Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tietää että mulla on todisteet tallessa ja tietää että mä olen ihminen joka myös tarpeen vaatiessa ne tiskiin läväyttää.
Samoin!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taisi jo joku huomauttaakin, että mitä se itsereflektointi ja konkreettinen toimi oikeasti tarkoittaisi luottamuksen osalta. Että miten voisit oikeasti enää koskaan luottaa mihinkään mitä hän sanoo? Hänhän voi luvata kuun taivaalta, mutta miten voisit luottaa siihen. Hän on koko ajan sanonut yhtä ja tehnyt toista.
Tämä on täysin totta eikä mies itsekään voi luvata etteikö tekisi vielä samaa temppua. Miten kuulkaa ei voi luottaa ihminen edes itseensä?
Ap
Mä ymmärrän tosi hyvin tuon kaupantekovaiheen ja se on yksi vaihe, sekin täytyy elää läpi, ennen kuin on mahdollista ajan parantaa.
Onhan nyt selvää, että jos tulee äkkilähtö omasta kodista ja liitosta salamana kirkkaalta taivaalta, ihminen miettii, eikö todellakaan ole mitään mahdollisuutta palata entiseen. Olisi jopa todellakin outoa, ellei, jos todella voisi vain olla että ahah, näinpä sitten, menenpä tästä. Ei kai semmoinen robotti ole kukaan, tai no, hyvin harva on.
Lisäksi ap ON empaattinen ja välittävä ihminen, jonka tähän saakka ei ole ollut mitään syytä olla jakamatta muille näiden piirteiden mukanaan tuomia hyviä, ihania juttuja. Ei syytä näitä varjella tai itseään kovettaa. Hän on voinut sydämestään antaa ja tehdä toisten olon hyväksi. Ei sellainen ihminen voi olla yht'äkkiä välinpitämätön ja kylmä.
Minä olen kuitenkin vaistonnut niin toisen sävyn apn jutuissa jo tämän ketjun myötä. Myönnän, että noiden loukkauksien jälkeen, itse pitäisin täysin mahdottomana paluuta mistään hinnasta. Mutta tämä työ täytyy apn itse tehdä, käydä se lasku läpi momentti momentilta ja pohtia yksittäisen asian hintaa ja tietysti kokonaishintaa. Minä tällä hetkellä luulen, että ap ei ala enää maksunaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies harvoin jättää ja se antaa naiselle kuvan, että "kaikki on hyvin", jos mies jättää niin se tapahtuu vasta kun uusi suhde on tarpeeksi varmalla pohjalla ettei vaan mies jää yksin.
Miehelle olisi katastrofaalista jäädä aivan yksin. Varsinkin tuollaiselle lapsimiehelle kuin ap:n mies on. Ap:n mies on tottunut niin hyvään, että siinäpä onkin haastetta tulevilla morsioilla että täyttää ap:n korkkarit!
Oooo, kiitos sulle! Ehkä se vähän näin tulee olemaan. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olis kiva tietää miks se pettäjä ei suostu lähtemään
????
Sillä on kahden edellisen asunnon vuokrat ulosotossa. Miesten asuntolaan puku päällä. Svenskspråkig niin hieno hieno kaappihåmå.
Uusi lypsettävä löydettävä. Muutto. Valehtelu. Taas kaikki alusta.
Viehän se voimia mieheltä 😂
Mä ymmärrän tosi hyvin tuon kaupantekovaiheen ja se on yksi vaihe, sekin täytyy elää läpi, ennen kuin on mahdollista ajan parantaa.
Onhan nyt selvää, että jos tulee äkkilähtö omasta kodista ja liitosta salamana kirkkaalta taivaalta, ihminen miettii, eikö todellakaan ole mitään mahdollisuutta palata entiseen. Olisi jopa todellakin outoa, ellei, jos todella voisi vain olla että ahah, näinpä sitten, menenpä tästä. Ei kai semmoinen robotti ole kukaan, tai no, hyvin harva on.
Lisäksi ap ON empaattinen ja välittävä ihminen, jonka tähän saakka ei ole ollut mitään syytä olla jakamatta muille näiden piirteiden mukanaan tuomia hyviä, ihania juttuja. Ei syytä näitä varjella tai itseään kovettaa. Hän on voinut sydämestään antaa ja tehdä toisten olon hyväksi. Ei sellainen ihminen voi olla yht'äkkiä välinpitämätön ja kylmä.
Minä olen kuitenkin vaistonnut niin toisen sävyn apn jutuissa jo tämän ketjun myötä. Myönnän, että noiden loukkauksien jälkeen, itse pitäisin täysin mahdottomana paluuta mistään hinnasta. Mutta tämä työ täytyy apn itse tehdä, käydä se lasku läpi momentti momentilta ja pohtia yksittäisen asian hintaa ja tietysti kokonaishintaa. Minä tällä hetkellä luulen, että ap ei ala enää maksunaiseksi.
Kiitos sulle hirmuisen paljon tästä asiallisesta kommentistasi! Mä allekirjoitan kaiken aivan täysin. <3
En koveta itseäni enkä sydäntäni koskaan ja tämän kasvutarinan otan kasvukokemuksena ja sen tuomana viisautena.
Kiitos.
Ap
Se vielä, että eron jälkeen huomasin kaipaavani tosi paljon sitä rentoa, hauskaa poikaa. Sitä miestä en kaivannut lainkaan. Mieti ap, josko sinullakin niin: kenties kaipaat sitä nuoruutesi rakastettua, mutta tämä mies, joka hänestä on tullut, noh, not so much?
Mä väitän, että aika monet naiset, varsinkin nuorena, tuntevat vetoa tietyntyyppiseen alfa-mieheen, jota ap;n mieskin edusti. Jos on ulkonäköä, urheilullisuutta ja ammatillista asemaa, niin menestys naismaailmassa on taattu, vaikka luonteenpiirteet kertoisivat aikamoisesta itsekkyydestä. Tällainen mies on eteenpäinmenevä ja kunnianhimoinen ja se viehättää monia naisia.
Naiset eivät tule ajatelleeksi, että tämä sama itsekkyys on läsnä myös perhe-elämässä. Kulissien on oltava kunnossa ja vaimon edustava, mutta eihän miehelle ole mitään tarvetta olla uskollinen, kun ei ole pakko. Perhe-elämässä on aina ikäviä rutiineja ja kauniskin vaimo alkaa kyllästyttää. Ap:n miehen kaltaiset miehet ajattelevat, että heillä on oikeus sivusuhteisiin ja vaimon on vaan se kestettävä valittamatta. Se on hinta kumppanuudesta alfan kanssa.
Alitajuisesti ap varmasti tiesi jo aiemmin, että mies pettää (Ruka-reissut jne.), mutta vasta kun tuli vastaansanomattomat todisteet, kupla puhkesi lopullisesti.
Jännä juttu sinänsä, että miehet eivät yleensä kunnioita kiltteja, hoivaajatyyppisiä vaimoja. Heitä petetään sumeilematta, koska se on niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä väitän, että aika monet naiset, varsinkin nuorena, tuntevat vetoa tietyntyyppiseen alfa-mieheen, jota ap;n mieskin edusti. Jos on ulkonäköä, urheilullisuutta ja ammatillista asemaa, niin menestys naismaailmassa on taattu, vaikka luonteenpiirteet kertoisivat aikamoisesta itsekkyydestä. Tällainen mies on eteenpäinmenevä ja kunnianhimoinen ja se viehättää monia naisia.
Naiset eivät tule ajatelleeksi, että tämä sama itsekkyys on läsnä myös perhe-elämässä. Kulissien on oltava kunnossa ja vaimon edustava, mutta eihän miehelle ole mitään tarvetta olla uskollinen, kun ei ole pakko. Perhe-elämässä on aina ikäviä rutiineja ja kauniskin vaimo alkaa kyllästyttää. Ap:n miehen kaltaiset miehet ajattelevat, että heillä on oikeus sivusuhteisiin ja vaimon on vaan se kestettävä valittamatta. Se on hinta kumppanuudesta alfan kanssa.
