Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
161/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, joten on ehkä jo sanottu, mutta ap: SINÄ olet se joka romahdutti oman ja puolisosi elämän, SINÄ heität 25 vuotta roskakoriin. Mieshän olisi kertomasi mukaan halunnut jatkaa liittoanne, mutta SINÄ päätit lähteä siitä. Olisit aivan hyvin voinut päättää myös jäädä, ja työstää suhdettanne vaikka pariterapiassa. Älä yritä kieltää omaa osuuttasi tapahtumien kulussa. 

t. pettänyt, mutta ei jätetty

Oletko samaa mieltä vielä sitten, kun puolisosi pettää sua?

Eri mutta en jättänyt vaimoani vaikka petti. Jos rakkaus siihen loppuu niin ei sitä koskaan ollutkaan. EI siihen mitään terapiaa tarvi, muutaman päivän vitutus niin se on siinä. Itse panen muita naisia aina kun tulee mahdollisuus. Uusi pillu on paras pillu.

Vierailija
162/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somekuvan perusteella en tekisi mitään isoja ratkaisua. Jos miehellä parin kk:n sivusuhde, niin jäi liian aikaisin kiinni ja ei vielä halunnut erota. Jollakin on viiden vuoden sivusuhde ja ei halua erota, koska jo kyllästynyt siihen sivulliseen. Nyt mies sai vain pätkäsuhteen ja se harmittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua, joten on ehkä jo sanottu, mutta ap: SINÄ olet se joka romahdutti oman ja puolisosi elämän, SINÄ heität 25 vuotta roskakoriin. Mieshän olisi kertomasi mukaan halunnut jatkaa liittoanne, mutta SINÄ päätit lähteä siitä. Olisit aivan hyvin voinut päättää myös jäädä, ja työstää suhdettanne vaikka pariterapiassa. Älä yritä kieltää omaa osuuttasi tapahtumien kulussa. 

Totta kai. Olenhan itsekin aikoinaan saanut uuden mahdollisuuden. Me olemme niin hyvä tiimi, että olisi täysin älytöntä heittää kaikki se menemään jonkun satunnaisen hairahduksen vuoksi.

Vierailija
164/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri mutta en jättänyt vaimoani vaikka petti. Jos rakkaus siihen loppuu niin ei sitä koskaan ollutkaan. EI siihen mitään terapiaa tarvi, muutaman päivän vitutus niin se on siinä. Itse panen muita naisia aina kun tulee mahdollisuus. Uusi pillu on paras pillu.

Joo näin se on. Itse olen sinkku sen takia, että haluan panna mahdollisimman monen kanssa. Jos olisi naimisissa, tulisi helposti sanomista, siltä aviopuolisolta siis. 

Vierailija
165/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on niin vaikea saada seksiä naisilta niin jo sen perusteella on oikeutettu panemaan muitakin naisia jos siinä onnistuu.

Vierailija
166/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yksinkertaisesti ajatteli, että hänellä on oikeus. Kaksoistandardit ja eri säännöt hänelle ja sinulle. Piti sinua itsestäänselvyytenä ja omaisuutenaan. Oilein huvittaa kuvitella huutavaa miestä siellä kotona, kun viet pois omat huonekalusi. Kaikkihan kuuluu miehelle hänen mielestään, hän on kuvitelmissaan päähenkilö ja muut statisteja, olemassa häntä varten. Luultavasti pettänyt jonkun kanssa koko sen ajan, kun on ollut mustasukkainen sinusta. Mustasukkaisuus ei ole rakkautta vaan omistushalua.

Kuulostat jämäkältä ihmiseltä, onnittelut määrätietoisesta toiminnasta. 

Jos liinnostaa lukea kirja Why does he do that, kertoo kontrolloivista, hyväksikäyttövistä ja alistamista miehistä, mm pettämistä, niin siinä on kuva, jossa miehen ympyrä on isoin, vaimon ja lapsen ympyrät siinä sivussa pieniä. Kuvastaa sitä, miten mies kokee itse olensa ehdoton päätähti ja muut sivuosan esittäjiä.

Vierailija
167/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies yksinkertaisesti ajatteli, että hänellä on oikeus. Kaksoistandardit ja eri säännöt hänelle ja sinulle. Piti sinua itsestäänselvyytenä ja omaisuutenaan. Oilein huvittaa kuvitella huutavaa miestä siellä kotona, kun viet pois omat huonekalusi. Kaikkihan kuuluu miehelle hänen mielestään, hän on kuvitelmissaan päähenkilö ja muut statisteja, olemassa häntä varten. Luultavasti pettänyt jonkun kanssa koko sen ajan, kun on ollut mustasukkainen sinusta. Mustasukkaisuus ei ole rakkautta vaan omistushalua.

Kuulostat jämäkältä ihmiseltä, onnittelut määrätietoisesta toiminnasta. 

Jos liinnostaa lukea kirja Why does he do that, kertoo kontrolloivista, hyväksikäyttövistä ja alistamista miehistä, mm pettämistä, niin siinä on kuva, jossa miehen ympyrä on isoin, vaimon ja lapsen ympyrät siinä sivussa pieniä. Kuvastaa sitä, miten mies kokee itse olensa ehdoton päätähti ja muut sivuosan esittäjiä.

Tottakai mies on tärkein. Miksi miehen pitäisi elää naisen ehdoilla ja alistua naisen tahtoon?

Vierailija
168/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä kyllä miksi petetyn pitäisi alkaa vielä ymmärtämään miksi pettäjä on halunnut upottaa kullinsa mehevään nuoren naisen kosteaan pilluun. Mitä ymmärtämistä siinä asiassa on? Ei kun ulos vain.

Kyllä se pettäjä hyvinkin voi haluta myös itseään vuosia vanhempaa naista. Vaimoa vaikkapa 10v vanhempaa mehevää jalkoväliä.

Vierailija
169/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ehkä hän on jo pitempään kaivannut muutosta, ja se tuli nyt tällaisessa muodossa. Aika moni kyllästyy liitossaan, vaikka kaikki olisi ihan hyvin. Voihan se olla hyväkin, että hänkin joutuu nyt oikeasti miettimään, mitä haluaa elämältään.

Ihminen voi kaivata muutosta ja ryhtyä toimeen, ostaa veneen, alkaa matkustelemaan, mitä nyt sitten haluaakin. Ei aina tarvitse alkaa harrastaa intiimejä asioita muiden kanssa. 

Vierailija
170/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Tottakai molemmat ovat touhuilleet salassa.

Vierailija
171/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Totta, mä en olisi ikinä hänestä tätä uskonut."

Aina jaksaa hämmästyttää tää näin kova luotto puolisoon. Mä olen aina ollut realisti ja tiennyt, että kuka tahansa mies voi pettää. Ja niin on kuule pettänytkin. Minunkin aviopuoliso hommasi salarakkaan, mutta jätti mut. Hän ei katunut eikä ruinannut. Siihen meni sitten 20 vuoden liitto.

No mun mielestä avioliitossa täytyy voida luottaa puolisoonsa, mutta nyt on mennyt luottamus kaikkiin miehiin. Otan osaa sun tilanteeseen, tiedän miltä tuntuu. Onko miehesi yhä yhdessä salarakkaansa kanssa vai kuivuiko sitten kokoon koko homma kun jännitys ja huumaantuminen kaikkosivat?

Ap

Niin, enää ei voi luottaa kehenkään. Mikään ei ole sitä miltä se näyttää tai mitä kerrotaan. 

Vierailija
172/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa hänen nyt on esittää katuvaa, kun paska osui tuulettimeen. Fakta on se, että mikäli hän ei olisi jäänyt kiinni, olisi tuo suhde voinut kestää vuosia. Ja siinä kohtaa olisikin asetelma voinut hyvinkin kääntyä niinpäin, että mies olisi jättänyt sinut tuon salarakkaan takia.

