Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pettäjä tuntee kun jää kiinni sivusuhteesta eikä olisi halunnut erota puolisostaan/rikkoa kotia?

Vierailija
28.08.2024 |

Mulla on vain se petetyn näkökulma, mutta haluaisin tietää mitä pettäjän päässä liikkuu...

Oma maailmani mureni ihan täysin kun sain miehen pettämisestä kiinni. On tulossa ero ja minä muutan pois. Olen täysin palasina kaikesta, mutta haluaisin kuitenkin tietää mitä sen pettäjän päässä pyörii...Mies kun ei puhu mitään.

Meillä oli kaikki hyvin, rakkautta riitti, myös makuuhuoneen puolella kaikki hyvin. Olimme toistemme parhaat ystävät 25 vuotta ja sitten kävi niin että mies oli heikko ja lankesi erään häntä piirittäneen nuoremman naisen pauloihin. 

Mies ei olisi halunnut erota ja oli hävennyt tekojaan (olivat ilmeisesti muutaman kuukauden tapailleet ennen kuin sain ns. rysän päältä kiinni) tekohetkelläkin, mutta jokin vain veti häntä sen toisen naisen luokse. Oli hullaantunut ja se oli voittanut järjen. Enempää en hänestä kiinni saa, sulkeutuu. 

Osaisiko joku sanoa mulle mitä tällaisessa tilanteessa pettäjän päässä liikkuu kun romahdutti oman ja puolisonsa elämän, 25 vuotta roskakoriin? Häpeää, surua, iloa....? Kovasti yrittäisin ymmärtää, mutta vastauksia en saa. Hän hermostuu kun yritän niitä häneltä kysellä, on aina ollut hyvin sulkeutunut. Nähtäväksi jää juokseeko hairahduksensa luokse heti kun lähden, vai kuivuuko koko juttu kasaan. 

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (1940)

Vierailija
341/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit*uttaahan se, kun narahti. Toivottavasti puoliso uskoo sepittämäni valheen, että kyse oli tästä yhdestä kerrasta eikä tule tapahtumaan enää ikinä.

Vierailija
342/1940 |
29.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mikään paatunut sarjapettäjä kyseessä, niin se peruspsykologia näiden taustalla on usein se, että uusi ihminen/suhde tuo elämään vipinää. Mies alkaa nähdä itsensä elinvoimaisempana, hän voi paremmin, kokee olevansa jälleen jopa nuorempi. Mitä kaikkea hänellä onkaan vielä elämässä edessä! Tämä on tietenkin sen uuden naisen ansiota.

Samalla hän alkaa vertaamaan elämää sinun kanssasi: sitä laimeaa arkea. Hänhän on elänyt todella kontrolloitua elämää, ei ole voinut tehdä kanssasi mitään. Itse asiassa sinä nalkutat, sinusta puuttuu tämä ja tuo, ethän enää edes naura. Sinun takiasi hän on elänyt puolikasta elämää, sinä olet kahlinnut hänet. Ehkä painostit jopa saamaan perheen, jota hän ei oikeasti halunnut. Kukaan ei omista häntä! Hänellä on täysi oikeus mennä ja tulla miten haluaa. Syyllisyyden tunteita peitelläkseen sut nähdään huonona ja sun kanssa riidellään, niin on helpompi taas mennä toisen lu

Tämä se on. Pettäjä jollain tapaa kokee oikeutetuksi onnensa uuden henkilön kanssa. Se perustellaan juuri noin, että uuden kanssa on niin ihanaa, hauskaa, nuorekasta ja hän ansaitsee uuden energisen elämän ja uuden alun. Ja itse asiassa on sen vanhan virttyneen väsyneen puolison oma syy, että toinen kiinnostuu muista kun suhteessa ei ole sitätätäjatota.

Tässä kohtaa ei muisteta sitä tosiasiaa, että jos on tyytymätön elämäänsä, niin muutoksen pitää lähteä itsestä ei siitä että vaihdetaan ihmiset ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mies oli " heikko" ja raukkeliiniparka käveli naisen ansaan? Hehheh. Kyllä se pettäjä-äijä tiesi mitä tekee, se nyt vaan valehtelee sulle silmät ja korvat täyteen kun oot vähän simppeli tyyppi ja uskot kaiken tuuban.

