đ SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jĂ€nnitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessÀ haussa?
Kommentit (1187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin mukana tÀmÀn kevÀÀn yhteishaussa ja aika aikaisin alkoi tippua AMK-valintakokeiden tuloksia silloin. Ei siis kyllÀ tarvinnut viimeisiin pÀiviin ollenkaan odotella...
Itse tein valintakurssin niin vÀhÀn jÀnnittÀÀ kestÀÀkö niiden tulosten valmistuminen pisimpÀÀn :D :S
sama!!
Vierailija kirjoitti:
Onko Turun amk:sta tai Metropoliasta tullut jo jotain valintoja? Palkit ilmestyi jo viime viikolla. Jamk taitaa antaa odottaa vielÀ pidempÀÀn, kun palkkeja ei vielÀ ole nÀkyvissÀ.
metropoliasta ei ainakaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin mukana tÀmÀn kevÀÀn yhteishaussa ja aika aikaisin alkoi tippua AMK-valintakokeiden tuloksia silloin. Ei siis kyllÀ tarvinnut viimeisiin pÀiviin ollenkaan odotella...
Itse tein valintakurssin niin vÀhÀn jÀnnittÀÀ kestÀÀkö niiden tulosten valmistuminen pisimpÀÀn :D :S
sama!!
minne sÀ hait?
Olen XAMK monimuoto-tradeksi Varasijalla 23. LieköhÀn mitÀÀn mahiksia pÀÀstÀ??
Vierailija kirjoitti:
KevÀÀllÀ ei mennyt nÀin kauaa. Onko kukaan hakenut Turkuun YAMK?
MinÀ!
MitÀÀn ei ole kuulunut todistusvalinnan jÀlkeen.
Kai nyt odotetaan, ettÀ syksyn ylioppilaat saavat tiedon kokeistaan ja vasta sitten jaetaan opiskelupaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on opintopolkuun ilmestynyt yhteen kohteeseen teksti HyvÀksytty. (Muissa lukee edelleen ettÀ valinnat vielÀ kesken.) tarkoikttaako toi nyt sitÀ ettÀ pÀÀsin sisÀÀn?? Vai voiko vielÀ muuttua?
Saat ainakin tuon paikan, mikÀli ylempÀÀn hakuun ei tule valintaa. Jos sinut hyvÀksytÀÀn ylempÀÀn hakuun, niin alempi paikka poistuu. NÀin minulla. Ensin nÀkyi alempi paikka ja ylempi oli kesken. Sitten tulin hyvÀksytyksi ylempÀÀn ja alempi tippui pois. Alemmassa lukee jotain "tulit valituksi ylempÀÀn hakukohteeseen ja ylemmÀssÀ lukee hyvÀksytty. Tai sinne pÀin.
Jos tuo oli jo ylin hakusi, niin alempiin ei tule enÀÀ hyvÀksyntÀÀ.
Mutta eikö alempiin tule kuitenkin ne pisteet nÀkyviin mutta lukee ettÀ peruutettu?
Vierailija kirjoitti:
MÀ kannustaisin sua menee sairaanhoitajaksi mielummin. Sh ei tarvii olla sairaalassa töissÀ, vaan työkenttÀ on tosi laaja muuallakin, esim. lastenkodit yms. Kun opiskelin sh:ksi, niin moni meidÀn luokkalainen oli sosionomi, jotka vaihtoi sh:ksi, koska töitÀ niin vÀhÀn ja mahdollisuudet pienemmÀt. Katsopa huviksesi mol.fi sh - sosionomi, niin huomaat eron.
Itse en tod. Kannustaisi menemÀÀn sairaanhoitajaksi jos sosionomi ensisijaisesti kiinnostaa aika tuskaa on harkat sairaalassa laimentamassa jotain antibiootteja tai harjoittelemassa kanyylin laittoa jos se ei ole ollenkaan sitÀ mitÀ haluaa tehdÀ.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt odotetaan, ettÀ syksyn ylioppilaat saavat tiedon kokeistaan ja vasta sitten jaetaan opiskelupaikat.
Todistusvalinnathan on jo tehty aiemmin. Vai miten tÀmÀ menee?
Jamkiin on vÀylÀopintoihin ilmoittautuminen jo ensi maanantaina. Luulisi, ettÀ valintakoevalinnat julkistettaisiin ennen sitÀ.
Meneekö tÀÀ nyt niin, ettÀ jos aloituspaikkoja on tarjolla esim. 60 ja Vipusessa kohdassa "Valitut" on luku 66 niin nuo ovat nyt todistusvalinnalla valittuja? Jos kaikki nuo ottavat paikan vastaan niin sittenhÀn paikat on tÀytetty ja kokeella ei pÀÀse sisÀÀn kukaan? Vai?
Opiskelijat on kai tuolloin valittu, mutta eivÀt nÀy vielÀ opintopolussa?
Jos olisit katsonut tuota valittujen lukua viime viikolla, olisi se ollut pienempi (eli vain todistusvalinta). Nyt vipusessa nÀkyy nuo isot luvut, koska oppilaitokset tietÀvÀt jo valintakoetulokset, mutta ne eivÀt vielÀ nÀy Opintopolussa. NÀin mÀ olen nÀitÀ lukuja tulkinnut, mitÀ nyt olen joutunut aiheeseen muutamaan otteeseen tutustumaan... Korjatkaa, jos olen vÀÀrÀssÀ.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit katsonut tuota valittujen lukua viime viikolla, olisi se ollut pienempi (eli vain todistusvalinta). Nyt vipusessa nÀkyy nuo isot luvut, koska oppilaitokset tietÀvÀt jo valintakoetulokset, mutta ne eivÀt vielÀ nÀy Opintopolussa. NÀin mÀ olen nÀitÀ lukuja tulkinnut, mitÀ nyt olen joutunut aiheeseen muutamaan otteeseen tutustumaan... Korjatkaa, jos olen vÀÀrÀssÀ.
TÀstÀ vastaukseksestani unohtui lainaus... TÀÀ siis vastauksena pari viestiÀ aiempaan pohdintaan....
Onks kellekkÀÀ tullu viel vastauksii tampereen amkista???
Siis onko millekkÀÀn alalle tullu pÀÀsykokeiden tulokset?
Vierailija kirjoitti:
Joo, just nÀin. Mutta mikÀköhÀn siinÀ on, ettei nÀitÀ voi valituiksi tulleille ilmoittaa (+ muille varasivat), jos kerran ovat jo valintansa tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko Oamkista tai Lapin amk:sta tullut jo tuloksia kenellekkÀÀn valintakokeen osalta?
MÀ hain myös nÀihin molempiin ja ei nÀy kummassakaan vielÀ.
MÀ kannustaisin sua menee sairaanhoitajaksi mielummin. Sh ei tarvii olla sairaalassa töissÀ, vaan työkenttÀ on tosi laaja muuallakin, esim. lastenkodit yms. Kun opiskelin sh:ksi, niin moni meidÀn luokkalainen oli sosionomi, jotka vaihtoi sh:ksi, koska töitÀ niin vÀhÀn ja mahdollisuudet pienemmÀt. Katsopa huviksesi mol.fi sh - sosionomi, niin huomaat eron.