Alitajuisesti ap varmasti tiesi jo aiemmin, että mies pettää (Ruka-reissut jne.), mutta vasta kun tuli vastaansanomattomat todisteet, kupla puhkesi lopullisesti.
Jännä juttu sinänsä, että miehet eivät yleensä kunnioita kiltteja, hoivaajatyyppisiä vaimoja. Heitä petetään sumeilematta, koska se on niin helppoa.
Tarkkanäköisesti kirjoitat, kiitos tästä. Allekirjoitan tämänkin.
Ap
Nimenomaan kiltit, hoivaajatyyppiset vaimot joutuvat sumeilematta petetyiksi.
Jos he siis valitsevat sen tyyppisen miehen, joka pettää.
"Jännä juttu sinänsä, että miehet eivät yleensä kunnioita kiltteja, hoivaajatyyppisiä vaimoja. Heitä petetään sumeilematta, koska se on niin helppoa."
Mies hakee sitä äidin kaltaista naista. Kivan naisen hän haluaa väkisin muuttaa "äidikseen".
Luultuaan onnistuneensa tässä, voikin taantua murrosiän uhmavaiheeseen, kiukutella puolisolle kuin äidille ikään ja alkaa tavoitella kiellettyjä hedelmiä. On jännempää.
Vierailija kirjoitti:
Ja toisenlaisia naisia ap:n miehen tyyppiset eivät saa edes pysymään kanssaan. Olisivat lähteneet jo ajat sitten. Ap:n miehen tyyppinen tarvitsee vaimokseen juuri ap:n tyylisen naisen, minkäänlainen muu ei tulisi kuuloonkaan, sillä eivät pärjäisi hetkeäkään yhdessä. Ap:n miehen menetys tämä oli, ei ap:n.
En tunne mitään.
Saa kysyä kysymyksiä.
T. Sarjapettäjä koko elämän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toisenlaisia naisia ap:n miehen tyyppiset eivät saa edes pysymään kanssaan. Olisivat lähteneet jo ajat sitten. Ap:n miehen tyyppinen tarvitsee vaimokseen juuri ap:n tyylisen naisen, minkäänlainen muu ei tulisi kuuloonkaan, sillä eivät pärjäisi hetkeäkään yhdessä. Ap:n miehen menetys tämä oli, ei ap:n.
Awww....kiitos, näinhän se menee.
Ap
Tämä on niin totta ja olihan mullekin kamala järkytys oikeastaan todeta, että tuohon mua ollaan työntämässä. Kun lastenteko tuli puheeksi, se oli ihan jankutusta ja painostusta, että miksi me ei voida ja sillä ja silläkin on jo lapsia, mitenkäs sattumalta olivat työkavereita kaikki. Eli silläkin asialla siellä töissä kilpailtiin, kuka on ensimmäisenä päällikkö, kenellä on ensimmäisenä tausta kunnossa = vaimo ja lapset. Mulle tuli tosiaan niin vahva olo, että mä olen vain yksi palapelin palanen, jonka mies tarvitsee tulevaisuuden peliinsä.
Ja tässä piilee todellinen ansa myös: kuka rakastunut nainen voi vastustaa sitä, että mes hinkuu ja hihkuu hänen kanssaan naimisiin ja vielä haluaa lapsia? Ja kuinka monta tarinaa me ollaan sitten kuultu siitä, mikä pettymys on, että vaikka se oli mies, joka lapsia enemmän halusi, ei hän nyt lainkaan osallistu niiden hoitoon tai asioihin.
Suoraan sanottuna, en voi edes ymmärtää, mikä saikaan mun kellot kilkattamaan niin lujaa, että stoppasin. Tai sitten mä oikeasti en ollutkaan yhtään alfojen perään, nykyinen mies, josta tuli aviomies, on humanistiselta alalta ja tykkää käydä töissä 8-16😂 ja takuulla pitää kaikki kesälomat!
Vierailija kirjoitti:
Täällä taisi jo joku huomauttaakin, että mitä se itsereflektointi ja konkreettinen toimi oikeasti tarkoittaisi luottamuksen osalta. Että miten voisit oikeasti enää koskaan luottaa mihinkään mitä hän sanoo? Hänhän voi luvata kuun taivaalta, mutta miten voisit luottaa siihen. Hän on koko ajan sanonut yhtä ja tehnyt toista.
Tämä on täysin totta eikä mies itsekään voi luvata etteikö tekisi vielä samaa temppua. Miten kuulkaa ei voi luottaa ihminen edes itseensä?
Ap
Eikös tuo anna sinulle sitten yhden täydellisen vastauksen suhteeseen palaamisesta. Hän. Itsekin. Sanoo. Ettei. Voi. Luvata. Ettei. Käy. Vieraissa. Eli tuohan kertoo sinulle sen, että suhteeseen ei voi palata, koska mies tekisi sen uudelleen. Tai siis juu, toki voitte palata suhteeseen, jos mies armollisesti päättää sallia sun tulla takaisin kokkimadonnahuoraksi. Muista vaan sitten, että vain hän saa tehdä mitä vain, sinun tulee istua kotona kiltisti sisustamassa kotia ja kokkaamassa ja hän tekee mitä haluaa, missä haluaa, milloin haluaa ja ketä haluaa.
Lue "ruotsalainen avioero", kirjoittaja Moa Herngren. Pettäminen ei ole tuon kirjan varsinainen/ainoa teema, mutta kirjasta saat myös aineksia itsereflektioon. Oletko ollut takertuva, avuton, kutistanut miehen elintilan hapettomaksi loputtomalla välittämisellä ja rakastamisella? Kaikki ei ole ollut teillä hyvin. Onnelliseen suhteeseen ei pääse kukaan väliin.
Suoraan sanottuna, en voi edes ymmärtää, mikä saikaan mun kellot kilkattamaan niin lujaa, että stoppasin. Tai sitten mä oikeasti en ollutkaan yhtään alfojen perään, nykyinen mies, josta tuli aviomies, on humanistiselta alalta ja tykkää käydä töissä 8-16😂 ja takuulla pitää kaikki kesälomat!
Luultavasti kellosi sai kilkattamaan ihmis- ja itsetuntemus ja se, että uskoit sisäistä ääntäsi, joka kertoi totuuden. Luultavasti olit myös yli parikymppinen?
Kuten olen tässäkin keskustelussa sanonut, kilteimmillä naisilla on paskoimmat miehet.
Kiltit naiset eivät ymmärrä, että ei ne itsekkäät luonteenpiirteet jää työpaikalle. Jos omaan asemaan vaaditaan teräviä kyynärpäitä ja röyhkeyttä, ei ne taikaiskusta katoa minnekään perhe-elämässä.
Tuollaiset miehet voivat toki joissain tapauksissa arvostaa kovuutta naisissa, jotka kohtaavat työelämässä, mutta vaimoksi halutaan tottelevainen miellyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kellosi sai kilkattamaan ihmis- ja itsetuntemus ja se, että uskoit sisäistä ääntäsi, joka kertoi totuuden. Luultavasti olit myös yli parikymppinen?
Kuten olen tässäkin keskustelussa sanonut, kilteimmillä naisilla on paskoimmat miehet.
Kiltit naiset eivät ymmärrä, että ei ne itsekkäät luonteenpiirteet jää työpaikalle. Jos omaan asemaan vaaditaan teräviä kyynärpäitä ja röyhkeyttä, ei ne taikaiskusta katoa minnekään perhe-elämässä.
Tuollaiset miehet voivat toki joissain tapauksissa arvostaa kovuutta naisissa, jotka kohtaavat työelämässä, mutta vaimoksi
Tämä. Jopa sänkyyn voidaan viedä räksyttävä ja terävähampainen (sanainen) terrieri, mutta kotona kulissia ja ydinperhettä pyörittää kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
En tunne mitään.
Saa kysyä kysymyksiä.
T. Sarjapettäjä koko elämän
Sori, me ei anneta narsisteille huomiota tai palstatilaa. Tiedän toki kuinka mielelläsi jauhaisit itsestäsi 🙄
Kiva kuulla! :)
Ap