Vierailija
344/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksen pitää lähteä itsestä mutta tottakai huonon liiton päättäminen on oleellinen osa ihan merkittävää muutosta.

Itse tein asiat väärässä järjestyksessä, uusi mies tuli kuvioihin ennen avioeroa. Mutta virhe se ei ollut. Otin eron ja elän nyt tämän miehen kanssa hyvässä vakaassa avioliitossa. Ex miehen huonot puolet vain pahenevat vuosi vuodelta ja olen niin kiitollinen ja onnellinen että elämä meni näin. Olen onnellinen ja lapsilla on hyvä olla (toki ero aikanaan oli kriisi heille, se on selvä) ja ainoa jolla ei edelleenkään näytä olevan hyvä olla on tämä myrkyllinen ex mieheni. Ja se taas ei ole minun vaan hänen vastuullaan. 

Pettämistä pidetään niin kauhean alhaisena mutta kyllä avioliitossa voi kohdella puolisoaan hyvin monella muullakin tapaa alhaisesti. 

Vierailija
345/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä toisesta ihan kauheasti välitetä, jos ollaan valmiit tuottamaan hänelle sitä pahaa mieltä, joka pettämisestä aiheutuu. Lisäksi ihminen osoittaa olevansa henkisesti heikko, kun tarvitsee sen henkisen tuen eroamiselle. Eipä ole oikein minkään arvoinen sellainen ihminen

Vierailija
346/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunne mitään. Ellei pettymystä, kun ei voinutkaan pitää kahta tai monia samaan aikaan.

Vierailija
347/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n hämmästyksen ja tarpeen vastauksille, toisaalta pidän häntä nyt aika naiivina. Pettäminen on tosi yleistä, pikemminkin voisi miettiä miksi joku ei petä. Seksin viettiä voi verrata melkein nälkään. Tarpeeksi kuin pakottava tarve ja himo on, niin monille on todella vaikea kieltäytyä. Puolet suomalaisista on ylipainoisiakin, vaikka tietää että se ei ole itselle hyväksi. Ei pettäjä mitään pahaa sinänsä halua puolisolle, mutta sitä uuden suhteen huumaa sanotaan huumaksi juuri sen takia, että siinä huumassa mikään ei tunnu yhtä tärkeälle kuin se uusi ihana tunne. Tuntuu todella siltä, että saadakseen sitä edes pienen hetken voi riskeerata kaiken muun. Tottakai tämä loukkaa petettyä ja tuntuu ehkä jotenkin likaiseltakin, mutta itse olen kyllä tämän asian ymmärtänyt, enkä sekoita ihastumista ja rakkautta ja sitoutumista. Minua on petetty ja olen voinut sen antaa anteeksi. Olen sanonut että minua pitää kunnioittaa eikä juosta vieraissa ja jos se ei onnistu, lähden, mutta ei minulla jäänyt miehen sivusuhteesta kovaa hämmennystä tai pahaa mieltä. Pidän sitä miehen ongelmana, en omani.

Jotkut sarjapettäjät vertautuvat alkoholisteihin, he ovat koukussa siihen ihastumisen ja hyväksytyksi tulemisen tunteeseen ja seksiin. Ei petetyn kannata vaivata päätään pettäjän ajautuksilla ja teoilla. Ihmiset tekevät virheitä ja ovat itsekkäitä. Jos kaikki on hyvin ja ehkä libidokin alhainen, niin ei tule itselle tarvetta pettää, mutta se on tosiaankin ihan tavallista. Tietysti jos ap kokee että suhde meni nyt pilalle, kannattaa lopettaa se, mutta miehen ajatuksilla ei kannata vaivata päätään. Siellä oli ajatuksena vieras p -llu ja nyt sitten häpeä ja harmitus ja siinä se.

Vierailija
348/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjämiehen tunnistaa jo ennen perheen perustamista esim näistä tuntomerkeistä:

- ei halua sitoutua

- ei halua koskaan naimisiin

- avoliitossa ei halua käytää sormusta (haluaa viestiä muille naaraille että on vapaa)

- haluaa salata parisuhteen olemassaolon esim. työpaikalla

- ulkoiset menestyksen merkit tärkeitä; kova näyttämisen halu esim. autoilla, matkoilla, merkkituotteilla jne.

- avautuu naispuolisille työkavereille liian helposti; rajattomuus puheissa ja teoissa

Vierailija
349/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n hämmästyksen ja tarpeen vastauksille, toisaalta pidän häntä nyt aika naiivina. Pettäminen on tosi yleistä, pikemminkin voisi miettiä miksi joku ei petä. Seksin viettiä voi verrata melkein nälkään. Tarpeeksi kuin pakottava tarve ja himo on, niin monille on todella vaikea kieltäytyä. Puolet suomalaisista on ylipainoisiakin, vaikka tietää että se ei ole itselle hyväksi. Ei pettäjä mitään pahaa sinänsä halua puolisolle, mutta sitä uuden suhteen huumaa sanotaan huumaksi juuri sen takia, että siinä huumassa mikään ei tunnu yhtä tärkeälle kuin se uusi ihana tunne. Tuntuu todella siltä, että saadakseen sitä edes pienen hetken voi riskeerata kaiken muun. Tottakai tämä loukkaa petettyä ja tuntuu ehkä jotenkin likaiseltakin, mutta itse olen kyllä tämän asian ymmärtänyt, enkä sekoita ihastumista ja rakkautta ja sitoutumista. Minua on petetty ja olen voinut sen antaa anteeksi. Olen sanonut että minua pitää kunnioittaa eikä juosta

Höpö höpö. Voi ystävä hyvä kuinka naiivi olet. Moni, yllättävän moni sarjapettäjä saa nautintonsa juurikin sadismista; siitä, että saa satutettua puolisoaan ja rikottua luottamuksen. Vallantunteesta. Alistamisesta. Sinä puhut jostakin ihmisyyden alalajista, libidovetoisesta liskoaivosta joka kulkee elin edellä. Suurin osa meistä ei ole enää tuolla tasolla, vaan libido on alitajunnan kuvottava ase. 

Vierailija
350/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjiä kiinnostaa ainoastaan omat tarpeet. Ei hän sinua olisi satuttanut ja pettänyt, jos sinusta oikeasti välittäisi ihmisenä ja välittäisi sinun hyvinvoinnistasi.

Pettäjä todennäköisesti harmittaa ja hävettää se, että jäi kiinni, mutta harvoin se, että petti. Koska eihän hän muuten olisi mennyt pettämään. 

Monesti pettäjät välittävät vain siitä, mitä sinä voit antaa heille, mutta eivät sinusta ihmisenä. Siksi pettäjät pettävät aina, mikään ei heille riitä. Voisit tehdä kaiken oikein, mutta silti pettäjä päätyisi pettämään. 

Ja ei, miehesi ei ollut heikko ja joutunut nuoremman naisen pauloihin. Miehesi nautti saamastaan huomiosta ja lähti siihen tietoisesti mukaan. Hän halusi sitä ja olisi tehnyt sen jokaisen naisen kanssa, joka hänelle huomiota antaa ja on hänen mielestään viehättävä (ja että mahdollisuus kiinnijäämiseen on pieni). 

Tiedän petettynä, että toden

Tämä oli hyvä!

Vierailija
351/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.

Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.

Täysin samaa mieltä. 

Tulin petetyksi exmieheni ja tuttavapiiriin kuuluvan naisen yhteistyönä. 

Jätin mieheni, joka yllätys yllätys ei olisi millään suostunut eroon. 

Tottakai myös varatun kanssa suhteeseen suostuvalla on vastuu teoistaan. 

Vierailija
352/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syytä naista hyvä ihminen. Häntä on turha miettiä. Sun miehesi on ihan itse valinnut tiensä, hän on järkevä aikuinen joka on tehnyt päätökset pettää. Unohda se nainen, miehesi on yksin syyllinen. 

mene terapiaan, jotta saat apua. Katkeruus on paha vaiva jos se tarttuu. Sun pitää päästä jatkamaan elämääsi.

