Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
1181/1940 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämän uuden naisen lapsen isä ap:n mies? 

Ei sentään, 100% varmuudella. 😅

Ap

Vierailija
1182/1940 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sata varma ei voi olla ellei ole DNA-testiä tehty. Onhan tässä julkisuudessa ollut kun mies joutui maksamaan elareita lapsesta joka syntyi heidän avioliittoon, mutta selvisi myöhemmin DNA testillä ettei ollutkaan lapsen isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1940 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuon ihailukommentin. Mun ex sanoi suoraan, että töissä häntä kunnioitetaan ja arvostetaan, ja on kauhea tulla kotiin, jossa kukaan ei sitä tee. Oli siis jatkuvasti ylitöissä ja piti tulla lasten nukutushulinoihin mukaan. Lapset odottaneet koko illan isää kotiin ja minäkin väsynyt, kun olin tehnyt oman työpäivän ja päälle hoitanut illan lapsia. Varmaan kontrasti oli joo kova.

Noi oli niitä meidän lopun aikoja, kun ex:llä alkoi mennä lujaa. Tuntui kuin hänen persoonallisuutensa muovatui uuteen uskoon silmien alla. Ja kyllä, oli sitä start up-pöhinääkin siinä. Ihan uskomattoman kovia menestykseen perustuvia arvoja. En myöskään tuonut hänen elämäänsä ENÄÄ lisäarvoa.

Minä olen myös nähnyt noissa pöhinöissä järkyttävän persoonallisuusmuutoksen, liki demonisoitumisen. Jälkeenpäin tosin käsitin, että ainahan se oli hänessä läsnä - odotti v

Joo, ja Marinin hallituksessa. ;) Se oli hämmentävää aikaa. Toki tietyt persoonallisuuden piirteet oli esillä jo aiemmin (kunnianhimo, mutta niin oli mullakin), mutta tuon pöhinän keskellä se alkoi kulminoitumaan - ja ikäkriisi samalla. Aluksi hänkin ihmetteli bisnesmaailman juttuja ja jäi ennemmin kotiin luokseni kuin lähti niille reissuille. Sitten kun yleni tarpeeksi, niin hänen roolissaan odotettiin jo osallistumista eri tavalla. Noi oli niitä aikoja, kun kotona kiukuteltiin ja huudettiin. Sellainen kapinoiva teini. Minä minä minä. Ei mennyt kauaa kun oli jo muualla.

Vierailija
1184/1940 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä tarkoitat tuolla että "kertoo teidän suhteesta kaiken?"

Sitä, että vaikka toimintasi ollut varmaan ysi puoli tai kymppi miikka, hän oli valmis riskeeraamaan sen, mitä hänelle annat. Joten kokonaiskuvassa, vaikka hommasi hyvin hoiditkin, et ollut niin merkityksellinen, että riski olisi jätetty ottamatta.

Normaalia bisneslogiikkaa, joka selkeästi miehellä on siirtynyt myös perhe-elämän puolelle. Jokaiselle asiakkaalle vakuutetaan, kuinka tärkeitä he ovat, mutta samalla firman sisällä tehdään kalkulaatioita, ketkä ovat menetettävissä ja mikä kenenkin kannattavuus on.

Sieltä tulee myös se, että yleensä parasta kriisiviestintää on sanoa mahdollisimman vähän, koska kaikkeen sanottuun vedotaan.

Nostan tämän oivallisen luonnehdinnan. Tallennan itselleni, tulostan ja laminoin seinätauluksi. 

Vierailija
1185/1940 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sata varma ei voi olla ellei ole DNA-testiä tehty. Onhan tässä julkisuudessa ollut kun mies joutui maksamaan elareita lapsesta joka syntyi heidän avioliittoon, mutta selvisi myöhemmin DNA testillä ettei ollutkaan lapsen isä.

No nyt lähti laukalle. Kakkonen asui lapsen syntymähetkellä 400 km päässä meistä ja eli lapsen isän kanssa avoliitossa. Tämän skenaarion saatte haudata. 😅

Ap

Vierailija
1186/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt lähti laukalle. Kakkonen asui lapsen syntymähetkellä 400 km päässä meistä ja eli lapsen isän kanssa avoliitossa. Tämän skenaarion saatte haudata. 😅

Mutta näin se oli myös siinä julkisuudessa ollessa tapauksessa. Mies oli avioliitossa naisen kanssa ja luuli olevansa lapsen isä, mutta eipäs ollutkaan. Nainen oli pettänyt ja koska lapsi syntyi avioliitton, aviomies merkittiin isäksi. Vasta kun mies luki naisen sähköpostit, selvisi ettei hän olekkaan lapsen isä. Voin vaan kuvitella sitä shokkia. Et kyllä ihmiset osaa olla tosi julmia toisilleen. Itse olen myös petetty niin monta kertaa etten enää ihmettele mitään. Oma ex mies ja hänen salarakas koittivat yhdessä saada mua uskomaan ettei mitään ole tapahtunut vaikka olin nähnyt heidän viestit missä ei ollut mitään epäselvää. En kertonut että olen nähnyt viestit ja niin vaan molemmat kirkkain silmin väitti että olen hullu ja mitään ei heidän välillään ole. 

Eikä mun tässä ole tarkoitus sua mitenkään loukata. Nämä on vaan mun mielipiteitä ja kokemuksia.

Vierailija
1187/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kun kohtaat näitä ystäviä ja tuttavia, jotka ovat tienneet jo siitä kakkosnaisesta 12 vuotta sitten, sano heille rauhallisesti: "Minulle pettämisessä menee raja, pettäminen on ehdoton ei, joten oli pakko erota heti kun sain tietää."

Kerroit tuosta 12 vuoden takaisesta kakkosnaisesta, että mies oli päättänyt lopulta jäädä avioliittoon kanssasi. Kakkosnainen olisi halunnut olla miehesi kanssa ja saanut valita sen vaihtoehdon; miehesi oli miettinyt omia  vaihtoehtojaan ja lopulta tehnyt päätöksen jäädä avioon kanssasi.

Sinulle ei kerrottu, että tilanne on tämä, nyt tehdään valintoja ja päätöksiä. Sinä et saanut tietää mistään, sinä et tiennyt että terveytesi on asetettu vaaraan miehen harrastaessa s*ksiä vieraitten naisten kanssa, sinä et saanut miettiä vaihtoehtojasi ja tehdä päätöksiä, vaikka asiat koskivat sinua mitä suurimmissa määrin. Mies ei pitänyt sinua tarpeeksi arvokkaana ja huomioon otettavana antaakseen sinun osallistua teitä kolmea aikuista koskeviin päätöksentekoihin.

Muista tämä, jos herkkänä hetkenä mietit paluuta takaisin miehen luo.

Sinä olet nyt vapaa, itsenäinen nainen ja vieläpä parhaassa mahdollisessa iässä ja tilanteessa. Olet taloudellisesti vakaalla pohjalla, olet kasvattanut lapsesi aikuiseksi maailmalle.

Olen sinua paljon vanhempi ja usko kun kerron, että sinun 20 parasta vuottasi ovat vasta edessäsi. Koska sinua on petetty ja huijattu järkyttävällä tavalla, joudut elämään miehesi aiheuttaman kivun kanssa pitkään. Koet kuitenkin vastedes pohjattoman hauskoja, ihania, vapauttavia ja onnellisia hetkiä joita arvostat entistä enemmän, koska koet ne tietoisena siitä, että olet itse valinnut nämä hetket, nämä tilanteet ja nämä hyvät ihmiset ympärilläsi.

Älä unohda. Sinä valitset jatkossa kaiken mikä koskee sinua. Nyt sinun pitää keskittyä pyörimään 360 astetta oman napasi ympärillä. Oma napa paras napa.

