đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Tarkoittaako siis nÀÀ palkit sitÀ lisÀtiedot kohtaa?
joo, tai nÀin mÀ sen oon ymmÀrtÀny :D
Odottelen Laurean tuloksia. Vipusessa nÀkyi jo valittujen kokonaismÀÀrÀ kaikissa hakukohteissa. Eli luulisi pian tulosten tulevan kun kerran tilastoissa jo on nuo "lopulliset" numerot.
Vierailija kirjoitti:
Odottelen Laurean tuloksia. Vipusessa nÀkyi jo valittujen kokonaismÀÀrÀ kaikissa hakukohteissa. Eli luulisi pian tulosten tulevan kun kerran tilastoissa jo on nuo "lopulliset" numerot.
Kappas vai. Suurin osa valinnoista jo tehty muissakin AMKeissa, mutta eikö siis tulokset ole saavuttaneet vielÀ kaikkia noihin hakeneita?
Omien hakukohteitteni tulokset eivÀt ole vielÀ Vipusen mukaan tulleet. No toivottavasti ensi viikolla tulis nÀmÀkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas vai. Suurin osa valinnoista jo tehty muissakin AMKeissa, mutta eikö siis tulokset ole saavuttaneet vielÀ kaikkia noihin hakeneita?
Omien hakukohteitteni tulokset eivÀt ole vielÀ Vipusen mukaan tulleet. No toivottavasti ensi viikolla tulis nÀmÀkin.
Opintopolussa itsellÀ nÀkyi valintakokeen kohdalla vain viivat. Joistain AMKeistahan tuli jo tulokset perjantaina ainakin sen mukaan, mitÀ porukka tÀnne keskusteluun on raportoinut, joten eiköhÀn tosiaan ala huomisesta eteenpÀin tippua kiihtyvÀllÀ tahdilla tuloksia. YllÀtti kyllÀ se, ettÀ Vipuseen julkaistu ainakin Laurean osalta valittujen mÀÀrÀt ennen virallista tulosten julkaisua. Vai onko joku Laureaan hakenut jo saanut valintakoetuloksensa?
Voisko joku laittaa linkin tohon Vipusen valittujen mÀÀrÀÀn? En jostain syystÀ ite löydÀ niitÀ sieltÀ.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku laittaa linkin tohon Vipusen valittujen mÀÀrÀÀn? En jostain syystÀ ite löydÀ niitÀ sieltÀ.
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/HâŠ
Vuosi 2025 kevÀt yhteishaku alta jos selaa niin pitÀisi löytyÀ. Jos kÀnnykÀllÀ menee niin en ole varma saako noita suodatuksia muokkailtua. Mulle tarjoutuu sivun avautuessa vuoden 2024 tilastot automaattisesti niin, ettÀ tosiaan pitÀÀ itse kÀydÀ vaihtamassa aloitusvuodeksi 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/HâŠ
Vuosi 2025 kevÀt yhteishaku alta jos selaa niin pitÀisi löytyÀ. Jos kÀnnykÀllÀ menee niin en ole varma saako noita suodatuksia muokkailtua. Mulle tarjoutuu sivun avautuessa vuoden 2024 tilastot automaattisesti niin, ettÀ tosiaan pitÀÀ itse kÀydÀ vaihtamassa aloitusvuodeksi 2025.
kiitos!
Varmaan kahdeksalta aamulla tulee aikaisintaan tuloksia, vai joko niitÀ voi tipahdella seitsemÀltÀ?
varasijat ainakin pÀivittyvÀt aamuisin.
Osaako joku sanoa, miksi Vipusen mukaan on valittu 39 opiskelijaa, mutta koulutuksen ilmoituksessa sanotaan, ettÀ opiskelijoita valitaan 40?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa, miksi Vipusen mukaan on valittu 39 opiskelijaa, mutta koulutuksen ilmoituksessa sanotaan, ettÀ opiskelijoita valitaan 40?