Minä en ole pettäjä enkä petetty vaan ihan sivustakatselija näissä jutuissa, mutta en oikeasti tajua tätä nykypäivän asennetta, että se kolmas osapuoli ei ole minkäänlaisessa vastuussa teoistaan.

Toki se on väärin, että jotkut syyttävät toista naista enemmän kuin pettäjäukkoa, mutta ei sekään ääripää minusta ole oikein, että toisesta naisesta on nykyään tehty jokin neutraali osapuoli koko jutussa.

Täysin samaa mieltä. 

Vastuu on varatulla. Jos on varattu, niin miksi hyppää ja vehtaa muiden kanssa?

Vierailija
353/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjämiehen tunnistaa jo ennen perheen perustamista esim näistä tuntomerkeistä:

- ei halua sitoutua

- ei halua koskaan naimisiin

- avoliitossa ei halua käytää sormusta (haluaa viestiä muille naaraille että on vapaa)

- haluaa salata parisuhteen olemassaolon esim. työpaikalla

- ulkoiset menestyksen merkit tärkeitä; kova näyttämisen halu esim. autoilla, matkoilla, merkkituotteilla jne.

- avautuu naispuolisille työkavereille liian helposti; rajattomuus puheissa ja teoissa

On aina kiire, mutta aikaa on aina muille. 

Puhuu pehmoisia=valehtelee.

Vierailija
354/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tunteita: intohimoa, rakkautta, ristiriitaa, häpeää, pelkoa, pettymystä minä olen siis pettänyt eli päätynyt salasuhteeseen, tästä on jo vuosia aikaa.

Omasta parisuhteestani en löydä syytä pettämiseen. Kohdalleni sattui ihminen, jonka kanssa minulla oli intohimoa, vetovoimaa ja hyvin nopeasti myös rakkautta. Yhteenkuuluvuutta. Paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Meillä oli myös tilaisuus, joka teki varkaan.

Tein sen itse siksi, että tuntui mahdottomalta kulkea ohi tästä ihmisestä. Suhde toi elämääni valtavasti iloa, mutta ristiriita oli valtava. Häpesin itseäni, pelkäsin paljastumista, välillä lopetin suhteen ja sitten jatkoin taas. Suhde päättyi, kun väliimme tuli kilometrejä.

Opin tästä salasuhteesta sen, että jollain tavalla ymmärrän nykyään pettäjiä eri tavalla. Ymmärrän, että siihen voi johtaa moni syy, joka ei välttämättä liity parisuhteeseen lainkaan. En hyväksy, mutta en myöskään demonisoi enää. Se on todella yleistä.

Vierailija
355/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeiseen viestin vielä: mutta omassa tapauksessani on se ero aloittajaan, että meillä kummallakaan ei ole lapsia. Emmekä jääneet kiinni missään kohtaa. Oman sivusuhteeni kautta kyllä ymmärsin sen, että voisin elää jollain tavalla monisuhteisesti: olisin kovasti halunnut olla suhteessa näiden molempien miesten kanssa, avoimesti.

Vierailija
356/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskeiseen viestin vielä: mutta omassa tapauksessani on se ero aloittajaan, että meillä kummallakaan ei ole lapsia. Emmekä jääneet kiinni missään kohtaa. Oman sivusuhteeni kautta kyllä ymmärsin sen, että voisin elää jollain tavalla monisuhteisesti: olisin kovasti halunnut olla suhteessa näiden molempien miesten kanssa, avoimesti.

Usein tuollainen järjestely ei petetylle osapuolelle kuitenkaan käy. Missä vika?

