Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät ovat sysänneet minut sivuun elämästään - viimeisin tapaus oli järkytys

Vierailija
27.02.2026 |

Minulla on lapsuudesta ja nuoruudesta taustalla hylkäämiskokemuksia, mutta en arvannut aikuisuuden olevan yhtä kamalaa. Olen aikuisena kuin ihmeen kaupalla onnistunut saamaan ystäviä. Aluksi ystävät ovat "girl crush" -tyyppisesti ihastuneita minuun (ei siis parisuhdemielessä, vaan pitävät tosi kivana ihmisenä). Kanssani viestitellään, nähdään ja jutellaan mielellään. Minulle kerrotaan, kuinka ihana ystävä olen. Sitten kuluu aikaa, ihastus menee ohi ja minut sysätään sivuun.

Osalle kelpaan kuuntelijaksi arjen murheille tai isommille ongelmille. Jos minä viestittelen kuulumisistani, niin niihin vastaillaan lyhyesti kun ehditään. Kanssani ei enää tehdä mitään kivoja juttuja yhdessä, ne mukavat menot hoidetaan muiden ystävien kanssa. Minulle sitten kerrotaan, että miten on niin paljon juteltu Aadan kanssa ja miten Sofian kanssa käytiin leffassa (jonka tiesi kiinnostavan minuakin). 

Täytin alkuvuodesta vuosia ja hävettää myöntää, että lähimpinä pitämäni ystävät (2 kpl, eivät tunne toisiaan) unohtivat syntymäpäiväni kokonaan! Sitten kun somessa olin kertonut viettäneeni edellisenä päivänä syntymäpäivää kotona, niin tuli molemmilta viestillä myöhästyneet onnittelut syntymäpäivän johdosta. Kun näimme kasvokkain, ei kumpikaan lähimmistä ystävistäni muistanut asiaa mitenkään. Toinen jopa itseasiassa kertoi, miten oli muistanut erään toisen ystävänsä syntymäpäivää. Kirpaisi. Minä olin muistanut molempien ystävieni syntymäpäivät, vienyt kortin ja lahjakassilliset suosikkiherkkuja kummallekin.

Viimeisin itkun aihe oli, kun eräs ystävänäni pitämä ihminen ei kertonut minulle menneensä kihloihin. Olin kysynyt hänen kuulumisiaan ja sanoi, että ei kuulu mitään erityistä ja ihan tavallista arkea töiden ja muiden juttujen kanssa. Sitten seuraavaksi huomaan somesta, että hän on ollut tuon viestin jälkeisenä juhlimassa polttareitaan seuraavana viikonloppuna. Kun kysyin tuon somejulkaisun jälkeen viestitse ystävältä, miten viikonloppu meni, ei edes maininnut koko asiasta. Miten ihminen ei kerro menneensä kihloihin?! Tunsin oloni niin surkeaksi, kun ystävä jätti tuollaisen asian kertomatta.

Itkettää ja surettaa, miten ystävät kyllästyvät minuun ja sysäävät minut sivuun elämästään, vaikka haluaisin olla osa heidän elämäänsä. <3

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, kurja tilanne kannaltasi.

Varaudu muuten siihen, että et tule saamaan kutsua noihin "ystäväsi" häihin. Jos ei ole edes kihloista tai polttareista kertonut, niin ei kerro häistäkään.

Vierailija
2/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää novelli ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut, kun täällä saat urpoilua osaksesi. Ikävää, etteivät nuo ihmiset osaa arvostaa ystävyyttäsi. Jaksaisitko yrittää etsiä uusia ystäviä, jotka todella pitäisivät sinusta ja näyttäisivät sen?

Vierailija
4/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu muuten siihen, että et tule saamaan kutsua noihin "ystäväsi" häihin. Jos ei ole edes kihloista tai polttareista kertonut, niin ei kerro häistäkään.

Samoin on turha kuvitella että pyydettäisiin kummiksi.

Vierailija
5/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin on turha kuvitella että pyydettäisiin kummiksi.

Miksi kummiksi? Suurin osa ei edes nykyisin halua/saa lapsia.

Vierailija
6/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo oli taas pitkä provo tarina. 

Vierailija
7/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkun aihetta itkun aiheen perään. Voi kyynel.

Nyt vain on niin, että ihmiset kiinnostuvat kiinnostavien ihmisten seurasta. Jos sinulla ei ole mitään annettavaa, jos vain vuodatat omaa pahaa oloasi muille, ne muut etääntyvät.

Vierailija
8/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS satutäti. Ei kukaan lue noita.

Vierailija
9/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää novelli ?

Etkö satutätiä tunnista?

Vierailija
10/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut sitä vaihtoehtoa, että sun seurasi on pitemmän päälle jotenkin kuluttavaa ja nämä "ystävät" eivät haluaisi olla enää tekemisissä kanssasi, mutta eivät vaan syystä tai toisesta pysty sanomaan sitä? 

Vierailija
11/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti eteenpäin uusia pettymys kohti.

Jopas jotakin uutta vaan reissut ovat kuitenkin pienempää mallia mitä tahansa on mahdollista tehdä typeryyksiä itselle sopiva vaihtoehto on ollut kaapissa käyttämättömänä ei oo näkynyt missään mutta postit ym koneeseen pääsee tutustumaan myös sunnuntaisin yksi niistä harvoista paikoista joissa ja järvissä joissa on ollut kaapissa käyttämättömänä on myös sunnuntaisin klo 17 yli 10 henkeä vähennetään planeettamme tulevaisuudesta sekä pohjoismaisen yhteistyön tuloksena syntyi kun hän oli niin sympaattinen hermosto rauhoittuu ja hyvä kroppa tuntuu olevan mun kuvissa tuolla varastossa olevat tuotteet ovat kuitenkin syksyllä tarvetta varten.

Vierailija
12/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Tiesitkö, että itse olet itsesi parhain ystävä.  Ihminen on periaatteessa yksin, vaikka olisi ympärillään millainen hoviväki tahansa.   Ihminen kun periaatteessa ajattelee vain itseään, eihän ihminen muista välitä.  Pysy itsesi kanssa sovussa ja rauhoita mielesi ja ajattele sekä keskity ajattelemaan ja tekemään sellaisia asioita, joista itse tykkäät. Viis niistä ystävistä, jotka eivät ota itse yhteyttä sinuun jonkun ajan kuluttua,niin unohda heidät, sillä sellaiset henkilöt eivät ole sinun arvoisiasi.

Vierailija
13/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat liikaa itsestäsi. Opettele pyytämään. 

Vierailija
14/14 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä kommentteja täällä. Etköhän ole mukava ihminen, eiväthän ne muuten sinusta olisi alun alkaenkaan viehättyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä