Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon sulle tästä näkökulmasta. Sun vaimo sentään jätti asian penkomatta, toisin kuin minä olen tehnyt. Varmasti painostanut liikaakin toista puhumaan ja toinen sulkeutuu entistä tiukemmin. Mä kadun sitä että olen painostanut miestä avautumaan, mutta koska en saa vastauksia mihinkään niin olen päättänyt että tämä oli tässä. En mä voi enkä jaksa yksin yrittää.
Jos haluat, niin kyllä ajan kanssa se toinen nainen unohtuu.
Vierestä, mutta. Jos nyt tuota (ja montaa muutakin mitä olen vierestä nähnytkin) katsoo, niin se nainen on miehensä kanssa puhunut, joten heillä on ainakin mahdollisuus tosiaankin parantaa suhdetta ja jatkaa uudelta pohjalta.
Miehellä ei ole ja hän riistää sen mahdollisuuden vaimoltaankin. Toki tietysti vaimonkin päätös olla penkomatta, mutta mä en anna tsemppiviestiä kyllä sille. Ja luonnollisesti eri juttu joku kerran sänkyyn meno kuin tapahtumissa pussai
Mun miehellä on ollut tuollainen nuoruuden saavuttamaton ihastus. Lopullisesti lopetti haaveilunsa vasta kun me aloimme olemaan yhdessä. Ensimmäistä kertaa mies ylipäätään puhui omista sisäisistä asioistaan minun kanssani. Oli kuitenkin ollut ennen mua 6 v naimisissakin, ja käynyt pariterapiassa ennen eroa. Eli hyvinkin on toivoa kunhan mies vain itse on siihen valmis. Nykyään mieheni ymmärtää ettei kyseessä ollut kuin päälle jäänyt fantasiakuvittelu täysin tuntemattomasta ihmisestä, ja vanhojen aikojen haikailu, joka loppuikin tuon tajuttuaan kuin seinään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se hyvä että mies ei ole yhtään syyttänyt mua siitä että petti. Päinvastoin, on kehunut että olen upea nainen ja kelpaisin varmasti 90% miehistä. Sehän mua tässä ihmetyttääkin että lähti mua sitten pettämään ja vielä niin, anteeksi taas, hiirulaisen näköisen naisen kanssa joka ei millään tavoin laita itseään?
Oikeastaan tämä kyllä ei ole hyvä juttu, tai siis miten ilmaisisin. Tuo on musta samanlainen juttu kuin se, että me ei riidellä ikinä. Varmaan ihan kivaa ja sopuisaa ja silleen, mutta myös tarkoittaa, että pinnan alla on asioita, joita ei mukavuus- tms syistä oteta esiin, vaan kumpikin lakaisee oman mattonsa alle ja ajan myötä väkisin likakumpu kasvaa.
Mutta todennäköisemmin tuo on vaistomainen peliliike, ylentämällä alentaminen. Keskitytään siihen, että sä olet upea, ei siihen, mitä tapahtui.
Lisäksi sanoisin, että pidä mielessä sen kääntöpuoli: nii-in, olet tosi upea nainen, kelpaat
Heh, ok. Kiitos. Syytä en ole hänen teolleen saanut, en mitään. Kohta pääsen muuttamaan pois kodistamme, ehkä helpottaa. Onko jollain kokemusta miten muutto vaikuttaa olotilaan ja väleihin? Kun ei olla enää samojen seinien sisäpuolella. Mun psyykelle on ollut raastavaa asua yhdessä hänen kanssaan aivan kuin ennenkin, vaikka mikään ei kuitenkaan ole kuin ennen.
Ap
Kunnoitettavaa Ap että jätät pettävän miehesi joka on myös todellinen pelkuri. Niin moni jää pettämisen jälkeen suhteeseen kun pettäjä saa puhuttua ympäri ettei enää koskaan.. mitä väliä vaikka ei koskaan enää pettäisi koska jos pystyy kusettamaan puolisoa monta viikkoa/kuukautta/vuotta niin jotainhan se kertoo luonteesta ja että mitä pitää arvokkaana jne. ja tuskin se luonne miksikään muuttuu vaikka jääkin kiinni petoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin miehelleni, että jos hänen mielestään kaikki ei ollutkaan hyvin kaikista niistä rakkausviesteistä huolimatta niin miksi hän ei maininnut siitä sanallakaan? Kiinnijäätyään hänen häpeänsä ja itseinho oli niin suurta, että hän alkoi vahingoittaa itseään fyysisesti. Hakkasi nyrkein itseään ja välillä otti jopa jotain terävää käden jatkeeksi. Sairaalassa käytiin kerran kun hän otti taulun irti seinästä ja löi päänsä naulaan. Se jos mikä oli todella pelottavaa! Sai minut yhä vakuuttuneemmaksi siitä, että vaikka kuinka luulet tuntevasi vuosien jälkeen toisen ihmisen, et tunne. Jotain vakavia mt-ongelmia miehellä on ja ne on tulleet jo lapsuudesta - ei suinkaan meidän suhteesta.
Sama, noita rakkausviestejä oon miettinyt myös ja niistä kysyin että miksi mulle niitä lähetteli vaikka oli toisen naisen kanssa. Vastaus: "Olisiko vihaviestejä pitänyt laittaa?"
Vaikka yhteisiä vuosia on takana paljon ja tavallaan tunnet toisen läpikotaisin, niin siltikään et tunne, kumma tunne. Musta tuntuu että mä en tunne häntä yhtään. Mä mainitsinkin täällä jo kerran tästä biisistä, mutta tässä vielä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=M0qwAqpuXHo
En tiedä sainko linkitettyä, mutta kokeillaan. Hyvät sanat. Kyllä lauluntekijöiden täytyy tietää elämästä paljon.
Ap
uskon että muutto helpottaa
Itse kidun pettäjän kanssa samassa talossa ja elämä on pelkkää lusimista päivästä toiseen
vangeilla on sentään mahdollisuus tietää vapautumispäivä narsistin uhrilla ei sitäkään onnea
Vierailija kirjoitti:
Kunnoitettavaa Ap että jätät pettävän miehesi joka on myös todellinen pelkuri. Niin moni jää pettämisen jälkeen suhteeseen kun pettäjä saa puhuttua ympäri ettei enää koskaan.. mitä väliä vaikka ei koskaan enää pettäisi koska jos pystyy kusettamaan puolisoa monta viikkoa/kuukautta/vuotta niin jotainhan se kertoo luonteesta ja että mitä pitää arvokkaana jne. ja tuskin se luonne miksikään muuttuu vaikka jääkin kiinni petoksesta.
Sydäntä raastaa, rakastan ja rakastin, ei se veitsellä leikaten lopu, mutta näillä ikävuosilla tiedän että selviän. Ajan kanssa.
Ap
Näin se on ja nyt kokemusta rikkaampana täytyy sanoa, että ilmeisesti en ole tuntenut tuota ihmistä oikeasti koskaan, sillä hän oli viimeinen ihminen maan päällä, jolta olisin voinut kuvitella jotain noin hirvittävää kaksoiselämää pettämisineen ja palkintojen keruineen.
Vierailija kirjoitti:
Näin se on ja nyt kokemusta rikkaampana täytyy sanoa, että ilmeisesti en ole tuntenut tuota ihmistä oikeasti koskaan, sillä hän oli viimeinen ihminen maan päällä, jolta olisin voinut kuvitella jotain noin hirvittävää kaksoiselämää pettämisineen ja palkintojen keruineen.
Tuo tunne mullakin todella voimakkaana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettinyt että jos itse olisin pettäjän paikalla, niin en mäkään varmaan haluaisi kertoa kaikkea juurta jaksain ja loukata toista vielä lisää.
Ymmärrän tämän todella hyvin, mutta jos siis halutaan jatkaa yhdessä, siihen se usein menee, että toinen haluaa tietää, mitä helkattia nyt oikeasti on tapahtunut. Vaikka se sattuu.
Silloin jos pettämisen vuoksi tulee ero, ei munkaan mielestä yksityiskohtien penkomisessa ole mitään järkeä. Kuten ei ole sen toisen syyttelemisessä ja vosuttelemisessakaan, muuten. Silloin pska on parasta jättää penkomatta ja lähteä molemmat omalta uudelta alustalta liikkeelle. Silloin onkin ajatuksena, että meidän liiton asiat, hyvät ja huonot, ei enää uuteen elämään kuulu.
Mutta jos yhdessä halutaan jatkaa, olennainen osa sitä mun mielestä on, että petetyn on parasta ymmärtää, että nyt sattuu. Petetty joutuu
En mäkään ole koskaan laittanut itseäni, mutta miehiä on riittänyt ovista ja ikkunoista. Se on enemmänkin naisten juttu miettiä jotain meikkaamisia ja puhua muista naisista hiirulaisina. Miehet näkee naiset eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.
On se toinenkin syyllinen, jos on tiennyt, että mies on varattu. Miksei voi odottaa, että ero on selvä, jos toinen kerran haluaa erota?
Jos ei halua, on syyllinen pilaamaan toisten liiton. Ei heidänkään tulevaa suhdetta silloin tarvitsisi kenenkään kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen.
mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.
On se toinenkin syyllinen, jos on tiennyt, että mies on varattu. Miksei voi odottaa, että ero on selvä, jos toinen kerran haluaa erota?
Jos ei halua, on syyllinen pilaamaan toisten liiton. Ei heidänkään tulevaa suhdetta silloin tarvitsisi kenenkään kunnioittaa.
Mä oon täysin samaa mieltä ja olen sanonut miehelleni että ikinä en tule kunnioittamaan tuota naista. Seuraavaa voin kunnioittaa, hän ei ole tullut rikkomaan mitään meidän välillämme.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Somekuvan perusteella en tekisi mitään isoja ratkaisua. Jos miehellä parin kk:n sivusuhde, niin jäi liian aikaisin kiinni ja ei vielä halunnut erota. Jollakin on viiden vuoden sivusuhde ja ei halua erota, koska jo kyllästynyt siihen sivulliseen. Nyt mies sai vain pätkäsuhteen ja se harmittaa.
Somekuva ei jättänyt mitään arvailujen varaan.
Ap
Oletan siis, että kuvassa on pussailtu paikassa, joka ei ole se, missä on ilmoitettu, että ollaan vai miten muuten voi paljastaa? Ei kai ne pnemisesta someen kuvaan laita?
Kuvassa on naisen kieli mun miehen kurkussa ja on otettu juuri sieltä missä MIES sanoi olevansa yksin. Lisäksi siitä on vielä videoklippi. Kyseessä oli eräs tapahtuma ja sen sivu
Haha karma is a bitch😂
Se on se huuma. Kun tasaisen arjen, vuosikymmeniä kestäneen arjen jälkeen humahtaa täyteen jotain rakkaushormoonia, se luo satumaisen elossa olon tunteen, on ylivoimainen, kaikki ON erilaista, maailma on täynnä värejä ja väreilyä, seikkailua.
Näin minä tunsin, kun olin tuon ihailemani naisen lähellä. Se maaginen kerta, kun oli jotain muuta, jos se olisi jatkunut, todella minäkin varmaan olisin näyttäytynyt kotona aivan erilaisena. Varmaan niin kävi nytkin. Siinä menee kuin johonkin huumekuplaan, ei ole sama ihminen. Ei halua enää mitään entistä, ajatukset ovat vain siinä uudessa. Vaikea selittää.
Joku sanoi vaimostani ja oikeassa oli. En tiedä itsekään miksi oikeastaan jäin, varmaan kaikki sukusiteet ja kai ajattelen, että kun vaimo ei koskaan asiaa nostanut mitenkään niin omalla tavallaan hän on sen hyväksynyt ja haluaa jatkaa näin.
Muita ei tämän jälkeen ole tullut enkä usko että tulee. Kyse ei siis sinällään vaimosta todellakaan ollutkaan. Mutta eihän tämä meidän suhdetta parantanutkaan. Se on sitä samaa vain edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä se hyvä että mies ei ole yhtään syyttänyt mua siitä että petti. Päinvastoin, on kehunut että olen upea nainen ja kelpaisin varmasti 90% miehistä. Sehän mua tässä ihmetyttääkin että lähti mua sitten pettämään ja vielä niin, anteeksi taas, hiirulaisen näköisen naisen kanssa joka ei millään tavoin laita itseään?
Oikeastaan tämä kyllä ei ole hyvä juttu, tai siis miten ilmaisisin. Tuo on musta samanlainen juttu kuin se, että me ei riidellä ikinä. Varmaan ihan kivaa ja sopuisaa ja silleen, mutta myös tarkoittaa, että pinnan alla on asioita, joita ei mukavuus- tms syistä oteta esiin, vaan kumpikin lakaisee oman mattonsa alle ja ajan myötä väkisin likakumpu kasvaa.
Mutta todennäköisemmin tuo on vaistomainen peliliike, ylentämällä alentaminen. Keskitytään siihen, että sä olet upea, ei siihen, mitä tapahtui.
Lisäksi sanoisin, että pidä mielessä sen kääntöpuoli: nii-in, olet tosi upea nainen, kelpaat
Jos hän tarkoitti upealla ulkokuorta.
Onneksi teidän lapset on jo aikuisia, niin sun on helpompi jatkaa omaa elämää ja tehdä omia valintoja. Et aidosti ole tilivelvollinen enää hänelle. Eikä kaadu lapsiperhe-elämä ja taloudelliset realiteetit päälle ihan samalla tavalla, etkä joudu jatkamaan yhteisvanhemmuutta pettäjän kanssa. Oli muuten helvetilliset ne vuodet.
Jostain syystä toi on niin tyypillinen tarina miehillä siinä vaiheessa, kun pyöreät lähestyy. Monella on silloin vielä pieniä lapsiakin.
Sanon vielä: sun tehtävä ei ole kannatalla aikuisen miehen isäsuhdetta aikuisiin lapsiinsa. On lapsia kohtaan ihan reilua kertoa totuus. Sekin on irtipäästämistä.
Kohtele itseäsi hyvin, selviät kyllä!
Voisitko harkita jotain muuta jippoa muiden naisten sijasta, jos haluat eloa avioliittosi?
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan häntä ottaa päähän vain se, että jäi kiinni. Parhaimmassa tapauksessa kaduttaa aidosti myös se, mitä itse tuli tehtyä. Ihmiset ovat erilaisia, niin myös varmaan pettäjät.
Moni pettäjä on jotenkin tunnevammainen ja haluaa ikään kuin hallita henkisesti tilanteita ja ihmissuhteita. Olla ikään kuin niskan päällä. Toki kiinnijääminen romuttaa tän kuvion, mutta parisuhdeleikin voi sitten aloittaa uudestaan sen petoskumppanin kanssa ja aikaa myöden aloittaa saman leikin uudelleen.
Sitten on näitä reppanoita, jotka toimii autopilotilla ja vaan "ajautuu" pettämiseen ymmärtämättä tietoisesti, miksi he tekevät niin. Silloin tulee tehtyä, mitä ei oikeastaan halua, mutta jokin reaktiivinen yllyke sitten saa toimimaan. He eivät ole oikein kosketuksissa omaan tunne-elämäänsä, itseensä ja tarpeisiinsa ja tällainen itsesabotaasi sitten rikkoo elämää ja ihmissuhteita. Taustalla voi olla hylkäämisen pelkoa (pitää ehtiä
Tai haluavat tuntea olevansa elossa. Uusi nuori nainen saa tällaisen tunteen aikaan.
Varmaan harmittaa hetken, kun ei voinutkaan kakkua sekä syödä että säästää. Kaikkea ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko harkita jotain muuta jippoa muiden naisten sijasta, jos haluat eloa avioliittosi?
Ei ole tullut muita naisia hänen jälkeensä, enkä usko, että tulee. Kyse ei ollut siitä, että olisin halunnut eloa avioliittooni vaan siitä, että rakastuin. Kai sen voi myöntää, vaikka mieluummin itsekin sanon ihastui tai jotain sinne päin.
En varsinaisesti kaipaa eloa avioliittooni, se on mitä on, yhdenlainen arjen realiteetti. Vaimo ei ole nostanut asiasta mitään keskustelua tai muuta joten en minäkään.