Näinhän se on. Ja mahdollisuus on myös siinä, että on pettänyt aiemminkin, mutta ei vain ollut aiemmin jäänyt kiinni. Pettäjät kun usein ovat sarjapettäjiä.

Totta, mä en olisi ikinä hänestä tätä uskonut. Nyt tietenkin mulla tunteet hyvin pinnassa, mutta eiköhän aika auta. Harmittaa vain niin vietävän paljon että tähän tultiin ja elämä meni uusiksi. 

Ap

Ei niistä ikinä uskoisikaan.

Vierailija
173/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aikanaan pettäjäkumppani sanoi, että "tämä ei liity mitenkään sinuun". Yritin selittää, että no vähän ehkä liittyy, kun valitsit toisen minun sijastani. 

Vierailija
174/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa syy miksi tämä suhde tapahtui oli se, että miehellesi annettiin mahdollisuus pettämiseen.

Ja jokainen varattu mies saa jossain vaiheessa näitä mahdollisuuksia, koska maailmalla on paljon ihmisiä, jotka saavat siitä mielihyvää ja nautintoa, että saavat vikiteltyä varattuja miehiä (ja naisia) sänkyynsä. Heille se on kuin tunnustus siitä, että ovat niin vastustamattomia, että varatutkin ovat valmiita pettämään.

Siksi AP, se nainen ei sinun perhettäsi rikkonut. Se nainen vaan sai esille miehesi todellisen luonteen. 

Osaatko AP englantia? Sellainen kirja kuin "Leave a Cheater, Gain a Life" on maailman parhain kirja tälläisiin tilanteisiin. Sen on kirjoittanut nainen, jota petettiin, ja joka sitten aloitti yhdistyksen, joka auttaa petettyjä ihmisiä ympäri maailmaa. hänellä on ollut kymmeniä tuhansia ihmisiä asiakkainaan. Hän tietää, mistä puhuu.

Nyt ei kannata lähteä solvaamaan häntä asian vierestä, en pidä. 👎

Vierailija
175/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaneeko sitten erota, jos se oli hairahdus? Tuolla eroamattomuudella varmistaisit ainakin, ettei liehittelijä ota paikkaasi. Ja miksi sinä olet lähdössä pois, ei mies? Ja kyllä vain nuoremmissakin naisissa on kateellisia tai katkeria sekä onnenonkijoita.  En tiedä miten itse toimisin tilanteessa kun koti on lastenkin koti ja mies olisi asiasta itse vastuussa, joten kertoisiko mitä haluaa?

Kahden kuukauden suhde ei ole hairahdus.

Taisi olla ihanata aikaa molemmille. 

Vierailija
176/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä tapauksessa kävi ihan selkeästi niin että nuorempi nainen piiritti mun puolisoani. Hän on komea mies ja tiesin jo alusta saakka että ottajia olisi. Kysyinkin häneltä että oletko ihan täysin oman egosi ja ulkonäkösi pauloissa?!

Totta, hän ei sallisi mulle edes tällä hetkellä ketään toista miestä. Soitin eräälle mun miespuoliselle tuttavalleni muuttoon liittyvistä asioista niin puoliso, pian ex, piti mulle n. tunnin huutosaarnan siitä miten nyt alan sitten heti h*oraamaan kunnolla kun lähden! Hän on jostain syystä ollut aina musta mustasukkainen. En tajua tätäkään, onko hän mennyt täysin päästään sekaisin?

Ap

Ehkä ihan hyvä ajatusleikki sulle AP on se, että oletko varma että se nainen pelkästään piiritti häntä? Pettäjät valehtelevat ja valehtelevat todella paljon, sekä esittäv

Ethän ollut huomannut pettämistäkään.

Vierailija
177/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele tai lue kirja Ruotsalainen avioero. Kertoo todella hyvin, miten eri tavalla puolisot voivat saman tilanteen elää ja kokea. Avaa hyvin sitä, mitä siellä päässä voi liikkua.

Sanot, että kaikki oli hyvin ja rakkautta riitti.. toisen kokemus esim. kuulluksi tulemisesta ja perhe-elämän vastuiden jakamisesta voi olla ihan eri. 

T. Itsekin petetyksi tullut ja eronnut

Kiitos vinkistä! 👍🏻

Ap

Suosittelen tätä kirjaa ihan kaikille parisuhteessa oleville tai olleille.

Minulle se herätti paljon ajatuksia ja havahdutti, että itsekin on ollut varmaan väillä melkoinen k-pää ja päällepäsmäri, vaikka silloin ajatteli olevansa ihana ja ahkera pikkuvaimo, joka tekee kaikkensa perheen eteen. Ja mies vain viettää kivaa aikaa töissä ja työmatkoilla ja tulee kotiin valmiille.

T. Se sama petetty ja eronnut

Vierailija
178/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin että olin itse alle kolmekymppisenä se toinen nainen, joka piiritti sitä varattua (hyvässä asemassa) ollutta miestä. Mutta eipä se mieskään mitenkään passiivinen siinä kaikessa viestien vaihdossa, kokousmatkoilla bilettämisessä ja muussa vehtaamisessa ollut. En kyllä hetkeäkään ajatellut sitä miehen puolisoa, jonka myös työkuvioista tunsin. Kaikki focus oli ihastumisen tunteessa. Semmoista vastaan voi sitten taistella, jos on tarpeeksi älyä ja empatiaa. Mulla ei silloin ollut. 

ohis

Outoa, että ei kykene ajattelemaan muuta kuin yhtä asiaa. Sulla oli varmaan turvallinen koti.

Vierailija
179/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.

Kyllä se pitää sitä omaa kultamussukkaa yksin syyttää. Toista naista on turha syyttää. Hän ei ole miestä väkisin vienyt, kyllä mies on itse sitä halunnut ja tehnyt päätöksen. Se nainen ei ole pettänyt ap:ta. Ap:n mies on pettänyt häntä. Mies on voinut vielä sanoa mitä tahansa parisuhteensa tilasta tai statuksesta. 

Vierailija
180/1940 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin elämä muuttui rysäyksellä ja mies rikkoi toisen naisen takia lähes 30 vuotta kestäneen yhteiselämämme. Kyseessä oli työpaikalla tavattu nainen. Pidin elämäämme hyvänä, seksielämä oli vilkasta jne. Mies oli myös vuoden alle "pyöreitä vuosia". Pirun kipeätä teki, mikään ei valmistanut minua siihen, en osannut epäillä laisinkaan. Oli aamuja kun teki niin kipeätä, että oli vaikea nousta ylös jne. Mies ei aiheesta suostunut puhumaan laisinkaan. Tavallaan puolustelin miestä alussa. Luen Sinun tekstistä kyllä vielä sellaisen epäuskon ja halun, että kaikelle löytyisi joku järkevä syy. Minä en varsinaisesti ikinä saanut selitystä, valheita kyllä selvisi paljon myöhemmin mm. julkisen median syövereistä.

Pahinta ei ollut pettäminen, vaan ne valheet jota oli syötetty ties kuinka kauan. Useita kuukausia todistetusti mies piti meitä samaan aikaan, mutta voi olla, että paljon pidempääkin. Kun tajusin, että luottamus ja kunnioi

Kaikista pahinta on kun mies katsoo sinua suoraan silmiin ja valehtelee. Sellaisia tilanteita ei tule unohtamaan koskaan. Samoin ne kerrat kun hän on sanonut, että tarvitset harhoihisi ammattiapua.

Ja samaan aikaan toisaalla kakkonen odottaa tämän ihanan miehen tapaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi