🎓 SYKSYN YHTEISHAKU 2024 - Seuranta & jännitysketju
Pian alkaa syksyn yhteishaku . Hakuaika on 28.8.2024 klo 8.00 11.9.2024 klo 15.00. Muita linjoilla, jotka suunnitelleet hakevansa kyseisessä haussa?
Kommentit (1187)
Kyllä vain. Hakuun lähdetään. Mulla takana liiketalouden polkuopintoja vuoden ajalta ja jatkan vielä niitä tämän syksyn, kun hiukan jäi opintopisteet keväällä vajaaksi. Erillishaussa loppuvuodesta pitäisi sisään toki päästä, mutta bongasin nykyistä kiinnostavamman tradenomilinjan toisesta amk:sta niin katsotaan josko sinne pääsisi yhteishaussa sisään. Näytti kyllä olevan aiempien vuosien datan pohjalta melko suosittu linja ja todistusvalinnoissa alimmat sisäänpääsypisteet melko korkeat, joten todennäköisesti pääsykokeisiin täytyy mennä.
Vuosi ennen kuin menetätte asumistuen ja joudutte heikommalle asumislisälle, miltä tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Vuosi ennen kuin menetätte asumistuen ja joudutte heikommalle asumislisälle, miltä tuntuu?
En saa asumistukea muutenkaan. Ei haittaa vaikka asumistuki lakkautetaan kokonaan.
Vakituisen työn ohessa tässä on polkuopintoja koko ajan tehty. Välillä kokopäivätyössä, välillä osittaisella opintovapaalla. Aikuiskoulutustukea sain ensin, mutta pienensin menoja vaihtamalla edullisempaan ja pienempään asuntoon, kun tuli tietoon, että tuki lopetetaan. Ymmärrän, että kaikille ei sellainen ratkaisu välttämättä ole mahdollista, mutta kukin tekee sen mitä omassa tilanteessaan pystyy ja venyy niin paljon kuin hyvältä tuntuu.
Tradenomiksi. Ensisijaisesti turvallisuus ja riskienhallinta, mutta yritän myös muita erikoistumisvaihtoehtoja.
Maisterihaku Vaasaan kiinnostaa.
Haitteko kevään yhteishaussa, löytyykö syksyn hausta samoja tai vastaavia vaihtoehtoja? Itse huomasin yllätyksekseni että joitakin koulutuksia ei ollut kevään haussa, mutta nyt ne ovatkin auki. Tsemppiä kaikille! :)
Hain itse viimeksi kevään 2023 yhteishaussa. Mut joo, joissain koulutuksissa voi vaihdella toimipiste/kaupunki, haettavan koulutuksen suuntautumisvaihtoehdot tai toteutusmuodot (päivä/monimuoto) eri hakukausina. Joskus koulujen omilla sivuilla voi olla ennakkoon ilmoitettu jo seuraavan yhteishaun haettavat vaihtoehdot. Eli jos ei vaikka nyt tänä syksynä löydy sitä omaa suosikkikohdetta niin se voikin olla sitten ensi keväänä taas mukana haussa.
Mihin haitte? Oliko kenelläkään valintakurssia tms. tehtäviä tehtävänä? Millä mielin odottelette tuloksia? Millä mielin pääsykokeisiin?
Odottavan aika on taas pitkä :D
Oliko muuten vähemmän hakijoita nyt syksyllä, kuin yleensä? Ketju on ainakin jäänyt lyhyeksi. Tosin ei ole kaikkia hakukohteitakaan mukana.
Syksyn 2023 ketjussa ainakin näytti olleen vilkkaampaa kuin tänä syksynä. Se nyt ei tosin välttämättä kerro vielä mitään hakijamääristä.
Mietin, että tukien kiristyminen/loppuminen saattaisi kyllä joiltain osin vähentää hakuintoa. Etenkin aikuisopiskelijoiden keskuudessa.
Luulen, että ainakaan ekaan toiveeseen en todistusvalinnalla pääse. Jos pääsen johonkin alempaan, niin varmaan otan vastaan sillä varauksella, että jään kuitenkin oottaa ylempää.
Valintakokeeseen ehkä jotain treeniä pitäis tehdä. Viime hakukerralla, 2023 kevät, meni yllättävän ok siihen nähden, että yo-kokeista oli aikaa jo reippaasti yli 10 vuotta enkä ollu yhtään valmistautunut. Jäin silloin kuitenkin aika kauas varasijoille kaikissa hakukohteissa.
Mä laitoin hakua myös menemään. Mutta todistusvalinnalla mennään. Olin sen verran myöhässä hakemuksen kanssa, että lähimmät koepaikat oli jo täyttyneet enkä lähde kauemmas.
Yleltä löytyy jo kivasti aika tarkkaa tilastotietoa tän syksyn hakijamääristä.
Kiitos linkistä! Oi voi.. on kyllä paljon hakijoita ollut Vaasaan maisteriohjelmaan. 649 hakijaa ja 45 paikkaa jaossa. Onkohan täällä muita Vaasaan hakeneita?
Tässä haussa mukana olevat koulutukset:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…