Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Kausi alkaa ensimmäisellä jaksolla jo 3.9.
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Onko Kari Kanala muuten Helsingin kirkon johtajan Teemu Laajasalon kavereita? Tuo Teemu Laajasalon on muuten Kari Kanalaakin modernimpi, liberaalimpi ja vapaamielisempi pappi, eikä suinkaan kaikkien konservatiivisten, vanhoillisten ns. tosiuskovaisten mieleen, kuten ei Kari Kanalakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kari Kanala muuten Helsingin kirkon johtajan Teemu Laajasalon kavereita? Tuo Teemu Laajasalon on muuten Kari Kanalaakin modernimpi, liberaalimpi ja vapaamielisempi pappi, eikä suinkaan kaikkien konservatiivisten, vanhoillisten ns. tosiuskovaisten mieleen, kuten ei Kari Kanalakaan.
Laajasalo ainakin hyvin hassasi seurakunnan rahoja omiin menoihin, kuten juomiin ja matkoihin. Taitavat Kanalan kanssa olla vain tällaisia imago pappeja.
Voi heitä, sääliksi käy kaikkia. Toivottavasti ymmärretään lopettaa tämä formaatti tähän vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että Taina yksinkertaisesti vain totesi Matin vastenmielisen näköiseksi ja oloiseksi ja kehitti päässään tämän turvattomuushöpinän ettei tarvitsisi olla lähelläkään miestä.
Justiin näin. Ihan turhaa höpinää puhua tommosia. Jos ei natsaa niin en itsekään antaisi lähennellä, mutta pitäisi sanoa suoraan mistä kenkä puristaa. Turha alkaa itkeä jollottaa. Ja mies voisi sitte uskoa että jos naista ei kiinnosta vaikka olisi hääyön huumassa ollutkin hetken hauskaa ja
sitten naiselle iskenyt kauhea katumus. Näin epäilen käyneen. Jos minulle sanottaisiin, ettei tunne vetovoimaa niin lähtisin kälppimään vaan eikö tää vaimoehdokas ole saanut sitä puristettua ulos, koska ei se vetovoimaksi muutu vaikka kuinka keskustelee. ELI jos toinen ei halua olla lähellä ne kälpi menemään.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Pappa Muurinen käy vähän jututtamassa julkisuushimoista ja ahnetta pappia jos paritus Jennille oli hänen käsialaansa.
Pummi-Jykä on myös mustalla listalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kari Kanalan tavoitteena sitten päästä Helsingin kirkon johtoon tai papiksi hyvälle alueelle? Nyt on pappina huonolla alueella Vallilassa ja tuon kirkon lähellä on mm. joku pahasti päihdeongelmaisten paikka.
Ei tule ikinä pääsemään ainakaan kirkon hommissa pidemmälle! Tuo eri tositv ohjelmissa luuhaaminen, pyrky julkkikseksi, ei anna kovinkaan harrasta kuvaa ihmisestä. Ja joo, saa pappi olla ns. ihminen, vaan särähtää korvaan ja pahasti kun alkaa telkkaiohjelmassa huutaa saa.anaa 😲😈
"Maaret Kalliota ohjelmaan asiantuntijaksi lähteminen taisi hyödyttää ja se tuoda lisää asiakkaita ja positiivista näkyvyyttä, mutta asiantuntijuus ja uskottavuus olivatkin ihan eri tasolla kuin näillä nykyisillä ns. asiantuntijoilla."
Kyllä, hänhän nousi kai juuri tästä ohjelmasta isoon julkisuuteen, jonka avulla päätyi sittemmin mm. Hesarin kolumnistiksi, suosituksi luennnoitsijaksi ja julkkiskirjailijaksi. Siis sen terapiatyönsä ohella/lisäksi.
Hänen aikansa oli myös aikaa ennen tuotannon superhalpuutusta, jolloin asiantuntemustaan pääsi käyttämään ja näyttämäänkin.
Mä uskon, että Jyrkin oletetut talousvaikeudet liittyvät jotenkin äidin kuolemaan. Hänhän on kuollut aika nuorena, jos Jyrki on ollut vain noin 38-vuotias.
