittämisestä ja surun murtamana yksinäisenä niihin tarrauduinkin. Virhehän se oli, ensinäkin hidasti omasta surusta toipumista valtavasti ja toiseksi miehen motiivit oli juuri syyllisyytensä helpottaminen jne. Nyt reilu 2 vuotta (kohta 2,5 vuotta) eron jälkeen on kyllä kaikki ruusunpunalasit karisseet ko. ihmistä kohtaan. Tavallaan yritän Ap:lle sanoa, että minulle tulee vahvasti se tunne, että miehesi ei halua päästää Sinusta irti vaikka myöskään ei halua olla kanssasi. 

Vierailija
1759/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle tuli ero 28 yhteisen vuoden jälkeen toisen naisen takia niin jälkikäteen on helppo nähdä tilanne toisin silmin. Mies alkuun oli lähes päivittäin yhteydessä, vei päivisin lounastamaan ja käytiin kerran viikossa isommin ruokakaupassa (minulla ei autoa

Nyt palaan vielä kirjoittamaani tekstiin, eli kun erosimme niin en tiennyt toisesta naisesta, mies siis valehteli pitkään, että eron syyt oli ihan muut asiat. Siksi niin hanakasti tartuin kiinni kaikkiin näkemisiin. Erostani tulee siis kohta 2,5 vuotta, mutta vasta vuoden olen elänyt oikeasti niin että exä on poissa elämästäni kokonaan, en siis halua olla ystäväkään. Yhteisen lapsen asioita joitain on, mutta nyt kun lapsi täytti 18 v niin nekin väheni.

Vierailija
1760/1940 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavallaan yritän Ap:lle sanoa, että minulle tulee vahvasti se tunne, että miehesi ei halua päästää Sinusta irti vaikka myöskään ei halua olla kanssasi." 

Hyvin oivallettu!