Vierailija
357/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n hämmästyksen ja tarpeen vastauksille, toisaalta pidän häntä nyt aika naiivina. Pettäminen on tosi yleistä, pikemminkin voisi miettiä miksi joku ei petä. Seksin viettiä voi verrata melkein nälkään. Tarpeeksi kuin pakottava tarve ja himo on, niin monille on todella vaikea kieltäytyä. Puolet suomalaisista on ylipainoisiakin, vaikka tietää että se ei ole itselle hyväksi. Ei pettäjä mitään pahaa sinänsä halua puolisolle, mutta sitä uuden suhteen huumaa sanotaan huumaksi juuri sen takia, että siinä huumassa mikään ei tunnu yhtä tärkeälle kuin se uusi ihana tunne. Tuntuu todella siltä, että saadakseen sitä edes pienen hetken voi riskeerata kaiken muun. Tottakai tämä loukkaa petettyä ja tuntuu ehkä jotenkin likaiseltakin, mutta itse olen kyllä tämän asian ymmärtänyt, enkä sekoita ihastumista ja rakkautta ja sitoutumista. Minua on petetty ja olen voinut sen antaa anteeksi. Olen s

Tietysti on olemassa myös sadisteja, jotka haluavat alistaa ja käyttää valtaa ja väkivaltaa. Sekin on aika yleistä ja tällaisissa suhteissakin jotkut säälittävät ihmiset roikkuvat rakkauden tarpensa ajamina. Olen jo aika pitkän elämäni varrella tullut siihen tulokseen, että yleensä ihmisissä on paljon hyvää ja pahaa ja erilaisia sävyjä, ja eri tilanteissa ihmisistä nousee erilaisia puolia esiin. En ajattele, että addiktit ovat välttämättä tai aina pahoja tai sadisteja, vaan sairaita. Koskee päihteitä, ruokaa, seksiä. Ja ehkä googlaa mitä libido tarkoittaa, se tarkoittaa siis seksuaalista halua. Se on ihan ihmiseen sisäänrakennettu eikä sinänsä hyvä tai paha asia.

Vierailija
358/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:n hämmästyksen ja tarpeen vastauksille, toisaalta pidän häntä nyt aika naiivina. Pettäminen on tosi yleistä, pikemminkin voisi miettiä miksi joku ei petä. Seksin viettiä voi verrata melkein nälkään. Tarpeeksi kuin pakottava tarve ja himo on, niin monille on todella vaikea kieltäytyä. Puolet suomalaisista on ylipainoisiakin, vaikka tietää että se ei ole itselle hyväksi. Ei pettäjä mitään pahaa sinänsä halua puolisolle, mutta sitä uuden suhteen huumaa sanotaan huumaksi juuri sen takia, että siinä huumassa mikään ei tunnu yhtä tärkeälle kuin se uusi ihana tunne. Tuntuu todella siltä, että saadakseen sitä edes pienen hetken voi riskeerata kaiken muun. Tottakai tämä loukkaa petettyä ja tuntuu ehkä jotenkin likaiseltakin, mutta itse olen kyllä tämän asian ymmärtänyt, enkä sekoita ihastumista ja rakkautta ja sitoutumista. Minua

Libido on hyvin usein valjastettu ties mihin. Toki se alunperin on apinantasoisella nisäkkäällä lisääntymisen väline - ei hyvä eikä paha.

Vierailija
359/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

355lle.

Tuo on valhe että pettäminen avio-/avoliitoissa olisi todella yleistä. Väestöliiton seurantatutkimukset monen vuosikymmenen ajalta osoittavat muuta. Tällä hetkellä lukema on noin 5-10 prosentin paikkeilla.

Somen eri alustoilla on toki täysin paatuneita ja persoonallisuushäriöisen piirteitä ilmentäviä ihmisenmuotoisia kuoria jotka omasta sarjapettämishistoriastaan johtuen pyrkivät esittämään tuota valheellista narratiivia.

Vierailija
360/1940 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun miehesi on täysin tietoisesti lähtenyt suhteeseen, pitänyt salailua yllä kuukausia ja antanut huomionsa ja rakkautensa toiselle. Mutta samaan aikaan; ei asiat ole niin mustavalkoisia, etteikö hän voisi surra ja olla murtunut tekosistaan ja menettämästään.

Tunteet varmaan sahaa ees taas pitkään tällaisten kokemuksien jälkeen, eikä tällaista voi koskaan ymmärtää täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi