Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näin mäkin uskoin eron jälkeen, toisella oli niin paljon töitä. Niin paljon, että lasten piti olla enemmän mulla. Ja kuulin tosi paljon silloin juuri niitä arkisia kuulumisia. Ajattelin että pieni etäisyys tekee hyvää, että käsittelee asiaa karkaamalla töihin."
Niinpä, kehitämme omat tulkinnat mielemme mukaan. Voihan olla, että ei tietenkään mitään puhu kakkosesta, koska se nainen ei enää ole kakkonen vaan uusi naisystävä. Mies soittelee kuulumisia exältään ikään kuin syyllisyyttään helpottaakseen ja tottumuksestakin. Pitää kaalinsa kunnossa. Siksi en ap:na olisi yhteydessä ollenkaan.
Pitää kaalinsa kunnossa. Miten toi on kaalin kunnossa pitämistä että ottaa jatkuvasti yhteyttä naiseen jota kohteli törkeesti?
Itsekäs on ja ei se ero pitkästä suhteesta ole helppoa. Ja
Jotain muuten luin myös tuosta Sukarista! Melko samaistuttavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Näin mäkin uskoin eron jälkeen, toisella oli niin paljon töitä. Niin paljon, että lasten piti olla enemmän mulla. Ja kuulin tosi paljon silloin juuri niitä arkisia kuulumisia. Ajattelin että pieni etäisyys tekee hyvää, että käsittelee asiaa karkaamalla töihin."
Niinpä, kehitämme omat tulkinnat mielemme mukaan. Voihan olla, että ei tietenkään mitään puhu kakkosesta, koska se nainen ei enää ole kakkonen vaan uusi naisystävä. Mies soittelee kuulumisia exältään ikään kuin syyllisyyttään helpottaakseen ja tottumuksestakin. Pitää kaalinsa kunnossa. Siksi en ap:na olisi yhteydessä ollenkaan.
Pitää kaalinsa kunnossa. Miten toi on kaalin kunnossa pitämistä että ottaa jatkuvasti yhteyttä naiseen jota kohteli törkeesti?
Itsekäs
Juuri tästä syystä ap:n pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja ottaa kunnon etäisyys ex-mieheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tavallaan yritän Ap:lle sanoa, että minulle tulee vahvasti se tunne, että miehesi ei halua päästää Sinusta irti vaikka myöskään ei halua olla kanssasi."
Hyvin oivallettu!
No en mä tiedä mitä se oikein tahtoo! Kun pääsisikin sinne puhumattoman pään sisään kuten jo aloituksessakin pähkäilin. Ensin petti systemaattisesti ja hyvin pitkälti vaikeni kun yritin jutella asioista. Päätin lähteä ja hän huusi, karjui, kiroili ja käyttäytyi kuin mielipuoli! Sittemmin on houkuttanut itsensä tekemiseen että ei tarvitsisi kohdata ajatuksiaan. Välillä soittaa mulle monta kertaa viikossa ja välillä lähettää 15 kuvaa illassa tekemisistään. Välillä taas on monta päivää hiljaa. Kuka tuosta ottaa mitään selkoa? Otatteko te? Vai kiteytyykö käytös tuohon: "Miehesi ei halua päästää sinusta irti vaikka myöskään ei halua olla kanssasi."?
*Houkuttanut = hukuttanut
Ärsyttävä ennakoiva tekstinsyöttö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tavallaan yritän Ap:lle sanoa, että minulle tulee vahvasti se tunne, että miehesi ei halua päästää Sinusta irti vaikka myöskään ei halua olla kanssasi."
Hyvin oivallettu!
No en mä tiedä mitä se oikein tahtoo! Kun pääsisikin sinne puhumattoman pään sisään kuten jo aloituksessakin pähkäilin. Ensin petti systemaattisesti ja hyvin pitkälti vaikeni kun yritin jutella asioista. Päätin lähteä ja hän huusi, karjui, kiroili ja käyttäytyi kuin mielipuoli! Sittemmin on houkuttanut itsensä tekemiseen että ei tarvitsisi kohdata ajatuksiaan. Välillä soittaa mulle monta kertaa viikossa ja välillä lähettää 15 kuvaa illassa tekemisistään. Välillä taas on monta päivää hiljaa. Kuka tuosta ottaa mitään selkoa? Otatteko te? Vai kiteytyykö käytös tuohon: "Miehesi ei halua päästää sinusta irti vaikka myöskään ei halua olla kanssasi."?
Ihan oikeasti ap lapsesi ovat kertomasi mukaan aikuisia ja silloin ei kai enää mitää perhejouluja tarvi viettää. Minusta olisi ollut hyvin outoa jos isäni olisi ollut äitini luona joulujen vietossa, vaikka erosivat kun olin 13v.
En saa lainattua tuota "perhejoulukommenttia"/1785, mutta joo...lapset ovat toki aikuisia, mutta joulu on ollut meidän perheessä aina semmonen spesiaali juhla ja kumpikin tykkäisi että isäkin tulisi sitä meidän kanssamme viettämään myös tänä vuonna. Eikä se muakaan haittaa, mikäpä siinä. Mutta kun mies ei vastannut yhtään mitään. Pelkkä hiljaisuus. Alustavasti viestillä kysyin mielipidettä, ei vastausta. Muuten kyllä tosiaan raportoi vaikka mistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En saa lainattua tuota "perhejoulukommenttia"/1785, mutta joo...lapset ovat toki aikuisia, mutta joulu on ollut meidän perheessä aina semmonen spesiaali juhla ja kumpikin tykkäisi että isäkin tulisi sitä meidän kanssamme viettämään myös tänä vuonna. Eikä se muakaan haittaa, mikäpä siinä. Mutta kun mies ei vastannut yhtään mitään. Pelkkä hiljaisuus. Alustavasti viestillä kysyin mielipidettä, ei vastausta. Muuten kyllä tosiaan raportoi vaikka mistä.
Ap
No onhan siinä vastaus ja se on, ettei hän halua ajatella koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin kai seKIN on TULKITTAVA. Muhikoot sitten yksinään (tai ainakin ilman perhettään). Yhtä spekulaatiota ja tulkitsemista tässä kaikki on miehen suhteen ollutkin.
Ap
No ei halunnut erota, kun halusi kaiken omilla ehdoillaan ja hänen tahtiinsa. Nyt rouva meni liian pitkälle, niin pitää soitella omia työjuttujaan. Viddu mikä tyyppi.
Sairaan huono omatunto monilla pitkään parisuhteessa olleilla. Tulee äkillinen herätys että mitä v**tua olen tehnyt. Usein se toisen satuttaminen sattuu eniten, paljon enemmän kuin jos vaikka itseä loukataan. Harva on mikään narsisti psykopaatti ilman tunteita.
Tuollaisiin tilanteisiin voi johtua kaikennäköisissä kriiseissä tai ilman näkyvää kriisiä sen sijaan se uusi kupla kyllä puhkeaa ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin kai seKIN on TULKITTAVA. Muhikoot sitten yksinään (tai ainakin ilman perhettään). Yhtä spekulaatiota ja tulkitsemista tässä kaikki on miehen suhteen ollutkin.
Ap
Tuossa tilanteessa hyvä jättää ukko miettimään tekosiaan hetkeksi ja pitämään itse viestilakkoa täysin. Älä vastaa hänen mihinkään viesteihinsä hetkeen. Ei se saa noinkaan olla että Herra siellä elää herran kukkarossa ja pitää sinua itsestäänselvyytenä sen nyksän ohessa. Ihan hyvä että tajuaisi mitä on tehnyt ja miettii kunnolla eikä noin että hän saa kokea että on varaa valita ja vielä pitää epätietoisuudessa. Maan pinnalla palautus tyypille.
Tietty voi laittaa että "hei oon menossa treffeille vkonloppureissuun, jos lapsilla tulee jotain vkonloppuna niin voitko toimia puhelinvastaavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu, että pettäjät pettävät aina, kun tilaisuus tulee. Nykyinen puolisini petti edellistä puolisoaan, nyt on paljastunut, että pettää minuakin. Ja meillä vielä alaikäiset lapsetkin. Toivoisin, etten koskaan tuon kelkkaan olisi lähtenyt, merkit olivat jo silloin olemassa. Mutta nuorena on tyhmä ja hän on taitava esittämään luotettavaa. Ja meillä on vielä poikkeuksellisen hienot lapsetkin, älykkäitä ja tunneälykkäitä.. onneksi jo melko isoja.. en vielä tiedä, miten toimin.
Voi ei sua! 😢 Kannattaa lukea tämä ketju läpi jos suinkin jaksat, saat paljon vertaistukea.
Tsemppiä! Hankala tilanne.
Ap
Kiitos ap💕
Vierailija kirjoitti:
Sairaan huono omatunto monilla pitkään parisuhteessa olleilla. Tulee äkillinen herätys että mitä v**tua olen tehnyt. Usein se toisen satuttaminen sattuu eniten, paljon enemmän kuin jos vaikka itseä loukataan. Harva on mikään narsisti psykopaatti ilman tunteita.
Tuollaisiin tilanteisiin voi johtua kaikennäköisissä kriiseissä tai ilman näkyvää kriisiä sen sijaan se uusi kupla kyllä puhkeaa ennemmin tai myöhemmin.
Mikä uusi kupla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Tämä, ota oma elämäsi haltuun. Älä elä miehen kautta.
Sekin Toivo Sukari mikä pelle. Kovat luulot itsellään ja kova isänäkin.
"Toivo Sukari lähti kahdeksan kilometrin lenkille heti sydänoperaation jälkeen Sitten vointi romahti."
"Toisen pallolaajennuksen jälkeen kaiken piti olla kunnossa Sukarilla, mutta vastoinkäymiset eivät loppuneet vielä siihenkään.
Ensiksi Sukarin käsi kipeytyi ja tummui, ja hän ehti jo epäillä, että kädessä on jokin tukos. Kipu oli kuitenkin vain seurausta rannevaltimon kautta tehdyistä operaatioista. Sunnuntaina Sukaria alkoi taas huimata, ja selässä tuntui pistävää kipua. Verenpaine oli jälleen koholla. Selkäkipu osoittautui vain lihaskrampiksi. Lääkäri totesi, että kaikki on nyt suonissa kunnossa, ja oireeni ovat psykosomaattisia. Nyt pitää siis seuraavaksi saada myös pää kuntoon, Sukari toteaa.
Oliko tämä Sukari juuri se, joka lopetti perhetradiot kuten perhejoulun kuin seinään tavattuaan Nadjan? Lapset olivat tuoneet tämän ilmi.
Eron jälkeiset perhejoulut on tosi kaksipiippuinen juttu. Kyllä mekin sellainen vietettiin osin yhdessä parina ensimmäisenä jouluna eron jälkeen. Lasten takia, mutta varmaan ihan yhtä lailla minunkin takiani. Toi oli sellainen viimeinen oljenkorsi, jossa roikuin, kun niihin liittyi niin paljon muistoja. Traditioita. Meidän perhe, me.
Jossain vaiheessa kävi ilmi, ettei miestä kiinnostanut olla mukana. Vaikka itse olin hyvää hyvyyttäni ajatellut, ettei toisen tarvinnut viettää joulua yksin. Miehestä paikoin näki, että olisi halunnut olla muualla. Seuraavat joulut onkin viettänyt naisystävänsä kanssa kaksin. Ei se perhejoulu ilmeisesti koskaan ollut hänelle mikään juttu.
Mulle ehkä suurin irrottautumisen ele oli se, kun päätin, että tästä alkaa mun ja lasten omannäköinen joulu. Ei enää rippeitä ex:ltä, koska sitähän se mukaan pyytäminen oli, kun tuli omilla ehdoillaan mukaan, jos tuli.
Ap, sussa ja mussa tuntuu olevan niin paljon samaa, joten ajattelin jakaa tämän. Ihan samalla tavalla munkin kutsuihin vastattiin aivan viime hetkillä. Tajusin, että valta MUN joulusta oli edelleen HÄNELLÄ. Teillä ei ole enää pieniä lapsia. Nyt vaan omanlaista joulua rakentamaan. Voihan ollakin, että sä rakensit aina sen joulun pitkälti itse, eli muutos ei ole suuri.
Ap, ilmoita miehelle ettei hänen tarvitse raportoida sinulle tyhjänpäiväisyyksiä. Olette eronneet. Sinua ei kiinnosta - tai ei ainakaan pitäisi kiinnostaa mitä mies puuhailee.
Muista että mies on hyvä valehtelija. Hänen sanansa eivät ole minkään arvoisia. Jos hän joskus haluaa vihdoin avautua liittonne aikaisista elämänvalinnoistaan, voit kuunnella.
Älä kysy mieheltä joulusta tai muustakaan enää. Älä kohtele häntä kuin lasta, hän on iso mies joka on tähänkin saakka ottanut sen minkä haluaa ja viettänyt aikaansa siellä missä haluaa kysymättä sinulta mitään. Hän osaa avata suunsa, jos haluaa vielä nähdä perhettään. Minua ottaa vieläkin päähän puolestasi se, että olisit halunnut mennä mukaan kesätapahtumiin, mutta hän jätti sinut rannalle ja otti mukaansa sen toisen (haluaisin käyttää tässä aivan toisenlaista, kuvailevampaa ilmaisua).
Syököön mies yksin jouluna kylmää vetistä lanttulaatikkoa suoraan pakkauksesta ja tippukoon kaikki hänen hiuksensa päästään.
^ Ja se tunne, kun tajusin, että oltuaan hetken meidän kanssa jouluna, se lähtikin naisystävänsä luokse. Oli saanut meillä käydessään hyvän omatunnon, mutta varsinaisen joulun vietti muualla. Säästi kirkonkin myöhemmäksi.
Kinkunkin, säästi kinkun ei kirkon. :D
Itse seurannut tuttava pariskunnan eroa vierestä ja se on jotenkin kummallinen.
Nainen sanoi, että heillä oli kiva suhde 20 vuotta, mutta eihän ole toisen menohalujen esteenä. Menkööt, mutta hän ei vierestä katsele.
Mies sitten taas on harrastanut sivusuhteita vuosia. Yhden mun kaverinkin kanssa. En juorunnut eteenpäin, mutta kaveriin laitoin välit poikki. Tiesi olevansa suhteessa ukkomieheen ja yhteiseen tuttuun.
Tuo pettäjämies itkee yhä vaimonsa perään. Harmittelee ja on häpeissään. Syyllinen. Hän haluaa perheensä takaisin. Lupaa parantaa tapansa.
Vaimohan luulee, että oli vain tuo yksi suhde. Todellisuudessa mies panee kaikkea tarjokasta, tuo yksi meni suhteeksi. Eikä mieskään tajua miksi. Ei se mikään erityinen nainen ollut.
Mies toivoo, että kaikki palautuu ennalleen. Vaimo on ehdoton Ei todellakaan, kerta nöyryytys riittää.
Miten petollinen pettävä on itselleen, kun edes kuvittelee kaiken järjestyvän? Aivan outo ajatusmaailma.
Sitten mä tuossa jo heitin ilmoille kysymyksen joulusta. Että vietetäänkö yhdessä lasten kanssa täällä mun luona vai haluaako hän olla yksin tai mahdollisen kakkosen (ehkä nykyisen ykkösen, mä en tiedä) kanssa. Ei mitään vastausta, radiohiljaisuus. Ja mitähän tuosta täytyisi tuumata?! Ei varmaan kannata enää kysyä.
Ap