Vierailija
1188/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Voihan naistakin syyttää, mikäli on tiennyt miehen ukkomieheksi! Tosin normaali nainen ei ukkomiehiin koske, eli nainen ei ole mieleltään terve ja on alapäänsä vietävissä, kuten tämä ukkokin.

Tämä on puppua. 

Vastuussa on vain se pettäjä.

Vierailija
1189/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun kohtaat näitä ystäviä ja tuttavia, jotka ovat tienneet jo siitä kakkosnaisesta 12 vuotta sitten, sano heille rauhallisesti: "Minulle pettämisessä menee raja, pettäminen on ehdoton ei, joten oli pakko erota heti kun sain tietää."

Kerroit tuosta 12 vuoden takaisesta kakkosnaisesta, että mies oli päättänyt lopulta jäädä avioliittoon kanssasi. Kakkosnainen olisi halunnut olla miehesi kanssa ja saanut valita sen vaihtoehdon; miehesi oli miettinyt omia  vaihtoehtojaan ja lopulta tehnyt päätöksen jäädä avioon kanssasi.

Sinulle ei kerrottu, että tilanne on tämä, nyt tehdään valintoja ja päätöksiä. Sinä et saanut tietää mistään, sinä et tiennyt että terveytesi on asetettu vaaraan miehen harrastaessa s*ksiä vieraitten naisten kanssa, sinä et saanut miettiä vaihtoehtojasi ja tehdä päätöksiä, vaikka asiat koskivat sinua mitä suurimmissa määrin. Mies ei pitänyt sinua tarpeeksi arvokkaana ja huomioon

Ihan turha syyttää tuttuja. 

Vierailija
1190/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kohta lähtee iso satsi spermaa paineella kohti siittimen kärkeä...

Vierailija
1191/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Sen verran mä syytän sitä toista naista että hän tiesi puolisoni olevan pitkässä liitossa. Nainen oli jo eronnut, hänellä useita lyhyitä suhteita, ei mitään pidempää. Systemaattisesti alkoi mieheni piirittäminen eikä mieheni uskonut kun sanoin mistä on kyse. Oli tietenkin imarreltu ja huumaantunutkin nuoren naisen huomiosta, sitten jossain vaiheessa se oli lipsahtanut suhteeksi. Joo ja ymmärrän että tarvitaan kaksi noihin puuhiin ja mies oli heikko. 

Terapiaa olen ajatellut, ehkä

Monia varattuja ihmisiä piirittävät nämä sinkut, jotka haluavat tuhota suhteita. Se ero pettäjillä ja uskollisilla on, että ne uskolliset eivät lähde siihen mukaan. Jos miehesi ei olisi pettänyt tämän naisen kanssa, niin siellä olisi ollut joku muu nainen, jos ei ole jo ollut. Sanoit sen jo itsekkin, hän piti siitä huomiosta ja halusi sitä lisää.

Ei sinkut ole mikään ihmisten alalaji jotka aina kaikki piirittää varattuja. Oletko mustasukkainen persoona?

Vierailija
1192/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan turha syyttää tuttuja. "

Tutut ovat tässä vaiheessa paljastuneet pettureiksi. He tiesivät ap:ta petettävän eivätkä kertoneet, ja nyt he tietävät ap:n tietävän heidän olevan pettureita. Ap ratsastaa voittajana kohti aurinkoa.

Vierailija
1193/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan turha syyttää tuttuja. "

Tutut ovat tässä vaiheessa paljastuneet pettureiksi. He tiesivät ap:ta petettävän eivätkä kertoneet, ja nyt he tietävät ap:n tietävän heidän olevan pettureita. Ap ratsastaa voittajana kohti aurinkoa.

Tämä. Minä en koskaan enää edes tervehtisi moisia tuttavia. Paariaa.

Vierailija
1194/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu, että pidetään itsestäänselvänä, että ap (tai joku toinen petetty) edes uskoisi näitä juttuja. Vaikka tutut olisivat kertoneet, niin melko varmasti ap olisi loukkaantunut verisesti miehensä puolesta ja tuohtunut siitä, että miestä turhaan panetellaan. Aika yleinen reaktio olisi myös miettiä kertojan motiiveja. Onko itse pettynyt avioliittoonsa, kateellinen tms.?

Siihen on syynsä miksi ulkopuoliset ihmiset ovat aika varovaisia näissä jutuissa. Ei välttämättä ole kiva joutua itse syytetyn penkille kertojana. Viestinviejä todellakin usein ammutaan. Siksi en menisi syyllistämään tuttuja. 

Sitä paitsi ap kertoi, että he ovat olleet alisteisessa asemassa miehen nähden. Aika harva menee pomonsa tai asiakkaansa avioliiton kiemuroihin kysymättä sekaantumaan.

Vierailija
1195/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ihmissuhteissa ei ole normaalin kypsän ihmisen käytöstä. Valtaosa pettäjistä on persoonallisuushäiriöisiä luonteenlaatuja, jotka harjoittavat muitakin rikoksia ihmisyyttä kohtaan. Ovat kykeneviä häikäilemättömän luonteenlaadun omaavina tekemään paljon sairaita tekoja.

Vierailija
1196/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuon ihailukommentin. Mun ex sanoi suoraan, että töissä häntä kunnioitetaan ja arvostetaan, ja on kauhea tulla kotiin, jossa kukaan ei sitä tee. Oli siis jatkuvasti ylitöissä ja piti tulla lasten nukutushulinoihin mukaan. Lapset odottaneet koko illan isää kotiin ja minäkin väsynyt, kun olin tehnyt oman työpäivän ja päälle hoitanut illan lapsia. Varmaan kontrasti oli joo kova.

Noi oli niitä meidän lopun aikoja, kun ex:llä alkoi mennä lujaa. Tuntui kuin hänen persoonallisuutensa muovatui uuteen uskoon silmien alla. Ja kyllä, oli sitä start up-pöhinääkin siinä. Ihan uskomattoman kovia menestykseen perustuvia arvoja. En myöskään tuonut hänen elämäänsä ENÄÄ lisäarvoa.

Mutta jos mies antaa aina parhaan vaivannäkönsä ja ponnistuksensa töissä, onko sitten ihmekään, että häntä kunnioitetaan ja arvostetaan siellä eikä kotona, jossa hän vain nurisee ja välttelee vastuuta?

Vierailija
1197/1940 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ihmissuhteissa ei ole normaalin kypsän ihmisen käytöstä. Valtaosa pettäjistä on persoonallisuushäiriöisiä luonteenlaatuja, jotka harjoittavat muitakin rikoksia ihmisyyttä kohtaan. Ovat kykeneviä häikäilemättömän luonteenlaadun omaavina tekemään paljon sairaita tekoja.

No nyt lähti vähän laukalle. Suhtaudut pettämiseen suurella tunteella, mutta joku roti sentään. Ei suostumuksellisen seksin harrastaminen toisen aikuisen kanssa ole mikään rikos ihmisyyttä kohtaan, eikä se ole millään lailla sairasta. Ihan on laillista ja sallittua toimintaa. Avioliitto ei poista ihmisen itsemääräämisoikeutta eikä hänen oikeuttaan omaan kehoonsa. Ei puolin eikä toisin. 

Vierailija
1198/1940 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun kohtaat näitä ystäviä ja tuttavia, jotka ovat tienneet jo siitä kakkosnaisesta 12 vuotta sitten, sano heille rauhallisesti: "Minulle pettämisessä menee raja, pettäminen on ehdoton ei, joten oli pakko erota heti kun sain tietää."

Sinulle ei kerrottu, että tilanne on tämä, nyt tehdään valintoja ja päätöksiä. Sinä et saanut tietää mistään, sinä et tiennyt että terveytesi on asetettu vaaraan miehen harrastaessa s*ksiä vieraitten naisten kanssa, sinä et saanut miettiä vaihtoehtojasi ja tehdä päätöksiä, vaikka asiat koskivat sinua mitä suurimmissa määrin. Mies ei pitänyt sinua tarpeeksi arvokkaana ja huomioon otettavana antaakseen sinun osallistua teitä kolmea aikuista koskeviin päätöksentekoihin.

Muista tämä, jos herkkänä hetkenä mietit paluuta takaisin miehen luo.

Sinä olet nyt vapaa, itsenäinen nainen ja vieläpä parhaassa mahdollisessa iässä ja tilanteessa. Olet taloudellisesti vakaalla pohjalla, olet kasvattanut lapsesi aikuiseksi maailmalle.

Olen sinua paljon vanhempi ja usko kun kerron, että sinun 20 parasta vuottasi ovat vasta edessäsi. Koska sinua on petetty ja huijattu järkyttävällä tavalla, joudut elämään miehesi aiheuttaman kivun kanssa pitkään. Koet kuitenkin vastedes pohjattoman hauskoja, ihania, vapauttavia ja onnellisia hetkiä joita arvostat entistä enemmän, koska koet ne tietoisena siitä, että olet itse valinnut nämä hetket, nämä tilanteet ja nämä hyvät ihmiset ympärilläsi.

Älä unohda. Sinä valitset jatkossa kaiken mikä koskee sinua. Nyt sinun pitää keskittyä pyörimään 360 astetta oman napasi ympärillä. Oma napa paras napa.

Kiitos tästä sinulle! Olen aina luottanut itseäni vanhempien ihmisten viisauteen ja luotan sinunkin sanoihisi. 

Ap

Vierailija
1199/1940 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä juttu, että pidetään itsestäänselvänä, että ap (tai joku toinen petetty) edes uskoisi näitä juttuja. Vaikka tutut olisivat kertoneet, niin melko varmasti ap olisi loukkaantunut verisesti miehensä puolesta ja tuohtunut siitä, että miestä turhaan panetellaan. Aika yleinen reaktio olisi myös miettiä kertojan motiiveja. Onko itse pettynyt avioliittoonsa, kateellinen tms.?

Siihen on syynsä miksi ulkopuoliset ihmiset ovat aika varovaisia näissä jutuissa. Ei välttämättä ole kiva joutua itse syytetyn penkille kertojana. Viestinviejä todellakin usein ammutaan. Siksi en menisi syyllistämään tuttuja. 

Sitä paitsi ap kertoi, että he ovat olleet alisteisessa asemassa miehen nähden. Aika harva menee pomonsa tai asiakkaansa avioliiton kiemuroihin kysymättä sekaantumaan.

Tämä! Mies asetti tuttavamme ikävään välikäteen sen kummempia ajattelematta.

Ap

Vierailija
1200/1940 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta. Olen itse ollut välikädessä, eli onnettomasti satuin paikalle näkemään jotain ja pariskunnan toinen osapuoli sai sen tietää. Hän otti yhteyttä ja kysyi, mitä asiasta tiedän. Muutaman sekunnin mietin, mutta puhuin totta ja kerroin. 

Herraisä. Sain sellaiset huudot, että olen valehtelija, joka levittää juoruja (kenelläkään en siis itse asiasta kertonut, mutta paikalla oli muitakin). Sain tukun viestejä, joissa kerrottiin, että minut itseni on nähty varatun kanssa (kyllä, samassa tapahtumassa oltiin, mutta siellä oli kyllä oma mieskin mukana) ja mitä muuta siinä olikaan. 

Jos kyse on, kuten ymmärsin, vähän liike-elämän tutuista, en lähtisi syyttelemään tästäkään muita kuin miestä. Ap itse tiedostaakin, että tässäKIN tapauksessa kyse oli enemmältikin miehen törkeästä itsekkyydestä. Ei tee siitä silti helpompaa, eikä todellakaan tapauksesta vähän inhottavaa.