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintakâŠ
TasasijasÀÀnnöt: MikÀli AMK-valintakokeen tuottama yhteispistemÀÀrÀ on kahdella tai useammalla hakijalla sama, ratkaistaan hakijoiden paremmuusjÀrjestys ensisijaisesti hakutoivejÀrjestyksen mukaan. MikÀli hakutoivejÀrjestys kriteerillÀ ei saada eroa tasapistetilanteessa olevien vÀlillÀ, ammattikorkeakoulu voi valita kaikki tasapistetilanteessa olevat hakijat tai ei valitse ketÀÀn tasapistetilanteessa olevaa hakijaa tai jÀrjestelmÀ arpoo valittavan/valittavat. Ammattikorkeakoulu on mÀÀritellyt valintaperusteissaan, miten toimii ylitÀytön/alitÀytön/arvonnan osalta.
Yksi vaihtoehto on siis vaikka sellainen tilanne, ettÀ 40. opiskelijaksi olisi pisteiden ja muiden kriteerien perusteella useampi, jotka samalla viivalla ja ylitÀytön sijaan koulu pÀÀtyi alitÀyttÀÀ.
MÀ oon xamk sosionomi verkko varasijoilla 39, jono liikkun jo todistusvalinta tuloksien jÀlkeen 47->39. Mulla on hyvÀksytty 4.hakukohde, xamk sairaanhoitaja, mutta mietin koko ajan et teenkö virheen jos otan sen vastaan ja jos sitte lopetankin nii ensikertalaisuus menee. Uskon ettÀ toi sosionomi olis enemmÀn mun juttu, harmi ettei xamkilla ollut nyt syksynhaussa sosionomin lÀhi/monimuoto opintoihin hakua.
Miten toi menee, et jos en haluukkaan mennÀ sairaanhoitajaksi, ja ilmoitan etten ota paikkaa vastaan, niin meneekö se ensikertalaisuus jokatapauksessa ilmoitan sitten osallistun tai en osallistu? Vai onko se menemÀttÀ vain jos en ilmoita mitÀÀn?
mietityttÀÀ kans se, et teenkö virheen jos en ota paikkaa vastaan, ja vanhemmilta tulee hirveesti painostusta ettĂ€ olis aina töitĂ€ sairaanhoitajana, mut itellĂ€ on vĂ€hĂ€n ristiriitaiset fiilikset. Sit taas toisaalta huono omatunto et on ite etuoikeutetussa asemassa et pÀÀssy suoraan todistuksella opiskeleen, enkĂ€ ota vastaan đ©
HyvĂ€ksytty kolmanteen hakutoiveeseen ja nyt pidĂ€n peukkuja pystyssĂ€, ettĂ€ pÀÀsykokeen pisteet ei riitĂ€ ylempiin toiveisiin, koska haluaisin tuon kolmannen ottaa vastaan đ„č
Ensikertalaisuus sÀilyy jos ei ota vastaan tarjottua paikkaa. Olet ensikertalaisena haussa kunhan et ole aiemmin vielÀ suorittanut korkeakoulututkintoa tai ottanut syksyllÀ 2014 tai myöhemmin vastaan korkeakoulupaikkaa.
Itse esimerkiksi menin nyt ensikertalaisena haussa (oli positiivinen yllÀtys) kun olen kerran aloittanut amk:ssa kauan ennen vuotta 2014 ja jÀtin sen silloin ekan vuoden jÀlkeen kesken.
Onko muut JAMKiin hakeneet saaneet vielÀ tuloksia?
Ei oo ees tullut vielÀ palkkeja.
Mulla tullu kaikkiin palkit.. voiskohsn huomenna tippua tuloksia?
Vierailija kirjoitti:
Onko muut JAMKiin hakeneet saaneet vielÀ tuloksia?
Ei nĂ€y tullut edes palkkeja JAMKđ©
Luoja mitÀ kidutusta tÀÀ homma on. EnsimmÀinen haku IKINà ja nyt sitten on 4. sekÀ 6. hakupaikasta hÀvinnyt jonot. 5. ollu kokoajan "et saanut paikkaa". Nyt tÀssÀ sitten vÀhÀn turhan syvÀllÀ palkkiteoriassa. Voi kun tÀÀ tarkoittais sitÀ, ettÀ pÀÀsin kouluun.. Olispa maanantai.