Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?
Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...
Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.
Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin.
Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu.
Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan.
Kokemuksia? Mielipiteitä?
Kommentit (1940)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, joten on ehkä jo sanottu, mutta ap: SINÄ olet se joka romahdutti oman ja puolisosi elämän, SINÄ heität 25 vuotta roskakoriin. Mieshän olisi kertomasi mukaan halunnut jatkaa liittoanne, mutta SINÄ päätit lähteä siitä. Olisit aivan hyvin voinut päättää myös jäädä, ja työstää suhdettanne vaikka pariterapiassa. Älä yritä kieltää omaa osuuttasi tapahtumien kulussa.
t. pettänyt, mutta ei jätetty
Fyysinen pettäminen on vain jäävuoren huippu. Kaikki se valehtelu ja luottamuksen pettäminen mikä tapahtuu on se mikä hajottaa parisuhteen. Ei sellaista voi sietää katkeroitumatta, en luottaisi enää mihinkään mitä petturi sanoo.
Siltikin suhteesta lähteminen on naisen (ap:n) päätös, ei miehen.
Vierailija kirjoitti:
"Kuvassa on naisen kieli mun miehen kurkussa ja on otettu juuri sieltä missä MIES sanoi olevansa yksin. Lisäksi siitä on vielä videoklippi. Kyseessä oli eräs tapahtuma ja sen sivuilla nämä kaikki järjestäjien toimesta.
Ap"
Tää oli niin meant to be. Siis tarkoitettu sun silmille jostain ylemmältä taholta (puhun siis henkimaailmasta). Huh huh, tää on niin uskomatonta, että tän on siksikin pakko olla totta.
Miten niin ajattelet? Mä nimittäin oon ajatellut ihan samoin kun tuon tapahtuman jälkeen mulle on tapahtunut ihan uskomattoman hyviä, mielettömiä asioita joita en voi millään tavalla järjellä selittää! En ala erittelemään tunnistamisen takia, mutta olen alkanut myöskin uskomaan että nyt kyllä joku johdattaa, mutta miksi ja mikä on päämäärä, se ei ole luonnollisestikaan vielä selvinnyt. Kaiken tuskan alla siis piilee näitä mielettömiä, uskomattomia sattumia. 🍀
Ap
Ei siinä sen kummempaa lopulta tarvita, kuin tuo mainitsemasi 25 vuotta. Se on ikävää, mutta välttämätöntä, että toiseen turtuu. Hänestä tulee liian tuttu ja osa tavallista arkea. Harmillista, että jotkut eivät sitä tajua ja sortuvat liiton ulkopuolisiin säätöihin. Pitkä suhde on tahtoasia. Ei yhtään kenelläkään ole 25 vuoden jälkeen shampanjaa ja vaahtokarkkeja. Pettäjän pitäisi tajuta, että ei se ole sitä kenenkään kanssa - ei myöskään sen uuden miehen/naisen kanssa.
Jos liitossanne on kaikki hyvin, niin koittakaa vielä. Pariterapiaa ja molempien olisi myös syytä käydä yksinään psykologille juttelemassa. Kyllä noista on muutkin parit selvinneet, tahtoa ja jaksamista se vaatii kyllä. Noin pitkän liiton jälkeen nimittäin sitä kuraa on luvassa eron tullessa paljon enemmän, kuin tässä kohtaa tajuatte. Paljon enemmän. Enkä tarkoita pelkästään taloutta, mikä sekin muuttuu yleensä dramaattisesti. Erotessa sitä henkistä työtä tulee aivan taatusti vähintään yhtä paljon tehtäväksi, kuin että yrittäisitte korjata nykyistä liittoanne.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä sen kummempaa lopulta tarvita, kuin tuo mainitsemasi 25 vuotta. Se on ikävää, mutta välttämätöntä, että toiseen turtuu. Hänestä tulee liian tuttu ja osa tavallista arkea. Harmillista, että jotkut eivät sitä tajua ja sortuvat liiton ulkopuolisiin säätöihin. Pitkä suhde on tahtoasia. Ei yhtään kenelläkään ole 25 vuoden jälkeen shampanjaa ja vaahtokarkkeja. Pettäjän pitäisi tajuta, että ei se ole sitä kenenkään kanssa - ei myöskään sen uuden miehen/naisen kanssa.
Jos liitossanne on kaikki hyvin, niin koittakaa vielä. Pariterapiaa ja molempien olisi myös syytä käydä yksinään psykologille juttelemassa. Kyllä noista on muutkin parit selvinneet, tahtoa ja jaksamista se vaatii kyllä. Noin pitkän liiton jälkeen nimittäin sitä kuraa on luvassa eron tullessa paljon enemmän, kuin tässä kohtaa tajuatte. Paljon enemmän. Enkä tarkoita pelkästään taloutta, mikä sekin muuttuu yleensä dramaattisesti. Erotessa sitä henkistä
Ei kannata yrittää. Se mahdollisuus siihen, että mies pettää uudelleen on todella korkea varsinkin kun katsoo miten AP:n mukaan mies käyttäytyy. AP:n ei turhaa kannata enää yhtää enempää vuosia laittaa tuollaiseen mieheen, joka häntä nyt h*orittelee siitä, kun puhuu toisille KAVERImiehille eikä muutenkaan suostu tilannetta selvittämään.
Muutenkin kun itse seurasin yhdellä palstalla, jossa on kymmeniä jos ei satoja tuhansia petettyjä ympäri maailmaa, niin siellä kävi jatkuvasti toteen se, että muutaman vuoden päästä ne kumppanit jotka olivat pettäneet pettivät taas. Mikään ei ollut muuttunut. Petetyt hukkasivat vaan lisää vuosiaansa pettäjiin. Toiset taas kirjoittelivat, että kymmenien vuosienkin jälkeen he ovat katkeria siitä, että jäivät, eivät vieläkään luota pettäjäkumppaniin ja että rakkaus ja halu seksiin ovat kokonaan poissa.
Sen sijaan taas ne, jotka ovat eronneet ovat paljon kirjoitelleet, että sen ensimmäisen vuoden jälkeen ovat olleet paljon onnellisempia, pirteämpiä ja huomanneet, että ero oli paras ratkaisu ikinä. Myös todella moni (ne jotka uutta ovat halunneet) ovat löytäneet uudet kumppanit vielä, jotka ovat olleet parempia, kuin ne edelliset.
Jäädä ei siis koskaan kannata pettäjän kanssa, koska pettäjät käyttävät fyysistä ja henkistä väkivaltaa pettäessään. Ja väkivaltaa käyttävien henkilöiden kanssa ei koskaan kannata seurustella.
"Sekin sitten vielä, että väitetään mitä väitetään, miehet ne jää vellomaan niissä entisissä ja rakkauksissa ja etenkin niissä, jotka pääsi karkuun. Miehethän vatkaa mielessään jotain vanhaa heilaa tai naapurin tyttöä, johon olivat rakastuneita ja ovat aina, tappiin asti. Siitä taisi täällä olla joku ketjukin, kun joku kysyi, että onko hän hullu kun ajattelee, että mies ei ole päässyt yli teini-iän exästä. Uskon, että ei ollut.
Niin tulee tuokin mies hellimään muistoaan tuosta naisesta ja siten jatkamaan vaimonsa henkistä pettämistä😪"
Tätä olin just tulossa kirjoittamaan.
Ne miehet jää haikailemaan niitä, jotka ns. pääsi karkuun. He eivät koskaan päässeet tuon rakkauden kohteen kanssa kunnon suhteeseen. Silloin siihen jää tilaa täyttää ne aukkokohdat haluamallaan mielikuvalla. Voi kuvitella naisen luonteenpiirteiksi juuri ne, jotka itselleen sopii. Eli tällöin siitä naisesta tulee ns. täydellinen, fantasia ja sitä vastaan kukaan tavallinen kuolevainen nainen ei vain voi taistella. Mielikuvien nainenhan on täydellinen ulkonäöllisesti ja vieläpä luonteeltaan (jonka mies on itse kuvitellut).
Tällainen "rakkaus" voi tosissaan kestää hamaan tappiin asti, aina sinne kuolinvuoteelle.
Kirjoitin rakkaus sanan hakamerkkeihin, sillä kyseessähän ei ole aito, oikea rakkaus. Kyseessä on saavuttamaton rakkaus mielikuvaan, fantasiaan. Potentiaaliin. Ei oikeaan ihmiseen, jonka olisi tuntenut täysin ja läpikotaisin monen vuoden ajalta, siis että olisi asunut ja elänyt tämän henkilön kanssa, nähden kaikki puolet ja ne huonot puolet.
Silloin voidaan puhua aidosta rakkaudesta, että olet monta vuotta jonkun kanssa tiiviisti, puhutte ja tunnet hänen sielunmaiseman, tiedät kaikki huonot piirteet, olette kokeneet yhdessä vaikka mitä ja silti siitä kaikesta huolimatta tunnet olevasi täysin rakastunut. Se on rakkautta. Että rakastat henkilöä, jonka oikeasti tunnet.
Nää, jotka jää haikailemaan hieman tuntemattomaksi jääneen kauniin naisen perään, he ovat rakastuneet ulkokuoreen ja kuvittelemaansa fantasiaan, eivät siihen oikeaan ihmiseen siis.
Mä en millään saa lainattua kommenttia 258/265, mutta en tiedä millä tavalla se nyt tähän tulee kun kirjoitan ja lähetän viestin.
Kiitos sulle, kyllä todella hirvittävällä tavalla asia tuli mulle ilmi. Menin someen eräänä aamuna muuten vain katsomaan että miltä siellä ko. tapahtumassa näyttää ja mitäpä verkkokalvoille lävähtikään. Nämä kaksi kaulailemassa ja vetämässä kielareita, vanha ukko ja nuorempi typy, oli sitten tämmöinenkin temppu mulle tehty. Mies tottahan nyt, joutui myöntämään kaiken kun ei muutakaan voinut. On kuulemma jatkunut jo useamman kuukauden ja sängyssäkin on oltu. Menin täysin shokkiin, olin yksin kotona ja mies siellä tapahtumassa yhä. Suoraselkäinen mies olisi lähtenyt sieltä heti kotiin selvittämään asiaa, mutta ei....sinne se jäi vielä lisäyöksi, tämäkin jotenkin lisäiskuna mun sydämeen. Jo vain kuulkaa paljastuikin sitten vaikka ja mitä, vaikka kotona on esitetty niin rakastavaa aviomiestä että.
Mitä tulee lapsille kertomiseen niin joo, olen kertonut (minä siis, ei mies tietenkään) että lähdemme eri suuntiin isän kanssa, mutta heille ei syytä ole kerrottu. Lapset tietenkin ottivat uutisen vastaan järkyttyneinä, kyselevät ja joudun kannattelemaan vielä heitäkin oman suruni lisäksi. Mies ei ole vaihtanut sanaakaan lasten kanssa tuon jälkeen. Omat vanhempani olivat shokissa uutisen jälkeen, samoin sisareni. Kukaan ei olisi voinut aavistaa mitään. Puoliso on ollut kuin oma poika vanhemmilleni, mutta tämän jälkeen taitaa olla yhtä kuin kuollut. Heille olen syyn eroon kertonut. Mies varmasti kertoo ihmisille jotain omaa totuuttaan, satusetä kun on...
Ap
"Miten niin ajattelet? Mä nimittäin oon ajatellut ihan samoin kun tuon tapahtuman jälkeen mulle on tapahtunut ihan uskomattoman hyviä, mielettömiä asioita joita en voi millään tavalla järjellä selittää! En ala erittelemään tunnistamisen takia, mutta olen alkanut myöskin uskomaan että nyt kyllä joku johdattaa, mutta miksi ja mikä on päämäärä, se ei ole luonnollisestikaan vielä selvinnyt. Kaiken tuskan alla siis piilee näitä mielettömiä, uskomattomia sattumia. 🍀
Ap"
No onhan tää jo ihan henkimaailman juttuja, että miehesi suutelee naisen kanssa kunnon kielareita juuri sillä hetkellä, kun joku videokuvaa tapahtumassa ja he päätyvät juuri noiden muutamien minuuttien aikana siihen kuvaan ja että se vieläpä julkaistaan somessa. Ja että se ei jää siihen, vaan sä näet ko. videon. Tää kaikki vaatii niin paljon, että ei se oo sattumaa. Henkimaailma järkkäs kaiken minuutilleen just niin, että tää päätyy sun tietoon.
Olihan toi selkeesti tarkoitettu sun silmille, että näet sen totuuden ja pääset eroon miehestä.
Ilman videota, et pystyisi jättämään miestäsi.
Jos lapset ovat aikuisia, niin heille voi kyllä kertoa sen syyn teidän erolle, siis sen totuuden. Jos ovat alaikäisiä, niin en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Jos liitossanne on kaikki hyvin, niin koittakaa vielä. Pariterapiaa ja molempien olisi myös syytä käydä yksinään psykologille juttelemassa. Kyllä noista on muutkin parit selvinneet, tahtoa ja jaksamista se vaatii kyllä. Noin pitkän liiton jälkeen nimittäin sitä kuraa on luvassa eron tullessa paljon enemmän, kuin tässä kohtaa tajuatte. Paljon enemmän. Enkä tarkoita pelkästään taloutta, mikä sekin muuttuu yleensä dramaattisesti. Erotessa sitä henkistä
Kiitos sulle vastauksesta. Mun on yksin vaikeaa lähteä korjaamaan mitään. Toinen ei puhu mulle eikä suostunut pariterapiaan. Mä tarjosin vaikka mitä vaihtoehtoja että saadaan pitkä liitto korjattua. Kerroin myös nuo samat jutut että pitkä liitto on paljon enemmän kuin hetken huuma. Pitkään liittoon mahtuu niin paljon elämää ja tapahtumia, koko elämä. Ehkä miehen täytyy saada se välimatka jotta ajatukset kirkastuvat. Ei taida tietää yhtään mitään mistään ja mä vain olen painostanut, myönnän että turhankin paljon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata yrittää. Se mahdollisuus siihen, että mies pettää uudelleen on todella korkea varsinkin kun katsoo miten AP:n mukaan mies käyttäytyy. AP:n ei turhaa kannata enää yhtää enempää vuosia laittaa tuollaiseen mieheen, joka häntä nyt h*orittelee siitä, kun puhuu toisille KAVERImiehille eikä muutenkaan suostu tilannetta selvittämään.
Muutenkin kun itse seurasin yhdellä palstalla, jossa on kymmeniä jos ei satoja tuhansia petettyjä ympäri maailmaa, niin siellä kävi jatkuvasti toteen se, että muutaman vuoden päästä ne kumppanit jotka olivat pettäneet pettivät taas. Mikään ei ollut muuttunut. Petetyt hukkasivat vaan lisää vuosiaansa pettäjiin. Toiset taas kirjoittelivat, että kymmenien vuosienkin jälkeen he ovat katkeria siitä, että jäivät, eivät vieläkään luota pettäjäkumppaniin ja että rakkaus ja halu seksiin ovat kokonaan poissa.
Sen sijaan taas ne, jotka ovat eronneet ovat paljon kirjoitelleet, että sen ensimmäisen vuoden jälkeen ovat olleet paljon onnellisempia, pirteämpiä ja huomanneet, että ero oli paras ratkaisu ikinä. Myös todella moni (ne jotka uutta ovat halunneet) ovat löytäneet uudet kumppanit vielä, jotka ovat olleet parempia, kuin ne edelliset.
Jäädä ei siis koskaan kannata pettäjän kanssa, koska pettäjät käyttävät fyysistä ja henkistä väkivaltaa pettäessään. Ja väkivaltaa käyttävien henkilöiden kanssa ei koskaan kannata seurustella.
Kiitos tästä. Mä olen miettinyt paljon tuota että uusisiko enää tekoaan kun näki mitä nyt teollaan aiheutti? Ja ikää tulee koko ajan lisää, eihän hän nyt enää edes jaksaisi säätää. Sen verran mies sanoi että "ei luota enää itseensä että eikö pettäisi". En täysin ymmärrä tätä, miksi olisi niin vaikeaa pitää housut jalassaan vieraan naisen kanssa, joku häiriö?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset ovat aikuisia, niin heille voi kyllä kertoa sen syyn teidän erolle, siis sen totuuden. Jos ovat alaikäisiä, niin en suosittele.
Välit isään menisivät kokonaan, tiedän sen. He eivät hyväksyisi isänsä tekoa ja mä haluaisin että edes nykyiset välit säilyvät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No onhan tää jo ihan henkimaailman juttuja, että miehesi suutelee naisen kanssa kunnon kielareita juuri sillä hetkellä, kun joku videokuvaa tapahtumassa ja he päätyvät juuri noiden muutamien minuuttien aikana siihen kuvaan ja että se vieläpä julkaistaan somessa. Ja että se ei jää siihen, vaan sä näet ko. videon. Tää kaikki vaatii niin paljon, että ei se oo sattumaa. Henkimaailma järkkäs kaiken minuutilleen just niin, että tää päätyy sun tietoon.
Olihan toi selkeesti tarkoitettu sun silmille, että näet sen totuuden ja pääset eroon miehestä.
Ilman videota, et pystyisi jättämään miestäsi.
Jollain tapaa oon sun kanssa ihan samaa mieltä tästä.
Ap
Sinä kuulut vanhaan kalustoon ja olet tylsä ja tuttu. Mies haluaa tuntea itsensä nuoreksi nuoren naisen kanssa. On intohimoa, uutuudenviehätystä, itsetuntoa hivelee salasuhde. Mies kaipaa vaihtelua.
Ei sinussa ole mitään vikaa eikä mies edes ajattele, mitä suhde tekee teidän liitollenne. Hän nauttii ja antaa mennä. Vanha kalusto pysyy hänen mielestään vanhalla rutiinilla. Ikävä yllätys hänelle, että jäi kiinni, mutta en usko että katuu, paitsi ehkä taloudellista puolta.
Hyvä paikka erota. Mies jatkaa kuitenkin samaa linjaa, kun on päässyt makuun. Hankkii ehkänuoren puolison.
Ala elää omaa elämääsi. En ymmärrä, miksi naiset takertuu kuolleeseen liittoon. Kyllä sinä pärjäät ja elämästä tulee vielä hyvää.
"Sen verran mies sanoi että "ei luota enää itseensä että eikö pettäisi". "
Tämä oli nyt sitten viimeinen naula arkkuun.
Eroa, äläkä katsele taaksesi.
Vaikka pettäminen ei ole oikein, täällä kuvitellaan, että pettäjä on ainoa paha. Kyllä jokin asia on pielessä avioliitossa, jos toinen pettää. Se on vaan peiliin katsomisen paikka ja nähdä myös oma epätäydellinen suoritus.
Monesti sitä ei edes tajua miten pahaa oloa toiselle aiheuttaa, kun luulee tekevänsä oikein. Kannattaa tosiaan lukea se Ruotsalainen avioero.
Vierailija kirjoitti:
"Sen verran mies sanoi että "ei luota enää itseensä että eikö pettäisi". "
Tämä oli nyt sitten viimeinen naula arkkuun.
Eroa, äläkä katsele taaksesi.
Näin olen tekemässä. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinä kuulut vanhaan kalustoon ja olet tylsä ja tuttu. Mies haluaa tuntea itsensä nuoreksi nuoren naisen kanssa. On intohimoa, uutuudenviehätystä, itsetuntoa hivelee salasuhde. Mies kaipaa vaihtelua.
Ei sinussa ole mitään vikaa eikä mies edes ajattele, mitä suhde tekee teidän liitollenne. Hän nauttii ja antaa mennä. Vanha kalusto pysyy hänen mielestään vanhalla rutiinilla. Ikävä yllätys hänelle, että jäi kiinni, mutta en usko että katuu, paitsi ehkä taloudellista puolta.
Hyvä paikka erota. Mies jatkaa kuitenkin samaa linjaa, kun on päässyt makuun. Hankkii ehkänuoren puolison.
Ala elää omaa elämääsi. En ymmärrä, miksi naiset takertuu kuolleeseen liittoon. Kyllä sinä pärjäät ja elämästä tulee vielä hyvää.
En ole takertumassa, jatkan elämääni. Olen musertunut, sydänsuruinen, lyöty maahan, mutta jatkan elämääni. Joitain vastauksia haen vielä tässä vaiheessa, en niitä kuitenkaan taida koskaan saada. Muutan huomattavasti suuremmalle paikkakunnalle, toinen lapsistamme asuu siellä. Hain uutta, hyvin palkattua työtä ja sain sen. Eli laitan elämäni aivan uusiksi, vaikka pelottaakin. Ja harmitus pitkän parisuhteen päättymisestä on hirvittävän suuri, jäytää varmasti vielä pitkään. Mies jää tänne pikkupaikkakunnalle möllöttämään, koko perhe on poissa suuresta omakotitalostamme. Kerran siellä asui onnellinen perhe. On kova paikka jättää oma, niin kovin rakas koti.
Ap
"Mun on yksin vaikeaa lähteä korjaamaan mitään. Toinen ei puhu mulle eikä suostunut pariterapiaan. Mä tarjosin vaikka mitä vaihtoehtoja että saadaan pitkä liitto korjattua.
Sen verran mies sanoi että "ei luota enää itseensä että eikö pettäisi
Menin täysin shokkiin, olin yksin kotona ja mies siellä tapahtumassa yhä. Suoraselkäinen mies olisi lähtenyt sieltä heti kotiin selvittämään asiaa, mutta ei....sinne se jäi vielä lisäyöksi, tämäkin jotenkin lisäiskuna mun sydämeen. "
Eihän tässä oo enää mitään epäselvää.
Jos olisit jatkanut miehesi kanssa, hän olisi jatkanut pettämistä ja jossain kohtaa mies olisi jättänyt sut toisen naisen takia. Näin kävi mulle. 20 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pettäminen ei ole oikein, täällä kuvitellaan, että pettäjä on ainoa paha. Kyllä jokin asia on pielessä avioliitossa, jos toinen pettää. Se on vaan peiliin katsomisen paikka ja nähdä myös oma epätäydellinen suoritus.
Monesti sitä ei edes tajua miten pahaa oloa toiselle aiheuttaa, kun luulee tekevänsä oikein. Kannattaa tosiaan lukea se Ruotsalainen avioero.
Höpö höpö.
En varmasti tuntisi mitään... Syy on kuitenkin petetyssä. Ihan varmasti asioista on puhuttu monistellen ennen pettämistä eikä millään tavalla petetty voi olla yllättynyt miksi näin. Ainakin meillä on puhuttu. Onhan se jollain tavalla hassua jos esim seksiin liittyvistä asioista puhutaan kotona kumppanin kanssa ja luvataan, mutta ei toteuteta, sitten ajatellaan että no kyllä se nyt on näin ihan ok. Luulis että ei tulis pettäminen yllätyksenä. En usko että kukaan pettää jos kumppanin kanssa menee hyvin...