Jenni on elänyt niin pumpuliin käärittynä, ettei voi koskaan ymmärtää, mitä Jyrki on joutunut kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tainan käytös on oudointa mitä tässä sarjassa on ikinä nähty. Ihmettelen miten vähän siitä puhutaan, mutta samaa tyhjää jauhetaan satoja sivuja. Onko tosiaan muutama trolli asialla, että huomio menisi tästä pois.
Mun kaveri ei yleensä tätä palstaa lue, joten hänelle pisti heti silmään viestien samankaltaisuus, jopa samojen sanomistyylien jatkuva toisto. Ihmisen puhetapa (kirjoitustapa) on selkäytimessä ja sitä mallia ihminen toistaa, huomaamattaan. Ja johan tänne ilmestyi heti yksi Mattia alentava kirjoitus kun viitattiin mahdollisuuteen, että puhetta Tainasta yritetään estellä. Tainan käytös oli Outoa! Ja vielä omistuisempaa on se, että seuraavassa jaksossa neiti istuu kuin mitään ei olsii koskaan ollut vialla. Se nyt ei vaan mee noin! Jokainen joskus elämässään jostain kunnolla ahdistunut ihminen tietää sen, että se ei katoa taikasauvalla heilauttaen. Mattia täst
Itselläni on trauma niin pahana, että se aiheuttaa dissosiaatiota. Kyllä silloin voi hyvinkin olla kuin mitään ei olisi. Ja vakavasti traumatisoituneiden vertaisryhmässä harvoin olen nähnyt mitään tunneyhteyttä, kun niistä puhutaan. Traumoista puhutaan kuin kauppalistaa lukisi.
Vierailija kirjoitti:
Monessako tosi-tv-sarjassa tämä niljakas pappi on ollut?
Tuohon en osaa suoraan vastata, mutta evlutien Kanala on ortodoksien isä Mitro (Mitro Repo). Yhtä lailla sairaan huomionkipeitä molemmat. Kanalaa onneksi just ja just sietää, mutta Mitro oli niiden jatkuvien seksuaalisväritteisten vihjailujensa kanssa oikeasti niljakas.
Mahdollisella seuraavalla kaudella sitten kunnolla läskiksi ja Unelmahäiden ja Temppareiden innoittamana kaikki osallistujat ovat alaluokkaisia, huonosti käyttäytyviä ja persuja. Yksi osallistuja on polyamoristi biseksuaali ja toinen satakiloinen tatuoitu korsolainen kolmen lapsen yh. av-mamma. Kolmas on lähihoitajana työskentelevän äitinsä ja kokkisiskonsa kanssa muuttotappiokunnassa rivitaloasunnossa asuva työtön pelkän peruskoulun käynyt incel ja persu, jolle on tehty autotalliin oma miesluola, jossa pelaa kaikki päivät ja josta poistuu vain paikallisten persujen kokouksiin. Tämä on myös tottunut siihen, että sisko tekee erinomaista ruokaa, käy kaupassa ja hoitaa keittiön ja äiti siivoaa kodin, pesee pyykit ja hoitaa muutkin asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Kari Kanalan tavoitteena sitten päästä Helsingin kirkon johtoon tai papiksi hyvälle alueelle? Nyt on pappina huonolla alueella Vallilassa ja tuon kirkon lähellä on mm. joku pahasti päihdeongelmaisten paikka.
Kanalan tavoitteena on käydä kaikissa tosi-tv -ohjelmissa ja osassa jopa kahdesti. Onko ollut Selviytyjissä ja Temppareissa vielä? :D
Ollut mukana: EA, Olet mitä syöt, Neljän tähden illallinen, Masked singer, Tietäjät tietää, Tanssii tähtien kanssa, Pitääkö olla huolissaan, Myyrä, Jeopardy ainakin. Onko ihan pikkasen julkkistyrkky?!
"Itselläni on trauma niin pahana, että se aiheuttaa dissosiaatiota. Kyllä silloin voi hyvinkin olla kuin mitään ei olisi. Ja vakavasti traumatisoituneiden vertaisryhmässä harvoin olen nähnyt mitään tunneyhteyttä, kun niistä puhutaan. Traumoista puhutaan kuin kauppalistaa lukisi."
Totta, näinkin voi olla. Tainalla ei kuitenkaan liene tuosta kyse, koska oli telkkarissa nähdyissä jaksoissa näkyvästi ahdistunut ja itkuinen melkein koko kauden.
Täällä tykätään aina kovasti ruotia osallistujien olemusta ja ulkonäköä ja selittää asioita sillä, mutta itse veikkaan, että Tainalla ei ollut kyse Matin ulkonäöstä. Muutenhan jotain olisi alkanut näkyä jo häissä eikä vasta häämatkalla, vrt. Aliisa ja Esa aiemmalla kaudella.
Jotkut voivat tietysti teeskennellä, että kaikki on ok vaikkei olekaan, mutta Taina ei vaikuta kovin hyvältä peittämään tunteitaan, joten veikkaan, että olisimme jotain nähneet, jos olisi heti kauhistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessako tosi-tv-sarjassa tämä niljakas pappi on ollut?
Tuohon en osaa suoraan vastata, mutta evlutien Kanala on ortodoksien isä Mitro (Mitro Repo). Yhtä lailla sairaan huomionkipeitä molemmat. Kanalaa onneksi just ja just sietää, mutta Mitro oli niiden jatkuvien seksuaalisväritteisten vihjailujensa kanssa oikeasti niljakas.
EV.lut kirkko on oikeasti paljon vapaamielisempi kuin esim. ortodoksisuus, joka myös vaatii papeiltaan enemmän. EV.lut kirkossa esim. papit saavat mennä naimisiin ja elää normaalia elämää, pitää oman nimensä työssään, mitään lisätitteleitä, kuten isä tai pappinimiä ei ole, vain työtehtävää kuvaava nimi esim. pastori, kirkkoherra, piispa, mutta omaa etu ja sukunimeä kuitenkin käytetään jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten tekisi mieli kysyä Jenniltä, että mikä h****tti häntä vaivaa. Mitä väliä sillä on kuka maksaa jos itsellä on varaa? Ei tuollainen maksavan isukin kaipuu ole ihan normaalia aikuislta ihmiseltä.
No totta helkutissa sillä on väliä kuka maksaa. Vaikka mulla on varaa, en rupeis maksamaan jonkun persaukisen äijän ravintolalaskuja tai jatkuvasti vippaamaan sille rahaa. Varsinkaan noin kolmen viikon tuntemisen jälkeen. Johan siinä nopeasti olisi itselläkin tilit tyjänä. Ja mistä ihme "maksavan isukin kaipuusta" sä puhut? Ilmeisestikään et ole yhtään jaksoa sarjasta katsonut. Kun pariskunnan miespuolinen nyt vaan sattuu olemaan "isukki", jolla ei jostain kumman syystä ole omaisuutta edes sen vertaa, että ennen seuraavaa liksaa pystyisi osallistumaan yhteisiin ostoksiin. Ja aina äijä ahdistuu ja rupee kyyneltä tirauttamaan, jos rouva haluais raha-asioista keskustella.
Kyllä se vaan kertoo maksavan isukin kaipuusta jos vollottaa siitä että on joutunut "miehen rooliin" kun itsellä on rahaa ja toisella ei. Saattaa tietysti olla lehtien värittämää ja televisiosta näkisi, onko niin tyhmä miltä vaikuttaa. Eilisen lehdestä luin ja jos henkilö on televisiossa esittänyt parempia argumetteja, niistä ei kerrottu :)
Se mikä täällä ihmetyttää on se, että niin moni näkee hyväksyttävänä sen että mies maksaa ja nainen siipeilee, mutta toisin päin ollaan kovin tuohtuneita. Lehden perusteella taas kuulosti siltä että Jenni koki ja sanoi ääneen että hän on se, jonka pitäisi saada siipeillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että Jyrkin oletetut talousvaikeudet liittyvät jotenkin äidin kuolemaan. Hänhän on kuollut aika nuorena, jos Jyrki on ollut vain noin 38-vuotias.
Jenni on elänyt niin pumpuliin käärittynä, ettei voi koskaan ymmärtää, mitä Jyrki on joutunut kokemaan.
Miksi Jennin tarvitsisi jotenkin sijaiskärsiä? Olen itsekin ollut tuossa iässä ilman vanhempia ja menettänyt toisen jo lapsena, täysin vailla turvaverkkoja jne. Ei muiden tarvitse sitä ymmärtää ja se on ihan ok. Minun ei myöskään tarvitse valuttaa sitä toisten päälle tai oikeuttaa sillä sitä, ettei minun tarvitse olla parisuhteessa vastuullinen aikuinen.
Yhteiskunta huolehtii köyhät vainajat, ei omaiset.
Jyrki käyttäytyy kuin aikuinen alkoholistin lapsi, joka ei ole käynyt terapiassa. Se on yksin hänen oma velvollisuutensa kasvattaa itsensä aikuiseksi eikä etsiä vaimosta äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkän ketjun lainaus ei enää onnistunut, joten laitan tämän irrallisena kommenttina. Itse olin myös täysin äimistynyt, että Jennin kivan asunnon sisustustakin jonkun piti mennä moittimaan. Minusta koti on kaunis, enkä ole todellakaan sitä mieltä, että loko ajan pitää uusia kaikkea. Sepä vasta on vanhanaikaista ajattelua. Moderni ihminen elää ekologisesti. Toimivaa ja ehjää ei kannata uusia, se olisi luonnonvarojen älytöntä tuhlausta.
Aivan niin. Se jatkuva kodin stailaus, huonekaluista luopuminen ja uusien ostaminen joka trendin mukaiseksi on typerää luonnonvarojen tuhlausta, epäekologista elämää. Siinä vasta hiilijalanjälki kasvaa, kun haetaan uudet kalusteet ja keittiöt muutaman vuoden välein. Tuo yksi kommentoija oikein nyrpisteli vanhanaikaista keittiötä. Kannattaisi herätä tähän päivään. Luonnonvarojen älytöntä tuhlaamista ja kerskakuluttavaa elämäntapaa tuli tietoisesti välttää.
Vierailija kirjoitti:
"Itselläni on trauma niin pahana, että se aiheuttaa dissosiaatiota. Kyllä silloin voi hyvinkin olla kuin mitään ei olisi. Ja vakavasti traumatisoituneiden vertaisryhmässä harvoin olen nähnyt mitään tunneyhteyttä, kun niistä puhutaan. Traumoista puhutaan kuin kauppalistaa lukisi."
Totta, näinkin voi olla. Tainalla ei kuitenkaan liene tuosta kyse, koska oli telkkarissa nähdyissä jaksoissa näkyvästi ahdistunut ja itkuinen melkein koko kauden.
Täällä tykätään aina kovasti ruotia osallistujien olemusta ja ulkonäköä ja selittää asioita sillä, mutta itse veikkaan, että Tainalla ei ollut kyse Matin ulkonäöstä. Muutenhan jotain olisi alkanut näkyä jo häissä eikä vasta häämatkalla, vrt. Aliisa ja Esa aiemmalla kaudella.
Jotkut voivat tietysti teeskennellä, että kaikki on ok vaikkei olekaan, mutta Taina ei vaikuta kovin hyvältä peittämään tunteitaan, joten veikkaan, että olisimme jotain nähneet, jos olisi heti kauhi
Minä taas uskon, ettei hän ole kyennyt fyysiseen läheisyyteen ollenkaan sen kylmä-keskustelun jälkeen. Siinä hän yritti vielä ihan ystävällisesti keskustella, mutta eivät kertakaikkiaan löytäneet samaa aallonpituutta. Ja vaikka monessa ihmettelen Tainaa, olin täysin samaa mieltä hänen kanssaan ja koen Matin kaltaiset ihmiset karteltaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt mitenkään nuori ollut. Olin itse 22-vuotias äitini kuollessa. Välimme olivat huonot, eikä tästä nyt sen enempää.
Kanalan tavoitteena on käydä kaikissa tosi-tv -ohjelmissa ja osassa jopa kahdesti. Onko ollut Selviytyjissä ja Temppareissa vielä? :D